[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeurs voeren actie in diverse landen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Localton:

Beetje het niet beter weten......Vosa accepteert geen artikel 12 of overschrijding diensttijd = 900 pond

Bullshit, je zat in Brabant en mag gewoon naar huis rijden, na een wekelijkse rust in Nederland heeft de Vosa niets meer in te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Ger-1957:

^^ Zo als ik al verwacht had (voorlopig) twee mensen die hier een sneu emoticon bij plaatsen, anoniem natuurlijk zo als de forumleiding bepaald heeft (waarvoor? niemand weet het)

 

Ik denk wat Fleur ook al schreef dat het om de maatregelen gaat en niet voor jou als persoon.

Vat niet alles zo persoonlijk op Ger dat is jammer.

 

En als dat wel zo zou zijn.
SO WHAT???
Lekker laten gaan :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei lientje:

Vat niet alles zo persoonlijk op Ger dat is jammer

Ik vat dat ook niet persoonlijk op, wat ze ervan denken moeten ze geheel zelf weten.

Ik zeg alleen dat de boel anoniem verziekt wordt, en dat ze niet durven te communiceren maar anoniem afzeiken en dat dit mogelijk gemaakt is door het forumbeheer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Ger-1957:

Zo als ik al verwacht had (voorlopig) twee mensen die hier een sneu emoticon bij plaatsen, anoniem natuurlijk zo als de forumleiding bepaald heeft (...)

 

"De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"...

 

16 uur geleden zei suggs73:

Met alle respect . maar ik plaats weleens 🤔 , u grossiert er in met die sneue smileys plaatsen  😀

 

Alles voor de likes natuurlijk. :p  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 16-12-2021 om 16:06 zei Mebo 07:

Ben nu ruim 2 jaar gepensioneerd , heb altijd met plezier gewerkt maar als ik lees wat er allemaal veranderd en wat je allemaal wel en niet moet/mag kan ik alleen maar zeggen : blij dat ik er van af ben !

 

 

 

Ik vraag mij dan af onder druk van wie of wat komen deze nieuwe regels tot stand.  We zien ze allemaal wel eens zitten tijdens het lossen, de container chauffeurs. Lopen ongeïnteresseerd een rondje om hun auto of zitten met een voet op het dashboard op hun telefoon.

 

Ik moet er niet aan denken. En dan vooral aan het eind van de maand in discussie gaan met de chef omdat er toen van de 6 uur laad en lostijd een half uurtje pauze afgetrokken word...

 

Zo gek is het niet dat niemand meer op de auto wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Op 16-12-2021 om 16:06 zei Mebo 07:

Ben nu ruim 2 jaar gepensioneerd , heb altijd met plezier gewerkt maar als ik lees wat er allemaal veranderd en wat je allemaal wel en niet moet/mag kan ik alleen maar zeggen : blij dat ik er van af ben !

 

Ik ben nu zo'n 14 jaar van de vrachtwagen af, rij enkel nog lijnbus maar zou ook niet meer terug willen naar het internationale vrachtwerk. Zelfs niet meer op het nationale. Door de steeds strengere handhaving (tacho wordt steeds slimmer) is er gewoon geen zak meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Murphy:

Ik ben nu zo'n 14 jaar van de vrachtwagen af, rij enkel nog lijnbus maar zou ook niet meer terug willen naar het internationale vrachtwerk. Zelfs niet meer op het nationale. Door de steeds strengere handhaving (tacho wordt steeds slimmer) is er gewoon geen zak meer aan.

 

 

Dit is wel een hele aparte redenering. 

 

Je zegt eigenlijk dat als je je aan de wet moet houden je niet meer op de auto wil....

 

Juist 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 minuut geleden zei Quincy:

 

 

Dit is wel een hele aparte redenering. 

 

Je zegt eigenlijk dat als je je aan de wet moet houden je niet meer op de auto wil....

 

Juist 🤔

Nee.

 Maar in het internationale zijn er veel factoren die je het tegenwoordig aardig lastig maken om je "correct" te gedragen en toch je kunstje laten doen.

Wanneer je al rond 16.00u een parkeerplek moet zoeken, wanneer er door welke reden dan ook een omleiding/grote file is kom je niet uit. Voorbeelden genoeg dat je een kwartier voor huis aan je uren zit..... De max rijtijd, al lang 90u in 2 weken werd met de schijf nauwelijks op gecontrolleerd. Wekelijkse rust en verkorte rust...... Moest je wel een hele nare man hebben die er wat van zei. Ik heb met de schijven nog nooit daarover gezeik gehad, maar nu staat zo'n pukkelkop je tacho leeg tezuigen met een stikkie en de pc verteld hem prescies hoe stout je geweest ben.... bah bah

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Murphy:

Nee.

 Maar in het internationale zijn er veel factoren die je het tegenwoordig aardig lastig maken om je "correct" te gedragen en toch je kunstje laten doen.

Wanneer je al rond 16.00u een parkeerplek moet zoeken, wanneer er door welke reden dan ook een omleiding/grote file is kom je niet uit. Voorbeelden genoeg dat je een kwartier voor huis aan je uren zit..... De max rijtijd, al lang 90u in 2 weken werd met de schijf nauwelijks op gecontrolleerd. Wekelijkse rust en verkorte rust...... Moest je wel een hele nare man hebben die er wat van zei. Ik heb met de schijven nog nooit daarover gezeik gehad, maar nu staat zo'n pukkelkop je tacho leeg tezuigen met een stikkie en de pc verteld hem prescies hoe stout je geweest ben.... bah bah

 

 

 

En dan nog, je word gewoon geacht de wet te kennen en je daaraan te houden.

 

En je bent een professional als je dat kan. Er zal gerust veel veranderd zijn in vergelijking met vroeger maar was vroeger dan alles beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Murphy:

Maar in het internationale zijn er veel factoren die je het tegenwoordig aardig lastig maken om je "correct" te gedragen en toch je kunstje laten doen.

Is dat zo, of is de instelling ik moet zoveel mogelijk uren maken ;)

 

Er zijn nog mogelijkheden genoeg op je werk gewoon te kunnen doen, maar het is nooit genoeg toch.

 

image.png.2f4a31dba4e21d2338a068e334aa4e90.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De reis was relaxer. De enige calculatie die ik maakte op een dag was of ik daar en daar kon komen om te eten. Als ik nu hoor en lees gaat de hele dag op aan calculatie over hoeveel uur ze nog kunnen maken....

 

Mijn oppleving is dat er vroeger meer naar de GEEST van de wet werd gekeken. Tegenwoordig enkel maar paragraaf neukerij!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat vroeger niet altijd beter was, 

maar ze hadden meer respect voor elkaar, en het was gemoedelijker....

dat is in de loop der tijd er zeker niet beter op geworden...

 

p.s.  een reactie op quincy, maar zitten 2 postings tussen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

Er zijn nog mogelijkheden genoeg op je werk gewoon te kunnen doen, maar het is nooit genoeg toch.

 

image.png.2f4a31dba4e21d2338a068e334aa4e90.png

Wat is er mis met "uren maken"als je toch van huis af bent ?

 

Overigens is die "mogelijk om een geschikte parkeer plaats te vinden"geen garantie dat de controleur hier in meegaat.

Je staat wél sterker als je je zaak voor laat komen bij een rechter( maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan( jurist e.d.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei europeaan:

geen garantie dat de controleur hier in meegaat.

Hij zal wel moeten, mobility pact is 8 juli 2020 goedgekeurd en dat is een van de regels.

En als je een verkeerde hebt gewoon poot stijf houden, hij heeft geen kans tegen je.

 

 

Citaat

Wat is er mis met "uren maken"als je toch van huis af bent ?

Niks, maar je kunt binnen de wet voldoende uren maken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Dokus:

Met uren maken is in principe niets mis. Het is alleen jammer dat voor een groot aantal chauffeurs en transporteurs het meer nooit vol is. 
 

De regel is 9 rijuren per dag en 11 uur rust met de mogelijkheid om een aantal keren per week 10 rijuren te maken en de rust te verkorten naar 9 uur. 

De praktijk is dat je zo vaak mogelijk de 10 uur moet voleinden en alleen als het echt niet anders kan een keer 11 uur rust te nemen. 
 

Geloof het of niet, maar ik heb dit jaar misschien 10 keer mijn rust ingekort maar en als ik een 15 keer meer dan 9 rijuren heb gemaakt dan stop het wel. 
 

 

Jouw werk is mijn werk niet Dokus,je kunt je niet beperken in wat bij jouw bedrijf de maatstaf is

Vooral als je alleen maar "rijdagen "hebt is t wel eens lekker om een uurtje méér te rijden zonder dat je daardoor 28 dagen met samengeknepen billen moet zitten als je ook maar een postbode aanziet komen. 

De regel 90 rijuren op 2 weken is helemaal een regel die niks bijdraagt aan het welzijn van J chauffeur

evenals die regel dat je 45 uur moet rusten mogen ze van mij direct schrappen.

 

Geloof het of niet : dit zijn dingen die zich in de praktijk vanzelf oplossen.

  • Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Hij zal wel moeten, mobility pact is 8 juli 2020 goedgekeurd en dat is een van de regels.

En als je een verkeerde hebt gewoon poot stijf houden, hij heeft geen kans tegen je.

 

 

 

Dat klopt,maar maak jij dat die controleur maar wijs,die buigt zijn poot pas als hij ,door jou gedwongen,voor het hekje staat.

( Weet je wat voor moeite en hoeveel geld dat kost om in zo een geval je gelijk te halen????)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat klopt,maar maak jij dat die controleur maar wijs,die buigt zijn poot pas als hij ,door jou gedwongen,voor het hekje staat.

( Weet je wat voor moeite en hoeveel geld dat kost om in zo een geval je gelijk te halen????)

In hoeverre zou dat nou anders zijn dan het vroeger was? In de zeventiger jaren door Frankrijk en België rijden met de vrachtwagen kon je ook bekeuringen opleveren voor zaken die je helemaal niet had begaan, kon je ter plekke afkopen (ik heb het in Mali ooit nog erger meegemaakt: een bekeuring voor door rood licht rijden, in heel de stad (Bamako) stonden toen, ik meen, twee stoplichten. Daar stond ik toen niet in de buurt!). Tegenwoordig DENKT de controleur in ieder geval nog dat hij gelijk heeft, het is niet zomaar om te pesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei Eeweep:

 (ik heb het in Mali ooit nog erger meegemaakt: een bekeuring voor door rood licht rijden, in heel de stad (Bamako) stonden toen, ik meen, twee stoplichten. Daar stond ik toen niet in de buurt!). 

DE polizia stradale aan de Mt Blanc wilde mij ooit bekeuren omdat ik over de doorgetrokken witte streep gereden had,er lag echter een meter sneeuw en kon ik die streep niet zien.

Dat was begrijpelijk zei hij,maar hun wisten wel dat die streep daar lag,of ik maar even wilde schuiven( geld)

Na eenuur soebatten kwam ik weg met en paar kopjes caffé corretto.:D

 

Nu,zetten ze een paar afgestudeerde academici (lijkt t wel) die totaal geen binding hebben met de beroepsgroep,met een laptop langs de kant van de weg ( zoals al eerder gezegd) ,en hun "komen dan tot de conclusie "dat je de verkeersveiligheid in gevaar hebt gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei europeaan:

Na eenuur soebatten kwam ik weg met en paar kopjes caffé corretto.:D

Ik had het nog makkelijker: de wagen was van het ministerie van Transport. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik het niet ging betalen, dat de agent de sleutels wel kon krijgen en het dan met dat ministerie mocht oplossen. Daar zou ik nu niet meer mee wegkomen, denk ik, maar dit soort zaken ging wel wat gemoedelijker (lees: meer eigen verantwoordelijkheid nemen en geven) indertijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-12-2021 om 09:08 zei Ger-1957:

(..)

 

De smart tacho 2

(..). De smart tacho 2 heeft in vergelijking met de smart tacho 1 de volgende extra functionaliteiten:

  1. De grenspassages worden automatisch geregistreerd (nb vanaf 2 februari 2022 tot het moment dat de smart tacho2 in het voertuig zit, moet dit handmatig gebeuren)

(..)

 

 

Dit lijkt mij op korte termijn van belang voor de groep chauffeurs die een auto rijden met datum deel 1 van ná 15 juni 2019 (of iets ouder maar al wel voorzien van een slimme tachograaf, nummer 1.

 

De mijne is van februari 2019.. maar ik heb sinds kort wél zo'n nieuwe, slimme, bestuurderskaart.

 

https://www.vdonl.nl/nieuws/de_slimme_tachograaf___wat_zijn_de_consequenties_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei europeaan:

Na eenuur soebatten kwam ik weg met en paar kopjes caffé corretto.:D

Zou je daar naar terug willen dan, liggen soebatten en handelen met oom agent, nee dan geef mij maar duidelijke regels.

 

20 uur geleden zei europeaan:

De regel 90 rijuren op 2 weken is helemaal een regel die niks bijdraagt aan het welzijn van J chauffeur

Je mag gemiddeld 48 uur werken per week, als je dus 3 uur overig werk hebt per week zit je daar vlug aan ja. Overigens mogen wij al meer als een fabrieksarbeider, die mag maximaal12uur per dag werken.

 

20 uur geleden zei europeaan:

evenals die regel dat je 45 uur moet rusten mogen ze van mij direct schrappen.

Je mag 2x 24 rusten per 3 weken als je internationaal werk doet, hebben ze het aangepast en blijven we nog piepen.

 

 

Dan nog even wat er binnenkort (2 februari 2022) verandert:

 

image.png.dcb6b30bf9d4e10ddcdbda598ec3ed13.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Je mag gemiddeld 48 uur werken per week, als je dus 3 uur overig werk hebt per week zit je daar vlug aan ja. Overigens mogen wij al meer als een fabrieksarbeider, die mag maximaal12uur per dag werken.

 

 

Steek effe nieuwe batterijtjes in je zakjapanner:

wij mogen 48 uur werken per week,een fabrieksarbeider 12 uur per dag,dat is nog altijd (5 x 12 uur) 60 uur per week.

 

Met gemiddeld 48 uur per week,tegen een uurloon van € 17,90 ( het brutto uurloon E7 voor de best betaalde chauffeursfunctie)maakt dat  € 3114.00 brutto per maand.blijft daar €  1960.00 netto van over.

 

Niet verwonderlijk dat er niemand meer op de bok wilt.

Daarom: ik heb al meer gezegd: het lijkt wel of men geen geld meer mag verdienen.

 

Al deze maatregelen: 90 uur/twee weken-48 urige werkweek-45 urige wekeijkse rust dragen totaal niets bij aan het welzijn van de chauffeur en zeker niet aan de verkeersveiligheid.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden