[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Afsluitdijk hedennacht afgesloten


roadtrain

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei Ger-1957:

Had je dat niet eerder kunnen zeggen 

 

Geen paniek Ger. Zowel in Wieringerwerf als in Zürich zijn er gelegenheden waar je makkelijk haalbaar met je OKV prima kan douchen en heerlijk uitgebreid een biefstukje kan eten met een lekker rood wijntje erbij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei lientje:

Gewoon een chauffeursrestaurant jou toch ook bekent dacht ik Pierre?

Dan ga je toch niet naar Wieringerwerf? 😉

 

Jawel, die is mij zeker bekend. Ben er alleen nooit geweest, ik stopte meestal eerder bij Lambertschaag. Jou ook wel bekend van het paalzitten...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Jullie gaan er gemakshalve van uit dat ik voor die dijk sta, en dat terwijl ik alleen vraag of dat niet eerder gemeld kon worden, zeker als later blijkt dat het al weken gemeld wordt.

 

Ik stond trouwens in Meppel

Ik mag toch hopen dat je Rogat bedoelt Ger. Bij de Raket. Neem niet aan dat jij als mede ouwe lul uit de kist zit te vreten om n paar knaken uit te sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee paalzitten is alleen voor Abbekerkers en Lambertschagers, die kunnen zo een aardig centje verdienen maar het sloopt je volgens enkele familieleden. Ik heb dat weekend meestal te veel uitgegeven in die plaatselijke kroeg en wat sponsorgeld. 😄

Wieringerwerf is van der Valk langs de A7 neem ik aan.

De zingende Wielen zit inderdaad bij Den Oever, de weg richting den Helder.

Maar of hier nog veel is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Ger-1957:

 terwijl ik alleen vraag of dat niet eerder gemeld kon worden, zeker als later blijkt dat het al weken gemeld word…

Ik zag maandagmiddag dit bericht pas…….

 

Maar vooral bij de afsluitdijk kijk ik altijd voor vertrek of die mogelijk ook afgesloten is. Privee gaan we regelmatig naar Texel, en dan is het lullig als je daardoor de laatste boot mist……

 

Maar laatst zou ik 2 ritten naar Schoorl brengen. Dat kan mooi binnen de uren, maar dan moet je niet over Amsterdam of Enkhuizen moeten vanuit Drenthe. Kom je ‘s morgens om 5.45 bij Leeuwarden, staan de matrixen nog aan dat de afsluitdijk nog afgesloten is.

 

Bij Zürich was gelukkig de afsluiting opgeheven, dus goed gegokt. Maar op terugweg, rond 8 uur, stond de matrix ter hoogste van VD Valk Leeuwarden nog steeds aan, met de boodschap dat de dijk afgesloten was.

 

Slechte zaak, van Rijksflaterstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ging vanmorgen  5 uur weg (moest naar schuilenburg)en gaf TomTom nog

aan dat afgesloten was ( net als Google maps). Bij klaverblad Zaandam gaf Tomtom opeens weer richting Afsluitdijk aan. 
 

Net voor afrit Enkhuizen stond ook de matrix nog aan dat dijk afgesloten was😂 (05:45)…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei lientje:

 

De zingende Wielen zit inderdaad bij Den Oever, de weg richting den Helder.

Maar of hier nog veel is?

Als je bedoelt of de Zingende Wielen nog veel/wat is zeg ik je. Is een prima restaurant met dagelijks een top routiermenu van 3 gangen ruim onder €20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een chauffeur zorgde er afgelopen vrijdag op zaterdagnacht voor dat de rijstrook richting Friesland hoogstpersoonlijk werd afgesloten.. door even  18 kilometer lang spook te rijden.. :stom::stom:

 

Citaat
Een vrachtwagenchauffeur nam in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 2.00 uur een wel heel groot risico: hij nam op de A7 bij Kornwerderzand de verkeerde afslag en bleef achttien kilometer lang tegen het verkeer in rijden omdat hij niet kon keren.
 

De chauffeur belandde bij de werkzaamheden aan de Afsluitdijk in de verkeerde baan, ondanks dat de borden de juiste richting aangaven. Hij reed in de baan die bedoeld was voor verkeer komend vanuit Noord-Holland. Hij reed door, terwijl hij wist dat hij fout zat, meldt de politie op Instagram.

Hij reed door totdat hij geen kant meer op kon. Hij werd door tegenliggers gestopt, omdat ze hem niet meer konden passeren. (..)

 

https://lc.nl/friesland/sudwest-fryslan/Chauffeur-blijft-bewust-spookrijden-op-Afsluitdijk-omdat-hij-vrachtwagen-niet-kan-keren-27808306.html

 

Lekker bezig..:mad:

 

Zal wel geen held in achteruitrijden geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is niet zo moeilijk om thv de div werkzaamheden op de verkeerde rijbaan uit te komen en keren is er dan niet meer bij. (Bij beide toeritten moet alles over 1 weghelft van 1 rijbaan. Tot je Evt weer op de volle rijbaan uit komt maar dan moet je wel lekker haaks om (vluchtstrook en 2 rijbanen) 

 

Persoon in kwestie heeft duidelijk ergens niet goed opgelet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Durashift:

Een chauffeur zorgde er afgelopen vrijdag op zaterdagnacht voor dat de rijstrook richting Friesland hoogstpersoonlijk werd afgesloten.. door even  18 kilometer lang spook te rijden.. :stom::stom:

 

 

https://lc.nl/friesland/sudwest-fryslan/Chauffeur-blijft-bewust-spookrijden-op-Afsluitdijk-omdat-hij-vrachtwagen-niet-kan-keren-27808306.html

 

Lekker bezig..:mad:

 

Zal wel geen held in achteruitrijden geweest zijn.


 

Dan ben je ook aan het spookrijden en nog wel even gevaarlijker ben ik bang 🙈


 

 

En keren…. Ik weet niet of dat lukt met die vangrails aan beide kanten.
Toch een beetje krap hoor. Ik denk dat het hij bij de parkeerplaats had willen keren? 
Daar is iets meer ruimte. Maar dat moet je wel weten.

Daar zou hij toch bijna moeten zijn geweest (of er al voorbij gereden?) lijkt mij.

 

Onderstaande foto van een willekeurige site afgeplukt.

 


image.jpeg.a20ebd88404e02d3166a1dd045845086.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei lientje:


 

Dan ben je ook aan het spookrijden en nog wel even gevaarlijker ben ik bang 🙈


 

 

En keren…. Ik weet niet of dat lukt met die vangrails aan beide kanten.
Toch een beetje krap hoor. Ik denk dat het hij bij de parkeerplaats had willen keren? 
Daar is iets meer ruimte. Maar dat moet je wel weten.

 


image.jpeg.a20ebd88404e02d3166a1dd045845086.jpeg

Je kan alleen keren bij de pomp halverwege. Thv monument is beide zijde afgesloten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De Afsluitdijk is in de nacht van vrijdag 21 oktober 2022 van 22.00 tot zaterdag 22 oktober 2022 08.00 uur tussen Den Oever en knooppunt Zurich afgesloten voor het verkeer. Het verkeer wordt omgeleid via de Houtribdijk N307 en via de Flevopolder.

Tijdens de afsluiting voert Rijkswaterstaat diverse onderhouds-, asfalterings- en belijningswerkzaamheden uit. Ook wordt het brugdeel van de nieuwe loopbrug bij het Vlietermonument ingehesen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden