[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

U.S.truckers blokkeren de hele staat Colorado,uit protest tegen de veroordeling van 110 jaar gevangenis voor een collega.


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf.  Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Misschien dat ibo uit kan leggen of je in Amerika dezelfde rem systemen hebt als hier.

Als ik vergelijk waar ik mee begon met rijden en nu, zijn de remsysteem aanzienlijk verbeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Volkomen mee eens,maar de firma waar hij voor reed bleef ,qua onderhoud,ook al een poos in gebreke.

Verder is enige weken ervoor een blanke schutter ,die 2 mensen doodschoot en een derde zwaar verwondde ,vrijgesproken.

Dit zet natuurlijk ook kwaad bloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op reddit rijst de vraag of hij wel op officiële wijze zijn rijbewijs heeft verkregen. 

Blijkbaar beheerst de chauffeur de Engelse taal niet erg goed en vragen ze hun af of hij de hele cursus + examen wel verstaan ziu hebben. 

 

Maar schijnbaar is hij boven de berg ook gestopt om zijn slecht functionerende remmen te checken en heeft hij besloten om de afdaling toch maar te nemen.

Ook zou hij nog een snelheid hebben gehad van 80mph toen hij na ca 1 mijl vlak op de wagens inreed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

Op reddit rijst de vraag of hij wel op officiële wijze zijn rijbewijs heeft verkregen. 

Blijkbaar beheerst de chauffeur de Engelse taal niet erg goed en vragen ze hun af of hij de hele cursus + examen wel verstaan ziu hebben. 

 

 

Dat staat er niet.

Er staat :

Talloze chauffeurs vragen zich zelfs af of Castellano 03 Trucking Aguilera-Mederos de juiste training had gegeven om te weten hoe met een dergelijke situatie om te gaan of dat Aguilera-Mederos, die vertaaldiensten nodig had voor zijn proces, bekwaam genoeg was in het Engels om de borden te lezen die markeerden het pad naar de op hol geslagen vrachtwagenhelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

 Het vonnis heeft geleid tot protesten van collega-vrachtwagenchauffeurs, en in minder dan een week tijd is een online petitie waarin om gratie wordt geëist, ondertekend door een miljoen mensen.

 

rob weet het beter als 1 miljoen mensen LOL

 

ik zelf heb hier geen mening over , omdat de pers nooit elke waarheid vertelt..

aangezien dat hier zoveel mensen in opstand komen, zou je bijna gaan denken dat er meer is , als er wordt vertelt..

maar je mag gerust je mening neer zetten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Amerikaanse auto’s hebben doorgaans een fantastisch werkende “Jake Brake”. Een motorrem, maar dan effectiever. 
 

Vroeger waren bij Amerikanen de gestuurde wielen ongeremd. Maar volgens mij is dat al heel ver verleden tijd. Wel betwijfel ik of schijfremmen al gemeengoed zijn aan die kant van de sloot. 
 

Maar dat zou allemaal niet uit moeten maken. Bergaf moet je in een lage versnelling, laag genoeg om puur op de motorrem af te kunnen dalen. Daarbij moet je niet afhankelijk zijn van al dan niet slecht onderhouden bedrijfsremmen. 
 

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Mijn idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei RobNiat:

Onevenredig zwaar bestraft ja. Maar de chauffeur liet zijn remmen oververhitten bergaf. Sloeg de eerste grindbak over omdat daar al iemand stond (!!!) en miste vervolgens de volgende grindbak. Om daarop maar blind achterop een rij stilstaande auto’s te knallen. 
 

In een ander bericht las ik reacties dat de chauffeur geen blaam zou treffen. Dat iedereen dit kon overkomen. Maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Je bent als chauffeur er altijd verantwoordelijk voor om je snelheid aan te passen aan de omstandigheden. 

Mee eens,maar daaraan de overkant" heerst blijkbaar een heel andere cultuur dan bij ons

De getroffen chauffeur was een 23 jarige Cubaan,wie weet, misschien wel illegaal,en misschien bang om zin baan te verliezen bij werkweigering.

 

Dat de straf zo hoog is ligt blijkbaar aan het feit dat men de straffen bij elkaar op telt,in dit geval 110 jaar voor 4 doden,had hij er 5 doden.reden zou t waarschijnlijk meer geweest zijn,had hij er maar 3l dood gereden zou hij er met 75 jaar afgekomen zijn.

 

Dat men de grenzen nu blokkeert begrijp ik ergens wel,niet uit medelij den met die Cubaan,maar om een signaal af te geven dat het strafrecht daar hoognodig op de schop moet,en dat niet alleen die Cuban,jazeker ook zijn werkgever voor die rechter had moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Overigens opvallend dat het gehele adres van de firma er bij staat, dat zou hier niet kunnen met onze privacy regels 

Ik weet niet of dat bij ons met privacy te maken heeft,in de ons omringende landen i.i.g. niet.

Zo las ik in een Italiaanse krant,de dag na de moord op Pim Fortuijn,dat zijn moordenaar gewoon Folkert van der Graaf heette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

Mee eens,maar daaraan de overkant" heerst blijkbaar een heel andere cultuur dan bij ons

De getroffen chauffeur was een 23 jarige Cubaan,wie weet, misschien wel illegaal,en misschien bang om zin baan te verliezen bij werkweigering.

 

Dat de straf zo hoog is ligt blijkbaar aan het feit dat men de straffen bij elkaar op telt,in dit geval 110 jaar voor 4 doden,had hij er 5 doden.reden zou t waarschijnlijk meer geweest zijn,had hij er maar 3l dood gereden zou hij er met 75 jaar afgekomen zijn.

 

Dat men de grenzen nu blokkeert begrijp ik ergens wel,niet uit medelij den met die Cubaan,maar om een signaal af te geven dat het strafrecht daar hoognodig op de schop moet,en dat niet alleen die Cuban,jazeker ook zijn werkgever voor die rechter had moeten staan.

 

Er staat nergens dat hij illegaal zou zijn. 
Zelfs de District Attorney (Officier van Justitie zeg maar) vindt de straffen te hoog en heeft de rechtbank gevraagd het vonnis met spoed te herzien.
De rechter zei dat er geen andere mogelijkheid was dan deze straf omdat de jury hem op 27 aanklachten schuldig had bevonden en voor iedere aanklacht geldt een minimale straf die vervolgens bij elkaar opgeteld worden.
Inmiddels is de petitie 4,5 miljoen keer getekend en gaat ook Kim Kardashian zich ermee bemoeien.

 

Bron: CNN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Werkweigering? Echt?

 

Voor welke reden zou dat zijn? Omdat hij in Colorado een steile helling af moest? Dat is geen reden om een klus te weigeren. 
 

Deze chauffeur had rustig aan deze afdaling moeten beginnen. Zoals in Colorado bij afdalingen ook wordt aangekondigd. Helemaal niks te maken met druk van zijn werkgever. 

En toch heeft Peter een punt, niet omdat die chauffeur een steile helling af moest. Hij wist al dat de remmen slecht waren (heeft er boven aan de helling nog naar gekeken) maar als hij voor aanvang van de rit geweigerd had deze te doen ivm de technische staat van de auto was het risico op werkeloos er wel.

Dat laat onverlet dat hij toen hij aan de afdaling begon alles verkeerd heeft gedaan wat maar kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je weet dat je remmen slecht zijn ga je toch op je motorrem naar beneden.

Het zal ergens eind jaren 90 geweest zijn de Mont Bianco Frankrijk in naar beneden met 44 ton totaalgewicht en
een Scamia met zoeen klepje in de uitlaat als motorrem.
Mooi met 25kmpu naar beneden en niks aan de hand, en je niks van die Italianen en Frambosen aantrekken
die je voorbij vliegen naar beneden.
Hadden er een Telmarem op dus geen partij in dat geval wie het snelste beneden is😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:


Amerikaanse auto’s hebben doorgaans een fantastisch werkende “Jake Brake”. Een motorrem, maar dan effectiever. 
 

Vroeger waren bij Amerikanen de gestuurde wielen ongeremd. Maar volgens mij is dat al heel ver verleden tijd. Wel betwijfel ik of schijfremmen al gemeengoed zijn aan die kant van de sloot. 
 

Maar dat zou allemaal niet uit moeten maken. Bergaf moet je in een lage versnelling, laag genoeg om puur op de motorrem af te kunnen dalen. Daarbij moet je niet afhankelijk zijn van al dan niet slecht onderhouden bedrijfsremmen. 
 

Dit geval riekt naar een totaal onverantwoordelijke afdaling in een veel te hoge versnelling. Hetzij door onkunde of door een grove inschattingsfout. Maar alleen al de aanwezigheid van “arrester beds” zou bij elke chauffeur al alarmbellen moeten doen afgaan. 

Die Jake brake (of jacobsrem, in goed Nederlands) is dezelfde motorrem als veel moderne vrachtwagens nu ook hier hebben. Voor echt bergwerk is een goede retarder in combinatie met zo'n rem helemaal goed, maar beide systemen hebben het nadeel dat ze de wagen niet tot stilstand kunnen afremmen (de Jake brake is motortoerentalafhankelijk, de retarder is óf afhankelijk van het motortoerental, óf afhankelijk van het uitgaande toerental van de versnellingsbak). De wielremmen moeten dus echt wel in orde zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei albertvv:

 

Dat laat onverlet dat hij toen hij aan de afdaling begon alles verkeerd heeft gedaan wat maar kon.

Dat klopt,maar wat verwacht je van een jongen van 23 of 24 jaar oud?( toen het gebeurde)

En dan de strafmaat zo toepassen: per dode of gewonde een uitspraak en dan eenvoudig de jaren gevangenisstraf bij elkaar optellen,

Geen wonder dat men de boel dichtgooit: vandaag hij ,morgen een ander.

Dat hij gestraft word staat als een paal boven water,dat is men aan ,de nabestaanden verplicht,maar geen 110 jaar

Hier gaat t spreekwoord dat je ,als chauffeur met één been in het graf en met t andere in de gevangenis staat wel erg dichtbij komen.

Hij was,hoe verkeerd dan ook,met zijn werk bezig he,hij maakte geen schietpartij op een school of in een winkelcentrum

Hier gaat geen enkele corrigerend werking van uit: als hij ook maar 2/3 van zijn straf moet uitzitten is dat over 75 jaar,en dan is hij zowat 100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Eeweep:

Die Jake brake (of jacobsrem, in goed Nederlands) is dezelfde motorrem als veel moderne vrachtwagens nu ook hier hebben. Voor echt bergwerk is een goede retarder in combinatie met zo'n rem helemaal goed, maar beide systemen hebben het nadeel dat ze de wagen niet tot stilstand kunnen afremmen (de Jake brake is motortoerentalafhankelijk, de retarder is óf afhankelijk van het motortoerental, óf afhankelijk van het uitgaande toerental van de versnellingsbak). De wielremmen moeten dus echt wel in orde zijn.

Een Jake brake ( of VEB bij Volvo of DEB bij Daf) is  motortoerental afhankelijk in combinatie met de versnelling waarin gereden word; met een hoog toerental in een hoge versnelling dat hij merkbaar minder dan met een lager toerental in een lagere versnelling.

Een retarder is niet afhankelijk van het toerental,maar alleen van de toerental van de uitgaande as.

Een auto met een automatische versnellingsbak zal wel terugschakelen om het motortoerental omhoog te brengen ,maar dit dient puur om de koeling van de retarder te be invloeden.

Bij een handgeschakelde bak zal de retarder zelf minder gaan remmen als hij te warm word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei europeaan:

Een retarder is niet afhankelijk van het toerental,maar alleen van de toerental van de uitgaande as.

Dat ligt er helemaal aan waar die retarder zit: de primaire retarder (MAN bijvoorbeeld heeft er een) remt op de motor af, wordt ook aangedreven door de motor. De secundaire retarder zit achteraan de versnellingsbak en wordt net voor de aandrijfflens via een tandwielstel aangedreven (intarder), of daadwerkelijk tussen uitgaande as van de versnellingsbak en de cardanas geplaatst. Overigens wordt tegenwoordig meestal een waterpomp met variabel vermogen toegepast, veel minder afhankelijk van het motortoerental.

De jake brake heeft gewoon een maximumvermogen dat hij kan opbrengen, net zoals 300 kW in de hoogste versnelling accelereren minder spectaculair is dan twee of drie versnellingen lager is dat met decelereren ook het geval, maar het is het motortoerental dat dat maximum deceleratievermogen bepaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei europeaan:

Dat klopt,maar wat verwacht je van een jongen van 23 of 24 jaar oud?( toen het gebeurde)

En dan de strafmaat zo toepassen: per dode of gewonde een uitspraak en dan eenvoudig de jaren gevangenisstraf bij elkaar optellen,

<knip>

Ik verwacht in ieder geval dat je professioneel bezig bent en weet wat je moet/kan doen in voorkomende gevallen. Anderzijds kan ik me ook voorstellen, zeker op zo'n jonge leeftijd, dat je in paniek raakt en daardoor foute keuzes maakt, dan lijkt het me beter om je beroepskeuze te heroverwegen hoewel hij dit nu helaas niet meer hoeft te doen.

Dat het een absurde strafmaat is ben ik met je eens maar dat is het Amerikaanse systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei RobNiat:


Schattig. Je geeft zelf al aan dat je er geen kijk op hebt. En ik geef mijn professionele mening hier. 
 

Helaas. Je holmaat (sorry Ger) geeft mij hier gelijk. 
 

Je hoeft me niet tegen te spreken omdat mijn mening jou meest tegen staat. Of omdat die ingaat tegen die van jouw idool. 
Maar wil je alsjeblieft gewoon lezen wat ik schrijf. Zonder vooroordelen?

mmm... en nu moet ik je serieus nemen ?

 

ik zeg alleen dat er daar anders gedacht wordt als jij...

 

en ineens heb ik een holmaat en een idool ?

 

en dan gek vinden dat er niet zoveel meer geschreven wordt

 

maar jij je zin... 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei RobNiat:


Lees mijn bijdragen nu nog eens door. En vraag jezelf ook eens af waartegen mensen precies demonstreren. 
 

De straf van 110 jaar is belachelijk. Daar zijn wij het hier over eens. En dát is waar tegen geprotesteerd wordt. 
 

Maar mensen die zeggen dat de chauffeur hier niets aan kon doen, dat een dergelijk ongeval iedereen kan overkomen, die weten niet waar ze over spreken. Dood door schuld kan de man minstens aangerekend worden. 
 

Jij doet het met jouw op de man gerichte reactie voorkomen dat ik er een totaal andere mening op na houd dan miljoenen mensen die een petitie hebben ondertekend. En dat is een onterechte aanval naar mij toe ja. 

dit is de reactie wat ik dacht te krijgen...

maar niet je eerste reactie...

 

en je hebt gelijk... en het was niet bedoeld zoals ik het schreef,..... was wel een beetje respectloos,:(

 

sorry voor die uitspraak....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Eeweep:

Dat ligt er helemaal aan waar die retarder zit: de primaire retarder (MAN bijvoorbeeld heeft er een) remt op de motor af, wordt ook aangedreven door de motor. De secundaire retarder zit achteraan de versnellingsbak en wordt net voor de aandrijfflens via een tandwielstel aangedreven (intarder), of daadwerkelijk tussen uitgaande as van de versnellingsbak en de cardanas geplaatst. Overigens wordt tegenwoordig meestal een waterpomp met variabel vermogen toegepast, veel minder afhankelijk van het motortoerental.

De jake brake heeft gewoon een maximumvermogen dat hij kan opbrengen, net zoals 300 kW in de hoogste versnelling accelereren minder spectaculair is dan twee of drie versnellingen lager is dat met decelereren ook het geval, maar het is het motortoerental dat dat maximum deceleratievermogen bepaalt.

DE primaire retarder is (volgens mij) niks anders dan de door ons hier beschreven Jake brake,en zit i.d.d. vóór de motor,en remt het voertuig af door een ,in de motor ingebouwde,weerstand ( als je de versnellingsbak in zijn vrij zou zetten werkt het niet)

DE secundaire retarder is de aan of in( intarder) de versnellingsbak bevestigde  (meestal ) hydraulische voorziening om het voertuig te vertragen.

Het (moeilijke ) woord "deceleratie"is niks anders dan het tegenovergestelde van "acceleratie"

En het Engelse woord "retarder"betekent niks meer of minder dan "vertrager"

( terwijl de Engelse term " retard "ook kan duiden op de geestelijke gesteldheid van iemand ( hij heeft ze nog wel alle 5 in de bovenkamer,maar ze werken in ploegen.)

 

IK heb niet zo heel,veel technisch verstand van deze technische dingen,maar heb met beide systemen wel jaren gewerkt ( de V.E.B van Volvo heb ik een kleine 2.2 miljoen kilometer ervaring mee en de retarder van Scania iets van 500 000 km.

Ik weet dus ongeveer de voor en nadelen van beide systemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden