[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Girteka slaat terug


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Ppppppfffffffffff we drinken een glas en doen een plas en ALLES blijft zoals het was......................

 

 

Mobilieitsplan hahahahaha laat me niet lachen,deze reus  (en ook al die andere) hebben allang gewonnen van de westerse transport bedrijfjes.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-11-2021 om 18:02 zei RobNiat:


Hoeveel Litouwse chauffeurs denk je dat Girteka in dienst heeft? Verhoudingsgewijs?

 

 En hoeveel Polen dat straks zijn?

 

Nee hoor. De auto’s staan straks wat vaker op standplaats. En de Witrussische, Russische en Afghaanse bemanningsleden kamperen gewoon in het nieuwe pand straks. Of in een kot ernaast. Maar slechts een enkeling gaat “naar huis” elke drie weken. 

Dat is ook exact wat in het artikel staat beschreven. Althans het artikel dat ik er afgelopen week over heb gelezen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-11-2021 om 18:02 zei RobNiat:

Maar slechts een enkeling gaat “naar huis” elke drie weken. 


Misschien hebben die gasten ook wel een mooi tweede leven naast het chauffeuren net als wat hij hebt.

Een paar maandjes zo snel mogelijk lekker geld verdienen, en je kunt weer een tijdje hobbyen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

 

Volgens mij is het allemaal jou schuld, je had toen moeten piepen toen het allemaal nog maar voorstellen waren in plaats van nu anderen de schuld te geven van jou laksheid.

Volgens mij heb ik destijds een van de heren benaderd (op dit forum  en per mail)om mijn bezwaren op tafel te leggen,en de discussie met name op dit forum aan te zwengelen, maar werd dit vakkundig weggezwegen door de,met name, hr Tjitse.

Je kunt mij van alles beschuldigen,maar niet van laksheid,althans niet in dat dossier. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-12-2021 om 20:42 zei sprinter 516:

Komt dat niet omdat de meerderheid het laat afweten?

 

Dat is niets van de laatste paar jaren Cor, dat weet iedereen. Dan rest nu enkel nog de vraag; wat is nu precies de oorzaak waarom de vakbonden steeds weer aan terrein verliezen, ofwel de meerderheid het af laat weten om samen op te komen voor een beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden?
Ergens komt dat vandaan natuurlijk, het ligt niet enkel en alleen aan de vergrijzing binnen onze beroepsgroep...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Wauw, wat een inzet.

trouwens de richting die een vakvereniging inslaat wordt bepaald op een vergadering/bijeenkomst, jou invloed op die richting wordt dus daar bepaald en niet op een forum.

 

De richting van de vakbond wordt bepaald door hun linkse signatuur. En dat is voor normale mensen vechten tegen de bierkaai.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Dat is niets van de laatste paar jaren Cor, dat weet iedereen. Dan rest nu enkel nog de vraag; wat is nu precies de oorzaak waarom de vakbonden steeds weer aan terrein verliezen, ofwel de meerderheid het af laat weten om samen op te komen voor een beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden?
Ergens komt dat vandaan natuurlijk, het ligt niet enkel en alleen aan de vergrijzing binnen onze beroepsgroep...

Er is ook absoluut heel veel werk aan de winkel voor de vakbonden Pierre, absoluut mee eens.

naar feit blijft dat zoals Ger ook al schreef dat alleen op vergaderingen het beleid bepaald wordt, dus als je “iets” graag anders zou willen, moet je DAAR je stem laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Volgens mij is dat de "moderne" instelling van de jeugd,


Tot zover heb je gelijk.

 

Maar naar mijn idee komt het omdat we nu in het tijdsperk leven waarbij men niet afhankelijk is van 1 inkomen.

En meer wil de jeugd ook vaak niet meer dan fulltime werken met gedeelde taken thuis.

Zolang ze maar van de toeslagen af blijven kan je ook met 4 dagen nog een redelijk salaris binnen halen.

Dat is iets anders dan 20 jaar geleden.

 

Een jong gezin waar de taken worden verdeeld heeft het best druk. De (vrije) tijd moet goed worden gepland. Ik ben tenminste blij dat ik thuis voor de kinderen kon zorgen met alles wat daar bij kwam toen manlief meer dan fulltime werkte. Toen waren de taken iets anders verdeeld dan zoals het nu bij een jong gezin gaat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Er is ook absoluut heel veel werk aan de winkel voor de vakbonden Pierre, absoluut mee eens.

naar feit blijft dat zoals Ger ook al schreef dat alleen op vergaderingen het beleid bepaald wordt, dus als je “iets” graag anders zou willen, moet je DAAR je stem laten horen.

 

 

Het feit dat ik in de 14 jaar die ik nu werkzaam ben in de transport ik nog niet 1 keer benaderd ben door een vakbond om lid te worden geeft al aan dat er compleet wanbeleid gevoerd wordt. Ik heb het een jaar of 2 terug een keer meegemaakt dat er bij de treurenburg in Den Bosch iemand liep van ik meen het FNV maar omdat ik met een duits kenteken reed wou die met mij niet in gesprek, ik werkte volgens hem toch voor een duitser dus was zinloos ondanks dat ik gewoon onder contract stond van de Nederlandse vestiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Ger-1957:

Wauw, wat een inzet.

trouwens de richting die een vakvereniging inslaat wordt bepaald op een vergadering/bijeenkomst, jou invloed op die richting wordt dus daar bepaald en niet op een forum.

 

Vertel mij eens wat het verschil zou kunnen zijn van een vakbonds bestuurder die op vergaderingen naar zijn leden luistert ,

En een vakbonds bestuurder die ,op een life sessie op dit forum naar vragen luistert over de door hem te nemen maatregelen.

Waarom zou die op een vergadering wel luisteren en op een life sessie de vragen gewoon negeren?? ,dan negeert hij de mening van zijn leden op vergaderingen ook,als de vraag hem niet aanstaat.

 

Mijn inzet destijds was maar minimaal hoor,maar de reactie van Tjitze liet precies het standpunt van een vakbonds bestuurslid zien: n.l dat die niet open staan voor standpunten van mensen van de werkvloer.

 

IK zeg met nadruk "mensen van de werkvloer"ik ben n.l geen lid van zijn club,maar doordat hij destijds overal flyers weglegde (die je gratis mee kon nemen) mocht ik mede vrijheid nemen om daar vragen verte stellen op een life sessie van vragen op dit forum.

 

 Het ging destijds over het doorbrengen van de wekelijkse rust in het voertuig,weet je nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-11-2021 om 06:56 zei Ger-1957:

Is dat zo? ik zie het anders!

Ze verhuizen verder richting westen dit om dat het mobiliteitspakket hun hier toe aanzet, iets wat juist de bedoeling is van dat pakket, de chauffeur meer thuis laten komen wordt hiermee bewerkstelligd.

Denk je dat ze anders verhuisd waren, nee dan waren ze lekker in Littouwen gebleven en had de chauffeur verder mogen kamperen.

 

 

Girteka zit nu in Vilnius,en gaat verhuizen naar Poznan.

Dat is 775 km "dichter"bij het westen.

Maar als je ,als Litouwer bij Girteka werkt ga je daarmee wel 775 km verder "van huis"werken.

Is t de bedoeling dat al die Litouwers wat minder reiskilometers maken? of worden hun banen uitgefaseerd en worden ze vervangen door Polen o.i.d.

Ik geloof niet erg dat deze maatregel ingegeven is uit het belang van de mensen die er nu werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei RobNiat:

Net als die vaste kliek die wél vakbondsvergaderingen bijwonen. En die met hun vaste riedeltje elke andere inbreng overschreeuwen. 
Nee, mijn poging om mee te praten beperkt was eenmalig. Nooit meer wil ik tussen dat volk zitten. 

 

Ik heb in het verleden ook een paar van die bijeenkomsten bijgewoond, puur om voor mijzelf alle vooroordelen weg te nemen.
Ik heb daar destijds ook verslag van gedaan hier op dit forum, ik zal niet opnieuw uiteenzetten wat mijn bevindingen tussen die club fossielen daar toen waren maar meer dan een balpen, een mini-kalender en een notitieblokje ben ik die zaterdag niet wijzer geworden.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Ik weet goed waar het omging, ik herinner me ook nog de toon van dat liedje.

Het heeft ook totaal geen zin om met jou daar over in discussie te gaan, jij hebt maar één liedje.

Wat heb jij een bekrompen denkwereld zeg.

Ik heb over van alles en nog wat een "liedje"

Ook destijds over het doorbrengen van de wekelijkse rust in het voertuig,Tjitse had daarover een ander" liedje"wat niet het mijne was.

Als ik hem nu netjes( netjes he,dat was ik naar hem toe in mijn vraagstelling) vraag ,hier op het forum,wat zijn argumenten dan wel niet zijn om zo een verbod erdoor te drukken,en hij ignoreert mijn vragen kompleet ,

Wat wil je dan van mij? dat ik zeg : Sorry jij bent Tjitse van de vakbond en moet gelijk krijgen,ik ben maar een boerenlul met tientallen jaren ervaring "on the road" dus ik zal maar zwijgen?// Dacht t niet.

 

IK heb nooit de intentie dat ik gelijk heb,maar zeg me dan waarom ik geen gelijk heb,en dat deed hij niet.

( jij en ik zouden broers kunnen zijn,jij hebt dikwijls dezelfde instelling :D,als iemand hier zijn mening lucht,vraag jij ook dikwijls of men een link heeft naar die informatie,niks mis mee toch,toen vroeg ik wat aan de VBB (vakbondsbons)  en krijg de wind van voren

  • Like 2
  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Ger-1957:

Omdat een vakbond je niet benaderd wordt je geen lid, omdat je met Duitse platen rijdt maken ze je geen lid als ze toevallig iets doen wat ze volgens jou niet doen, namelijk je benaderen.

Als ik lid wil worden wordt ik lid, en als je de nut en noodzaak er niet van inziet dan wordt je lekker geen lid, maar ga niet allerlei smoesjes verzinnen om geen lid te zijn.

Ben een kerel en zeg gewoon dat je het fijn vindt dat er een cao is maar dat jij daar niet voor gaat betalen.

 

 

Je begrijpt mijn post verkeerd. Ik snap niet dat een vakbond je niet benaderd zodra je begint met werken in de transport en logistiek. Ik werk nu 14 jaar in deze sector en heb nog nooit iets van een vakbond vernomen, je kunt geen leden werven als je onzichtbaar bent. Ik heb ook absoluut geen behoefte om lid te worden maar wil alleen aangeven dat de vakbonden echt niks doen om je aan boord te krijgen.

 

Het voorbeeld van mijn ervaring met de FNV 'er bij De Treurenburg geeft in mijn ogen aan hoe bekrompen dat ze zijn. Ik reed met een auto op Duits kenteken en ondanks mijn Nederlandse contract had meneer überhaupt al geen zin om in gesprek te gaan. Hij had niks te maken met Nederlanders die voor een Duitser werkte maar ik kreeg hem niet aan zijn verstand gebracht dat daar niks van klopte en heb de hoop toen maar opgegeven en ben gaan eten. Ik werd trouwens ook niet benaderd door hem maar stapte zelf op hem af vanwege het feit dat die mij oversloeg en het hem al duidelijk was geworden dat ik gewoon Nederlands sprak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
33 minuten geleden zei Ger-1957:

Omdat een vakbond je niet benaderd wordt je geen lid, omdat je met Duitse platen rijdt maken ze je geen lid als ze toevallig iets doen wat ze volgens jou niet doen, namelijk je benaderen.

Als ik lid wil worden wordt ik lid, en als je de nut en noodzaak er niet van inziet dan wordt je lekker geen lid, maar ga niet allerlei smoesjes verzinnen om geen lid te zijn.

Ben een kerel en zeg gewoon dat je het fijn vindt dat er een cao is maar dat jij daar niet voor gaat betalen.

Ik begrijp Schoenereus zijn reactie wel. (en mogelijkerwijs ook anderen...)

Hij staat op een driesprong in zijn carriere.

Wel lid of geen lid? Hierbij zou hij geholpen kunnen worden door kaderleden voor de keuze.

Wel of niet.... CNV of FNV?

Dan zou JUIST toenadering van een bondslid hem over de streep  (of niet) kunnen trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei schoenenreus:

Het feit dat ik in de 14 jaar die ik nu werkzaam ben in de transport ik nog niet 1 keer benaderd ben door een vakbond om lid te worden geeft al aan dat er compleet wanbeleid gevoerd wordt. (...)

 

45 minuten geleden zei Ger-1957:

 als je de nut en noodzaak er niet van inziet dan wordt je lekker geen lid, maar ga niet allerlei smoesjes verzinnen om geen lid te zijn.

 

Ger, ergens respecteer ik zeker je inzet voor de vakbond en je vasthoudendheid voor het belang van diezelfde bond. Dat meen ik serieus.
Maar nu je met pensioen bent heb je natuurlijk zeeën van tijd. Zou het misschien een idee zijn als jij je voegt bij die vakbondsmannen die 's avonds in de diverse chauffeurscafé's te vinden zijn om leden te werven en daar probeert het belang van de vakbond nog eens te benadrukken aan al die ongelovigen die daar aan de toog hangen? Misschien dat er zo wél geluisterd word en men overtuigd raakt van het belang van een vakbond. Daarnaast ben je er 's avonds effe uit en kom je toch nog onder 'de mannen', iedere avond visjes kijken in het aquarium gaat over een paar maanden ook vervelen vermoed ik...

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden