[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeurs werven of nog belangrijker behouden wat zou een bedrijf daarvoor kunnen doen.

west3594

Vraag

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei RobNiat:

Wie goed werk levert mag daarvoor best goed beloond worden. En de Nederlandse pensioenfondsen behalen al jarenlang bovengemiddelde rendementen. Daar zijn dus overduidelijk wat mensen heel goed bezig. 

Helemaal mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei volvofh12:

Hoorde daar van de week iets over op de radio. Dat was een bonus voor beleggers die werden ingehuurd door het pensioenfonds om te beleggen. Was voor de tijd contractueel vastgelegd. Aan het eind kon het wel uit, die gasten hadden goed geld verdiend voor het pensioenfonds. ABP meen ik. 

Nu.nl

3C1D5125-007B-4F9F-8B4E-8E95B0C4D43E.jpeg.731fb327c010c6bf9986338b2439189f.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Administrators
2 uur geleden zei the duke:

Nee maar da's eigenlijk flink kut ook, 100 jaar oud worden. Heb je de laatste 20 jaar niks anders als begrafenissen 😁

Krijg je toch vrije dagen voor....🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Het is me niet geheel duidelijk waarom je mij quote in deze

Het ging niet om de rest van jouw antwoord, maar om dat laatste zinnetje (was jij daar verantwoordelijk voor, toen?). Met mijn verhaal wou ik alleen maar aangeven dat DE chauffeur misschien niet verantwoordelijk was, maar dat er altijd geprobeerd zal worden onder de regels uit te komen door een groep mensen, al dan niet chauffeur, en dan krijg je als makkelijkste en meest pragmatische antwoord "de goeien moeten onder de kwaden lijden¨. Dat pakt voor de goeden vaak niet al te best uit, de kwaden komen er vaak mee weg, maar ik zou ook niet weten hoe het anders zou moeten, dus dit is duidelijk zoiets van "we moeten er maar mee leven¨. Nog een voorbeeld waar je als goedwillende burger alleen maar last van zou hebben, want je gelijk zou je pas bij de rechter kunnen krijgen: in de negentiger jaren werkt ik bij EZB Harderwijk, om daar te komen reed ik op de motor altijd via Kampen. Daar zat ergens onderweg naar de polder een automatisch werkend stoplicht, dat niet reageerde op mijn motorfiets. Als ik nachtdienst had stond ik dus stil voor een rood stoplicht in een verder uitgestorven stad, ik heb het eens uitgeprobeerd, na vijf minuten had ik er (meer dan) genoeg van. Dan heb je geluk als er geen automatische camera bij staat, anders mag je je gelijk voor de rechter gaan staan bewijzen. Maar ja, je kunt moeilijk een wet gaan maken met de uitzondering "om 3 uur 's nachts mag Peter wel bij rood licht doorrijden als hij op een motorfiets zit die door een te diep ingebouwde lus in het asfalt niet wordt herkend¨. Maar dat deed ik dus wel (als ik om die tijd door Kampen reed had ik ook een ***klus achter de rug, best kans dat er dan belediging van een ambtenaar in functie bij de aanklacht voor door rood licht rijden werd toegevoegd).

• Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 7-5-2022 om 17:48 zei RobNiat:

Ik hoef je er ook niet op te wijzen hoop ik Europeaan, dat er heden ten dage een veelvoud aan mensen werkzaam zijn in het transport dan in de jaren ‘70, ‘80 en ‘90 toen jij nog in de bloei van je leven was?

Daarom is het niet meer dan logisch dat er op het moment meer geld binnenkomt dan dat er uit gaat. Over een X aantal jaar willen de huidige werknemers er minstens net zo riant bijzitten als jij nu. Daarom kunnen de pensioenfondsen nu niet zomaar alles weggeven. 

Regeren is vooruit denken. 

Hou je er ook rekening mee dat dat bedrag ,die 2 met 12 nullen,niet tot stand gekomen is sinds dat" veelvoud aan mensen" mee gaan betalen is?

DE reden dat pensioenen niet verhoogd worden is overigens niet dat er te weinig geld binnenkomt ,maar dat pensioenfondsen met een "wettelijke rekenrente"moeten rekenen,men moet zich z,g "arm rekenen"

Dat er nu meer geld binnenkomt als dan eruit gaat is alleen nog maarde premie inkomsten,het rendement is daar nog niet bij gerekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Ik gun jou een verhoging hoor. Daar gaat het helemaal niet om. Maar dat moet niet betaald worden van het geld dat wij werkenden nu ophoesten. 

Blij dat je mij dat gunt:D,

Maar mag t wel van het rendement van het geld wat ik zelf ooit heb ingebracht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Als ik zie wat je je voor speeltjes kunt veroorloven dan heb je het zo slecht nog niet als pensionado. 

Hoe bedoel je ?

Wij hebben,buiten onze AOW en bescheiden pensioentjes nog wat dingetjes,maar dat wil niet zeggen dat ik moet afzien van een pensioenaanpassing.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Blij dat je mij dat gunt:D,

Maar mag t wel van het rendement van het geld wat ik zelf ooit heb ingebracht ?

Heb je dat precies uitgerekend dan?

En is dat zo wie zo wel uit te rekenen. 
Het eindbedrag is natuurlijk ook afhankelijk van hoe oud je wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei RobNiat:

Dat merk ik toch al eerder op. 

Heden ten dage is er een veelvoud aan mensen werkzaam in de sector vergeleken met toen jij in de bloei van je leven zat. Ofwel, het pensioenfonds beroepsgoederenvervoer krijgt van meer mensen premie binnen (voor later!) dan het aantal mensen dat nu -verdiend- van hun pensioen geniet. 

Ik gun jou een verhoging hoor. Daar gaat het helemaal niet om. Maar dat moet niet betaald worden van het geld dat wij werkenden nu ophoesten. 

Rob, maar het lijkt mij toch heel normaal dat er ook geïndexeerd wordt of niet??

Dit is al jaren niet meer het geval namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Het antwoord waarom er nog niet geïndexeerd wordt wordt gegeven op de website van het bpf Vervoer. 

de vereiste dekkingsgraad is 116%. Ze zaten eind 2020  op 103. Er is een herstelplan geschreven om eind 2026 op 116% te zitten. 

Herstelplan

eind maart 2022 zat het pensioenfonds op 111% dus ze zijn op de goede weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Rob, maar het lijkt mij toch heel normaal dat er ook geïndexeerd wordt of niet??

Dit is al jaren niet meer het geval namelijk.

Heb jij daar serieus verstand van Cor, indexeren en dat soort moeilijke termen en materie?

Ik leer graag bij, kun jij mij eens uitleggen wat dat precies inhoudt en hoe zoiets werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:

Ik bedoel dat ik niet het idee heb dat ik medelijden moet hebben met je. 

Van jou heb ik nooit bedragen gezien. En het interesseert me ook niet. Maar Ger noemde laatst wel bedragen hier. En die is zelfs vroegtijdig uitgestapt. En Ger krijgt maandelijks een behoorlijk riant bedrag overgemaakt. Geen reden tot klagen lijkt mij. 

IK ga ook geen bedragen noemen,je mag gerust van me weten dat ik de bedragen die Ger noemt niet haal.

Dat heeft zo zijn redenen dat ik die hier niet op het forum gooi.

Je hoeft met mij i.d.d geen rekening te houden,ik redt me wel.

Maar dat wil niet zeggen dat ik graag achteruit boer;na mijn pensionering zijn de bedragen in de CAO verschillende keren omhoog gegaan,ook de kosten van levensonderhoud zijn gestegen.

Maar mijn AOW en pensioen zijn daar niet meegestegen,terwijl ons altijd een waardevast pensioen was voorgehouden.

Pensionados hebbende laatste 10/12 jaar zowat 20 % ingeleverd t.o.v mensen die nog wel actief aan het arbeids proces deelnemen

Iemand die nu nog werkt kan dat oplossen door onderhandelingen over loons verhogingen en prijscompensaties,mensen zoals ik kunnen dat niet,wij kunnen hoogstens stemmen op een partij die vind dat de pensioenen wel omhoog kunnen,om te beginnen met die onzinnige rekenrente aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Het eindbedrag is natuurlijk ook afhankelijk van hoe oud je wordt. 

Dat zowiezo;wie langer leeft "kost"meer.

Wie kort na zijn pensionering komt te overlijden( die zijn er ook he) is een meevaller voor de pensioenfondsen.:D

(Mijn buurman heeft zijn hele leven bij de spoorwegen gewerkt,werd ernstig  ziek,haalde zijn pensioen naar voren en op de ochtend dat ze zijn afscheids cadeaux van de collega's brachten is hij 's middags opgenomen inde kliniek en de andere dag overleden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Maar ze moeten de rekenrente gebruiken en die is laag. Als het fonds over 20 jaar € 100,= wil uitkeren is er nu ruim 80 euro in kas nodig, terwijl als je met het langjarig rendement  die 100 euro wil bereiken is er maar € 27,= nu in kas nodig.

Zelfs Wortman van het ABP zei pas dat er al jaren genoeg geld in kas zit en ze de laatste 10 jaar al hadden kunnen indexeren. In de Nederlandse pensioenpotten zit meer als de rest van de eurolanden samen, die andere landen vinden dat er bij hun genoeg in hun pot zit terwijl wij hier zeggen dat er te weinig in zit :stom:

De rente loopt nu weer wat op, maar als je hebt moeten rekenen met 0,3% terwijl je rendement veel hoger is klots het geld tegen de plinten maar mag er maar een vingerhoedje aan uitkeringen uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:

. Maar Ger noemde laatst wel bedragen hier. En die is zelfs vroegtijdig uitgestapt. En Ger krijgt maandelijks een behoorlijk riant bedrag overgemaakt.

IK weet niet precies hoe zijn financiele plaatje er exact uitziet maar,ik ben in 2008 et pre-pensioen gegaan. Dat had alles te maken met de gezondheids toestand van mijn vrouw en het feit dat mijn baas helemaal stapeldol was van Oost Europese chauffeurs.

IK kreeg toen de gelegenheid om te stoppen ( ik ben eigenlijk nooit helemaal gestopt ,maar heb part time altijd nog wat gedaan)

IK had in dat pre-pensioen ook een beste uitkering (omdat daar standaard 15 overuren per week ingecalculeerd zaten)

Consequentie was  wel dat ik ,na mijn pensioenering( toen ik 65 jaar werd) minder ging trekken,Die pre pensioen uitkering gaat n.l wel van je eigen"pot "af.

Hoeveel ik daardoor mis loop weet ik niet,ik heb t nooit uit laten rekenen,en t kan me eigenlijk weinig schelen.

IK kijk w.d.b. niet achterom;wie naar het verleden kijkt staat met z'n rug naar de toekomst.

Hoe dat bij de regeling die Ger heeft gaat, weet ik eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites