[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeurs voeren actie in diverse landen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
14 minuten geleden zei the duke:

(...) Zelf ben ik wél blij dat ik overgestapt ben naar een andere sector en ik écht over mijn salaris kon onderhandelen. En dan niet op het niveau d4 of d5 of e6 of e7 maar over het bedrag dat ik wilde verdienen. Dat is uiteindelijk ingewilligd. Het is veel, zeker gezien de overuren die erbij komen maar ik begrijp ook goed dat er legio chauffeurs zijn die zeggen 'voordat geld mag jij je werk houden Duke'. 

 

Het is natuurlijk ook niet zomaar iets wat jij doet, ondanks dat er een paar wielen meer onder zit. Met al die jaren aan opleidingen en studies op universitair niveau vooraf zal dat beslist een bedrag met 4 nullen zijn wat je iedere maand overgemaakt krijgt, daar is E7 inderdaad een fooi bij zoals je eerder al eens aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Pierre:

 

Het is natuurlijk ook niet zomaar iets wat jij doet, ondanks dat er een paar wielen meer onder zit. Met al die jaren aan opleidingen en studies op universitair niveau vooraf zal dat beslist een bedrag met 4 nullen zijn wat je iedere maand overgemaakt krijgt, daar is E7 inderdaad een fooi bij zoals je eerder al eens aangaf.

Nee, 4 nullen niet Piertje. Dat snap zelfs jij. Maar wel een behoorlijk verschil tegenover het bejubelde E7 wat natuurlijk een net loon is net als D6 overigens voor hetgeen je ervoor moet doen. Overigens heb ik de afgelopen jaren mijn financiële gewin helemaal niet gehaald uit het werken voor een baasje.

 

edit: aanpassing gedaan omdat ik me niet wil verlagen tot 1 of andere verbale strijd op de internets😆

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-12-2021 om 12:10 zei europeaan:

Steek effe nieuwe batterijtjes in je zakjapanner:

wij mogen 48 uur werken per week,een fabrieksarbeider 12 uur per dag,dat is nog altijd (5 x 12 uur) 60 uur per week.

 

 

Kleine correctie.....

Die fabrieksarbeider mag GEEN 12 uur per dag werken en (ff uit m'n hoofd gezegd) hooguit 45 uur in de week.
Deze 45 uur mag onder bepaalde omstandigheden opgerekt worden, maar MOET dan binnen enkele weken weer gecompenseerd worden door 'rusturen'. En dan in dien mate dat er gemiddeld wel weer 45 uur per week uit komt.

 

(Dit heb ik 2 a 3 jaren geleden eens opgezocht tijdens contract/financiele onderhandelingen bij de huidige (CAO-loze) werkgever.)

 

Groet Ron

 

PS de sneue smiley is van mij, enkel omdat er geen smiley is voor 'incorrect' of boos... 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei ayla:

 

Kleine correctie.....

Die fabrieksarbeider mag GEEN 12 uur per dag werken en (ff uit m'n hoofd gezegd) hooguit 45 uur in de week.

Dit kwam uit Ger zn koker :

 

 

  

 

  Op 30-12-2021 om 14:07 zei europeaan:

De regel 90 rijuren op 2 weken is helemaal een regel die niks bijdraagt aan het welzijn van J chauffeur

Je mag gemiddeld 48 uur werken per week, als je dus 3 uur overig werk hebt per week zit je daar vlug aan ja. Overigens mogen wij al meer als een fabrieksarbeider, die mag maximaal12uur per dag werken.

 

  

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

Dat zijn diezelfde netto-bedragen waar jij misschien wel 40 jaar of langer voor krom hebt gelegen.
Ik schat zelfs in voor nóg minder... ;)

ik er niet gelukkig voor krom hoeven te liggen, ondanks dat het wel hard werken was vroeger, maar mijn werk (meestal) altijd met plezier mogen doen tegen redelijk goede beloning.

nu een paar jaar  ons moeke en ik beide AOW, en ik alleen bedrijfspensioen en nog wat pensioen van het leger erbij , kom ik al boven de netto bedragen uit, waar de gemiddelde chauff. al 48 uur voor moet werken en ikke niet meer.:nee:

hetgeen dat ik erbij beun:D 10 a 12 uurtjes p/week kan/mag  ik mooi aan mijn hobby's besteden na ruim 40 jaar (kromliggen🤣0

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

(...) ons moeke en ik beide AOW, en ik alleen bedrijfspensioen en nog wat pensioen van het leger erbij , kom ik al boven de netto bedragen uit, waar de gemiddelde chauff. al 48 uur voor moet werken en ikke niet meer.

 

Dan nog ben jij aan het werk voor diezelfde netto-bedragen als waar je eerder commentaar op levert. En dat terwijl je eigenlijk gewoon van je pensioen moet genieten en helemaal niet meer aan het werk zou moeten zijn. Tenminste... zo zou het normaal behoren te zijn.

 

Daarnaast; beiden AOW, plus een bedrijfspensioen, dan nog een pensioen van Defensie, je huis waarschijnlijk hypotheek-vrij en dan nóg moeten werken om een hobby te kunnen bekostigen? Dan heb je óf 40 jaar lang voor -volgens jou- veel te lage netto-bedragen gewerkt, of je hebt iets niet goed gedaan in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

ik er niet gelukkig voor krom hoeven te liggen, ondanks dat het wel hard werken was vroeger, maar mijn werk (meestal) altijd met plezier mogen doen tegen redelijk goede beloning.

nu een paar jaar  ons moeke en ik beide AOW, en ik alleen bedrijfspensioen en nog wat pensioen van het leger erbij , kom ik al boven de netto bedragen uit, waar de gemiddelde chauff. al 48 uur voor moet werken en ikke niet meer.:nee:

hetgeen dat ik erbij beun:D 10 a 12 uurtjes p/week kan/mag  ik mooi aan mijn hobby's besteden na ruim 40 jaar (kromliggen🤣0

 

AOW voor stellen, is circa 850€ netto per maand per persoon

Je hebt meer dan een chauffeur die 2500€ per maand verdient, dus je pensioen is minimaal 1700€

Dan is dat bedrijfspensioen en defensiepensioen wel extreem goed, of dat van het vervoer enorm slecht.

Want die 1700€ alleen aan pensioen, ga ik over ruim 20 jaar nog niet eens halen, volgens mijn pensioen overzicht, waarbij ik al mijn hele werkzame leven in dit pensioenfonds zit.

Terwijl jij dat nu al hebt, en de pensioenen al jaren niet/nauwelijks geïndexeerd zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Showfeur:

 

<knip>

Dan is dat bedrijfspensioen en defensiepensioen wel extreem goed, of dat van het vervoer enorm slecht.

<knip>

Het pensioenfonds vervoer is absoluut niet slecht als ik het vergelijk met het pensioenfonds wonen. Ik heb nu in 8 jaar tijd 2x zoveel pensioen opgebouwd als in de 23 jaar tijd dat ik stoffeerder was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

En Ger roept niet zomaar iets..

image.png.d8ca57f5b68deeabfbc40c9f8a9638db.png

GER je schreef echt dat een fabrieksarbeider 12 uur per dag mag werken ,en wij 48 uur per week.

Op 31-12 in een reactie op mij.

 

De regel 90 rijuren op 2 weken is helemaal een regel die niks bijdraagt aan het welzijn van J chauffeur

© Ger;

Je mag gemiddeld 48 uur werken per week, als je dus 3 uur overig werk hebt per week zit je daar vlug aan ja. Overigens mogen wij al meer als een fabrieksarbeider, die mag maximaal12uur per dag werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Showfeur:

AOW voor stellen, is circa 850€ netto per maand per persoon

Je hebt meer dan een chauffeur die 2500€ per maand verdient, dus je pensioen is minimaal 1700€

dus je pensioen is minimaal 1700€

 

nee hoor, mijn/ons inkomen ziet er zo uit

2x AOW is 1700 ong.

1x bedrijfspens. €865

1x NL leger pens.€36

1x pensioensparen €225

samen €2827 per maand,is toch wat meer dan de gemiddelde chauff .netto aan loon heeft, excl. toeslagen en onkostenverg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei jean3:

dus je pensioen is minimaal 1700€

 

nee hoor, mijn/ons inkomen ziet er zo uit

2x AOW is 1700 ong.

1x bedrijfspens. €865

1x NL leger pens.€36

1x pensioensparen €225

samen €2827 per maand,is toch wat meer dan de gemiddelde chauff .netto aan loon heeft, excl. toeslagen en onkostenverg.

@jean

 

Ik heb eigenlijk wel een aantal vragen, heb jij altijd pensioen opgebouwd in het beroepsgoederenvervoer? Je slaat grote gaten met Ger! En als ik goed begrijp is dat pensioensparen een eigen pensioenverzekering?

 

@Ger-1957

 

Helder verhaal! Dank voor het delen daarvan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei jean3:

dus je pensioen is minimaal 1700€

 

nee hoor, mijn/ons inkomen ziet er zo uit

2x AOW is 1700 ong.

1x bedrijfspens. €865

1x NL leger pens.€36

1x pensioensparen €225

samen €2827 per maand,is toch wat meer dan de gemiddelde chauff .netto aan loon heeft, excl. toeslagen en onkostenverg.

Dankjewel voor deze heldere uitleg!

Je echte pensioen is dus 900€

Zoals Teddybeer terecht opmerkt, vergelijk je 2 inkomens met 1

Maar het scheelt in jouw geval maar 450€

Zou je alleen zijn, zou je 2375€ krijgen, wat bijna net zoveel is als een chauffeur krijgt met 48 uur per week werken

En dat is helemaal niet slecht, mede door dat pensioensparen, zeker als je ook nog hypotheekvrij bent.

Voor 2 personen 2827€, lijkt mij persoonlijk wat aan de magere kant, voor een écht leuk leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei the duke:

Ik heb eigenlijk wel een aantal vragen, heb jij altijd pensioen opgebouwd in het beroepsgoederenvervoer En als ik goed begrijp is dat pensioensparen een eigen pensioenverzekering?

ja, opgebouwd in beroepsvervoer.

pensioen sparen is met eigen pensioenregeling gedaan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Showfeur:

Voor 2 personen 2827€, lijkt mij persoonlijk wat aan de magere kant, voor een écht leuk leven.

valt wel mee hoor ,gaan nog elk jaar 2x een maand naar Frankrijk met de caravan en kunnen er ook nog een redelijk bedrag van op de spaar rekening zetten zelfs,het is maar waar je prioriteiten en uitgaven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Showfeur:

En dat is helemaal niet slecht, mede door dat pensioensparen, zeker als je ook nog hypotheekvrij bent.

Voor 2 personen 2827€, lijkt mij persoonlijk wat aan de magere kant, voor een écht leuk leven.

 

Wat bedoel je met een écht leuk leven??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei lientje:

 

Wat bedoel je met een écht leuk leven??

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Jean is er tevreden mee en kan er leuke dingen mee doen, die hem voldoening geven, dat is natuurlijk het belangrijkste.

 

Wij hebben momenteel samen een inkomen van circa 4600€

Daarom zeg ik dat het voor ons persoonlijk moeilijk zou zijn, om van 2800€ te kunnen leven.

We kijken in de supermarkt niet naar de prijs of aanbiedingen, kopen waar we op dat moment zin in hebben.

Hebben allebei een eigen auto en een motor.

Gaan uit eten wanneer we dat willen en kopen (tot op bepaalde hoogte) dingen/kleding die we gewoon willen hebben.

Met wat maten een weekendje weg naar Boekarest, Riga, Stockholm, Reykjavik etc

2x per jaar samen op vliegvakantie, ter plaatse een auto huren, elke avond uit eten, niet zelf kokkerellen.

Dat versta ik onder een beetje leuk leven, gewoon niet op je rekening hoeven kijken of het kan, maar gewoon doen.

Ik besef dat het ook zuiniger kan, maar heb ook geen hekel aan werken.

 

Heb altijd veel respect voor mensen die zuinig en toch leuk kunnen leven, wij kunnen dat niet.

Een maat van me bijvoorbeeld, houdt niet zo van werken, werkt 20 uurtjes per week.

Pakt een beetje zorg en huurtoeslag erbij, woont in een klein appartement, klein oud autootje, alleen water drinken ipv frisdrank en kan leven van 1400€ per maand.

Ik zou dat niet kunnen, dan werk ik liever wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Ger-1957:

Mijn ouders moeten het met iets meer als 1700 euro doen.

Die zullen nog wel een beetje huur/zorgtoeslag erbij krijgen, neem ik aan?

Gezien jouw leeftijd, schat ik dat je ouders zeker halverwege de 80 zijn.

Op die leeftijd verwacht ik ook niet zoveel meer nodig te hebben.

Maar evengoed blijft het enorm weinig, dat wordt dan meer gevalletje overleven, dan leven.

Gelukkig voor hen, kun jij nog een beetje bijspringen😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan er mij iemand gewoon uitleggen wat er leuk is aan chauffeuren heden ten dagen,vooral heb ik het dan over zaken waaraan een werkgever vaak niet eens iets kan doen ?

 

Digitale tachograaf

Rijtijdenwet 

Snelheidsbegrenzer

Inhaalverbod

Euro normering steden

Behandeling als een melaatse (eigelijk overal)

Hoe is het mogelijk dat er overal langs de snelwegen laadpalen uit de grond groeien en er voor chauffeurs niet eens fatsoenlijke toiletten zijn op parkeerplaatsen ?

Zo heb ik legio voorbeelden die mijn inziens het helemal niet meer leuk of aantrekkelijk maken ?

 

Wat betreft de werkgever :

 

cao gewoon volgen zoals boven genoemd (noet schrappen etc etc)

een veel betere beloning zou op zijn plaats zijn,en is ook buiten de cao om eenvoudig te regelen (mits de wil er is)

Gewoon werken met een winstuitkering zodat een ieder mee profiteert van de inzet en winst,geeft een zeer fijn gevoel voor chauffeurs en blijkt dan ook nog een zeer positieve financiële bijdrage aan het eind van het jaar.

Ik spreek uit ervaring is heel simpel te regelen,maar word door de graai en snaaicultuur van de huidige werkgevers absoluut niet gezien als oplossing.

 

Het enige wat mijn inzeins positief is in de laatste 25 jaar is de vooruitgang in de trucks,kortom grotere cabine,s ,standkachels,retarders etc etc,standairco,of nu al normaal gevonden gewone airco. Etc etc

Allemaal zaken die vroeger absoluut niet standaard waren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden