[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Clang stekker


Erikvanleeuwen

Recommended Posts

  • Forumlid

zoek eens op Google,gaat een wereld voor je open.

ik ben momenteel een Willy's jeep aan het opknappen en vind veel weetjes/ditjes en datjes enzo op Google (en ook op wWilly;s forums in Amerika oa. natuurlijk)

 

maar wil je weten hoe de stekker erin moet of hoe  hij aangesloten moet worden plus en massa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei jean3:

hoe  hij aangesloten moet worden plus en massa?

als ik het goed heb zijn de 2 dunnere pinnen geschakelde plus, rode draad/ kabel en de dikkere pen de Massa, zwarte draad/kabel.

 

(als ik het fout heb brand het waasrschijnlijk af:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei jean3:

zoek eens op Google,gaat een wereld voor je open.


En zo kwam hij dus hier terecht 😄

Maar nee niet alle chauffeurs zijn nog hoe het geweest was.

Ik bel gewoon wagenparkbeheer op. Sterker nog… ik mag niet eens aan prutsen 😳

 

Het enigste probleem wat ik wel eens heb is dat de stekkers van Appel niet altijd passen op die van Loos of andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei jean3:

als ik het goed heb zijn de 2 dunnere pinnen geschakelde plus, rode draad/ kabel en de dikkere pen de Massa, zwarte draad/kabel.

 

(als ik het fout heb brand het waasrschijnlijk af:D)

Dat heb je wel goed. Maar ja, als de aansluitingen aan de andere kant niet goed zijn aangesloten heb je daar helemaal niets aan, ik heb wel aan een aanhangwagen gewerkt waar de eigenaar zelf het trekkerstopcontact had aangesloten. Was best nog een klus om de man ervan te overtuigen dat aansluiten volgens de norm voordelen heeft, hij zag ertegen op zijn ándere aanhangwagen dan ook om te moeten polen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik zou het gewoon laten doen: veiligheid voor alles.

Er gaan behoorlijke stroomsterktes door de kabels; ooit bij 'n hagelnieuwe trailer een 60A plaatzekering voor de laadklep door zien branden en dat heeft een behoorlijke blauwe lichtflits.

Krijg je zo'n klapper in de zekeringkast van de trekker dan kun je die hele trekker afschrijven waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden