[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kievits op de radio


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Met 47 jaar op pensioen (weliswaar zonder pensioen geld) maar goed voor mezelf kunnen zorgen.Alle rijbewijzen en code 95 nog in orde MAAR absoluut geen zin in betaalde ritjes,is mijn inziens allemaal Ku........ mocht er iets zijn richting midden oosten tja dan houd ik me aanbevolen,door op het moment vrijwillig een ritje Tunesië,geen boordcomputer of kaartje erin gewoon wat aanrommelen maar ieder zijn ding,maar voor mij geen winkels beleveten of koppelritjes 

228E1843-B058-4AD2-B1D1-011EB1E61482.jpeg

18916AED-E567-4F8D-9B3E-1E2B3798071A.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:


Nee nee Lientje, ik ben dat niet vergeten maar had het keurig netjes 'gequote' zoals u gewend bent van mij. :angel: 

Maar het klopt wel hoor wat je zegt; ik ken genoeg oud-collega's die bij Defensie zo halverwege de 50 al met FLO (Functioneel Leeftijds Ontslag) zijn gegaan en in principe klaar waren met werken. Ik ken van al die mensen ook niemand die daadwerkelijk thuis is blijven zitten op zijn 52e en helemaal niets meer gedaan heeft. Allemaal hebben ze er één of meerdere baantjes erbij. Begrijpelijk ook, veel te jong om dan al thuis te blijven. Los van het feit of hun uitkering -lees pensioen- wel of niet voldoende toereikend is om in het levensonderhoud te kunnen voorzien.

   

Precies,,Pensioen is een recht,geen plicht.

En leeftijd is slechts een cijfer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei schoenenreus:

 

In het begin van de crisis waren alle bedrijven ondanks dat er volop vacatures stonden allesbehalve happig om nieuw personeel aan te nemen. En soms neem je is een gok door ontslag te nemen met de wetenschap dat je waarschijnlijk heel snel iets nieuws vind maar dat was dus een foute gok, al ben ik er absoluut niet slechter van geworden.

En dus gooide je maar oude schoenen weg voordat je nieuwe weer had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-11-2021 om 16:54 zei Off-Roader:

Zag van een bedrijf hier uit de regio op Facebook een spoedoproep voorbij komen.

Werd rond de middag geplaatst en je moest voor 18:00 h reageren want uiterlijk dan moest je vertrekken voor een koppelritje Lubeck.

Dan zit je toch wel heel krap in de beschikbare chauffeurs..

Die uit Rogat toevallig? Die zit namelijk ook regelmatig verlegen om een koppelchauffeur voor hetzelfde ritje en tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei veronica:

Als je het als bedrijf goed doet, heb je geen reclame nodig😉


Ik weet het niet Veronica, het is misschien net het zetje om mensen over de streep te trekken.

Ze laten zien dat er in deze tijd zoveel meer mogelijk is dan zeg 15a 20 jaar geleden.

Dit is ook er bedrijf dat wagens deelt en je dus ook parttime om korte dagen dag/nacht dienst kan werken.

Men richt zich nu erg op vrouwen in het transport. Ik vraag mij vaak af waarom je wel heel veel donker gekleurde mensen in busjes pakjes rond ziet rijden, maar niet of veel minder op de vrachtwagen terwijl die werkdruk veel minder is.

Als je niet dit soort campagnes maakt bereik je deze mensen niet en krijg je alleen reactie van mensen die al jaren in de kaartenbak van het uwv zitten. Vaak niet het soort mensen wat erg gemotiveerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ misschien zijn deze (donkere) mensen niet slim genoeg om al die benodigde rijbewijzen en diploma's te halen????

Als ik de rijstijl van deze pakjesbezorgers zie hoop ik dat ze ook nooit die papieren gaan halen🙀

 

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ misschien zijn deze (donkere) mensen niet slim genoeg om al die benodigde rijbewijzen en diploma's te halen????

 

 

Dat zal misschien nog wel meevallen maar denk dat ze de stuivers er niet voor hebben of uberhaupt er geen intresse in hebben. De gemiddelde leeftijd van die bezorgertjes is ook een jaar of 19 dus zijn volgens mij gewoon allemaal studenten met een bijbaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ze de stuivers er niet voor hebben daar bieden deze bedrijven tegenwoordig een oplossing voor. Er zitten misschien best studenten tussen maar ook best veel gasten die ik niet de leeftijd van student schat. Genoeg 50+ ook. En die moeten dan nog ruim 15 jaar…


Dat pakketjes bezorgers rijden als gekken daar heb je vaak wel gelijk in. Als je per pakje betaald wordt en men van je verwacht dat je bus leeg is aan het einde van de dag dan werk je toch op een andere manier dan dat je per uur betaald wordt. 

Nu moet ik bekennen dat mijn rijstijl in de tijd dat ik bakwagen reed ook nog wel anders was als nu met trekker oplegger.😇


 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei sprinter 516:

^^ misschien zijn deze (donkere) mensen niet slim genoeg om al die benodigde rijbewijzen en diploma's te halen????



Om in jou taal teug te schrijven.

Wat is dat voor een dom antwoord. Die kun je toch kopen?

Dan heb je in ieder geval een Hollander op de wagen in plaats van iemand uit het oosblok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Cor, aan de ene kant wil jij een serieus forum en dan kom je zelf mat dit soort opmerkingen.

Ik denk ook dat jij met de verkeerde mensen spreek als ik zo jou berichten lees.

Ik ken chauffeurs met een lage opleiding die de beste chauffeurs zijn. Ik ken autisten die ergens anders vast lopen maar die de beste chauffeurs zijn. Ik heb een hekel aan mensen in hokjes plaatsen.

Een opleiding zegt niets over verkeersinzicht, verantwoordelijkheid en motivatie.

Er zijn heel veel jongeren die vast lopen op school. Op alle niveaus.
Je kunt een tussenjaar nemen, of het roer compleet om gooien en er zijn bedrijven die je de kans bieden.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei sprinter 516:

^^ misschien zijn deze (donkere) mensen niet slim genoeg om al die benodigde rijbewijzen en diploma's te halen????

Dit schurkt wel dicht tegen het racisme aan Corremans.:D

Je probeert hier de supprimatie van het blanke ras onderstrepen ? 

Dat Oostblokkers mindere chauffeurs zijn hebben we al gehad,,,zijn nu de "donkere"medemensen aan de beurt ??.

 

Of topic : diploma's zijn een uitvinding van de "opleidingsmaffia"zonder diploma's kun je ook een goede chauffeur zijn.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry hoor Lientje (en europeaan) maar ik wordt nu een beetje als een racist weg gezet wat zeer zeker niet terecht is.

Mijn instelling was dat deze mensen minder de taal spreken en minder geld hebben voor een opleiding waardoor de drempel om een dure opleiding te volgen voor de meeste niet weg gelegd is.

Niet meer en niet minder.

Dat ik dan gelijk als racist hier weg gezet wordt doet toch wel zeer.

Noem mij dan maar eens een andere reden waarom die mensen dan wel op een busje met een "B" rijbewijs rijden (waar verder geen scholing voor nodig is) en niet verder leren om het "C-E" rijbewijs met code 95 te behalen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei europeaan:

Dit schurkt wel dicht tegen het racisme aan Corremans.:D

Je probeert hier de supprimatie van het blanke ras onderstrepen ? 

Dat Oostblokkers mindere chauffeurs zijn hebben we al gehad,,,zijn nu de "donkere"medemensen aan de beurt ??.

 

Heb je wel een beetje gelijk in, en heb zelf een donkere collega die gewoon onvervalst brabants proat.
Beetje zoals de braboneger😂
Hij grapt zelf ook gewoon mee, en is een zeer ervaren chauffeur pluimvee transport al vele jaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Ja maar dan moet je wel voor minstens 3 jaar tekenen en of je dat moet willen, je bent dan in feiten gewoon een slaaf.

 

Dan doe je iets niet goed. De werkgever betaalt maar 10% van de opleiding (80% SOOB, 10% jijzelf). Dus daar moet je nooit mee akkoord gaan om je dan 3 jaar vast te leggen. Ik zou hooguit zeggen dat je die 10% terugbetaald als je binnen een jaar weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Sorry hoor Lientje (en europeaan) maar ik wordt nu een beetje als een racist weg gezet wat zeer zeker niet terecht is.

Mijn instelling was dat deze mensen minder de taal spreken en minder geld hebben voor een opleiding waardoor de drempel om een dure opleiding te volgen voor de meeste niet weg gelegd is.

Niet meer en niet minder.

Dat ik dan gelijk als racist hier weg gezet wordt doet toch wel zeer.

Noem mij dan maar eens een andere reden waarom die mensen dan wel op een busje met een "B" rijbewijs rijden (waar verder geen scholing voor nodig is) en niet verder leren om het "C-E" rijbewijs met code 95 te behalen????

Sorry hoor Cor,maar dat heb je door je manier van  schrijven in je posting over jezelf afgeroepen.

Misschien is het wel zo dat mensen in dit werk niet anders willen dan met zo een busje door de stad en over industrie terreinen te jagen.

Niet iedereen heeft t er voor over om een kapitaal uit te gaan geven om een C-E rijbewijs en een code 95 te gaan halen.

Misschien zij   ze wel tevreden met het B rijbewijs,niet iedereen is door het "trucker virus "getroffen.:D

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laatst nog een Syrische vluchteling gesproken, die op een trailer reed van PostNL, via Consolid.
Hij vertelde mij, dat er 36 maanden lang, iets van 3 tientjes( weet niet meer exact) per maand ingehouden werd op zijn salaris, voor de opleiding.

 

Iemand vertelde mij eens, dat veel migranten als ZZP-er op al die busjes rijden, voornamelijk omdat ze graag eigen baas willen zijn.

Die bij ons bezorgen zijn ook altijd 30-50 jarigen, echt geen studenten als bijbaantje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Sorry hoor Cor,maar dat heb je door je manier van  schrijven in je posting over jezelf afgeroepen. (...) 

 

Het is dan ook niet de eerste posting van Transploft waarin hij zijn afkeer van bepaalde bevolkingsgroepen en medelanders te kennen geeft...

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5216605/pakketbezorger-wijchen-verdacht-opzet-doodslag-over-man-heen

 

https://www.ad.nl/rotterdam/ouders-van-doodgereden-brandon-5-zingen-blowende-pakketbezorger-toe-tijdens-rechtszaak~ad18b455/

 

Zomaar even een voorbeeld, kan met elk beroep uiteraard. Al is dit wel een erg onbeschoft volk.

 

'Die werkdruk'... dat bepaal jezelf. Niemand die je dwingt om zoveel risico te nemen voor die ene zending. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden