[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Inbouwtoilet in de vrachtwagen

Showfeur

Recommended Posts

• Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Voor de truck niet maar voor de oplegger hebben wij ze wel (2 zelfs). En vorige week ook maar ff mogen doen omdat ik met een lekke band stond.

Dat zal ook meer vanwege de niet standaard bandenmaat zijn dan vanwege de uitgespaarde kosten denk ik zo. Een reguliere band heeft elke bandenboer wel op voorraad maar die kleintjes niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei schoenenreus:

Dat zal ook meer vanwege de niet standaard bandenmaat zijn dan vanwege de uitgespaarde kosten denk ik zo. Een reguliere band heeft elke bandenboer wel op voorraad maar die kleintjes niet.

Waarom zou dat? Wij hebben normale bandenmaat onder de trailers, iedere trailer heeft een reservewiel en in geval van een klapper wisselen wij ook altijd zelf.

Alleen al de tijd die je er al mee wint, nog los van de kosten. Ga in Frankrijk maar eens een bandenservice bellen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Waarom zou dat? Wij hebben normale bandenmaat onder de trailers, iedere trailer heeft een reservewiel en in geval van een klapper wisselen wij ook altijd zelf.

Alleen al de tijd die je er al mee wint, nog los van de kosten. Ga in Frankrijk maar eens een bandenservice bellen...

Bij van der vlist liggen er hele kleine banden op de diepladers die niet elke bandenboer op voorraad zal hebben dus moet je ze zelf wel bij hebben anders sta je zomaar 1 dag of langer stil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
1 uur geleden zei Ger-1957:

hadden wij vroeger ook, gaf te veel problemen onderweg, vaak moest er alsnog een monteur komen.

Dan is een abonnement met een  afspraak dat de auto binnen 2 uur weer rijdt een stukgemakkelijker en efficiënter >> klik << 

Nu zal zo'n contract naar verhouding iets goedkoper zijn voor een bedrijf met x aantal honderden wagens dan dat je een klein bedrijf hebt met 10 wagens.

Dit gezegd te hebben, ik had ook een "pechservice" contract met de euromaster, maar zeker geen garantie van 2 uur....

Met mijn laatste wagen had ik 3 verschillende maten op de trekker + een "gewone" maat op de oplegger. Wodt wel heel veel reserve banden mee nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

hadden wij vroeger ook, gaf te veel problemen onderweg, vaak moest er alsnog een monteur komen.

Dan is een abonnement met een  afspraak dat de auto binnen 2 uur weer rijdt een stuk gemakkelijker en efficiënter >> klik << 

Ger, ik hoef jou helemaal niks uit te leggen maar jij weet net zo goed als ik dat die 'problemen' onderweg meestal voorkomen bij het soort "internationaal chauffeurs" dat zonder materiaal -en poen- onderweg gaat, niet eens weet waar de krikstang ligt laat staan of ze weten of ze er wel een aan boord hebben, nog geen busje WD40 bij zich heeft en meteen al begint te kreunen en te piepen als ze de eerste wielmoer niet meteen los krijgen.

Dat abonnement met de afspraak cq. garantie dat die auto binnen twee uur rijdt is ook 'wassen neus'. Op papier klinkt het allemaal heel mooi, de praktijk werkt nèt even anders. Ik geef de garantie dat als jij bijvoorbeeld 's ochtends vroeg om 5-6 uur met een klapper ergens in de binnenlanden in Frankrijk staat dat jij daar binnen twee uur niet onderweg bent. Laat staan dat die bandenboer al uit zijn bed en in zijn busje is gestapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Met mijn laatste wagen had ik 3 verschillende maten op de trekker + een "gewone" maat op de oplegger. Wodt wel heel veel reserve banden mee nemen...

En dat is juist het probleem. En als je zo een band/wiel nodig hebt is het na jaren lang reserve te zijn geweest ook “verrot” als je dus er al onder vandaan krijgt…….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 uur geleden zei Pierre:

. Laat staan dat die bandenboer al uit zijn bed en in zijn busje is gestapt.

echt wel, Continental banden service contract, bij vdH waar ik gewerkt heb, s'morgens om 7 uur gebeld en voor 9.30 uur weer aan het rijden met een nieuwe band, ze zoeken gewoon de dichtsbijzijnde banden firma op die bij hun aan gesloten is en dat zijn er veel, zei de Belgische madam aan de telefoon, die je terugbelt om te vragen waar je staat en om de bandenmaat enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 12-2-2022 om 13:17 zei Pierre:

Laat staan dat die bandenboer al uit zijn bed en in zijn busje is gestapt.

Moet natuurlijk zijn: “Laat staan dat die bandenboer al uit zijn bed komt en in zijn busje stapt”

dat zegt meer over de gemiddelde Fransoos dan over het bandensysteem want dat werkt echt wel. 

zeker met een “vloot” auto’s met allerlei bandenmaten die jaren wegkwijnen ergens onder een auto. 
is de rekensom snel gemaakt denk ik zomaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 12-2-2022 om 12:03 zei schoenenreus:

Bij van der vlist liggen er hele kleine banden op de diepladers die niet elke bandenboer op voorraad zal hebben dus moet je ze zelf wel bij hebben anders sta je zomaar 1 dag of langer stil. 

De velgmaat is gewoon een standaard maat, alleen de wanghoogte van de band is kleiner maar niet uitzonderlijk. Dus daar hoeft het niet aan te liggen, het is heus niet dat die bandenmaat speciaal voor hun wordt gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
48 minuten geleden zei albertvv:

De velgmaat is gewoon een standaard maat, alleen de wanghoogte van de band is kleiner maar niet uitzonderlijk. Dus daar hoeft het niet aan te liggen, het is heus niet dat die bandenmaat speciaal voor hun wordt gemaakt

Daar moet je toch niet te licht over denken. Voor een 215/75R17 versus een 215/70R17 is het verschil in afrolomtrek 6,7 cm (2,85 %) (https://www.groenendijkbanden.nl/omwisselingsberekening-bandenmaat-berekenen/). Voor de oplegger zal dat worst wezen, maar voor je trekas is dat wel iets om rekening mee te houden, dan moet je een juiste maat ergens anders van je wagen omwisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Nee het zijn geen speciaal gemaakte banden maar ook geen die een bandeboer 100 keer per jaar moet vervangen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Voor de oplegger zal dat worst wezen, maar voor je trekas is dat wel iets om rekening mee te houden, dan moet je een juiste maat ergens anders van je wagen omwisselen.

Heb een baasie gehad die bij de keuring andere wielen erop monteerde, en zodra die thuis was
Gingen er andere erop😁
Die kon ook nooit eens rustig met 80 rijden over de autobahn, want dan gaf hij op de schijf maar 65/70 aan.

Deed hij trouwens alleen maar bij zijn eigen wagen. een 3600 welke gewoon mee met een 420er Scania  de bult op ging
of zelf voorbij🤭

Link naar opmerking
Deel via andere websites