[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Schoonmaakmiddelen aanschaffen


René1973

Vraag

Oké.. heel vreemd misschien... maar ik denk dat 99.9% van alle chauffeurs zelf hun schoonmaakmiddelen betalen om de binnenkant van de cabine schoonmaakmiddelen te maken. Maar dient de werkgever hier niet gewoon voor te zorgen? 

 

Ik neem aan dat de werkgever en de rest van het kantoorpersoneel ook niet zelf hun schoonmaakmiddelen mee hoeven te nemen om hun werkplek schoon te houden. Sterker nog, ik denk zelfs dat daar een schoonmaakbedrijf voor ingehuurd word. 

Vreemd toch eigenlijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ach een fles ruitenreiniger koop ik zelf en voer 9 van de 10 keer het bonnetje niet in als onkosten.

 

Ook de buitenkant wassen doe ik 1 keer in de twee a drie weken op eigen initiatief en in eigen tijd. wassen word bij ons qua tijd niet betaald als er geen opdracht voor gegeven  is. 

 

Enkel als we het commando wassen krijgen van een planner kunnen we naar een externe wasstraat  waar we zelf niets hoeven te doen en word deze tijd wel doorbetaald.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei Marotrans:

Maar in de US of A zijn toch wel meer dingen anders geregeld Ibo? Hoor/zie op YT wel eens dat 'dead heading to the next customer' voor een nieuwe lading ook onbetaald is? Moet je hier mee aan komen...

Dat is wel bij slechte kleine baasjes. En voor de eigen rijder natuurlijk.

Mijzelf werd wel betaald. Maar ook zijn er veel die van postcode naar postcode betalen. En daar verlies je ook altijd.

Er is een reden dat ik bij de laatste bleef. Die betaalde alles, zelfs afkoppelen van een oplegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
48 minuten geleden zei Pierre:

 

Is dat iets heel bijzonders of unieks, dat het afkoppelen van een oplegger betaald word? :zegtniets:

Hier wel. Je krijgt per mijl betaald. Tanken enz word niet betaald.

De laatste baas betaalde wel iedere stop. Dus ook aan en af koppelen in de yard, waar ze geladen en gelost werden.

25 dollar per stop. Vrijwel niemand betaalde dat.

Ook de cpm. Cent per mile kan heel verschillend zijn. Minimum dat ik kreeg was ooit 28. Bij Lucas 47. Dat tikt heel snel door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei corydon:

Hier wel. Je krijgt per mijl betaald. Tanken enz word niet betaald.

De laatste baas betaalde wel iedere stop. Dus ook aan en af koppelen in de yard, waar ze geladen en gelost werden.

25 dollar per stop. Vrijwel niemand betaalde dat.

Ook de cpm. Cent per mile kan heel verschillend zijn. Minimum dat ik kreeg was ooit 28. Bij Lucas 47. Dat tikt heel snel door.

krijg je in de usa onkostenvergoedingen?  Hoeveel mile haal je daar in vijf werkdagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei HendrikJansen:

krijg je in de usa onkostenvergoedingen?  Hoeveel mile haal je daar in vijf werkdagen?

Er zijn veel verschillen in betaling. Plaatselijk rijden is vaak per uur, Union(vakbond) betaald heel goed.

Maar de meeste chauffeurs worden per mijl betaald. Je kunt legaal zo een 3000 mijl rijden Voordat je uit je uren bent.

Maar veel company trucks doen 60 MPH. terwijl de max snelheid vaak (veel) hoger is. 

Je kunt 11 uur rijden, wat op zo een 1000/1200 km uitkomt wanneer de rit lang is en geen lossen/laden. In steden rij je langzamer. Daarom hebben veel chauffeurs een hekel aan de "east coast" New York City en daar omheen. Dan gaat de snelheid er wel uit.

Mijn laatste baas betaalde 100 dollar extra voor NYC, dan 2 ritjes per week.... T was ongeveer 750 mijl rijden enkele rit. Wat is een 13 uur rijden. Dan om 11 uur NYC in, dan waren er geen files. En altijd t zelfde adres.

Mijn beste week was van zondag ochtend tot de volgende zondag avond. Had toen 6200 betaalde mijlen en 16 stops. Dat bedrijf nam t niet zo nauw.

 

Maar gemiddeld rij je tussen 2800 tot 3200 mijl per week. Je kunt bij veel bedrijven wel een maand van huis zijn, daarom vragen ze hier altijd zoveel chauffers. Veel beloven, weinig geven. Dus de tijd dat je laad/lost is voor eigen rekening. Je mag bijna nergens zelf laden/lossen, maar je moet er wel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:

 

Is dat iets heel bijzonders of unieks, dat het afkoppelen van een oplegger betaald word? :zegtniets:

Heel in het begin van mijn carriere reed ik voor een klein baasje en charterde daar bij een groot Rotterdams transportbedrijf.

Wij deden daar veel werk in de Rotterdamse haven en voor iedere trailer die we op hun parking en in de haven aan of af koppelden  kregen we 5 gulden.

Kregen we op dat kantoor dus opdracht om ,bijvoorbeeld,de trailer 48 aan te koppelen en te bellen voor het juiste laadadres koppelden we een nadere trailer aan en belden dat we de 54 erachter hadden.

"Grote lul" reageerde die planner dan,ik had toch gezegd de 48. hup.koppel de goede aan.

Wij declareerden vervolgens Aankoppelen 54,afkoppelen 54,aankoppelen 48.

Zo alweer een joet(*) extra verdient.

 

(*) Joet:https://nl.wikipedia.org/wiki/Joetje

 

  • Like 1
  • Haha 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei RobNiat:


Buiten dat vind ik het niet zo’n aardige posting naar iemand toe die hier nog niet zo lang lid is. Niet erg motiverend in ieder geval om hier nog eens een balletje op te gooien over transportgerelateerde zaken. 
 

Rene73 heeft namelijk best wel een punt hier. Maar het topic is een soort stamtafel geworden waar iedereen zichzelf en zijn werkgever de hemel in prijst terwijl eigenlijk het onderwerp wordt vergeten. 

 

Op 28-11-2021 om 10:07 zei roadtrain:

Hoe heette dit topic ook alweer🪣🧽

😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 28-11-2021 om 11:10 zei Pierre:

 

Daar geloof ik eerlijk gezegd niks van.
Dit soort beweringen komen meestal voort uit dat soort clichés dat sommigen chauffeurs letterlijk alles opzij zetten om maar met een dikke auto met toeters en bellen en/of mooie verre ritten te kunnen rijden, dus ook het financiële plaatje lees een fatsoenlijk salaris. Diezelfde beweringen worden dan ook dikwijls gedaan door mensen die het eigenlijk zelf dolgraag zouden willen maar om de één of andere reden niet kunnen, willen of durven. Je zou wel gek zijn om voor C-loonschaal de hele week onderweg te zijn.

ik ken er bij die krijgen €2500 netto vast loon per maand. En daarvoor moeten ze dan ook nog regelmatig op zaterdag rijden. 
maarja, dan heb je wel een V8 met alles erop en eraan🤷‍♂️

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik denk dat er zat zijn die hun eigen spul WILLEN gebruiken omdat er zo veel verschillende luchtjes verkocht worden dat er zeker een favoriet tussen zit.

Om nog maar niet te spreken over die kerstboompjes en andere luchtjes verspreiders. Als de baas zich daarmee moet gaan bemoeien......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:


Buiten dat vind ik het niet zo’n aardige posting naar iemand toe die hier nog niet zo lang lid is. Niet erg motiverend in ieder geval om hier nog eens een balletje op te gooien over transportgerelateerde zaken. 
 

 

Ik had er nog een smiley bij willen zetten,maar had al op de verzendknop gedrukt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:



 

waar iedereen zichzelf en zijn werkgever de hemel in prijst terwijl eigenlijk het onderwerp wordt vergeten. 

Zover wide ik niet gaan: mijn (part time ) werkgever is n.l fabrikant van reinigingsmiddelen.:zegtniets:

 

Overigens gaat t.s wel erg ver in zijn eisen w.b. de dingen die de baas wel of niet hoeft te betalen.

Ik wilde vroeger het bonnetje van de kapper ook wel eens bij mn baas neerleggen,omdat mijn haar het meeste gegroeid was in de tijd dat ik voor hem aan t werk was.:banaan:

 

 

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De schoonmaaksters die bij ons de kantoren schoonmaakten/schoonmaken (heb bij verschillende firma's en op verschillende locaties in binnen en buitenland gewerkt) zou ik niet in m'n auto willen hebben....

De asbak kan ikzelf wel legen (ik rook niet, dus mooie plek voor de pasjes). verders doen die ook niets tot niks meer als de prullenbak legen....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

 

 

Overigens gaat t.s wel erg ver in zijn eisen w.b. de dingen die de baas wel of niet hoeft te betalen.

Ik wilde vroeger het bonnetje van de kapper ook wel eens bij mn baas neerleggen,omdat mijn haar het meeste gegroeid was in de tijd dat ik voor hem aan t werk was.:banaan:

 

 

 

Ik schreef pas 6 uur in de nacht. Op de vraag waarom ik dat deed (voor 6 uur doen we vrij weinig doorgaans) vertelde ik dat ik zowat de hele nacht over mn werk gedroomd had!🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


 

Dat gezegd hebbend weet ik ook wel dat er zat collega’s zijn (Nederlandse collega’s) die flessen Glassex mee naar huis nemen of op hun schotel smeren, maar er evengoed nóóit hun ramen mee reinigen. 
Misschien hebben zij dat wel verkloot voor ons door de jaren heen. 

 

 

Zoals dat dat soort mensen het overal verkloot. Die figuren roepen vaak het hardste maar zijn zelf de grootste dieven in plaats van bijvoorbeeld de oostblokkers. Overigens niet alleen qua diefstal maar dat zijn ook vaak de figuren die graag naast de pot schijten, de douchekop wel fijn vinden voor thuis en zo kan ik nog wel even door gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Zoals dat dat soort mensen het overal verkloot. Die figuren roepen vaak het hardste maar zijn zelf de grootste dieven in plaats van bijvoorbeeld de oostblokkers. Overigens niet alleen qua diefstal maar dat zijn ook vaak de figuren die graag naast de pot schijten, de douchekop wel fijn vinden voor thuis en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ben je nou een beetje aan t knuffelen/ontkennen? Schei uit zeg, die gasten jatten alles wat los of vast zit. Op een man of wat na natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei matthieu:

Ben je nou een beetje aan t knuffelen/ontkennen? Schei uit zeg, die gasten jatten alles wat los of vast zit. Op een man of wat na natuurlijk.

 

 

Ik zeg nergens dat de oostblokkers niks stelen maar degene die vaak het hardst roepen over de oostblokkers zijn zelf minstens net zo erg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei matthieu:

Nou, dank je wel😂😂

 

 

Geen dank, ook jij kunt niet ontkennen dat het waar is wat ik zeg. Ik spreek niet over het afgelopen jaar maar over de afgelopen 25 jaar. Bij hoeveel productie bedrijven kreeg je vroeger nog bijvoorbeeld een pak koeken of een zak chips mee? Vrijwel allemaal alleen dat is verkloot door de mensen die of eisen gingen stellen qua smaken of die niet konden lezen als er stond 1 zak per chauffeur en maar meteen een hele doos mee sjouwden. Bij hoeveel grotere bedrijven kun je nog gratis koffie krijgen? Weinig, allemaal verpest door de mensen die aan 1 bekertje koffie niet genoeg hadden en zelfs thermos kannen stonden te vullen onder de automaat. Toen ik 14 jaar geleden begon met rangeren werden er bij een klant al regelmatig douchekoppen en slangen gestolen met als hoogtepunt zelfs de diefstal van een volledige wc pot, toendertijd kwamen daar nog lang niet zoveel oostblokkers als tegenwoordig en was het al elke week raak.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
2 uur geleden zei RobNiat:

 ...
Nu zou ik dat alleen terecht vinden wanneer auto’s alleen maar gedeeld worden. Wanneer auto’s binnen een bedrijf geen vaste chauffeur hebben die er zelf zorg voor dragen. Want wanneer een auto ‘van iedereen is’, wie zorgt er dan voor dat zo’n ding netjes blijft?

...

Bij onze vestiging Geldermalsen gebeurt dat: daar lopen enkele 'schooljongens' om donderdag en vrijdag de cabines schoon te maken.

 

De auto's daar rijden 24/7 en niemand heeft een vaste auto meer (voorheen vaste koppels op 'n vaste trekker); dat leverde zoveel discussie en gezeur op dat voor die oplossing gekozen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden