Spring naar bijdragen

Van: "Haal de uitgeholde marmotten maar weer uit de kist..." naar Corona en complotten

Murphy
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Dat is natuurlijk ook niet waar, daarvoor kun je naar de cijfers op de ic kijken. Met (veel) meer ongevaccineerden daar, terwijl het aantal gevaccineerden in de samenleving (veel) hoger ligt is het voor mij wel duidelijk dat er een relatie bestaat tussen de ernst van de symptomen en het wel of niet gevaccineerd zijn.

Het zijn allemaal mensen met onderliggend lijden of zware obesitas dus ook dat is weer niet representatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 minuten geleden zei schoenenreus:

Het zijn allemaal mensen met onderliggend lijden of zware obesitas dus ook dat is weer niet representatief.

Dus de kans dat je ongevaccineerd bent én onderliggend lijden hebt is veel groter dan dat je gevaccineerd bent én onderliggend lijden (en zware obesitas) hebt? Dan zijn al die vaccinaties toch waarschijnlijk wel ergens goed voor geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Interessant deel staat vooral rond 16 minuten……

Voormalig CDA-staatssecretaris Mona Keijzer heeft op 29 december bij een debatavond van De Balie op harde wijze de vloer aangeveegd met het coronabeleid van het kabinet. Want, zei ze, het is allemaal gericht op het doodsbang maken van de bevolking, terwijl slechts “een ongelooflijk klein percentage” daadwerkelijk doodziek wordt (en sterft). 

Diederik Gommers was niet de enige prominent die gisteren bij De Balie kritiek leverde op het coronabeleid van het kabinet. Mona Keijzer — voormalig CDA-staatssecretaris in Rutte III – deed dat ook.

“Wat er ook gebeurd is, eigenlijk vanaf het begin, is mensen heel erg bang maken,” aldus Keijzer over de manier waarop het kabinet is omgegaan met corona. “Niet bewust,” voegde ze daar nog even aan toe, “maar vooral constant de nadruk op: mensen worden ziek, mensen komen in het ziekenhuis terecht, mensen komen op de IC… elke dag maar de hoeveelheid besmettingen op tv, en hoeveel mensen op de IC terecht komen, waardoor je het idee krijgt, ‘nou het is echt dramaaaaatisch, dit’.”

En dit, ging Keijzer verder, is eigenlijk absurd. “Het is een ongelooflijk klein percentage [dat doodziek wordt en sterft]. Nog wel zo groot dat als het in één komt dat de zorg het niet aankan, dus daar doe ik niets een af. Maar voor de meeste mensen, ik heb het zelf ook gehad, is het vrij ongevaarlijk.”

Angstpsychose
“Maar doordat je mensen zo ongelooflijk bang gemaakt hebt, heb je een soort doodsangst bij mensen getriggerd. De meeste mensen houden van het leven en willen heel graag heel oud worden, en het liefst ook nog een beetje gezond. Maar doordat daar zo de nadruk is komen te liggen, zie je ook heel veel mensen zeggen, ‘nee, die lockdown is allemaal heel goed.'”

“Als ik met oudere mensen in de familie zit te praten, en het gaat over maatregelen. ‘Ja, nee, die maatregelen zijn goed.’ Dan bevraag ik altijd even: ‘Ja, die maatregelen zijn misschien wel goed om te proberen de voortgang van de besmettingen enigszins te dempen, maar zijn ze ook zo goed voor je kleinkinderen?'” vraagt Keijzer dan aan die familieleden.

“‘Nee, nee, helemaal niet!’ En dan komt het hele verhaal over hoe dramatisch het is voor de kleinkinderen. Maar doordat toch een soort doodsangst gevoed is in combinatie met de neiging van de meeste mensen om zich te conformeren aan wat de meerderheid vindt, leidt ertoe dat je mensen af en toe bijna ziet smeken om lockdowns. Dat ik echt denk: ‘Even serieus, dit kan je niet menen!'”

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@Teddybeer

Volkomen gelijk, Mona heeft volkomen gelijk. Maatregelen zijn buitenproportioneel. Coronapas of Qr-code is helemaal klote. Bangmakerij is nergens goed voor. Alleen maar om zo veel mogelijk vaccinaties uit te voeren. Maar bekijk het is langs de andere kant. De enige uitweg zijn vaccinaties en wordt een heel offensief opgetuigd om dat af te dwingen. En uiteindelijk wordt jullie soort (😂) geslachtofferd. Of Mona nu wel of niet hoog van de toren blaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@the duke

Geheel met je eens.

Ook zij is geslachtofferd, of heeft zich zelf geslachtofferd.

Persoonlijk heb ik geen goed gevoel bij al die vaccins, en al helemaal niet bij al dat gedram er om heen. En mijn gevoel heeft mij nog niet vaak in de steek gelaten.

Hopelijk heb ik het in dit geval mis, anders is er echt iets mis op aarde. 😉

Maar voor mij zelf heb ik nog niet zo veel problemen met de beperkende maatregelen voor ongevaccineerden zoals die idiote 3G, en volgende week 2G.

Mocht er een vaccinatiePLICHT komen, zal ik een nieuw plan moeten trekken, maar daar kom ik ook wel uit. 😉

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei Teddybeer:

Mocht er een vaccinatiePLICHT komen, zal ik een nieuw plan moeten trekken, maar daar kom ik ook wel uit. 😉

Ik ben totaal niet tegen het vaccineren maar wel tegen een medisch experiment. Ik heb dan ook goede hoop op dat nieuwe vaccin dat waarschijnlijk vanaf maart gebruikt gaat worden, kan zo even niet op de naam komen. Dit is een traditioneel vaccin en dus geen experiment met nieuwe techniek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dat zal dan deze zijn.

https://nos.nl/artikel/2410787-nieuw-coronavaccin-novavax-komt-beschikbaar-voor-groep-die-geen-mrna-vaccin-wil

Al zal het nog een hele bevalling worden om die in Nederland te kunnen scoren, gezien de huidige prikstrategie.

Maar wat niet is, kan nog komen.

En anders is ie ergens anders in de EU vast wel verkrijgbaar voor de echte liefhebber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Dat zal dan deze zijn.

https://nos.nl/artikel/2410787-nieuw-coronavaccin-novavax-komt-beschikbaar-voor-groep-die-geen-mrna-vaccin-wil

Al zal het nog een hele bevalling worden om die in Nederland te kunnen scoren, gezien de huidige prikstrategie.

En anders is ie ergens anders in de EU vast wel verkrijgbaar voor de echte liefhebber.

Tot nu toe heb je weinig invloed op wat je krijgt , dus straks als die van novavax op de markt is het ook maar de vraag of je hem krijgt , ik wil die garantie wel zwart op wit hebben , de ongevaccineerden komen in aanmerking er voor , maar je ziet nu ook dat mensen graag een booster van Pfizer willen hebben en hem ook niet krijgen tot dus ver .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei Teddybeer:

Dat zal dan deze zijn.

Heb Hugotje horen zeggen dat die vanaf maart beschikbaar zou moeten zijn voor degene die het wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
22 uur geleden zei schoenenreus:

Ik ben totaal niet tegen het vaccineren maar wel tegen een medisch experiment. Ik heb dan ook goede hoop op dat nieuwe vaccin dat waarschijnlijk vanaf maart gebruikt gaat worden, kan zo even niet op de naam komen. Dit is een traditioneel vaccin en dus geen experiment met nieuwe techniek. 

3 uur geleden zei schoenenreus:

Heb Hugotje horen zeggen dat die vanaf maart beschikbaar zou moeten zijn voor degene die het wil

Je praat alsof Hugo je maat is want jij mag hem Hugotje noemen blijkt, iets wat me sterk lijkt want Hugo heeft wel echt gestudeerd in tegenstelling tot jou, en de zelfstudie die je gedaan heb daar heb je ook niet echt veel aandacht aan besteed als je niet eens weet hoe het vaccin heet waar jij wel interesse in heb.

Maar wel het hoogste woord over de huidige vaccins en het beleid.

Sorry, je valt hier enorm door de mand en ik zou echt de rest van de avond op youtube gaan zitten om mijn kennis bij te spijkeren. En zeker totdat je kennis is bijgespijkerd me niet mengen in dit soort discussies.

Jezus man wat slecht....

• Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei suggs73:

Tot nu toe heb je weinig invloed op wat je krijgt , dus straks als die van novavax op de markt is het ook maar de vraag of je hem krijgt , ik wil die garantie wel zwart op wit hebben , de ongevaccineerden komen in aanmerking er voor , maar je ziet nu ook dat mensen graag een booster van Pfizer willen hebben en hem ook niet krijgen tot dus ver .

Klopt, mijn vorige Vacinatie was Pfizer en zojuist heb ik als booster Moderna gekregen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 2-1-2022 om 10:05 zei Ger-1957:

Wat me opvalt is dat antivaxers hier van alles roepen maar nergens met bewijzen (buiten een paar wazige vermeldingen) komen terwijl dat er hier legio cijfers staan die bewijzen hoe effectief het vaccineren is.   

Udate vanuit mijn leefomgeving:

Echtpaar uit mijn woonwijk,hij (net als ik) begin 70,zij(net als mijn vrouw) eind 60.

Overtuigde antivaxers,( ook geen griepspuit)Willem Engel en Donald Trump waren hun lichtende voorbeelden .

6 weken geleden beiden met de ambulance naar het ziekenhuis,Corona, zij al in coma.

2 weken terug : zij overleden .

En hij is vorige week uit coma gehaald en heeft 3 uur buiten de be ademing kunnen leven,of hij t gaat halen is maar de vraag,hij had ook al wat hartproblemen en diabetes.

Heeft hij het goed voor elkaar op zijn oude dag

Zij hingen beiden de Joodse religie aan,maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
9 uur geleden zei schoenenreus:

Ik geef alleen aan wat de minister gezegd heeft dus ik mag aannemen dat het dan wel waar zal zijn toch?

Nee. Het is al vaker gebleken dat zelfs een minister een beetje een jokkebrok is. En als men hem/haar daarmee confronteerd, ook nog eens zware last heeft van geheugenverlies....

• Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei europeaan:

Udate vanuit mijn leefomgeving:

Net zoiets als het verhaal van Ibo over zijn achterburen.

Achteraf.....en dat is met alles zo.

Alle besluiten die worden genomen, je weet het niet.

Je kan die ziekte maar beter voor zijn is mijn gedachten maar dat moet ieder maar voor zich weten.

Ik maak mij meer zorgen over die complotten.

Weer een geloof er bij wat verdeeldheid zaait.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

Alle besluiten die worden genomen, je weet het niet.

Je kan die ziekte maar beter voor zijn is mijn gedachten maar dat moet ieder maar voor zich weten.

Het is alleen jammer dat die antivaxers dikwijls ook anderen aansteken en in hun val meeslepen.

Daardoor worden veel IC plaatsen bezet die door een paar eenvoudige prikjes te voorkomen waren geweest.

DE opmerkingen zoals "je weet niet wat erin zit"vind ik onzin:

Als de dokter morgen zegt dat ze met HIV ,wat AIDS veroorzaakt,besmet zijn rennen ze gillend om een spuit en is t laatste wat ze willen weten dat wat er wel in zou kunnen zitten.

• Like 2
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites