Spring naar bijdragen

Van: "Haal de uitgeholde marmotten maar weer uit de kist..." naar Corona en complotten

Murphy
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
1 minuut geleden zei suggs73:

MF bedoel je ? nee heb wel een Case er tussen lopen , die bevalt me idd erg goed

Ja idd MF. Maar Case is ook niet mis Even als John Deere en Fendt.   Als het maar traploos is.  Maar de oudere Mf . ja idd die waar je  met de versnellingspook van je "af"moest slaan om hem in de hoge of lage gearing te krijgen zoals de 3165  Later ook nog een 6290 gehad. Buffel van een trekker maar verder weinig nieuws onder de kap. vroeger sturen geleerd op een 135

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 minuten geleden zei Teddybeer:

Vandaar dat je zo content bent met die DAF……

Ja idd, Maar zweer toch bij een volvo hoor. Jammer genoeg hebben ze er maar twee bij ons..... op Duits kenteken.

Maar ik reed vanochtend van Raalte naar Scheemda en dan rijd je bij Veendam. En dan denk je. Schiphol of wat is er hier gaande met al die rooie pooier lampen in de lucht,

Niet normaal wat er in het noorden staat aan windmolens ten opzichte van het zuiden, /Enige plekje waar ze in het zuiden het mee kunnen vergelijken is als je net Den Bels in rijd. Maar daar staat nog niet eens de helft van wat er in het noorden staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei suggs73:

(...) hoe vaker je gaat prikken hoe scherp blijft onze eigen immuunsysteem? , als je altijd de lift zou nemen en nooit de trap , dan wordt een keer trap lopen toch zwaarder dan dat je elke dag de trap zou nemen denk ik dan , ook daar zijn door deskundigen wel vraagtekens bij gezet , maar om conclusies te kunnen trekken is het gewoon veel te vroeg voor , voor beide kanten.

(...)

Wat er nu ook gebeurd is , door media ect , is dat de grootste groep altijd aantrekkelijker is , men wil vaak wel bij de winnaars behoren , is mens eigen , zag je vroeger wel bij ren je rot , bij het vakje waar de meeste kids stonden renden de rest er heen die twijfelden , onder het mom van meeste kans dat die het wel weten .

(...)

Daarnaast is de qr code wel een dingetje , wat los van het virus staat , maar waar de overheid wel graag naar toe wil , en dan is de het virus wel een prettig dingetje om een duw werking mee te hebben , overheid wil in de toekomst graag van het contant geld af , controleerbaarheid , ABN bank kun je al bankieren met de qr code , dan zegt men men kan je nu ook al overal volgen , klopt, mits je phone bij je hebt en alles met pin afrekent , dan weten ze heel veel , maar als je phone thuis laat , alles contant afrekent , dan weten ze al een stuk minder , maar als je overal je QR code moet laten zien om binnen te komen , heb jij je phone altijd bij je , als je er ook mee kunt betalen zul je langzaam aan er mee betalen , en je ziet ook , contant wordt alleen maar duurder gemaakt , kosten worden door berekend en er zal eens begonnen worden dat er ergens niet meer contant betaald kan worden , gemeentehuizen was een voorbeeld , is terug gedraaid , maar het begin was er .

(...)

Maar dan is er altijd de schimmigheid nog tussen vaccinatie en wiegendood , dat zet me altijd nog aan het denken , ook daar zijn vraagtekens bij , ook tussen wetenschappers en dat komt echt niet van de wappies weg , ook niet van prehistorie versie ervan .

Als ik dit hier nog eens een paar keer goed lees en dan besef wat er allemaal in het hoofd van een doorsnee Nederlands burger om kan gaan, dan lijkt het me helemaal zo'n slecht idee nog niet van de overheid om bepaalde mensen 'op afstand' te willen blijven volgen... :zegtniets: 

10 uur geleden zei suggs73:

Niet alles is op jou toe gespitst Pierre , maar dat snap je wel , rest is algemene praat.

Laatste post van dit jaar van mij denk ik , alvast de beste wensen en blijf gezond

Niet alles persoonlijk opvatten Suggs, dat snap je ook wel. Het is meer mijn verbazing hoe een gemiddelde burger er toch bijzondere zienswijzen op na kan houden. Jij ook een goed en gezond nieuw jaar, en houd "het" vooral tussen de lijntjes...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Niet alles persoonlijk opvatten Suggs, dat snap je ook wel. Het is meer mijn verbazing hoe een gemiddelde burger er toch bijzondere zienswijzen op na kan houden. Jij ook een goed en gezond nieuw jaar, en houd "het" vooral tussen de lijntjes...:D

??405849850_Schermafbeelding2022-01-01om11_49_42.png.9f5759aa7b085a277c3caf637d6174e7.png

• Haha 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 uur geleden zei HendrikJansen:

Teddybeer vergist zich  een jaartje. Menig mens die al niet meer weet hoelang deze epidemie duurt. Jan zat tegelijk opgesloten samen met mijn broertje die toen ook blafte als een hond maar er verder niks geen last van had. [ net als de twee keer daarna overigens....}  Maar dat is wel een jonge vent....

Dit vind ik dus een opmerking die zooooo verschrikkelijk dom is dat je jezelf kapot zou moeten schamen als je hem terug leest. Doe je dat niet ben je gewoon niet slimmer en ja, dat meen ik echt.

Hij blafte wel maar had verder geen last. Met andere woorden, ik had geen last dus zo erg kan het niet zijn. Dat is toch wel zo kortzichtig en typerend voor "jullie" soort mensen. 

En voordat je over je huig gaat sorry dat ik het woord jullie gebruik, een ander woord had waarschijnlijk nog denigrerender geweest als dat.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 31-12-2021 om 16:35 zei Teddybeer:

Begrijp me niet verkeerd.

Ik snap je volkomen. En jij komt er tenminste vooruit dat je het daarom doet.

Maar heel veel mensen lopen schijnheilig te verkondigen dat ze het doen voor een ander of voor hun “gezondheid.” Maar zolang ze het groene vinkje maar houden vinden ze alles prima. Straks zijn ze 5 x in een jaar gevaccineerd met een middel dat na een paar maanden al zijn werking beduidend aan het verliezen is. En dan blij zijn dat ze in blinde paniek weer in de rij mogen staan voor hun volgende shot.

Het kromme is, en blijft, dat ik (zeer waarschijnlijk) besmet en genezen ben. Maar toen mochten we zelfs niet eens testen omdat dat volgens de geleerden (wetenschap?) het toen geen (maart 2019) nut had. Via antistoffenonderzoek in het ziekenhuis is aangetoont dat mijn antistoffen nog steeds van bijzonder hoog niveau is na bijna 2 jaar. Maar daar kan en mag je niks mee.

Wetenschappelijk onderzoek in Engeland heeft aangetoond dat je na een doorgemaakte besmetting tot 11 x beter beschermd bent en (voorlopig) blijft als na vaccinatie.

Maar de overheden willen hier blijkbaar niets mee doen………

Vraag je eens af waarom de overheden van diverse landen er niets mee willen doen…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 minuten geleden zei sprinter 516:

Vraag je eens af waarom de overheden van diverse landen er niets mee willen doen…..

Dat doe ik al meer als een jaar, maar ik kan geen goede reden bedenken zonder in complot theorieën te vervallen…… 

Helaas, maar misschien weet jij het?

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
23 uur geleden zei HendrikJansen:

A Gut!  Onze eenzame fietser wil ook even een cent in het zakje  van zijn holmaat [zo noemt Rob het zelf] doen.LOL

Eerstelijk: Ik ben geen 'onze'. Ten tweede is het 'een duit in het zakje doen' . Hiervoor geldt zoals bij heel veel van jouw uitspraken en beweringen: Je hebt de klok wel horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Ten derde snap ik niet zo goed waarom Rob erbij genoemd wordt en al helemaal niet in combinatie met 'holmaat'. 

• Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Quincy:

Dit vind ik dus een opmerking die zooooo verschrikkelijk dom is dat je jezelf kapot zou moeten schamen als je hem terug leest. Doe je dat niet ben je gewoon niet slimmer en ja, dat meen ik echt.

Hij blafte wel maar had verder geen last. Met andere woorden, ik had geen last dus zo erg kan het niet zijn. Dat is toch wel zo kortzichtig en typerend voor "jullie" soort mensen. 

En voordat je over je huig gaat sorry dat ik het woord jullie gebruik, een ander woord had waarschijnlijk nog denigrerender geweest als dat.  

Als ik deze reactie zo lees is er maar een iemand die zich kapot moet schamen en dat ben je zelf. Omdat iemand niet dezelfde mening als jou deelt, je het verdomd om er ook maar over na te denken wat de beweegredenen van diegene zijn (en nee dat hoeft geen complottheorie of aanhanger van Willem Engel te zijn) en ze dan in een verdomhoekje te douwen als zijnde "jullie soort".

Normaal heb ik zoiets van geluk d'r mee maar dit antwoord van jou is om te kotsen. Lees het nog eens terug, ben je dan nog overtuigd van je reactie dan ben je inderdaad (zoals je zelf aangeeft) niet slimmer

• Like 2
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
30 minuten geleden zei albertvv:

Als ik deze reactie zo lees is er maar een iemand die zich kapot moet schamen en dat ben je zelf. Omdat iemand niet dezelfde mening als jou deelt, je het verdomd om er ook maar over na te denken wat de beweegredenen van diegene zijn (en nee dat hoeft geen complottheorie of aanhanger van Willem Engel te zijn) en ze dan in een verdomhoekje te douwen als zijnde "jullie soort".

Normaal heb ik zoiets van geluk d'r mee maar dit antwoord van jou is om te kotsen. Lees het nog eens terug, ben je dan nog overtuigd van je reactie dan ben je inderdaad (zoals je zelf aangeeft) niet slimmer

verklaar je nader want ik snap je niet helemaal. Wat hij namelijk zegt is. Ik draag nooit een gordel want ik heb een keer een aanrijding gehad en ik bracht er het levend vanaf.

Omdat hij het er levend vanaf bracht moet de rest ook maar geen gordel dragen want een ongeluk is helemaal niet gevaarlijk.

Snap je mij nu wel?

Zo niet zal ik je niet verder lastig vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
56 minuten geleden zei Quincy:

verklaar je nader want ik snap je niet helemaal. Wat hij namelijk zegt is. Ik draag nooit een gordel want ik heb een keer een aanrijding gehad en ik bracht er het levend vanaf.

Omdat hij het er levend vanaf bracht moet de rest ook maar geen gordel dragen want een ongeluk is helemaal niet gevaarlijk.

Snap je mij nu wel?

Zo niet zal ik je niet verder lastig vallen.

Die gordel waar jij op doelt is niet zo betrouwbaar als ik  het Robert Koch instituut  moet geloven. 

95,58 van de Omicron gevallen is gevaccineerd waarvan ook nog eens 28 procent een booster had gehad ten opzichte van 4,42 procent die niet gevaccineerd is.

Deze cijfers kwam het RKI vanochtend mee.

Let wel dit gaat over Duitsland ,maar dat zal in Nederland niet veel anders zijn dat veel meer gevaccineerden besmet worden met Omicron als ongevaccineerden.   

• Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 minuten geleden zei HendrikJansen:

Let wel dit gaat over Duitsland ,maar dat zal in Nederland niet veel anders zijn dat veel meer gevaccineerden besmet worden met Omicron als ongevaccineerden.   

Misschien omdat er meer gevaccineerden zijn als ongevaccineerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei andremast:

Misschien omdat er meer gevaccineerden zijn als ongevaccineerden.

Als we de vaccinatiecijfers geloven dan klopt het idd dat er meer gevaccineerden zijn dan ongevaccineerden .

Maar dan nog vraag ik me af waarom er zo een hoog percentage van de gevaccineerden wel degelijk besmet raakt met de Omicron variant en er ook daadwerkelijk klachten van heeft. Anders waren die mensen niet gaan testen lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
47 minuten geleden zei HendrikJansen:

Maar dan nog vraag ik me af waarom er zo een hoog percentage van de gevaccineerden wel degelijk besmet raakt met de Omicron variant en er ook daadwerkelijk klachten van heeft. Anders waren die mensen niet gaan testen lijkt me.

Er staat ook nergens dat je niet besmet kunt raken als je gevaccineerd bent,alleen dat je er minder last van hebt.

Maar ik ben geen expert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
19 minuten geleden zei andremast:

Er staat ook nergens dat je niet besmet kunt raken als je gevaccineerd bent,alleen dat je er minder last van hebt.

Maar ik ben geen expert.

Nee dat klopt maar de garantie dat je er minder last van hebt raakt ook kant noch wal. Dat is alleen te controleren als je zowel ongevaccineerd als gevaccineerd besmet zou raken en dan mag je na de 1e keer geen enkele antistoffen aangemaakt hebben anders is het nog niet te controleren.

Het is ook te makkelijk om te zeggen dat je het kunt zien aan de ziekenhuiscijfers aangezien de zwakke broeders van de samenleving al in de 1e of 2e golf zijn overleden. Het is wel een feit dat ook al ben je niet gevaccineerd het voor minstens 95% van de bevolking een vervelend griepje is maar alles behalve dodelijk. Ik snap dan ook niet waarom je je eigen in laat spuiten met een voorlopig goedgekeurd experimenteel goedje dat maar enkele weken bescherming geeft. Bescherming die overigens lager ligt dan die 95% dus eigenlijk is het vrij zinloos. Waarom zou je een vaccin nemen met een effectieve werking van 60/70% in het gunstigste geval voor iets waar je voor minstens 95% zeker geen ernstig hinder gaat ondervinden. 

• Like 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

HendrikJansen ik weet niet waar je die duitse cijfers vandaan haalt in ieder geval niet van de ARD of ZDF want dan had ik ze ook wel opgemerkt. De meeste problemen zijn in de Bundeslanden met een laag entingspercentage heerst. Trouwens in verband met de feestdagen komt er momenteel desbetreffend weinig nieuws naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei jan45:

HendrikJansen ik weet niet waar je die duitse cijfers vandaan haalt in ieder geval niet van de ARD of ZDF want dan had ik ze ook wel opgemerkt. De meeste problemen zijn in de Bundeslanden met een laag entingspercentage heerst. Trouwens in verband met de feestdagen komt er momenteel desbetreffend weinig nieuws naar buiten.

Dat kan je gewoon van internet afhalen hoor. Meerdere sites die dat melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Als we de vaccinatiecijfers geloven dan klopt het idd dat er meer gevaccineerden zijn dan ongevaccineerden .

Het vaccin is gemaakt toen omicron nog niet bestond. Dus iets maken om ergens tegen te beschermen wat er nog niet is….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei volvofh12:

Het vaccin is gemaakt toen omicron nog niet bestond. Dus iets maken om ergens tegen te beschermen wat er nog niet is….

Dat klopt. Maar blijft nog steeds mijn vraag waarom er zo een hoog percentage gevaccineerden besmet raken met Omicron? En waarom dan nu wel met stoom en kokend water gaan boosteren omdat de Omicron variant eraan kwam?  Terwijl dat nog net geen 5% van de ongevaccineerden besmet raakt met Omicron.

Link naar opmerking
Deel via andere websites