[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeurs werven of nog belangrijker behouden wat zou een bedrijf daarvoor kunnen doen.


west3594

Vraag

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

 

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

 

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

 

 

 

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Als ik naar mijzelf kijk (ben geen chauffeur), werk ik toch voor de centen en is elke euro meegenomen....
Op presentjes als een miniatuur, of koffiebeker zit ik niet te wachten.

 

Momenteel zou ikzelf meer interesse hebben in de secundaire voorwaarden.

-extra inleg pensioen

-arbeidstijden (indien mogelijk)

-TVT/uitbetalen overuren

-schouderklop en een bedankje

-....

 

Maar waarom vraag je het jouw personeel niet zelf, wat hun drijfveer zou zijn om te blijven, of naar een ander over te stappen.
Bij vragen, heb je de 1e stap al gedaan, communicatie starten. Jij krijgt een idee, hun weten dat je ermee bezig bent....

 

Groet Ron

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als werkgever zit je vast aan een CAO. Als de werkgever nu eerst eens begint om die te respecteren (dus onder geen enkele waarde uren schrappen) zullen veel werkgevers al iets minder moeite hebben om personeel te behouden. Ook ik zit niet te wachten op een beker, muts, sjaal of notitieblokje met het bedrijfslogo. Ik hoef ook geen auto vol met lampen, Alcoa's en ander opsmuk want in de regel betaal je dat toch zelf (en om de dag de velgen te wassen/poetsen heb ik ook geen zin in.

 

Kortom een werkgever die gewoon netjes en op tijd betaald, een goed onderhouden auto, en een planning waarbij je niet de hele dag op je horloge zit te kijken. En een bedankje als je toch eens een keer wat extra's moet doen is ook wel leuk. 

En zoals Lientje al aangaf is het ook belangrijk dat je je "thuis" voelt en dat er naar je geluisterd wordt. En indien mogelijk dat er ook iets aan een situatie gedaan word.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoals Ayla ook al aan gaf, kijk eens naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, die blijven ver achter bij andere sectoren.

Wat dacht je van betalen van woon/werk verkeer en inderdaad een planning die meedenkt in plaats van zo veel mogelijk werk in een dag te proppen.

Veel zaken moeten de meeste chauffeurs nog steeds zelf betalen, zoals werk kleding bijvoorbeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Wat dacht je van betalen van woon/werk verkeer en inderdaad een planning die meedenkt in plaats van zo veel mogelijk werk in een dag te proppen.

Veel zaken moeten de meeste chauffeurs nog steeds zelf betalen, zoals werk kleding bijvoorbeeld

Serieus?

 

Alles wat je hier opnoemt is bij ons (gelukkig) de normaalste zaak.

 

Maar o.t. Het lijkt mij zo wie zo voor een groot deel al een hele vooruitgang als de werkgever zich aan de overeengekomen voorwaarden, CAO, wettelijk of onderling afgesproken, houdt. Wat natuurlijk ook voor de werknemer geldt. 😉

 

Af en toe een bonusje wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld, maar een prettige werkomgeving is veel belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 3-1-2022 om 15:06 zei west3594:

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

 

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

 

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

 

 

 

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

 

 

Veel goede dingen zijn hier al opgenoemd.

Je gaat echt geen chauffeurs werven, dan wel behouden met kleine gadgets.

Hiervoor heb ik bij een net bedrijf gewerkt, waar je dat soort dingen kreeg.

Ook werd alles netjes betaald, reiskostenvergoeding, gratis werkkleding, vaste jonge auto, en toch rende de een na de andere chauffeur weg, inclusief mijzelf.

Waarom, zou je zeggen?

Je moest je eigen de pleuris werken, sjouwen, trappen, trappen en nog eens trappen, je voelde je net opgejaagd wild.

Tijd voor pauze was er niet, elke dag wist je nooit hoe laat je moest beginnen of enig idee hoe laat je klaar was.

Het was nooit klaar.

En als het plots eens rustig was, werd je opeens uitgeroosterd en mocht je thuisblijven.

Mochten anderen zich de pleuris trappen, ipv het werk wat te verdelen en iedereen een lekker dagje had.

Want dat was natuurlijk winstgevender.

Nu proberen ze met man en macht met allerlei wervingsacties en bonussen personeel te krijgen....

 

Heb een jaar of 10 bij een bedrijf gewerkt, waar ik wel enige invloed had op de werktijden.

Je kreeg helemaal niks(buiten het jaarlijkse kerstpakket en je salaris) nog geen werkhandschoenen.

Maar je had het naar je zin, het werk was naar het zin, en 10 jaar lang keek ik niet of er een vacature elders was.

Kortom: zorg dat de mensen het naar hun zin hebben.

Dat ze aan het eind van de dag zeggen: zo, lekker/leuk gewerkt vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Teddybeer:

Serieus?

 

Alles wat je hier opnoemt is bij ons (gelukkig) de normaalste zaak.

 

Maar o.t. Het lijkt mij zo wie zo voor een groot deel al een hele vooruitgang als de werkgever zich aan de overeengekomen voorwaarden, CAO, wettelijk of onderling afgesproken, houdt. Wat natuurlijk ook voor de werknemer geldt. 😉

 

Af en toe een bonusje wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld, maar een prettige werkomgeving is veel belangrijker.

Jan je zult nog schrikken hoeveel vervoerders die zaken niet betalen……

jij en ik zitten als chauffeur gelukkig in een andere sector 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet het, Cor.

 

Gelukkig wordt er bij ons nog wel wat verdient, omdat wij het niet van het rijden voor derden moeten hebben.

 

Maar, net zo als 15 van mijn collegas, val ik “gewoon” onder de CAO BGV. De overige 60 hebben of een andere CAO, of helemaal geen CAO. Maar iedereen wordt gelijk behandeld. Dat betekend ook reiskosten vergoeding, ook al heb je er zelf geen recht op volgens CAO.

 

zelfs voor mijn 2 km fietsen krijg ik een kleine vergoeding. Ook als ik de vrachtwagen mee naar huis heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
36 minuten geleden zei Voorbijganger:

En vast salaris? Vinden jullie daarvan dan?

....

Als dat gebaseert is op het gemiddelde van een jaar (dus alle seizoenen) heb ik daar weinig problemen mee.

Maar er is nu eenmaal een CAO voor de sector afgesproken en zolang die geldt, aub geen wazige, schimmige constructie's om die te omzeilen.

Wil je van de CAO in haar huidige vorm af, zal je toch wat vaker een vergadering van de bonden moeten bijwonen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een vast salaris... Daar kweek je luie mensen mee.

Bij mijn laatste werkgever heb ik nooit meer ergens anders gesolliciteerd. Gewoon omdat die boven gemiddeld betaalde en de chauffeurs los liet. Gewoon weinig regels en controle

Je werk doen, op tijd zijn. Verders zoek je t maar uit wanneer je vertrekt, waar je tankt,rust,hoelang je rijd enz.

 

Geef een mens zijn vrijheid.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En toch..... ik heb jarenlang een vast loon gehad (niet onder een CAO, niet in het transport).

Elke maand werd er voor 48 uur/week betaald (en boven de 52 h/wk werden er overuren betaald).

Ik zou zo weer terug willen, heb het zelfs aan mijn huidige werkgever voorgesteld. Heb alle uren voor het afgelopen jaar bij elkaar opgeteld en gedeeld door 52....

Deze 48 uur werden betaald bij;

-werken

-ziekte

-vakantie

-geen werk/opdrachten (mond en klauwzeer, gekke koeien ziekte)

-minder uren werken dan de 48 (eerder klaar, dagje vrij)

 

Mijn voordelen;

-financien tijdens ziekte

-pensioen

-hypotheek

 

Dus ja, wij hadden toen veel vrijheid (vertrekken en retour van een klus wanneer wij wilden, naar redelijkheid) en zorgen dat de klanten tevreden waren. Enkel als er nood aan de man was (storing) ook niet lopen zeuren, maar rammen (wist je van tevoren, was verbonden met de 24h telefoondienst).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei corydon:

Een vast salaris... Daar kweek je luie mensen mee.

Bij mijn laatste werkgever heb ik nooit meer ergens anders gesolliciteerd. Gewoon omdat die boven gemiddeld betaalde en de chauffeurs los liet. Gewoon weinig regels en controle

Je werk doen, op tijd zijn. Verders zoek je t maar uit wanneer je vertrekt, waar je tankt,rust,hoelang je rijd enz.

 

Geef een mens zijn vrijheid.

Ja vast salaris, dikke auto en flinke ritten was meer sarcasme🙈

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Dokus:

In Duitsland hebben de meest chauffeurs een vast loon. 
 

 

 Ja ik zie in Duitsland ook weleens van die papieren hangen dat ze een chauffeur vragen b.v auto transport , nou dat valt nog vies tegen voor wat ze dan moeten doen, :ja: mij niet bellen :nee::nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei corydon:

Bij mijn laatste werkgever heb ik nooit meer ergens anders gesolliciteerd. Gewoon omdat die boven gemiddeld betaalde en de chauffeurs los liet. Gewoon weinig regels en controle (...)

 

Een fantastisch goede werkgever zo ik begrijp uit jou lovende woorden. Dat is diezelfde werkgever die jou opeens zomaar aan de kant zette toen jou vrouw ziek werd, en daarna jijzelf toch?

 

Geen tijd en zin om al jou reacties omtrent de kwestie met Lucas Oil terug te zoeken, maar daar is letterlijk geen goed woord voor over. Volgens jou eigen woorden op dit forum trouwens, je hebt er zelf diverse topics over gestart op wat voor z.g. "asociale manier" je aan de kant werd geparkeerd door diezelfde werkgever toen je "niet meer bruikbaar" was ...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Een fantastisch goede werkgever zo ik begrijp uit jou lovende woorden. Dat is diezelfde werkgever die jou opeens zomaar aan de kant zette toen jou vrouw ziek werd, en daarna jijzelf toch?

 

Geen tijd en zin om al jou reacties omtrent de kwestie met Lucas Oil terug te zoeken, maar daar is letterlijk geen goed woord voor over. Volgens jou eigen woorden op dit forum trouwens, je hebt er zelf diverse topics over gestart op wat voor z.g. "asociale manier" je aan de kant werd geparkeerd door diezelfde werkgever toen je "niet meer bruikbaar" was ...

 

9 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Tja. Maar dat gebeurt bij iedere werkgever overal ter wereld. Ook bij KLG Pierre. Of zie je daar veel ex personeel overal rondlopen.

 

Zolang ik er werkte was ik wel te spreken en had wel iets anders verwacht. Nu weet ik hoe een baas echt over zijn personeel denkt.

Iedere baas, er zijn geen uitzonderingen.

 

Toen mijn vrouw ziel was heeft hij mij juist heel goed behandeld. Anderhalf jaar opleggers verzetten en heel korte ritjes. Paar uur.

En de truck stond anderhalf jaar bij mij thuis. Dat was de goede kant van hem. Heb ik nooit over geklaagd.

Zei dat de vrouw ziek was en ik thuis moest zijn. Dat ging per direct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei corydon:

 

Tja. Maar dat gebeurt bij iedere werkgever overal ter wereld. Ook bij KLG Pierre. Of zie je daar veel ex personeel overal rondlopen.

 

Zolang ik er werkte was ik wel te spreken en had wel iets anders verwacht. Nu weet ik hoe een baas echt over zijn personeel denkt.

Iedere baas, er zijn geen uitzonderingen.

 

Toen mijn vrouw ziel was heeft hij mij juist heel goed behandeld. Anderhalf jaar opleggers verzetten en heel korte ritjes. Paar uur.

En de truck stond anderhalf jaar bij mij thuis. Dat was de goede kant van hem. Heb ik nooit over geklaagd.

Zei dat de vrouw ziek was en ik thuis moest zijn. Dat ging per direct.

En bij KLG zijn er genoeg platkoppen die er rijden, iedereen is ook daar gewoon een poppetje achter het stuur.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Geen bescherming voor personeel meer. De vakbonden zijn bijna weg.

Geld is de baas.

Maar...... Geluk kan je niet kopen, en zolang je gelukkig word van veel geld zal je nooit gelukkig zijn. Je wilt meer en meer.

Ik doe nu wat ik wil met iedere seconde van iedere dag.

 

Maar t ging over chauffeurs zoeken. Geld doet dan wel veel, en als ik een chauffeur bij de Jumbo winkel zie...... Die kijken niet echt blij.

Ik was altijd heel blij met ritjes naar Spanje en Portugal. Daar rijd nu vrijwel geen Nederlander meer naartoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voorheen kreeg je fatsoenlijk materiaal waar je zelf nog wat subtiels aan kon toevoegen. Hart voor de zaak en hard werken. Dat werd gerespecteerd en beloond.

 

Dat stukje respect en beloning moest je ook verdienen.

Nu is het allemaal handje ophouden en niets willen, gelukkig zijn er ook een hoop goede, maar krijg steeds meer de indruk dat er 'misbruik van het chauffeurstekort wordt gemaakt' een werkgever moet het ook allemaal bolwerken.

 

Een waarde voor het bedrijf als er iemand binnen komt die het in het bloed heeft, de rest weten jullie wel hoe dat werkt😝

Goed willen zijn in het werk, verzorgd en ook met het materiaal en naar de klanten toe, echt iemand die wil werken, zijn/haar best wil doen.

 

Die moeten we hebben , belonen en houden. Niet die rare snuiters dat 'er niet is anders is' om maar wat te doen... zonneklep er bijna afrijden zo voor je neergooien...

 

Ik dwaal wat af😳😲

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden