[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeurs werven of nog belangrijker behouden wat zou een bedrijf daarvoor kunnen doen.


west3594

Vraag

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

 

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

 

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

 

 

 

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:

Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt, kan ik je vertellen dat die krijgsgevangenen niet stierven door het zware werk an sich. Wel door ondervoeding, ziektes, folteringen en geweld. 

Mijn vader heeft aan de Pakang Baroe spoorweg gewerkt, dat was geen prettige werkomgeving. Hij was er bijna aan onderdoor gegaan, alleen door dat een verpleegster met hem te doen had heeft hij het overleefd.

Weet wel dat hij er in de jaren '70 moeite mee had toen Hirohito naar Nederland kwam, uit zijn naam zijn er het kamp verschrikkelijke dingen gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei corne64:

Dat mag jij een dooddoener vinden, maar het is wel hoe ik erover denk.

Ik ben nooit een hobby chauffeur geweest. Ben er ooit per toeval ingerold. 

 

Je hoeft geen hobby chauffeur te zijn om toch iedere dag fluitend naar je werk te gaan.

Als je je werk als een noodzakelijk kwaad ziet kun je beter stoppen.

  • Like 4
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

Dus jij bent van mening dat iedere beroeps chauffeur eigenlijk tegen zijn wil naar zn werk gaat.:eek: :eek: :confused:

 

Niet iedere beroepschauffeur. Maar in Cor zijn beleving wel heel veel.

 

Dat is overigens niks vreemds, in iedere beroepsgroep heb je mensen die met het lood in de schoenen naar hun werk 'moeten'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei europeaan:

Dus jij bent van mening dat iedere beroeps chauffeur eigenlijk tegen zijn wil naar zn werk gaat.:eek: :eek: :confused:

Kijk, en gelijk weer een negatief antwoord…. Waar schrijf ik dat dan????

Tegenwoordig ben je bang om te reageren hier pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Niet iedere beroepschauffeur. Maar in Cor zijn beleving wel heel veel.

 

Dat is overigens niks vreemds, in iedere beroepsgroep heb je mensen die met het lood in de schoenen naar hun werk 'moeten'.

Voor jou het zelfde antwoord Pierre, als voor Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei sprinter 516:

Kijk, en gelijk weer een negatief antwoord…. Waar schrijf ik dat dan????

Tegenwoordig ben je bang om te reageren hier pfffff

Niet negatief hoor,maar als jij schrijft over"vele malen meer"kan ik niet anders concluderen dat ,vergeleken bij huidige chauffeurs tekort ,welhaast iedereen een hekel heeft om ,als chauffeur ,aan t werk te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei Ger-1957:

Dat zou zomaar kunnen, maar jij betrekt blijkbaar alles op jou genen en houd er absoluut geen rekening mee dat er ook nog iets anders bestaat als jou genen, dat blijkt onder andere uit onderstaande reactie.

 

 als er geopperd wordt dat niet iedereen met plezier zijn werk doet is het bij jou ineens iedere chauffeur.

Evenals je zelf doet Ger,omdat jij je nu fitter voelt als toen je nog werkte ga je er blijkbaar van uit dat dat bij iedereen wel zo zal zijn.

Let op mijn uitspraak "blijkbaar" dat we elkaar goed blijven begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Voor jou het zelfde antwoord Pierre, als voor Peter

 

Cor, je schrijft het toch écht zelf: "dan zou het tekort nog vele malen groter zijn".

 

Daaruit kan ik niets anders opmaken dan dat er volgens jou 'vele beroepschauffeurs' met tegenzin naar hun werk gaan, waardoor als ze er mee stoppen het tekort nog vele malen groter zal zijn.

 

3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ ^Dan zou het tekort nog vele malen groter zijn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad zijn er veel chauffeurs om meerdere redenen niet blij nee. Moet ik nu ook weer al die redenen gaan benoemen soms???

ik werk voor het geld ja, het plezier is er al een tijdje af ja, mede door de vele regels.

ik zal hier zeker niet alleen in staan gok ik zo.

Ook jullie hoor ik regelmatig hier klagen toch over die “onzinnige” regelgeving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-5-2022 om 09:19 zei RobNiat:


Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt,

Daar word je wel ff stil van als je daar komt en 10000 km van huis al die puur Hollandse namen
op de kruizen ziet staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Ach, kom nou Cor. De tijd dat jij regels werd verwacht te overtreden ligt al heel ver achter je. Bij Hema kon en mocht (moest!) alles netjes. En nu met je bestelwagen en dagritjes heb je helemaal nergens meer naar om te kijken. 
 

Dat kan toch geen reden zijn voor jou om je werkplezier te laten vergallen?

Ook ik ben tachograaf plichtig met (volgens jou) "mijn" bestelwagen hoor Rob.

Ook ik moet mij aan het inhaalverbod houden, en ben begrenst. Oke, ik kom niet over de 10 rijuren per dag, maar verder ben ik zeker niet minder dan jij of een andere chauffeur.

En wat dacht je van de stres die "men" tegenwoordig ervaart van de :ikke" mentaliteit onderweg?

Nee, wat dat betreft is de lol er wel vanaf langs de weg........

Sta maar eens even langs de rijbaan te lossen/laden, ze vervloeken je en rijden de vouwen uit je broek, dat was vroeger wel anders......

En ja vanaf de HEMA tijd heb ik het zeker qua naleving van de wetgeving beter gekregen, maar je bent toch nog niet vergeten waarom we die hatelijke snelheidsbegrenzer en tachograaf gekregen hebben he????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Je hoeft geen hobby chauffeur te zijn om toch iedere dag fluitend naar je werk te gaan.

Als je je werk als een noodzakelijk kwaad ziet kun je beter stoppen.

 

 

Werken is toch ook een noodzakelijk kwaad. Als ze morgen tegen mij zeggen je krijgt een vast bedrag per maand en je hoeft nooit meer te werken dan teken ik gelijk.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

maar je bent toch nog niet vergeten waarom we die hatelijke snelheidsbegrenzer en tachograaf gekregen hebben he????

Die snelheids begrenzer is niet zoveel mee mis,alleen mag de snelheid best wel wat omhoog;90 is een mooie snelheid ( en in de late uren zou 100 km/h wel mogen:D )

 

En wat de tachograaf betreft;je hebt nu nog enige vorm van bescherming,je komt nog n keer op je nest.

Ook hier weer; de regelgeving loopt niet synchroon met de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:


 

Verfris mijn geheugen eens Cor? De tachograaf was er al toen ik begon. En de begrenzer kwam omstreeks 1992. 
 

Was jij daar verantwoordelijk voor toen?

Nou vooruit dan nog 1 keer dan maar.

Omdat “wij” domme chauffeurs geen nee kunnen zeggen als we te lang door moeten werken omdat de planning weer eens te krap gemaakt was. Het begon met het “leugen boekje”, waarin iedere chauffeur zijn gewerkte uren in moest bijhouden. 
Slim als we waren, vulde die pas eind van de dag (of week) in naar eigen inzicht.

Toen kwam er het slimme apparaat genaamd tachograaf zodat je zelf niet meer zou kunnen frauderen, maar op elke vernieuwing weten de chauffeurs wel weer een foefje om toch weer meer te doen dan wettelijk mag, ik noem de beruchte 10 km schijf onder andere.

En steeds weer komt er een nieuwere versie, dan weer met een padje in plaats van de bekende schijf.

En ook nu vindt “men” nog steeds manieren om te frauderen, want blijkbaar zijn er mensen die, of te weinig verdienen met de door de wetgever gestelde uren, of de te strak gestelde planning.

Waarom is die begrenzer er ook al weer gekomen????

Niet omdat we ons zo goed aan de wet hielden hoor Rob?????

Nee al deze steeds strenger wordende regels heeft de sector aan zich zelf te danken, omdat de mens nu eenmaal meer wil (en doet) dan mag.
 

Is je geheugen weer opgefrist Rob?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei lientje:

Je wordt niet gedwongen om chauffeur te zijn hè.

Misschien tijd voor wat anders?

Je gaat niet van werken dood zolang je er plezier in hebt.

Stress en mopperen gaat wel ten koste van je gezondheid.:zegtniets:

Lientje, je wordt zeker niet gedwongen nee, maar iemand die al meer dan 40 jaar werkzaam is in de transportsector kan weinig anders hè?

Ooit als automonteur begonnen, kan naar 40 jaar echt niet meer terug die branche in bijvoorbeeld.

Wat “jullie” mopperen vinden is voor anderen gewoon de realiteit hoe zij het ervaren.

Stress heb ik gelukkig niet, mijn werkgever geeft mij alle ruimte om het geplande werk te kunnen doen in de tijd die ik er over doet (eigenlijk net als vroeger).

Ik krijg een planning (per mail of als ik toevallig op de thuisbasis in Waalwijk ben) voor de volgende (werk) dag en als ik klaar ben rij ik met de truck naar huis, en hoor zelden een planner, dus van hun heb ik geen stress hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Die snelheids begrenzer is niet zoveel mee mis,alleen mag de snelheid best wel wat omhoog;90 is een mooie snelheid ( en in de late uren zou 100 km/h wel mogen:D )

 

En wat de tachograaf betreft;je hebt nu nog enige vorm van bescherming,je komt nog n keer op je nest.

Ook hier weer; de regelgeving loopt niet synchroon met de praktijk.

En juist omdat sommige dat dus vinden, EN deden, hebben we dat “ding” gekregen.

En ook nu weer, niet elke regelgeving kan op gaan voor iedereen.

Er is blijkbaar een gemiddelde genomen en daarom heen is die regelgeving gemaakt, voor de 1 werkt dat prima, de ander zal zich er aan aan moeten passen, zo werkt dat nu eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei sprinter 516:

En juist omdat sommige dat dus vinden, EN deden, hebben we dat “ding” gekregen.

En ook nu weer, niet elke regelgeving kan op gaan voor iedereen.

Er is blijkbaar een gemiddelde genomen en daarom heen is die regelgeving gemaakt, voor de 1 werkt dat prima, de ander zal zich er aan aan moeten passen, zo werkt dat nu eenmaal.

Regels zijn gemaakt om aangepast te worden,daar dien je de samenleving mee.

De ene vind 80 km/h meer dan genoeg en de andere kan niet snel genoeg,je zult daarin een midden weg moeten vinden vooral als je dat per traject of tijdstip kunt regelen.

De ene wil 65 uur wekelijkse rust en de andere vind 24 uur meer dan genoeg,moet dat dan via stramme regelgeving en klopjacht door middel van dingen zoals een digitale tachograaf of laat je de marktwerking zijn werk doen ( laden of lossen gebeurt in de regel zelden in het weekend )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
31 minuten geleden zei RobNiat:


Dus als ik het goed begrijp wil jij weer terug naar “die goeie ouwe tijd”?

Terwijl je zelf zegt het zo goed te hebben bij je huidige én je vorige werkgever. 
 

Waarom ga je nu met tegenzin aan de bak? Dat is me nog steeds niet duidelijk. 

Nee, ik wil zeker niet terug naar vroeger, maar wees eerlijk toen ging het er allemaal veel gemoedelijker aan toe dan nu.

Nu worden chauffeurs verplicht om vandaag nog te lossen ook al krijg je nog de nodige file voor je kiezen, dat was vroeger wel anders.

Toen was het meer van, morgen weer een dag, moet je nu tegen de planner zeggen......

Waaruit maak jij op dat ik het met mijn huidige werk niet naar het zin heb???

Ik zit prima op mijn plek hier, en dit is de ideale baan voor mij met al mijn kwaaltjes.

 

Waarom ik met tegenzin nog op de weg zit Rob???

Dat komt door onder andere de agressie langs de weg, waardoor er alleen nog maar stress is voor de chauffeur.

En ja, door mijn slechte gezondheid is het werk zwaar en zal ik blij zijn, als ik met pensioen kan gaan.

Vroeger mocht je met 40 dienstjaren met pensioen, en tegenwoordig zijn de pensioenen zo leeg getrokken door al die profiteurs die de regering maar naar binnen haalt zonder dat ze noemenswaardig bijdragen aan het vullen van het potje, en moeten wij door blijven werken omdat er te weinig geld overblijft om fatsoenlijk te kunnen leven.

Door foute keuzes in het verleden kan ik helaas niet eerder stoppen met werken omdat het niet interessant genoeg is om eerder te stoppen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Nou vooruit dan nog 1 keer dan maar.

 

meer te doen dan wettelijk mag, ik noem de beruchte 10 km schijf onder andere.

En steeds weer komt er een nieuwere versie, dan weer met een padje in plaats van de bekende schijf.

 

 

 

Jij weet blijkbaar van de hoed en de rand;praat me eens bij !!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei RobNiat:



Een ander punt is de vergrijzing. Na de tweede Wereldoorlog was er een flinke geboortegolf. Al die mensen zijn nu met pensioen. En daar moet voor gezorgd worden. Dus eigenlijk moeten we blij zijn met wat nieuwe aanwas uit het buitenland. 

Vorig jaar is er meer premie in het PF vervoer gestort dan er aan pensioen is uitgekeerd, dus de uitkeringen zouden makkelijk omhoog kunnen zeker met de enorme reserves die er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden