[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Girteka slaat terug


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Net als die vaste kliek die wél vakbondsvergaderingen bijwonen. En die met hun vaste riedeltje elke andere inbreng overschreeuwen. 
 

Nee, mijn poging om mee te praten beperkt was eenmalig. Nooit meer wil ik tussen dat volk zitten. 

Volgens mij was ik daarbij rob😏

Er was er inderdaad 1 die het "hoge woord" voerde😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is de rust binnen het CNV eigenlijk al weer teruggekeerd? En luisteren ze nu wél weer naar hun eigen kaderleden of nog steeds niet? Als het CNV al niet naar de kaderleden luistert dan is het luisteren naar de leden-chauffeurs natuurlijk helemaal een brug te ver.

 

https://www.nt.nl/wegvervoer/2020/12/07/ruzie-binnen-cnv-transport-breidt-zich-uit/?gdpr=accept

 

.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Ger-1957:

Dan nog even dit

 

(...) Beste heer ..............,

Wat jammer dat je CNV Vakmensen verlaat!

 

Mede dankzij jou hebben we in die jaren veel bereikt. 

Niet alleen op het gebied van lonen, koopkracht en baanbehoud. Denk ook aan het pensioenakkoord en het persoonlijk ontwikkelbudget dat het mogelijk maakt om bij te blijven in een snel veranderende wereld. 

 

Bedankt voor jouw steun! 

 

 

Wat is hier je punt Ger?
De -met gepaste trots- vermelding dat de CNV jou persoonlijk bedankt voor je tomeloze inzet en al het goede werk wat je hebt gedaan toen je je lidmaatschap had stopgezet? Of dat de CNV haar doelstellingen nooit had bereikt zonder jou inzet?
Neuh, dit lijkt me meer zo'n standaard-berichtje wat op zo'n briefkaart staat die bij iedereen een week later in de bus valt na het beëindigen van zijn of haar lidmaatschap. Daar is weinig bijzonders aan vind ik eerlijk gezegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Maar om op je punt te komen "nooit iets horen van een vakbond" er is zoveel informatie te vinden, als jij je een heeeeel klein beetje interesseerde voor je vak dan had je het gevonden, je hebt tenslotte ook gevonden dat je een rijbewijs en code 95 nodig had om chauffeur te worden. en Murphy, ik ga daarbij niet af op de mening van één man/vrouw die ergens in een chauffeurscafé staat te blèren dat ik lid moet worden van zijn club, en nee hij/zij geeft je ook geen informatie over de andere clubs.

 

 

 

 

 

Ik geef toch aan dat ik er geen enkele intresse in heb om lid te worden, zowel 14 jaar geleden niet als nu niet. Ik vind het alleen vreemd dat als het aantal leden al jaren zo drastisch terug loopt dat de werving campagnes als ze er al zijn gewoon zwaar ondermaats zijn. Ik ben in die 14 jaar niet 1x benaderd door de vakbond om lid te worden, dat zegt mij meer dan genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Die heb je overal, wat let je om er overheen te gaan.

Met de staart tussen de benen verdwijnen win je niets mee

Klopt

Maar maakte niet uit  wie er aan het woord was, hij kwam er elke keer weer tussendoor met zijn punt.(best wel irritant)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zou je uberhaupt lid willen worden van een club die in al die jaren  nog geen fatsoenlijk basisloon heeft weten uit te onderhandelen?  Als ze capabel genoeg waren geweest om dat te bereiken waren er mijns inziens ook wel meer leden geweest nu.

 

Je achterban enkel opzadelen met regeltjes die door velen als doorn in het oog gezien worden getuigd wat mij betreft nou niet erg tot betrokkenheid tot de sector.

  • Like 5
  • Thanks 3
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-12-2021 om 18:38 zei HendrikJansen:

Waarom zou je uberhaupt lid willen worden van een club die in al die jaren  nog geen fatsoenlijk basisloon heeft weten uit te onderhandelen?  Als ze capabel genoeg waren geweest om dat te bereiken waren er mijns inziens ook wel meer leden geweest nu.

 

Je achterban enkel opzadelen met regeltjes die door velen als doorn in het oog gezien worden getuigd wat mij betreft nou niet erg tot betrokkenheid tot de sector.

Dat ben ik het niet helemaal met je eens,"Vroegâhh"reden we op weekgeld,daggeld kilometergeld of rittengeld.

Op een gegeven moment ging ik terug naar mijn oude baas ( Wetram,in Rotterdam) en die zei mij: ik betaal volgens CAO ( deed hij ook,ieder uur ,zonder schrappen) en als je het te weinig vind moet je bij je bond zijn.

 

Hoe harder je werkte hoe meer je verdiende,logisch toch.

Maar op een gegeven moment nam men bepaalde maatregelen,of men ijverde ervoor dat de overheid die nam,zodat je ,ondank dat je wel wilde werken,dit eenvoudig weg niet meer mocht of kon.

 

En danheb ik t niet overde rijen rusttijden hoor,dikwijls eengroot goed.

Maar regels zoals het verblijfsverbod in het voertuig,of de 90 rij uren per 2 weken,de 6x24 uur periode tussen twee wekelijkse rusten allemaal onzin die de beroepsgroep geen goed doen en werkgevers alleen stimuleren om van andere vervoers technieken gebruik te gaan maken( zoals het overhevelen naar de trein).

 

DE 45 urige wekelijkse rust op zich al: de Heer,onze schepper,schiep de wereld in 6 dagen en de zevende dag(( 24 uur) nam hij een rustdag,,,één rustdag( 24 uur),en wij zouden dan maar ineens 45 uur moeten nemen,wel aanmatigend tegenover de Heer vind ik.:D

 

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

 

Ik ben er van overtuigd dat de wetten zoals de rijtijdenwet en het verbod op >45 uur verblijf in het voertuig als ook 90 rij uren er alleen maar zijn gekomen dankzij figuren zo als jij, mensen die nooit genoeg hebben en werkgevers die hun personeel uitbuiten, dat is waar we voor naar Brussel zijn gegaan.

 

 

 

Je gaat weer totaal,voorbij aan het feit dat ik,en gelijk gestemden,geheel vrijwillig dit werk willen doen.

En bewijst daarmee eens te meer dat mijn stelling"als je je op boven t maaiveld uitsteekt hakt men hem eraf"ook hier weer opgaat.

Als mensen het niet precies willen doen zoals het in jouw( en sommige VBB's) denkwereld zou moeten zij sta je gelijk "uitbuiting"te roepen.

 

Zoals ik al eerder zei:werkgevers gaan naar alternatieve vervoers middelen zoeken,zoals de trein,niks mis met de trein.

Alleen lijkt t wel dat VBB ( vakbonds bonzen) daar (financiele ?) voordelen uit halen,en proberen jou voor hun karretje te spannen om deze voordelen te realiseren.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

^^ dat doet de wetgever wel voor je, en hou je je niet aan hun regels dan kost dat je geld…..

Cor,je begrijpt er weer geen moer van:

Het gaat er niet om of ik me wel of niet aan de regels houdt.

Natuurlijk doe ik dat,iedere euro,betaald aan justitie ,zijn er twee teveel.

 

Het gaat erom of regels die gemaakt zijn hout snijden,ergens iets toe bijdragen,en als dat niet zo is moet je die regels aanpassen of schrappen.

 

Destijds kwam ik tot de conclusie dat velen met mij helemaal niet blij waren met de regelgeving,zoals het verblijf in het voertuig tijden de wekelijkse rust,en de 90 rijuren per 2 weken .

Toevallig vond ik opvallend veel flyers van het CNV op allerlei plaatsen waar ik kwam;op de koffietafels bij tankstations,in de portiersloges van grote bedrijven,noem maar op.

Hierin maakte TvR,zo trots als n hond met zeven l*llen bekent dat hij dat wel een gauw ging regelen,hoe de meesten daar overdachten maakte niet uit,

Dezelfde tijd kregen we hier ,op dit forum ,ook nog n life sessie met hem.

En daarin vroeg ik hem( wat schijnbaar zijn bedoeling niet was) op een nette manier,een paar kritische vragen.

Daarin werden mijn vragen totaal genegeerd.

Ik vind dat een vakbonds afgevaardigde totaal onwaardig.

 

Vandaar mijn reactie "dat het niet mag van Tjitse en Edwin"

 

Ger zat daar natuurlijk weer op als de bok op een haverkist.

 

Maar Ger moet wel beseffen dat,ondank ik blijkbaar hierin maar een eenling ben,het CNV( en FNV ) geen afspiegeling is van : de Nederlandse chauffeur: gezien het steeds harder teruglopende ledental.

Evenmin dat dit forum dat is.

Voor de behoeften van de internationale chauffeur is T.v.R ( en E.A overigens ook niet) i,i,g niet van toegevoegde waarde

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Ger-1957:

Je was er niet om die regeling tegen te houden, je zat ergens te mokken dat ze iets deden zonder je om raad te vragen

Je moet je oogkleppen eens afzetten Ger:

TvR kwam,wild enthousiast, met zijn verdediging van de 45 urige rust verbod.

Ik en met mij nog wat mensen die ik ken ,hadden daar onse twijfels bij.

Ik heb de Hr vR toen ,in de vragensessie op dit forum,gevraagd wat dan wel zijn drijfveren waren om dit verbod er door te drukken.

Ik heb toen zelfs gezegdd dat hij misschien andere argumenten had dan ik ( wij)

Daar kreeg ik geen antwoord op,en werd de vraag( of die nu door mij of iemand anders gesteld werd maakt niet uit) volkomen genegeerd.

Alsof men zeggen wilde : Wij,de bond(TvR) maken wel uit wat goed voor jou is,tekenen bij het kruisje en voor de rest moet je zwijgen.

 

Uiteindelijk heb ik wel een beetje mijn zin gekregen: in de originele wetstekst moest je ,na een verkorte wekelijkse rust (24 uur) een normale wekelijkse rust nemen( 45 uur),dat is al snel veranderd in : na twee verkorte rusten (24 uur)moet je een wekelijks rust nemen (45 uur)

Dus t kan wel he;vroeger,mocht je maar 8 uur per dag ( 2x4 uur)rijden en moest je 8 uur rust nemen.

Eind van de jaren '60 mocht je zelfs maar 450 km per dag afleggen.

Dus veranderen ,aanpassen  kan wél,als je maar wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Leg eens uit..........

Het is toch simpel zat , als er volgens jou iets beslist wordt dat niet klopt , dan ga je naar de plek waar dat beslist wordt,

in dit geval een vergadering van cnv of fnv en laat je daar je stem horen.

Vermoedelijk ben je daar nooit geweest net zoals de meeste schreeuwers hier , jij weet donders goed hoe het in de jaren 60 /70 was .Het cao dat toen afgesloten werd was voor iedereen 'n verbetering , en ja dat was toch dankzij de door jou en vele andere vervloekte bonden afgesloten. 

Ik heb me daar toen ook stevig voor in gezet , en vervolgens door de jaren heen het vakbonds gebeuren langzaam af zien brokkelen, omdat er totaal geen interesse is wat er allemaal in het transport gebeurd, alles wat je nu binnen haalt , van onkosten vergoeding tot pensioen heb je toch aan die k*t bonden te danken.

  En nee Ger is niet de vakbond dat zijn de leden . Als die niet op komen dagen om massaal hun mening te geven, dan is de bond een club die geen vuist kan maken, en zal er ook weinig bereikt worden.

De werkgevers weten exact hoe de vergaderingen bezocht worden , als er 1 1/5 man en 'n paarde kop op de vergadering komt dan denken de werkgevers het zal wel loslopen , en zal er weinig veranderen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

kan maken, en zal er ook weinig bereikt worden.

De werkgevers weten exact hoe de vergaderingen bezocht worden , als er 1 1/5 man en 'n paarde kop op de vergadering komt dan denken de werkgevers het zal wel loslopen , en zal er weinig veranderen .

Daarom hebben we nu de knv dagen nog……

toen zat de zaal wel vol en dat wisten de werkgevers ook gerust wel. 
Resultaat behalen kan dus wel Door je massaal te laten zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

Het is toch simpel zat , als er volgens jou iets beslist wordt dat niet klopt , dan ga je naar de plek waar dat beslist wordt,

in dit geval een vergadering van cnv of fnv en laat je daar je stem horen.

 

Even voor jouw informatie: het CNV (waar ik geen lid van ben),bij monde van T.v.R legde overal flyers neer.

Enige weken daarna kwam t.v.R hier op het forum een live vragensessie doen.

Daar in vroeg ik hem netjes hoe hij tot zijn standpunt kwam,daar kwam een nietszeggende reactie op.

Als het CNV middels T.V.R op de digitale tour gaat middels een live vragensessie mag ik toch op datzelfde medium (dit forum) wel een antwoord verwachten? daar hoef ik toch niet voor naar een zaaltje waar,als ik daar een kritische vraag poneer ,gelijk overschreeuwd word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

 

Vermoedelijk ben je daar nooit geweest net zoals de meeste schreeuwers hier , jij weet donders goed hoe het in de jaren 60 /70 was .Het cao dat toen afgesloten werd was voor iedereen 'n verbetering ,

je hebt gedeeltelijk gelijk,ik ben in de jaren 70 wel degelijk op vergaderingen geweest en heb ook deelgenomen aan stakings acties;Nederland heeft ooit 2 dagen "op slot"gezeten en dat is op de tweede dag door de rechter opgeheven.

"wij"zaten,op zondag, met 125 man in een zaaltje,en op de vraag wie er tot actie bereid was gingen er 125 vingers de lucht in,en op maandagochtend stonden wij met een armzalige 6 man bij Nispen om twee grenzen te blokkeren.

OP maandag avond hebben we zelf de stekker eruit getrokken omdat we het risico liepen een pak slaag te krijgen.

Denk je nu werkelijk dat ik me nog n keer laat verleiden om aan zo iets deel te nemen.

Bij wijze van spreken dan he,ik ben intussen ook al weer wat jaartje's "thuis"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

En dit alles heeft ? met Girteka van doen......?

Niks,of i.i.g heel weinig.

Ik reageerde eigenlijk op de posting van Lientje:

 

© Een paar maandjes zo snel mogelijk lekker geld verdienen, en je kunt weer een tijdje hobbyen 😉 ©

 

Maar Ger voelde zich weer gelijk in zijn kruis getast omdat ik een van zijn lichtende voorbeelden erbij haalde.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden