[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoofdschakelaar fh4


Vr46

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 13-1-2022 om 20:55 zei Vr46:

Kan ik de hoofdschakelaar uit zetten 

zo ja hoe lang en hoe zit t dan met de tachograaf en de rest van de computers van de auto

alvast bedankt 

Er wordt geadviseerd om 30 seconde te wachten voordat je de (adr)hoofdschakelaar uitzet.  Als je een vaste auto heb is het handig om de  Volvo driver guide te downloaden en je daar met je chassisnummer aan te melden. Dan kan je een hoop info over je auto vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei steenhaas1:

In de zomervakantie stond m'n auto bijna 4 weken stil, accu's echt plat. 

Met startkar gestart en de tacho gaf wel een melding van stroomonderbreking maar was nog op de goede tijd, dus gewoon aan het werk gegaan.

Als tachograaf stroomonderbreking  geeft moet je wel langs dealer henk.(tachograaf ijken).

Stroomonderbreking in tachograaf wil men weleens als overtreding zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-1-2022 om 20:55 zei Vr46:

Kan ik de hoofdschakelaar uit zetten 

zo ja hoe lang en hoe zit t dan met de tachograaf en de rest van de computers van de auto

alvast bedankt 

Tacho blijft het gewoon doen.

Rest gaat weer aan als je hoofdschakelaar weer aanzet(alleen evt koelkast moet je zelf weer aanzetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom niet (meer) in het buitenland André, in Nederland maak ik me niet druk om zoiets. Als ze de tacho uitlezen en zien dat hij 4 weken heeft stil gestaan zal dat geen probleem opleveren.

Heb ff een handleiding bekeken, alleen als er vaker zulke meldingen komen (echte storingen dus) moet je langs de garage. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tacho met stroomonderbrekings melding kan opgevat worden als fraude.

Hoofdschakelaar mag niet direkt uit geschakeld worden bij onze bussen. Omdat het adblue systeem nog niet klaar is met, ik denk, spoelen. Staan stickers bij die hiervoor waarschuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden