[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Landcode invoeren


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Bedrijf verbiedt invoeren landcode vanwege inklimmers

Nog geen week nadat het invoeren van de landcode verplicht werd verbiedt een Nederlands bedrijf zijn chauffeurs al om de regel toe te passen. Op de Belgisch- Franse grens, richting Calais misbruiken illegale immigranten de verplichte stop namelijk om aan boord te klimmen.

Bedrijven verboden al veel langer hun chauffeurs om te stoppen in het westen van België en het noorden van Frankrijk, maar met de verplichting om de landcode in te voeren op, of vlak na de grens deden chauffeurs dat toch. Het gevolg  was dat immigranten onmiddellijk van de gelegenheid gebruik maakten om aan boord te klimmen. Het niet nader genoemde Nederlandse transportbedrijf heeft dan ook meteen ingegrepen door hun chauffeurs in die regio te verbieden om te stoppen, aldus de Poolse website 40ton.net. 

Reden voor het niet noemen van de naam van het transportbedrijf is dat een onderneming zijn chauffeurs niet op mag roepen om de wet naast zich neer te leggen, maar in dit geval maakte het bedrijf die keuze weloverwogen. De landcode voor Frankrijk wordt dus voortaan pas ingegeven op de terminal voor de tunnel. Of de Franse inspectie daar begrip voor heeft zal de tijd leren. 

 

Calais-1400.jpg.46553997c9ff7a348c9aa20a326a7a81.jpg


bron: https://bigtruck.nl/nieuws/item/bedrijf-verbiedt-invoeren-landcode-vanwege-inklimmers?fbclid=IwAR0GQSJv_zKzjikkioTrRf9RtenWT5AcVOrYU7OoRdeNqtHf5UKv3LPuC70#.Yf2KunFJef0.facebook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet stoppen op de eerst mogelijke veilige locatie. Ga je dus met de boot of trein naar Engeland is de terminal pas de eerst veilige mogelijkheid en wissel je daar pas van landcode. Dat half uurtje de grens over maakt echt niet uit hoor en zal voor een controleur ook moeilijk te controleren zijn. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je bij bordeaux bent en nog steeds de landcode belgie erin hebt staan dat je het excuus van een veilige stop plaats kunt gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Ger-1957:

Belangrijk aandachtspunt
Per 2 februari 2022 moet de bestuurder bij het passeren van een grens de landcode invoeren in de tachograaf. De bestuurder moet op de grens of de eerst mogelijke stopplaats voorbij de grens de landcode invoeren. Hiervoor gebruikt de bestuurder de functie ‘Begin land’ (VDO) / ‘beginplaats’ (Stoneridge) en voert dan de landcode in van het land dat binnengereden wordt. Zodra het voertuig in de toekomst voorzien is van een smart tacho 2 komt deze verplichting voor dat voertuig te vervallen.

Bron >> TLN << 

 

 

Gezien de vluchtelingen is dus de eerst mogelijke stopplaats de terminal. Veiligheid gaat altijd boven alles dus ook in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Ger-1957:

Je doet maar

 

Ik heb er gelukkig niet meer mee te maken en dat bevalt me meer dan prima. 

 

Veiligheid gaat altijd boven alles Ger en dat weet jij ook. Als je bij venlo de grens over gaat richting Duisburg en de eerste parking staat ramvol waardoor je op de uitvoegstrook zou moeten stil staan. Er is dan echt geen agent die je bekeurd als je dan naar de volgende parking rijdt en daar je landcode invult. Je moet het dan niet alleen pas bij Kassel doen met de smoes dat je nergens eerder veilig kon stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei kiepenboer:

Ik heb gehoord dat de eerste boetes al zijn uitgeschreven🤭

 

Dat zal waarschijnlijk niet voor het 'vergeten invoeren landcode' zijn.
Wél voor het stoppen en onnodig stilstaan op de vluchtstrook (naast de parkeerplaats) om even snel de landcode in te voeren zoals afgelopen week al enkele chauffeurs op de grens bij Hazeldonk mochten ondervinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Ger-1957:

Jij kunt wel vinden dat hij gelijk heeft, prima, maar de wet zegt iets anders, tussen de grens en de terminal zit nog tenminste één parkeerplaats, zolang die open is ben je in overtreding.

 

Hoe de instanties er mee omgaan is een ander verhaal, en nee je hoeft niet op een vluchtstrook te stoppen, en als alle vakken vol zijn wil dit niet zeggen dat je niet even kunt stoppen op de parking.

 

vraag:

Moet de landcode ook ingevoerd worden als ik slechts enkele kilometers over de grens moet laden en/of lossen?


De landcode moet ingevoerd worden op de grens of de dichtstbijzijnde mogelijke stopplaats na de grens. Ook wanneer enkele kilometers over de grens geladen of gelost wordt dan zal de landcode ingevoerd moeten worden. Wanneer de laad of losplaats de dichtstbijzijnde mogelijke stopplaats is dan kan daar de landcode ingevoerd worden.

Wederom bron >> TLN <<

 

En nog even ter aanvulling:

vraag:

Levert het niet invoeren van de landcode bij een grenspassage ERRU strafpunten op?
In 2022 zal het ontbreken van de landcode tijdens een grenspassage ook worden opgenomen als zogenaamde ERRU overtreding en zal een VSI (Very serieous infringement) zijn en kan dan 3 ERRU strafpunten in Nederland opleveren.

Wederom bron >> TLN <<

 

Als een onderneming het maximum aantal punten overschrijdt, dan volgt een bedrijfsonderzoek van de ILT. De ILT onderzoekt of de onderneming maatregelen heeft genomen om overtredingen te voorkomen. De ILT beoordeelt daarmee de betrouwbaarheid van de onderneming en de vervoersmanager.

Bron >> ERRU <<  

 

 

 

Dit is te zwart/wit want in theorie zou onder aan de eerste afslag over de grens dan ook al een mogelijke stopplaats kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Ger-1957:

Jij kunt wel vinden dat hij gelijk heeft, prima, maar de wet zegt iets anders, tussen de grens en de terminal zit nog tenminste één parkeerplaats, zolang die open is ben je in overtreding.

 

Hoe de instanties er mee omgaan is een ander verhaal, en nee je hoeft niet op een vluchtstrook te stoppen, en als alle vakken vol zijn wil dit niet zeggen dat je niet even kunt stoppen op de parking.

 

vraag:

Moet de landcode ook ingevoerd worden als ik slechts enkele kilometers over de grens moet laden en/of lossen?


De landcode moet ingevoerd worden op de grens of de dichtstbijzijnde mogelijke stopplaats na de grens. Ook wanneer enkele kilometers over de grens geladen of gelost wordt dan zal de landcode ingevoerd moeten worden. Wanneer de laad of losplaats de dichtstbijzijnde mogelijke stopplaats is dan kan daar de landcode ingevoerd worden.

Wederom bron >> TLN <<

 

En nog even ter aanvulling:

vraag:

Levert het niet invoeren van de landcode bij een grenspassage ERRU strafpunten op?
In 2022 zal het ontbreken van de landcode tijdens een grenspassage ook worden opgenomen als zogenaamde ERRU overtreding en zal een VSI (Very serieous infringement) zijn en kan dan 3 ERRU strafpunten in Nederland opleveren.

Wederom bron >> TLN <<

 

Als een onderneming het maximum aantal punten overschrijdt, dan volgt een bedrijfsonderzoek van de ILT. De ILT onderzoekt of de onderneming maatregelen heeft genomen om overtredingen te voorkomen. De ILT beoordeelt daarmee de betrouwbaarheid van de onderneming en de vervoersmanager.

Bron >> ERRU <<  

 

Dat de handhaving er anders over kan denken Ger weet ik, Maar daar zou mijn keus niet anders van worden.  zo een keus is wel uit te leggen.  Maar als er op die ene parking er een paar van die joekels op je af komen hoef je niet zo veel uit te leggen want die verstaan je toch niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

En nog even ter aanvulling:

vraag:

Levert het niet invoeren van de landcode bij een grenspassage ERRU strafpunten op?
In 2022 zal het ontbreken van de landcode tijdens een grenspassage ook worden opgenomen als zogenaamde ERRU overtreding en zal een VSI (Very serieous infringement) zijn en kan dan 3 ERRU strafpunten in Nederland opleveren.

 

 

Dat zal allemaal wel loslopen Ger. ;)


De Il&T heeft in ieders geval al aangekondigd om niet gericht te gaan controleren aan de grens op het invoeren van de landcode, maar te kiezen voor een pragmatische aanpak. Dat wil zeggen dat ze het invoeren van de landcodes meenemen tijdens hun reguliere controles onderweg. Nu is de kans op zo'n controle al haast nihil in Nederland, daarnaast geloof ik ook niet of ze tijdens zo'n controle uit gaan lopen pluizen of jij je landcode aan de grens of eerste parkeerplaats hebt ingevoerd, of dat je dat 65 kilometer verder bij de klant of een autohof hebt gedaan.  (klik>>>), (klik>>>) en (klik>>>)

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe ze die cabotage aan willen gaan pakken, ook al denken ze met het verplicht invoeren van landcodes de uitkomst gevonden te hebben. Als je jezelf eens goed verdiept in de materie cabotage en ziet dat daar ook verschillende varianten in zijn die ieder weer apart beoordeeld zullen moeten worden en je combineert dit alles met de onmetelijke hoeveelheid aan internationaal beroepsgoederenverkeer dat zich over het Europese wegennet verplaatst, dan is dat probleem nooit aan te pakken en zal het waarschijnlijk dweilen met de kraan open blijven.

 

Er zullen in de loop van de tijd misschien wat vervoerders door de mand vallen, maar dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat en dus blijft het probleem m.b.t. cabotage altijd bestaan. Zie het een beetje hetzelfde als die 45 uur rust in de cabine; even was het paniek, nu hoor je er ook niemand meer over en staan ieder weekend de parkeerplaatsen langs de autobaan weer tjokvol met auto's uit Litouwen, Polen, Bulgarije en Roemenië alsof er niets aan de hand is.

 

https://www.ilent.nl/onderwerpen/cabotage/documenten/publicaties/2017/04/13/infographic-cabotage

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Pierre:

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe ze die cabotage aan willen gaan pakken, ook al denken ze met het verplicht invoeren van landcodes de uitkomst gevonden te hebben.

Dat vat ik eigenlijk ook niet. Kan iemand dat begrijpelijk uitleggen?

 

Bijvoorbeeld, ik ben dinsdagochtend Duitsland ingereden, heb tot donderdagavond stukgoed gelost. 

Op vrijdag heb ik dan een cabotagerit geladen van Schweinfurt om maandag te lossen in Magdeburg. (Kut tijdslot om te lossen vaak).

Ik heb dan vrijdag gekoppeld en ben zaterdagochtend Duitsland uitgereden. 

Hoe willen ze nu weten dat in maar 1 cabotagerit doe op al die dagen aan de hand vd landcode??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Pierre:

Zie het een beetje hetzelfde als die 45 uur rust in de cabine; even was het paniek, nu hoor je er ook niemand meer over en staan ieder weekend de parkeerplaatsen langs de autobaan weer tjokvol met auto's uit Litouwen, Polen, Bulgarije en Roemenië alsof er niets aan de hand is.

En af en toe een verdwaalde Belg die  zich ook geen reet van die 45h aantrekt 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei _alain_:

Dat vat ik eigenlijk ook niet. Kan iemand dat begrijpelijk uitleggen?

 

Bijvoorbeeld, ik ben dinsdagochtend Duitsland ingereden, heb tot donderdagavond stukgoed gelost. 

Op vrijdag heb ik dan een cabotagerit geladen van Schweinfurt om maandag te lossen in Magdeburg. (Kut tijdslot om te lossen vaak).

Ik heb dan vrijdag gekoppeld en ben zaterdagochtend Duitsland uitgereden. 

Hoe willen ze nu weten dat in maar 1 cabotagerit doe op al die dagen aan de hand vd landcode??

 

 

Is niet te controleren maar zoals met zoveel regels worden ze verzonnen door mensen die totaal geen idee hebben hoe de praktijk in zijn werk gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei _alain_:

(...) Bijvoorbeeld, ik ben dinsdagochtend Duitsland ingereden, heb tot donderdagavond stukgoed gelost. 

Op vrijdag heb ik dan een cabotagerit geladen van Schweinfurt om maandag te lossen in Magdeburg. (Kut tijdslot om te lossen vaak).

Ik heb dan vrijdag gekoppeld en ben zaterdagochtend Duitsland uitgereden. 

 

Hoe willen ze nu weten dat in maar 1 cabotagerit doe op al die dagen aan de hand vd landcode??

 

Het enige wat ik kan bedenken is controle aan de hand van CMR's en tachograafgegevens, maar ook daar is van alles mee te rommelen natuurlijk.
Vooralsnog is cabotage niet verboden maar slechts beperkt tot drie cabotageritten in zeven dagen. En om eerlijk te zijn wil ik nog geen dag in Duitsland verblijven, laat staan een hele week om daar drie ritten te doen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Pierre:

 


Vooralsnog is cabotage niet verboden maar slechts beperkt tot drie cabotageritten in zeven dagen. En om eerlijk te zijn wil ik nog geen dag in Duitsland verblijven, laat staan een hele week om daar drie ritten te doen. :D

He zit dat eigenlijk;vroegâhh"was het 3 ritten op 7 dagen na lossing in een lidstaat,als je dan in 3 dagen 3 ritten gemaakt hebt en je maakt weer een reis naar of vanaf het buitenland( bijvoorbeeld van Meer naar Hazeldonk) begon je weer opnieuw aan een periode van 7 dagen na lossing vanuit een lidstaat.

 

Is dat nog zo? f gaat t nu echt op kalenderdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

He zit dat eigenlijk; 'vroegâhh' was het 3 ritten op 7 dagen na lossing in een lidstaat, als je dan in 3 dagen 3 ritten gemaakt hebt en je maakt weer een reis naar of vanaf het buitenland (bijvoorbeeld van Meer naar Hazeldonk) begon je weer opnieuw aan een periode van 7 dagen na lossing vanuit een lidstaat.

 

Is dat nog zo? Of gaat t nu echt op kalenderdagen.

 

Tot op heden was het zo dat je drie cabotageritten mocht doen in maximaal zeven dagen binnen een andere lidstaat en daarna de die lidstaat moet verlaten. Daarna begon opnieuw een periode van zeven dagen waarin weer maximaal drie cabotageritten gedaan mochten worden.
Daar is sinds de invoering van het Mobility Package 2 een afkoelingsperiode van vier dagen bijgekomen, d.w.z. na drie cabotageritten in maximaal zeven dagen mag er gedurende vier dagen na geen cabotagevervoer verricht worden in diezelfde lidstaat.

 

https://www.ttm.nl/transport/belgie-naar-europese-rechter-om-nieuwe-cabotageregels/132900/

https://www.nt.nl/wegvervoer/2019/12/16/transporteurs-kritisch-op-nieuwe-eu-regels-voor-cabotage/

 

Hieronder het wetsartikel uit Verordening EG 1072/2009 m.b.t. tot cabotage, met daaronder de wijziging (t.b.v. Mobility Package) zoals vermeld in Verordening EG 2020/1055

 

 

VERORDENING (EG) nr. 1072/2009 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
van 21 oktober 2009
tot vaststelling van gemeenschappelijke regels voor toegang tot de markt voor internationaal
goederenvervoer over de weg

 

HOOFDSTUK III
CABOTAGE
Artikel 8
Algemeen beginsel

 

2. Zodra de in het kader van het inkomende internationale ver­voer vervoerde goederen zijn geleverd, wordt de in lid 1 bedoelde vervoerders toestemming verleend om, aansluitend op internatio­naal vervoer vanuit een andere lidstaat of vanuit een derde land naar de lidstaat van ontvangst, met hetzelfde voertuig of, in het geval van een samenstel van voertuigen, het trekkende voertuig van datzelfde voertuig, tot drie cabotageritten uit te voeren. De laatste lossing in het kader van een cabotagerit, alvorens de lid­ staat van ontvangst te verlaten, vindt plaats binnen zeven dagen na de laatste lossing die in het kader van het inkomende interna­tionale vervoer in de lidstaat van ontvangst heeft plaatsgevonden. Binnen de in de eerste alinea bedoelde termijn mogen de vervoer­ders een aantal of alle van de in die alinea bedoelde cabotageritten in iedere lidstaat uitvoeren, op voorwaarde dat zij worden beperkt tot één cabotagerit per lidstaat binnen drie dagen na de binnen­ komst zonder lading op het grondgebied van die lidstaat.

 

 

VERORDENING (EU) 2020/1055 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD

van 15 juli 2020

houdende wijziging van Verordeningen (EG) nr. 1071/2009, (EG) nr. 1072/2009 en (EU) nr. 1024/2012 teneinde ze aan te passen aan ontwikkelingen in de wegvervoersector

 

4) Artikel 8 wordt als volgt gewijzigd:

a) het volgende lid wordt ingevoegd:
“2 bis. Vervoerders mogen binnen vier dagen na het einde van een cabotage in een lidstaat, met hetzelfde voertuig of, in het geval van een samenstel van voertuigen, met de trekker van datzelfde voertuig, geen cabotage uitvoeren in diezelfde lidstaat.”;

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Tot op heden was het zo dat je drie cabotageritten mocht doen in maximaal zeven dagen binnen een andere lidstaat en daarna de die lidstaat moet verlaten. Daarna begon opnieuw een periode van zeven dagen waarin weer maximaal drie cabotageritten gedaan mochten worden.
Daar is sinds de invoering van het Mobility Package 2 een afkoelingsperiode van vier dagen bijgekomen, d.w.z. na drie cabotageritten in maximaal zeven dagen mag er gedurende vier dagen na geen cabotagevervoer verricht worden in diezelfde lidstaat.

 

https://www.ttm.nl/transport/belgie-naar-europese-rechter-om-nieuwe-cabotageregels/132900/

https://www.nt.nl/wegvervoer/2019/12/16/transporteurs-kritisch-op-nieuwe-eu-regels-voor-cabotage/

 

Hieronder het wetsartikel uit Verordening EG 1072/2009 m.b.t. tot cabotage, met daaronder de wijziging (t.b.v. Mobility Package) zoals vermeld in Verordening EG 2020/1055

 

 

VERORDENING (EG) nr. 1072/2009 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
van 21 oktober 2009
tot vaststelling van gemeenschappelijke regels voor toegang tot de markt voor internationaal
goederenvervoer over de weg

 

HOOFDSTUK III
CABOTAGE
Artikel 8
Algemeen beginsel

 

2. Zodra de in het kader van het inkomende internationale ver­voer vervoerde goederen zijn geleverd, wordt de in lid 1 bedoelde vervoerders toestemming verleend om, aansluitend op internatio­naal vervoer vanuit een andere lidstaat of vanuit een derde land naar de lidstaat van ontvangst, met hetzelfde voertuig of, in het geval van een samenstel van voertuigen, het trekkende voertuig van datzelfde voertuig, tot drie cabotageritten uit te voeren. De laatste lossing in het kader van een cabotagerit, alvorens de lid­ staat van ontvangst te verlaten, vindt plaats binnen zeven dagen na de laatste lossing die in het kader van het inkomende interna­tionale vervoer in de lidstaat van ontvangst heeft plaatsgevonden. Binnen de in de eerste alinea bedoelde termijn mogen de vervoer­ders een aantal of alle van de in die alinea bedoelde cabotageritten in iedere lidstaat uitvoeren, op voorwaarde dat zij worden beperkt tot één cabotagerit per lidstaat binnen drie dagen na de binnen­ komst zonder lading op het grondgebied van die lidstaat.

 

 

VERORDENING (EU) 2020/1055 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD

van 15 juli 2020

houdende wijziging van Verordeningen (EG) nr. 1071/2009, (EG) nr. 1072/2009 en (EU) nr. 1024/2012 teneinde ze aan te passen aan ontwikkelingen in de wegvervoersector

 

4) Artikel 8 wordt als volgt gewijzigd:

a) het volgende lid wordt ingevoegd:
“2 bis. Vervoerders mogen binnen vier dagen na het einde van een cabotage in een lidstaat, met hetzelfde voertuig of, in het geval van een samenstel van voertuigen, met de trekker van datzelfde voertuig, geen cabotage uitvoeren in diezelfde lidstaat.”;

 

Dus een beetje slimme firma laadt,na lossing van de derde cabotage rit in Nederland een grensoverschrijdende rit naar ,b.v,Belgie of Duitsland en kan ,na lossing van die rit weer gewoon drie cabotageritten maken in die andere lidstaat.

Die afkoelings periode van 4 dagen gaat alleen op in de lidstaat waar de cabotage effectief plaats heeft gevonden.

 

Met de drie grootste industrie terreinen van Europa ( de haven van Rotterdam,met zijn satteliethavens,de haven van Antwerpen en het Ruhrgebiet)in een cirkel van 200 km is t voor een bedriijf niet moeilijk on gewoon het hele jaar door cabotage te plegen.

 

 

IK vrees dat het een doekje voor het bloeden is en de zoveelste ondoordachte maatregel waarmee "Jan L de Chauffeur" alleen de problemen voor mag oplossen ( zoals het aangeven van het land in de tachograaf en het eventuele voeren van een administratie van de uitgevoerde ritten,want reken er maar op dat binnenkort aan moet kunnen tonen dat je géén cabotage verricht hebt,vooral onze zuiderburen verdenk ik ervan om deze maatregel te 9mis) bruiken om de staatskas te spekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei evert-ria:

Je hoeft dus (in theorie) ook niet meer aan het begin en eind van de dag geen begin en eindland meer in te voeren. 

 

Jazeker wel! Begin -en einde land is iets anders dan het passeren van een landsgrens.

 

Als jij b.v. op maandagochtend de Belgische en Franse grens gepasseerd bent en daar je landcodes hebt ingevoerd aan die grenzen, dan zou je daarna zomaar een hele week of langer in Frankrijk kunnen verblijven (en daar drie cabotageritten kunnen uitvoeren). Je bent dus nog steeds verplicht om begin en eind land in te voeren aan het begin en het einde van je dienst, in dit voorbeeld is dat Frankrijk.

 

Zodra jij vanuit Frankrijk begint aan de terugreis, dien je 's ochtends bij aanvang dienst de landcode van Frankrijk in te voeren zoals normaal al verplicht was, daarna bij het passeren van de Belgische en Nederlandse grens de landcodes van die betreffende landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei Pierre:

 

 

Zodra jij vanuit Frankrijk begint aan de terugreis, dien je 's ochtends bij aanvang dienst de landcode van Frankrijk in te voeren zoals normaal al verplicht was, daarna bij het passeren van de Belgische en Nederlandse grens de landcodes van die betreffende landen.

En einde dag de code van het land waar je eindigt natuurlijk nog.  

 

Verder goed uitgelegd Pierre:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Dokus:

Gisteren kwam ik van Münster naar Amsterdam bij Gronau de grens over. De eerste parking is meer dan 30 km verder. Het lijkt mij op zich niet raar dat het in zulke situaties vergeten wordt. 

 Je kan net voor de eerste stoplichten vanaf de grens gezien aan de kant. Ook zou je bij Hengelo zuid je landcode aan kunnen passen onderaan bij het tankstation.  

 

De eerste parkeerplaats vanaf grens  gezien richting Amsterdam is pas bij Holten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden