Spring naar bijdragen

Van: "Haal de uitgeholde marmotten maar weer uit de kist..." naar Corona en complotten

Murphy
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
4 uur geleden zei Quincy:

verklaar je nader want ik snap je niet helemaal. Wat hij namelijk zegt is. Ik draag nooit een gordel want ik heb een keer een aanrijding gehad en ik bracht er het levend vanaf.

Omdat hij het er levend vanaf bracht moet de rest ook maar geen gordel dragen want een ongeluk is helemaal niet gevaarlijk.

Snap je mij nu wel?

Zo niet zal ik je niet verder lastig vallen.

Ik zal proberen mijn reactie verder toe te lichten. Elke reactie die ik van je lees trek je een vergelijk met een verkeerssituatie om je standpunt te verduidelijken, prima heb ik geen probleem mee, ieder zijn manier om iets duidelijk te maken. Beide 'kampen' (om het zo maar ff te noemen) schermen met cijfers, grafieken, nieuwsfeiten enz. Voor beide is iets te zeggen, ik heb vroeger geleerd dat elk verhaal op 7 manieren uitgelegd kan worden en het is maar net welke jij de meeste waarde aan hecht.

Waar ik in jou betoog met name op reageerde is dat jij een ander weg zet als 3e rangs burger (jullie soort), hoe je ook in deze situatie staat maakt niet uit maar het geeft je op generlei wijze het recht om iemand te beschouwen als minderwaardig.

• Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei HendrikJansen:

Die gordel waar jij op doelt is niet zo betrouwbaar als ik  het Robert Koch instituut  moet geloven. 

95,58 van de Omicron gevallen is gevaccineerd waarvan ook nog eens 28 procent een booster had gehad ten opzichte van 4,42 procent die niet gevaccineerd is.

Deze cijfers kwam het RKI vanochtend mee.

Let wel dit gaat over Duitsland ,maar dat zal in Nederland niet veel anders zijn dat veel meer gevaccineerden besmet worden met Omicron als ongevaccineerden.   

Je moet cijfers wel kunnen lezen, en daar twijfel ik bij jou een beetje aan, maar goed. ook met jou ga ik deze discussie verder niet aan. 

Jij bent overtuigd van jou gelijk prima!

P.s. En sorry, ik blijf mijn gordel wel mdragen😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei HendrikJansen:

Deze cijfers kwam het RKI vanochtend mee.

Kom dan ook eens een keer met broninformatie van je meldingen (ja ik weet dat RKI het Robert Koch instituut is) maar daar kan ik de informatie die jij geeft niet zo een twee drie vinden, ze hebben namelijk 21-12-2021 voor het laatst iets openbaar gemaakt middels een persbericht

Wat me opvalt is dat antivaxers hier van alles roepen maar nergens met bewijzen (buiten een paar wazige vermeldingen) komen terwijl dat er hier legio cijfers staan die bewijzen hoe effectief het vaccineren is.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei albertvv:

Ik zal proberen mijn reactie verder toe te lichten. Elke reactie die ik van je lees trek je een vergelijk met een verkeerssituatie om je standpunt te verduidelijken, prima heb ik geen probleem mee, ieder zijn manier om iets duidelijk te maken. Beide 'kampen' (om het zo maar ff te noemen) schermen met cijfers, grafieken, nieuwsfeiten enz. Voor beide is iets te zeggen, ik heb vroeger geleerd dat elk verhaal op 7 manieren uitgelegd kan worden en het is maar net welke jij de meeste waarde aan hecht.

Waar ik in jou betoog met name op reageerde is dat jij een ander weg zet als 3e rangs burger (jullie soort), hoe je ook in deze situatie staat maakt niet uit maar het geeft je op generlei wijze het recht om iemand te beschouwen als minderwaardig.

IK denk dat jij helemaal niet leest of gewoon maar wat roept, ik weet niet hou oud jij bent maar dit lijkt een beetje op puber gedrag.

jij gaat mij wat uitleggen zeg je, ik zit....

En dan kom jij met een verhaal dat ik in elke retractie het vergelijk trek met een verkeerssituatie, nou zou ik mijn reacties terug kunnen gaan lezen maar dit hoef ik niet. Ik heb namelijk een gezond stel hersens die heel goed registreren wat ik wel of niet doe of zeg.

Ik zet nergens iemand weg als derderangsburger, ik benoem een groep mensen die er een gedachtegang op na houd die nergens door officiële medische cijfers ondersteunt word. Of jij moet de uitspraak " mijn broer moest drie keer kuchen en verder niets)  een goed medisch verhaal vinden om aan te tonen dat corona echt maar een griepje is.

Ik wens jou er sterkte mee maar ook met jou heeft het geen zin om verder in discussie te gaan. Misschien wel weer als jij gewoon eerst eens leest voordat jij ergens op reageert of misschien na jou "griepje" zodat je weet waar je over praat.

en verder natuurlijk alle beste wensen voor het nieuwe jaar!!  En dat geld voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei HendrikJansen:

Dat klopt. Maar blijft nog steeds mijn vraag waarom er zo een hoog percentage gevaccineerden besmet raken met Omicron? En waarom dan nu wel met stoom en kokend water gaan boosteren omdat de Omicron variant eraan kwam?  Terwijl dat nog net geen 5% van de ongevaccineerden besmet raakt met Omicron.

Jij verdraait getallen volgens mij.

5% van de besmette personen is ongevaccineerd is iets anders als 5% van de ongevaccineerden raakt besmet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei Ger-1957:

Jij verdraait getallen volgens mij.

5% van de besmette personen is ongevaccineerd is iets anders als 5% van de ongevaccineerden raakt besmet 

5% van de positief geteste mensen is ongevaccineerd  Ten opzichte van 96 procent van de gevaccineerden

En dat kan zomaar betekenen dat juist gevaccineerde mensen  klachten krijgen van omicron.

Maar het kan ook betekenen dat een heel klein deel van de ongevaccineerden  zich  laat testen bij klachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

5% van de positief geteste mensen is ongevaccineerd  Ten opzichte van 96 procent van de gevaccineerden

En dat kan zomaar betekenen dat juist gevaccineerde mensen  klachten krijgen van omicron.

Maar het kan ook betekenen dat een heel klein deel van de ongevaccineerden  zich  laat testen bij klachten.

je komt wederom niet met de link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
29 minuten geleden zei Ger-1957:

je komt wederom niet met de link

Die is er niet Ger. Ik heb zitten zoeken maar dit verhaal van HendrikJansen(🤔) is niet te staven en al helemaal niet als je de website van het Robert Koch Institut er op naslaat.

Zoals ik al zei: Het valt me op dat Hendrikje z'n bek maar een douw geeft en wat digitaal uitkotst. Zo ook bijvoorbeeld in dat topic waar jij gebruik maakt van die nieuwe regeling, daar begint hij over een gouden handdruk en sollicitatieplicht die dan niet nodig zou zijn. Ik denk dan: die gast is dronken joh...

Hij heeft de klok wel horen luiden maar hij weet niet waar de klepel hangt.

Maar hier in dit topic: Boeren worden onteigend omdat hun grond Natura2000 gebied moet worden terwijl in werkelijkheid woningen op die grond gebouwd gaan worden. Zo is het natuurlijk niet. Het is als volgend. Om huizen te bouwen moet een provincie aan stikstofcompensatie doen via een ingewikkeld rekenmodel. Om die compensatie te bereiken moeten natuurgebieden verschraald worden (Lees: 50 jaar terug in de tijd gebracht worden) en Natura2000 gebieden vergroot worden. Dus 1 en ander hangt samen maar niet zoals Hendrikje zegt.

Hij heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
46 minuten geleden zei HendrikJansen:

Doorgaans zijn de ongevaccineerden lui die overal tegen zijn. Tegen testen, tegen maatregelen en tegen vaccineren.

Dus wat denk jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zoals Matthieu al zei vorige week: bespaar je de moeite. De wappies komen met allerlei niet terug te zoeken verhalen, met familieleden die in het ziekenhuis werken en hélemaal niemand zien liggen op de corona-afdeling etc. Het is zinloos.

Het enige wat helpt om je eigen leven te leiden is vaccineren. Als onverhoopt blijkt dat het virus muteert en je nog een prik nodig hebt ga je een booster halen. Wil je dat niet? Blijf weg uit de samenleving, vort! Ik heb de vaccinatie genomen omdat ik én geen enkel riscio wil lopen met mijn diabetes 1 en nierproblemen en anderzijds wil ik elk restaurant, kroeg en koffietent in kunnen. Of op vakantie wanneer ik dat wil. Ik slik dagdagelijks 12 pillen waarvan ik de samenstelling niet weet, ik weet enkel dat het mijn glucose verlaagt, mn bloeddruk laag houdt en mijn cholesterol in bedwang. Dat vaccin zal me een zorg zijn. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van topfitte gasten die dood gaan Covid en die van te voren geen enkel besef hadden van onderliggende aandoeningen. Ik zal wel gek zijn om risico te lopen ondanks dat deze 'eenzame fietser' topfit is!

Maar ik ben absoluut tegen de maatregelen. Scholen sluiten is funest, het openbare leven stil leggen is dat minder, dat is alleen maar irritant. Ik vind het gelieg vanuit de overheid, het achterhouden van rapporten etc. hoogst kwalijk. Cijfers gegeven vanuit de overheid zijn voor ons niet te controleren en of het allemaal waar is houd ik in het midden.

Dit neemt niet weg dat vaccineren gewoon de enige weg is uit deze crisis. En de lieden die niet willen vaccineren zijn meestentijds de lieden die overal tegen zijn. Tegen de overheid, tegen asielzoekers, tegen dit en tegen dat. Tegen verplichtingen (belastingen) van de overheid. En nu de overheid het liefst ziet dat je je laat enten gaan ze 'lekker puh' doen.

Kinderen.......

• Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ niet allemaal hoor, ja ik ben inderdaad tegen (nog meer) asielzoekers (omdat het land al veel te vol is), en ja de regering maakt ook in mijn ogen veel foute keuzes, maar ik ben dan weer niet tegen de vaccinaties omdat ik net als jij nog wat jaartjes mee wilt met mijn broze gezondheid.

gelukkig voel ik mij dan ook weer geen wappie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Quincy:

IK denk dat jij helemaal niet leest of gewoon maar wat roept..<knip>..

Ik zet nergens iemand weg als derderangsburger, ik benoem een groep mensen die er een gedachtegang op na houd die nergens door officiële medische cijfers ondersteunt word. Of jij moet de uitspraak " mijn broer moest drie keer kuchen en verder niets)  een goed medisch verhaal vinden om aan te tonen dat corona echt maar een griepje is.

Ik wens jou er sterkte mee maar ook met jou heeft het geen zin om verder in discussie te gaan. Misschien wel weer als jij gewoon eerst eens leest voordat jij ergens op reageert of misschien na jou "griepje" zodat je weet waar je over praat.

en verder natuurlijk alle beste wensen voor het nieuwe jaar!!  En dat geld voor iedereen.

Ik lees wel degelijk, omgekeerd vraag ik me af of begrijpend lezen je goed af gaat. Het enige waar ik tegen ageer is jou opmerking "jullie soort", daarmee zet je iemand wel degelijk weg als derderangs burger.

En inderdaad heeft het geen zin om verder in discussie te gaan als er niet word gelezen. Evengoed voor jou ook de beste wensen voor 2022

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 minuten geleden zei HendrikJansen:

Vandaar dat je er niks over kan vinden.

Google is niet zo objectief als dat je zou mogen verwachten van zo een internetreus.

Ah ja duidelijk. Dan stop ik er maar mee. Ik weet alles zolang ik het maar kan Googlen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
26 minuten geleden zei the duke:

Google kent hem niet

Ik heb hem wel gevonden, het is een free lance journalist voor o.a. die Welt. Alleen kan ik nergens medisch onderbouwde onderzoeken van hem vinden maar lees net dat dat komt omdat Mark en Hugo censuur op het www plegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
37 minuten geleden zei HendrikJansen:

Die is er wel degelijk.

Zoek maar eens op Tim Röhn of Tim Roehn

16 minuten geleden zei HendrikJansen:

Vandaar dat je er niks over kan vinden.

Google is niet zo objectief als dat je zou mogen verwachten van zo een internetreus.

Goh als jij het dan wel kunt vinden kom dan in hemelsnaam met die link, man man het kan toch niet zo moeilijk zijn.

33 minuten geleden zei the duke:

Google kent hem niet

Ik kan hem wel vinden >> klik << het is een reporter die een andere mening heeft, als ik dieper zoek kom ik op een of ander artikel waarin hij iets zou schrijven over corona.

image.png.98c520f4b409bb6d7aa715c8c5530c41.png

Helaas als ik ga zoeken bij Bild am Sonntag kom ik het hele artikel nergens meer tegen (gezocht tot 6-4-2020) de site waar de foto staat (instagramm en Facebook) hebben de reputatie dat er perfecte foto's op staan, helaas is deze foto om raadselachtige reden wazig en onleesbaar, dus nogmaals mijn oproep, kom eens met iets waar een touw aan vast te knopen is.

Mij lijkt dit weer een typisch gevalletje van fake news 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 minuten geleden zei Vledder:

Daarentegen hebben mensen die de derde angel, oftewel de booster, al hebben gekregen, minder last: hun aandeel onder de besmetten is dus 27 procent.

Wie kan lezen heeft een duidelijk voordeel.
Gelukkig nieuwjaar!

oja dit staat er ook nog,

In het weekrapport van de RKI staat:
"Van een aantal Omikron-zaken is aanvullende informatie bekend in het meldsysteem."
In KW51 worden daar 6257 Omicron-gevallen gemeld.
Er is ook niets van "4206 geregistreerde" gevallen.
De berekening van een percentage (“96%”) is dus onjuist, aangezien de vaccinatiestatus niet van alle gevallen bekend is en een bias niet kan worden uitgesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
48 minuten geleden zei Ger-1957:

Goh als jij het dan wel kunt vinden kom dan in hemelsnaam met die link, man man het kan toch niet zo moeilijk zijn.

I

“In het vandaag vrijgegeven rapport van het Robert Koch Instituut staat dat 95,58% van de #Omicron-gevallen in Duitsland volledig gevaccineerd is (28% van hen heeft een “booster” gehad), 4,42% is niet gevaccineerd.

https://www.hetnieuwsmaardananders.nl/hnmda/duitsland-overheid-meldt-96-van-omicrongevallen-onder-volledig-gevaccineerden-4-zijn-ongevaccineerden/

Kijk Ger het is er wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik heb net de link kunnen openen op mijn mobiel, ik scrolde iets verder en las dat de globalisten een massamoord voorbereiden en een bus met activisten die aangehouden was wat door "de dictatuur' kwam.

En dit leest men dan en neemt zo'n site als voorbeeld.

De wereld is knettergek aan het worden

• Thanks 6
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 uur geleden zei schoenenreus:

Nee dat klopt maar de garantie dat je er minder last van hebt raakt ook kant noch wal. Dat is alleen te controleren als je zowel ongevaccineerd als gevaccineerd besmet zou raken en dan mag je na de 1e keer geen enkele antistoffen aangemaakt hebben anders is het nog niet te controleren.

Dat is natuurlijk ook niet waar, daarvoor kun je naar de cijfers op de ic kijken. Met (veel) meer ongevaccineerden daar, terwijl het aantal gevaccineerden in de samenleving (veel) hoger ligt is het voor mij wel duidelijk dat er een relatie bestaat tussen de ernst van de symptomen en het wel of niet gevaccineerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites