Spring naar bijdragen

U.S.truckers blokkeren de hele staat Colorado,uit protest tegen de veroordeling van 110 jaar gevangenis voor een collega.


europeaan
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf.  Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Misschien dat ibo uit kan leggen of je in Amerika dezelfde rem systemen hebt als hier.

Als ik vergelijk waar ik mee begon met rijden en nu, zijn de remsysteem aanzienlijk verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Volkomen mee eens,maar de firma waar hij voor reed bleef ,qua onderhoud,ook al een poos in gebreke.

Verder is enige weken ervoor een blanke schutter ,die 2 mensen doodschoot en een derde zwaar verwondde ,vrijgesproken.

Dit zet natuurlijk ook kwaad bloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op reddit rijst de vraag of hij wel op officiële wijze zijn rijbewijs heeft verkregen. 

Blijkbaar beheerst de chauffeur de Engelse taal niet erg goed en vragen ze hun af of hij de hele cursus + examen wel verstaan ziu hebben. 

 

Maar schijnbaar is hij boven de berg ook gestopt om zijn slecht functionerende remmen te checken en heeft hij besloten om de afdaling toch maar te nemen.

Ook zou hij nog een snelheid hebben gehad van 80mph toen hij na ca 1 mijl vlak op de wagens inreed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

Op reddit rijst de vraag of hij wel op officiële wijze zijn rijbewijs heeft verkregen. 

Blijkbaar beheerst de chauffeur de Engelse taal niet erg goed en vragen ze hun af of hij de hele cursus + examen wel verstaan ziu hebben. 

 

 

Dat staat er niet.

Er staat :

Talloze chauffeurs vragen zich zelfs af of Castellano 03 Trucking Aguilera-Mederos de juiste training had gegeven om te weten hoe met een dergelijke situatie om te gaan of dat Aguilera-Mederos, die vertaaldiensten nodig had voor zijn proces, bekwaam genoeg was in het Engels om de borden te lezen die markeerden het pad naar de op hol geslagen vrachtwagenhelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat ook:

Citaat

Het feit dat de crash werd veroorzaakt door slecht functionerende remmen, wijst uiteindelijk op de nalatigheid van het vrachtwagenbedrijf waarvoor Aguilera-Mederos reed, Castellano 03 Trucking LLC, gevestigd in Houston, Texas. Denver's ABC 7 meldde in april 2019 dat nu inactieve records van de Federal Motor Carrier Safety Administration hadden aangetoond dat er 19 voertuiginspecties waren die resulteerden in 30 overtredingen bij het bedrijf in de twee jaar voorafgaand aan de crash.

Nou weet ik niet hoe het daar werkt, maar volgens mij blijft de chauffeur toch degene die verantwoordelijk is voor de niet of slechtwerkende remmen, al kan ik de controlerende instantie ook niet geheel vrijpleiten van enig schuld na zoveel constateringen.

 

Overigens opvallend dat het gehele adres van de firma er bij staat, dat zou hier niet kunnen met onze privacy regels 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei andremast:

Misschien dat ibo uit kan leggen of je in Amerika dezelfde rem systemen hebt als hier.

Als ik vergelijk waar ik mee begon met rijden en nu, zijn de remsysteem aanzienlijk verbeterd.


Amerikaanse auto’s hebben doorgaans een fantastisch werkende “Jake Brake”. Een motorrem, maar dan effectiever. 
 

Vroeger waren bij Amerikanen de gestuurde wielen ongeremd. Maar volgens mij is dat al heel ver verleden tijd. Wel betwijfel ik of schijfremmen al gemeengoed zijn aan die kant van de sloot. 
 

Maar dat zou allemaal niet uit moeten maken. Bergaf moet je in een lage versnelling, laag genoeg om puur op de motorrem af te kunnen dalen. Daarbij moet je niet afhankelijk zijn van al dan niet slecht onderhouden bedrijfsremmen. 
 

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei RobNiat:

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Helemaal mee eens, en voor degene die niet weten wat “arrester beds” zijn, dat is een grindbak (afremstrook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

 Het vonnis heeft geleid tot protesten van collega-vrachtwagenchauffeurs, en in minder dan een week tijd is een online petitie waarin om gratie wordt geëist, ondertekend door een miljoen mensen.

 

rob weet het beter als 1 miljoen mensen LOL

 

ik zelf heb hier geen mening over , omdat de pers nooit elke waarheid vertelt..

aangezien dat hier zoveel mensen in opstand komen, zou je bijna gaan denken dat er meer is , als er wordt vertelt..

maar je mag gerust je mening neer zetten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Amerikaanse auto’s hebben doorgaans een fantastisch werkende “Jake Brake”. Een motorrem, maar dan effectiever. 
 

Vroeger waren bij Amerikanen de gestuurde wielen ongeremd. Maar volgens mij is dat al heel ver verleden tijd. Wel betwijfel ik of schijfremmen al gemeengoed zijn aan die kant van de sloot. 
 

Maar dat zou allemaal niet uit moeten maken. Bergaf moet je in een lage versnelling, laag genoeg om puur op de motorrem af te kunnen dalen. Daarbij moet je niet afhankelijk zijn van al dan niet slecht onderhouden bedrijfsremmen. 
 

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Mijn idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Mee eens,maar daaraan de overkant" heerst blijkbaar een heel andere cultuur dan bij ons

De getroffen chauffeur was een 23 jarige Cubaan,wie weet, misschien wel illegaal,en misschien bang om zin baan te verliezen bij werkweigering.

 

Dat de straf zo hoog is ligt blijkbaar aan het feit dat men de straffen bij elkaar op telt,in dit geval 110 jaar voor 4 doden,had hij er 5 doden.reden zou t waarschijnlijk meer geweest zijn,had hij er maar 3l dood gereden zou hij er met 75 jaar afgekomen zijn.

 

Dat men de grenzen nu blokkeert begrijp ik ergens wel,niet uit medelij den met die Cubaan,maar om een signaal af te geven dat het strafrecht daar hoognodig op de schop moet,en dat niet alleen die Cuban,jazeker ook zijn werkgever voor die rechter had moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Overigens opvallend dat het gehele adres van de firma er bij staat, dat zou hier niet kunnen met onze privacy regels 

Ik weet niet of dat bij ons met privacy te maken heeft,in de ons omringende landen i.i.g. niet.

Zo las ik in een Italiaanse krant,de dag na de moord op Pim Fortuijn,dat zijn moordenaar gewoon Folkert van der Graaf heette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

Mee eens,maar daaraan de overkant" heerst blijkbaar een heel andere cultuur dan bij ons

De getroffen chauffeur was een 23 jarige Cubaan,wie weet, misschien wel illegaal,en misschien bang om zin baan te verliezen bij werkweigering.

 

Dat de straf zo hoog is ligt blijkbaar aan het feit dat men de straffen bij elkaar op telt,in dit geval 110 jaar voor 4 doden,had hij er 5 doden.reden zou t waarschijnlijk meer geweest zijn,had hij er maar 3l dood gereden zou hij er met 75 jaar afgekomen zijn.

 

Dat men de grenzen nu blokkeert begrijp ik ergens wel,niet uit medelij den met die Cubaan,maar om een signaal af te geven dat het strafrecht daar hoognodig op de schop moet,en dat niet alleen die Cuban,jazeker ook zijn werkgever voor die rechter had moeten staan.

 

Er staat nergens dat hij illegaal zou zijn. 
Zelfs de District Attorney (Officier van Justitie zeg maar) vindt de straffen te hoog en heeft de rechtbank gevraagd het vonnis met spoed te herzien.
De rechter zei dat er geen andere mogelijkheid was dan deze straf omdat de jury hem op 27 aanklachten schuldig had bevonden en voor iedere aanklacht geldt een minimale straf die vervolgens bij elkaar opgeteld worden.
Inmiddels is de petitie 4,5 miljoen keer getekend en gaat ook Kim Kardashian zich ermee bemoeien.

 

Bron: CNN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei tiny:

 

 

rob weet het beter als 1 miljoen mensen


Schattig. Je geeft zelf al aan dat je er geen kijk op hebt. En ik geef mijn professionele mening hier. 
 

Helaas. Je holmaat (sorry Ger) geeft mij hier gelijk. 
 

Je hoeft me niet tegen te spreken omdat mijn mening jou meest tegen staat. Of omdat die ingaat tegen die van jouw idool. 
Maar wil je alsjeblieft gewoon lezen wat ik schrijf. Zonder vooroordelen?

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

misschien bang om zin baan te verliezen bij werkweigering.


Werkweigering? Echt?

 

Voor welke reden zou dat zijn? Omdat hij in Colorado een steile helling af moest? Dat is geen reden om een klus te weigeren. 
 

Deze chauffeur had rustig aan deze afdaling moeten beginnen. Zoals in Colorado bij afdalingen ook wordt aangekondigd. Helemaal niks te maken met druk van zijn werkgever. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Pierre:

 

Toe nou Rob. Dat kan ook best een beetje minder...:D


Ja. Je hebt gelijk. 

Maar als we nu dit forum in kampen moeten opsplitsen dan staat Tinus recht tegenover mij. Niet omdat hij het niet met me eens is -ik betwijfel dat hij goed genoeg kan lezen wat ik überhaupt schrijf- maar omdat ik wel eens (niet altijd) tegen Ger in ga. 
 

Zijn reaktie nu maakt dat maar al te duidelijk. Geen eigen mening, maar reageren op mij omdat ik het ben. 
 

Laat hem eerst leren lezen. En dan reageren. Hier kunnen we niets mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Werkweigering? Echt?

 

Voor welke reden zou dat zijn? Omdat hij in Colorado een steile helling af moest? Dat is geen reden om een klus te weigeren. 
 

Deze chauffeur had rustig aan deze afdaling moeten beginnen. Zoals in Colorado bij afdalingen ook wordt aangekondigd. Helemaal niks te maken met druk van zijn werkgever. 

En toch heeft Peter een punt, niet omdat die chauffeur een steile helling af moest. Hij wist al dat de remmen slecht waren (heeft er boven aan de helling nog naar gekeken) maar als hij voor aanvang van de rit geweigerd had deze te doen ivm de technische staat van de auto was het risico op werkeloos er wel.

Dat laat onverlet dat hij toen hij aan de afdaling begon alles verkeerd heeft gedaan wat maar kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je weet dat je remmen slecht zijn ga je toch op je motorrem naar beneden.

Het zal ergens eind jaren 90 geweest zijn de Mont Bianco Frankrijk in naar beneden met 44 ton totaalgewicht en
een Scamia met zoeen klepje in de uitlaat als motorrem.
Mooi met 25kmpu naar beneden en niks aan de hand, en je niks van die Italianen en Frambosen aantrekken
die je voorbij vliegen naar beneden.
Hadden er een Telmarem op dus geen partij in dat geval wie het snelste beneden is😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:


Amerikaanse auto’s hebben doorgaans een fantastisch werkende “Jake Brake”. Een motorrem, maar dan effectiever. 
 

Vroeger waren bij Amerikanen de gestuurde wielen ongeremd. Maar volgens mij is dat al heel ver verleden tijd. Wel betwijfel ik of schijfremmen al gemeengoed zijn aan die kant van de sloot. 
 

Maar dat zou allemaal niet uit moeten maken. Bergaf moet je in een lage versnelling, laag genoeg om puur op de motorrem af te kunnen dalen. Daarbij moet je niet afhankelijk zijn van al dan niet slecht onderhouden bedrijfsremmen. 
 

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Die Jake brake (of jacobsrem, in goed Nederlands) is dezelfde motorrem als veel moderne vrachtwagens nu ook hier hebben. Voor echt bergwerk is een goede retarder in combinatie met zo'n rem helemaal goed, maar beide systemen hebben het nadeel dat ze de wagen niet tot stilstand kunnen afremmen (de Jake brake is motortoerentalafhankelijk, de retarder is óf afhankelijk van het motortoerental, óf afhankelijk van het uitgaande toerental van de versnellingsbak). De wielremmen moeten dus echt wel in orde zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei albertvv:

 

Dat laat onverlet dat hij toen hij aan de afdaling begon alles verkeerd heeft gedaan wat maar kon.

Dat klopt,maar wat verwacht je van een jongen van 23 of 24 jaar oud?( toen het gebeurde)

En dan de strafmaat zo toepassen: per dode of gewonde een uitspraak en dan eenvoudig de jaren gevangenisstraf bij elkaar optellen,

Geen wonder dat men de boel dichtgooit: vandaag hij ,morgen een ander.

Dat hij gestraft word staat als een paal boven water,dat is men aan ,de nabestaanden verplicht,maar geen 110 jaar

Hier gaat t spreekwoord dat je ,als chauffeur met één been in het graf en met t andere in de gevangenis staat wel erg dichtbij komen.

Hij was,hoe verkeerd dan ook,met zijn werk bezig he,hij maakte geen schietpartij op een school of in een winkelcentrum

Hier gaat geen enkele corrigerend werking van uit: als hij ook maar 2/3 van zijn straf moet uitzitten is dat over 75 jaar,en dan is hij zowat 100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden