Spring naar bijdragen

Van: "Haal de uitgeholde marmotten maar weer uit de kist..." naar Corona en complotten

Murphy
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
14 minuten geleden zei schoenenreus:

Het gaat er om dat de techniek nog nooit eerder is toegepast en dus de uitwerking onbekend is. Het is gewoon overal terug te vinden dat het tot 2023 nog in de experimentele fase zit en dat de overheden verantwoordelijk zijn als er toch iets gebeurd. De fabrikanten blijven ten alle tijden buiten schot en dat is vreemd want als je achter je product staat zou je die bescherming niet nodig hebben. 

Wat zou er zijn gebeurd zonder die vaccinaties? 🤷🏻‍♀️
Ik denk dat ze ons door deze pandemie slepen.

Dat veel mensen zich (nog) niet laten vaccineren komt, naar ik om mij heen hoor, om deze zomer in ieder geval nog beschermt te zijn. Wanneer over 6 maanden weer een vaccinatie ronde komt zijn ze nog beschermt als ze deze uitstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei lientje:

Wat zou er zijn gebeurd zonder die vaccinaties? 🤷🏻‍♀️
Ik denk dat ze ons door deze pandemie slepen.

Dat veel mensen zich (nog) niet laten vaccineren komt, naar ik om mij heen hoor, om deze zomer in ieder geval nog beschermt te zijn. Wanneer over 6 maanden weer een vaccinatie ronde komt zijn ze nog beschermt als ze deze uitstellen.

Dat is koffiedik kijken maar het is ondertussen wel duidelijk dat het in ieder geval niet helpt tegen besmetting, verspreiding, ziekenhuisopname of de dood. Dit gebeurd namelijk nog steeds en misschien in mindere mate als zonder vaccin maar dat zullen we nooit weten. Ik merk wel in mijn omgeving van mensen die besmet raken dat daarvan toch zeker 80% gevaccineerd is en 20% niet, het risico in mijn omgeving om besmet te raken is dus hoger als je gevaccineerd bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei lientje:

Wat zou er zijn gebeurd zonder die vaccinaties?

waar ik me vanaf het begin van deze ellende over heb verbaasd, dat men niet op 2 sporen heeft ingezet.

In eerste instantie vol inzetten op de ontwikkeling van een geneesmiddel, om in elk geval de (zwaar) zieken een kans te geven. En dat geeft je dan ook gelijk de tijd om een fatsoenlijk effectief vaccin te ontwikkelen. En niet eentje die, zoals nu het geval is, na een paar maand zijn beste tijd al heeft gehad, en het hele circus weer van voor af aan begint. Om van een (verwachtte) nieuwe variant maar niet te spreken.

2 minuten geleden zei lientje:

Dat veel mensen zich (nog) niet laten vaccineren komt, naar ik om mij heen hoor, om deze zomer in ieder geval nog op vacantie naar het buitenland te kunnen……

ik heb je schrijffout even gecorrigeerd.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei schoenenreus:

Dat is koffiedik kijken maar het is ondertussen wel duidelijk dat het in ieder geval niet helpt tegen besmetting, verspreiding, ziekenhuisopname of de dood. Dit gebeurd namelijk nog steeds en misschien in mindere mate als zonder vaccin maar dat zullen we nooit weten. Ik merk wel in mijn omgeving van mensen die besmet raken dat daarvan toch zeker 80% gevaccineerd is en 20% niet, het risico in mijn omgeving om besmet te raken is dus hoger als je gevaccineerd bent.

Dat zegt, rekenkundig, niet zo heel veel. In jouw voorbeeld (80%-20%) met de huidige vaccinatiegraad (stand 2 januari voor 12 jaar en ouder: 84,4% (Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfers-vaccinatieprogramma)) zou je, voor een gelijke kans om besmet te raken, dus een verhouding van 84,4% gevaccineerden tegen 15,6% ongevaccineerden verwachten, alleen al hieraan kun je zien dat het juist de ongevaccineerden zijn die een hoger risico lopen. Ga ik nog even verder denken: omdat het aantal ongevaccineerden in totaal ook veel kleiner is dan het aantal gevaccineerden is de kans dat een gevaccineerd persoon corona een besmetting oploopt ook groter dan dat een ongevaccineerd persoon die besmetting oploopt. Er zijn tenslotte maar een x-aantal besmettingshaarden waar voor elke iets minder dan 1 ongevaccineerde persoon iets meer dan 4 gevaccineerde personen langs lopen (maar rekenkundig, de goede lezer begrijpt dat er niet een enkel been langs een besmettingshaard wandelt :p).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

80% van de mensen die met corona op de ic belanden heeft een BMI van 25 of meer , wordt weinig over geroepen , het is makkelijker om de schuld bij de ongevaccineerden te leggen dan bij deze groep dat ze de druk op ic leggen . qua besmettelijkheid maakt ongevaccineerd en gevaccineerd niet zoveel uit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 minuten geleden zei Eeweep:

Dat zegt, rekenkundig, niet zo heel veel. In jouw voorbeeld (80%-20%) met de huidige vaccinatiegraad (stand 2 januari voor 12 jaar en ouder: 84,4% (Bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfers-vaccinatieprogramma)) zou je, voor een gelijke kans om besmet te raken, dus een verhouding van 84,4% gevaccineerden tegen 15,6% ongevaccineerden verwachten, alleen al hieraan kun je zien dat het juist de ongevaccineerden zijn die een hoger risico lopen. Ga ik nog even verder denken: omdat het aantal ongevaccineerden in totaal ook veel kleiner is dan het aantal gevaccineerden is de kans dat een gevaccineerd persoon corona een besmetting oploopt ook groter dan dat een ongevaccineerd persoon die besmetting oploopt. Er zijn tenslotte maar een x-aantal besmettingshaarden waar voor elke iets minder dan 1 ongevaccineerde persoon iets meer dan 4 gevaccineerde personen langs lopen (maar rekenkundig, de goede lezer begrijpt dat er niet een enkel been langs een besmettingshaard wandelt :p).

Die reken methode van jou zegt me niet zo veel en boeit me eigenlijk ook niet zo heel veel. Cijfertjes zijn niet intressant want die zijn te manipuleren. Ik kijk naar wat ik in mijn omgeving zie en zie dat de gevaccineerde in het nadeel zijn qua besmettingen. Ik ken mensen die ondertussen hun booster al gehad hebben en nog besmet zijn geraakt en zelfs al voor een 2e of 3e keer. Ik houd me sinds het begin al aan geen enkele maatregel en ongevaccineerd en nog geen dag ziek geweest, zie dus geen enkele noodzaak van een vaccinatie voor mijzelf.

• Like 2
  • Sneu 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ruim 11 miljoen dubbel gevaccineerden, van de ongeveer 15 miljoen kanshebbers in Nederland op 6 Januari, volgens RIVM.

Die 80% (boven 12 jaar) zal dus redelijk kloppen ( al blijft het wonderbaarlijk dat dat moeten berekenen) maar de positief getesten onder 12 jaar worden wel meegenomen bij de niet gevaccineerden. Terwijl die daar eigenlijk niet thuis horen…..

B7E3E20E-5B7E-47BA-9411-18D0712B9D53.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Als de kinderen onder 12 meegerekend worden bij de ongevaccineerden blijft mijn berekening dus kloppen.

34 minuten geleden zei schoenenreus:

Die reken methode van jou zegt me niet zo veel en boeit me eigenlijk ook niet zo heel veel. Cijfertjes zijn niet intressant want die zijn te manipuleren. Ik kijk naar wat ik in mijn omgeving zie en zie dat de gevaccineerde in het nadeel zijn qua besmettingen. Ik ken mensen die ondertussen hun booster al gehad hebben en nog besmet zijn geraakt en zelfs al voor een 2e of 3e keer. Ik houd me sinds het begin al aan geen enkele maatregel en ongevaccineerd en nog geen dag ziek geweest, zie dus geen enkele noodzaak van een vaccinatie voor mijzelf.

Nee, dat vermoedde ik al, dat het jou niet zoveel zou zeggen. Het is een beetje als met de theepottheorie van Bertrand Russell: Als ik zou stellen dat er tussen de Aarde en Mars een porseleinen theepot in een ellipsvormige baan rond de zon draait, dan zou niemand het tegendeel kunnen bewijzen als ik er bij zou zeggen dat de theepot te klein is om gezien te worden, zelfs als onze sterkste telescopen gebruikt zouden worden. Als ik dan zou zeggen dat, aangezien het tegendeel van mijn stelling niet bewezen kan worden, het een ontolereerbare miskenning van het menselijk verstand zou zijn om aan mijn stelling te twijfelen, dan zou iedereen me voor gek verklaren. Maar als het bestaan van deze theepot erkend zou worden door Youtube, dan zou ik alles opzij moeten zetten om die theepot te aanbidden (dat laatste stukje is een aanpassing aan de moderne tijd, door mezelf verzonnen).

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei schoenenreus:

Nu ben je en van de prik al goed beroerd geweest en alsnog corona gehad maar toch heb je nog steeds het volste vertrouwen? Leg mij het maar uit want ik snap het echt niet.

Simpel, omdat ik nooit de zekerheid zal krijgen dat ik zonder die prik er nu nog zal zijn, dat heet risico’s inschatten en hopen dat je de goede keuze gemaakt hebt.

als je wel overlijd omdat je je niet hebt laten vaccineren heb je geen keuze meer

• Like 7
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei lientje:

Dat veel mensen zich LATER laten vaccineren komt naar wat ik om mijn heen hoor, om deze zomer nog beschermt te zijn van de booster wanneer ze deze uitstellen tot februari/ maart.
Zo kunnen ze inderdaad zonder zorgen op vakantie deze zomer.

Sorry ik was even te snel op mijn te kleinelettertjesmobieletelefoon.
Ik heb het even juist gecorrigeerd zoals ik het bedoelde.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei suggs73:

80% van de mensen die met corona op de ic belanden heeft een BMI van 25 of meer

Ik denk dat 80% van de bevolking ondertussen een BMI heeft van boven de 25 dus dit zegt niets.

• Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei schoenenreus:

Jij doet het bijna overkomen dat als je gevaccineerd bent je juist het risico loopt om op een ic te belanden of te overlijden.

Maar als jij niet geloofd in officiële cijfers ( en dan niet alleen in Nederland maar overal ter wereld) dan heeft het dus absoluut geen zin om erover te discussiëren.

En van alles open gooien en niets doen zijn voorbeelden genoeg. Kijk alleen maar naar Italie in het begin en in Spanje, daar lagen in verzorgingshuizen de doden gewoon in hun bed terwijl de verpleegkundige gevlucht waren. 

Deze beelden ben je zeker vergeten....

Oh nee, dat is msm en daar doe jij niet aan 😋

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

En hoe is het in Engeland nu dan?

Wat wil je weten over Engeland. Dat het beleid zo goed werkt daar, weet je hoeveel mensen daar per dag in het ziekenhuis belanden? 

Ik heb even snel gegoogeld hoor, wist het niet uit mijn hoofd. Persoonlijk denk ik daar dat ze een groot probleem hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 2-1-2022 om 14:41 zei Vledder:

ik vond dit artikel in Oostenrijk

https://exxpress.at/knapp-96-prozent-aller-omikron-faelle-sind-geimpft/

maar bij het RKI kan ik geen tabel vinden waar dit uit blijkt

In Oostenrijk kan je meer vinden momenteel  of oplopen eigenlijk. Maar ja, Ze hebben het verdiend vinden ze zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
22 uur geleden zei lientje:

Ik denk dat 80% van de bevolking ondertussen een BMI heeft van boven de 25 dus dit zegt niets.

Het zegt in zoverre iets , 50% in Nederland van 18 jr en ouder heeft een BMI van boven de 25, deze groep legt dus even goed druk op de ic , als het % BMI lager zou zijn dan was de druk op IC absoluut lager geweest en hadden denk ik meer reguliere operaties door kunnen gaan , daar naast legt deze groep sowieso meer druk op de zorg , daar moet denk ik wel meer aandacht naar gaan komen , sport ect toegankelijker maken , gezondere voeding goedkoper ect, en ja zoals het nu door gaat dan kom je wel op die 80% .

De Jonge legt eigenlijk alleen maar druk op vaccineren , legt ook de schuld alleen neer bij de ongevaccineerden als de oorzaak van de druk op ic , over het percentage overgewicht werd amper genoemd , ja het heeft invloed ect , op kamer vragen heeft ie geantwoord op de vraag , van wat zijn de onderliggende kwalen van mensen die op de ic komen , kon hij geen antwoord geven want dat werd niet genoteerd volgens hem , want zorg druk geen tijd voor , nu blijkt dus dat er wel  exacte cijfers zijn van percentage van overgewicht , dit werd dus wel bijgehouden , maar is zelden genoemd , van probeer af te vallen ga sporten , beweeg meer ect nee , vaccineren was het enige goede , nu de stoeltjes dans voor de minister post voorbij is , wordt overgewicht weer expliciet genoemd door van der voort umcg , en komt het weer van de achtergrond vandaan .

En het is makkelijker om 85% van de bevolking op te zetten tegen 15% dan 50% tegen de andere 50% die  met overgewicht kampt , dat is wat minder acceptabel .

Waarmee ik wil aangeven dat de schuld niet 100% alleen bij de ongevaccineerden moet komen te liggen van de overvolle ic , wat nu wel gebeurt , zeg ook niet dat de mensen met overgewicht daar zelf ook altijd schuld eraan hebben , maar bij veel had het niet zover hoeven te komen denk ik , is wel een welvaart probleem  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Vergeet niet dat overgewicht maar 1 van de vele zaken is waardoor mensen een verhoogd risico zijn.

Wat dacht het van suikerziekte, hart kwalen, problemen met de longen en nieren en ga zo maar door...............

Veel van de door mij genoemde zaken heb ik zelf ook, waardoor je automatisch een verhoogd risico bent, vandaar dat ik mij wel laat vaccineren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei suggs73:

De Jonge legt eigenlijk alleen maar druk op vaccineren ,

Dat is, om Covid op korte termijn in te dammen, ook de weg om te gaan. Je kunt moeilijk iemend die zijn/haar hele leven al aan het jojo-en is met zijn/haar gewicht binnen twee weken tientallen kilo's laten afvallen, suikerziekt kom je zomaar niet vanaf, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei HendrikJansen:

Iemand de herziene  cijfers van het RIVM al gezien voor Oktober, November en December? Na een week afwezigheid had ik toch minstens verwacht dat onze enige echte eigen  Hugo de Jonge deze wel even geplaatst had:ja:

Haal jij je nieuws alleen maar van bepaalde websites af?
In ieder geval zullen dit andere sites/bladen/tv zijn waar ik lees en wat ik om mij heen zie gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites