[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Schoonmaakmiddelen aanschaffen


René1973

Vraag

Oké.. heel vreemd misschien... maar ik denk dat 99.9% van alle chauffeurs zelf hun schoonmaakmiddelen betalen om de binnenkant van de cabine schoonmaakmiddelen te maken. Maar dient de werkgever hier niet gewoon voor te zorgen? 

 

Ik neem aan dat de werkgever en de rest van het kantoorpersoneel ook niet zelf hun schoonmaakmiddelen mee hoeven te nemen om hun werkplek schoon te houden. Sterker nog, ik denk zelfs dat daar een schoonmaakbedrijf voor ingehuurd word. 

Vreemd toch eigenlijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nou 1 fles glassex per maand van 2 euro is nou niet iets waar je je een bult aan valt😁

Blijf je 1 keer een kwartiertje langer aan de koffie bij een klant heb je al meer dan die ene fles😏

je zegt trouwens toch ook niet als je een auto van je werkgever krijgt met een zware omvormer plus magnetron
>>> die betaal ik zelf wel want dat hoef je toch niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

René heeft wel een punt hier.

 

Middelen t.b.v. onderhoud van een vrachtauto van een werkgever kunnen nooit voor rekening van de werknemer komen. Dat geld o.a. voor het reinigen van de buitenzijde -of de middelen daarvoor-, daar hoort het onderhoud en reinigen van de binnenzijde vanzelf bij.

 

De vraag of je dan écht persé een punt wil maken over die € 1,69 voor een fles schoonmaakmiddel waar je zo ongeveer een een half jaar mee doet is weer een andere kwestie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

De vraag of je dan écht persé een punt wil maken over die € 1,69 voor een fles schoonmaakmiddel waar je zo ongeveer een een half jaar mee doet is weer een andere kwestie.

Die haal je toch bij de chef-werkplaats?

 

Die heeft er gewoon een paar dozen in de kast staan, dus dat is het probleem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb zelf (op eigen kosten) flesje vloeibaar dreft. Maak ik hele interieur mee schoon maar tussendoor ook sopje voor ramen spiegels of de hele achterkant van de oplegger (de werkplek) als er ergens een waterslang is. Ook goed als je een keer hele vieze handen hebt (komt bijna niet voor😜)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een spuitflesje dasty, een keukenrol, oude theedoek en handdoek. Kost geen drol en ik vind dat je daar ook niet moeilijk over moet doen. 

Rare vraag trouwens, sommigen geven een godsvermogen uit aan wieldoppen, lampen, compleet verbouwd interieur etc dan moet een flesje schoonmaak er ook wel van af kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
13 uur geleden zei Dokus:

Is het niet veel gekker dat er nog volop bedrijven zijn waar de chauffeur zelf de vrachtwagen moet wassen en die tijd niet betaald krijgen. 
 

Ook raar dat dit vaak de bedrijven zijn die wel veel geld uitgeven aan dikke auto’s met veel toeters en bellen. 

Tot gewoon 'n loontrede lager toe 'voor de dikke auto'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Marotrans:

^^

Nog beroerder...

 

Weet het van iemand die is overgestapt naar zo'n bedrijf: trede lager dan hij had en om de zaterdag wassen en poetsen.

Ieder z'n mening en keus gelukkig.

Dan ben je serieus iet goed wijs🙄

groeten Martje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei schoenenreus:

De meeste redde dat niet met een trede maar die zitten gewoon een schaal lager of meer.

 

Gewoon in D-loonschaal, net zoals driekwart van de rest van de internationaal chauffeurs die bij de gerenommeerde bedrijven werken met hun standaard materiaal bedoel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Gewoon in D-loonschaal, net zoals driekwart van de rest van de internationaal chauffeurs die bij de gerenommeerde bedrijven werken met hun standaard materiaal bedoel je?

 

 

Zijn er ook die gewoon internationaal in de C-schaal reden of nog rijden als ze maar een scania V8 krijgen en een paar lampjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
59 minuten geleden zei schoenenreus:

Zijn er ook die gewoon internationaal in de C-schaal reden of nog rijden als ze maar een scania V8 krijgen en een paar lampjes. 

 

Daar geloof ik eerlijk gezegd niks van.
Dit soort beweringen komen meestal voort uit dat soort clichés dat sommigen chauffeurs letterlijk alles opzij zetten om maar met een dikke auto met toeters en bellen en/of mooie verre ritten te kunnen rijden, dus ook het financiële plaatje lees een fatsoenlijk salaris. Diezelfde beweringen worden dan ook dikwijls gedaan door mensen die het eigenlijk zelf dolgraag zouden willen maar om de één of andere reden niet kunnen, willen of durven. Je zou wel gek zijn om voor C-loonschaal de hele week onderweg te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei Mebo 07:

En toch zijn het er meer dan je denkt. Ik weet van een bedrijf enige jaren geleden dat men voor c schaal naar scandinavie reed.

 

Ik kan het me haast niet voorstellen.
Bij welk bedrijf was dat dan, toch niet die firma in Oldenzaal waar jij hebt gezeten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Dokus:

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat er chauffeurs zat zijn die meer zouden vangen wanneer ze in C zouden zitten en alle uren betaald krijgen dan dat ze in D of E zitten met zo’n werkgever die nogal eens wat uren wegstreept. 

 

Hmmmm, zou dat? In deze tijd van schaarste zal dat inmiddels toch wel een beetje verdwenen zijn? Bij de werkgevers in het transport waar ik heb gewerkt in loondienst en als zelfstandige heb ik altijd gekregen waar ik recht op had. 

 

OT: ik kan pakken aan schoonmaakmiddelen wat ik wil op de zaak. En als ik op een zaterdag 4 of 5 uur schrijf als ik mijn auto was, mn kraan verzorg of een uur naar gereedschap aan zoeken ben krijg ik dat gewoon betaald. En als het middag is staan ze erop dat ik mee eet 'want dat is gezellig'...... Ze halen dan eten voor alle aanwezigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Dokus:

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat er chauffeurs zat zijn die meer zouden vangen wanneer ze in C zouden zitten en alle uren betaald krijgen dan dat ze in D of E zitten met zo’n werkgever die nogal eens wat uren wegstreept. 

 

Een werkgever die C betaald om de hele week voor hem onderweg te zijn. Of een werkgever die D of E betaald maar links en rechts nogal eens wat uren streept...

Ik ging bij beiden niet werken, of was er in ieder geval zo weer weg. Maar daar is iedereen zelf bij natuurlijk, we zijn allemaal oud en wijs genoeg, toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Pierre:

 we zijn allemaal oud en wijs genoeg, toch? ;)

Veel mensen worden alleen maar oud......

Sommige baasjes deden niks vergoeden, en deed ik niks schoonmaken.  2 1/2 jaar ergens gewerkt en nooit de truck gewassen. Moest de chauffeur zelf betalen.....

Laatste baas betaalde alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden