[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoop geen forum lid


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

 

1 uur geleden zei corydon:

(...) lijkt me dat er 1 stil stond en de Iveco stil had moeten staan. Want die zat te slapen.

 

"De oorzaak van het ongeluk is nog niet bekend" word er gezegd.

 

Zonder zelf exact te weten wat er precies gebeurd is durf jij nu al wel te suggereren dat die chauffeur van die Iveco zat te slapen.

 

Dat zijn heel gevaarlijke uitspraken al zeg ik het zelf.. 

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Living on the edge Pierre. Houd me wakker.

Maar wanneer je t filmpje ziet kun je maar 1 ding concluderen denk ik.

Denk dat t auto transporteur stil stond, misschien wel op de vlucht strook.

Lijkt me ook dat ze de gegevens toch wel even kunnen uit lezen.

Plus, t is altijd druk op iedere weg on NL. Iemand moet iets gezien hebben.

 

En.... Je leest na dit bericht nooit wat er gebeurt is.

 

En.... Heb verders niet veel omhanden. Dus speculeert ik maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu heb ik toevallig vanochtend en vanmiddag  de a67 gereden van Venlo tot Eersel zeg maar voor het gemak. En afgelopen Dinsdag ook. maar zo heel slaperig hoef je niet te zijn wil het daar mis gaan!  Net voor je neus hem ervoor kwakken, inhalen, duwen. geen afstand.  je kan het daar allemaal beleven op dat stukje van DE naar BE. 

 

Gister op de Duitse A1 stond er tussen Bockel en Elsdorf eentje half op vluchtstrook en half op de rechter rijbaan. geen idee wat die had maar ik zag die man van ver al rennen om zijn trailer. bij de achterkant bleef hij even staan en ik vermoed dat ie zijn rangeerventiel bediende. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk, Maar in zo een geval ben je blij dat je een wijds zicht hebt en niet zoals op de A67 op de laatste tiende van een seconde moet reageren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Als iedereen op dat stukkie van 50 km normaal afstand houd dan is er niets aan de hand,
Maaja je komt vanuit D of B met een inhaalverbod en dan opeens in NL denk men van nu gaan
we eens ff gas geven want hier staan die kut borden met een inhaalverbod niet.
 

Kom er regelmatig over en zet hem op 82 met afstandhouder op max en je wint daar echt
geen kwartier als je volgas daar probeert te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

A67 is druk ja. Veel invoegstroken zijn kort en lopen daar omhoog waardoor vrachtwagens vaak met te lage snelheid in moeten voegen.
Dit is in mijn ogen iets anders dan er voor kwakken maar misschien zien sommigen die hier niet vaak rijden het wel zo.

 

Ik probeer deze weg als het even kan te vermijden. Het gaat de laatste tijd eigenlijk best goed daar wat afsluitingen betreft, maar als er iets gebeurd kan je ook meteen geen kant meer op. Dan staat alles vast op de binnenwegen.

Rijden op 82 met afstandhouder is helemaal k*t.  Als je dan wordt ingehaald dan zakt je snelheid weer....komt de volgende... en de volgende want door die wisselende snelheid wil niemand achter je rijden. En ik geef ze gelijk.

 

Conclusie.

Die weg is gewoon te druk. Daar komt bij, omdat veel vrachtwagens 150 km of meer rechtdoor moeten wordt het gevaar onderschat.

Geen tijd om te suffen of op je mobiel te kijken. Voor je het weet staat alles stil voor je.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei Ger-1957:

:confused: geloof jij nu werkelijk dat een chauffeur half op de weg stil gaat staan om dat ventiel te bedienen, of is dit weer een stukje stamtafelpraat eerste klas.

Geloof jij nu werkelijk dat ik dit verzin?  Zou die man ook iets of wat een probleem kunnen hebben gehad waardoor die daar op die manier stil kwam te staan?  En dat ie aan het proberen was om daar weg te komen zodat de situatie weer een stuk veiliger werd voor de andere weggebruikers maar ook zeer zeker voor hemzelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

A67 is druk ja. Veel invoegstroken zijn kort en lopen daar omhoog waardoor vrachtwagens vaak met te lage snelheid in moeten voegen.
Dit is in mijn ogen iets anders dan er voor kwakken maar misschien zien sommigen die hier niet vaak rijden het wel zo.

 

 

 

IK heb me jaren geleden al eigen gemaakt om,als ik een obstakel ( personen,vrachtwagen,luxe wagen,caravan ,of wat dan ook) op de vluchtstrook zie,mijn linker richtingaanwijzer aan te zitten en tegen de middenstreep(of iets erover ) te gaan rjjden.

IN de hoop dat de boodschap mij mijn achterligger tijdig  aankomt.

 

Veel meer kun je niet doen.

 

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doe ik ook, helaas zijn er maar bitterweinig die er enig aandacht aan besteden en gewoon strak langs de vluchtstrook blijven rijden, of zelfs iets op de vluchtstrook. Mocht ik de gelegenheid hebben ga ik zelfs helemaal naar links. Het leuke daarvan is dat ik dan regelmatig van de personen op de vluchtstrook (berger, rijkswaterstaat, politie, etc) een duimpje krijg.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden