[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oekrainse Chauffeurs.


Quincy

Recommended Posts

  • Forumlid
  • Forumlid

OP een ander forum ( het camperforum https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8479207) waar ik ook lid van ben ,stond een oproep van een groot transportbedrijf in het zuiden van het land ( gepost door ene Jan Pieter)

 

© citaat:

Het gaat weer lekker in de wereld emoji288.png emoji22.png

Wij, als transportbedrijf de Rooy zijnde, hebben heel veel Oekraïnse chauffeurs. Die allemaal live in een helse horrorfilm terecht gekomen zijn… Sommige gaan terug en willen vechten, anderen zijn al terug, maar er zijn er ook veel die voorlopig niet meer terug willen….
En van alle meningen is wat te zeggen!

Er zijn nu al een aantal gezinnen van chauffeurs onderweg naar Europa , vluchten voor alle ellende daar, alles achterlatend… alles! (En er volgen er vast nog meer…). Wij zijn drukdoende om al deze mensen hier op te gaan vangen!

Wij gaan kleding inzamelen voor de gezinnen van onze Oekraïense chauffeurs, we zijn met alles blij, laat staan deze mensen!!!! Mannen-/vrouwen- en kinderkleding! emoji158.pngemoji156.pngemoji155.pngemoji148.png alles is welkom! emoji1316.png

Heb je iets wat je kunt missen, héééél hééééél erg graag! emoji3590.png

Alles kan worden afgegeven bij
Vanaf Maandag 28 Februari.

Transportbedrijf de Rooy
Ekkersrijt 2037
Son en Breugel

 

©Einde citaat

 

Het gaat dus blijkbaar om ondersteuning van de gezinnen van deze Oekrainse chauffeurs die men in Nederland gaat opvangen.

 

Een bewonderenswaardig streven en ik ga er ook van uit dat men deze chauffeurs een marktconform salaris gaat betalen,een salaris waarvan men ook in Nederland zijn gezin kan onderhouden,( als leidraad de Nederlandse CAO dacht ik zo)

 

Daar hebben ze meer aan dan aan gedragen en gebruikte kleding.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Ger-1957:

Waar maak je dat uit op?

Ze kunnen ook voor een van de andere vestigingen werken

  • Zary (Polen) 
  • Wrzesnia (Polen) 
  • St Petersburg (Rusland)

of zelfs voor

  • Preston (Verenigd Koninkrijk) 
  • Basildon (Verenigd Koninkrijk) 
  • Allonne (Frankrijk)
  • Brescia (Italië) 
  • Fara Gera D'adda, Bergamo (Italië) 
  • Lambach (Oostenrijk) 
  • Lauingen (Duitsland) 

ook dan hebben ze nog geen recht op Nederlandse CAO

Die mensen zijn in dienst van het Poolse bedrijf van De Rooy,hun rechten liggen dus in Polen.

Uit de brief van De Rooy kun je opmaken dat De Rooy deze gezinnen van de Oekrainse chauffeurs  naar Nederland wil halen.Die zullen dus in Nederland moeten leven en dat zal met een pools salaris al moeilijk zijn en met een Oekrains helemaal niet.

Uit de brief maak ik ook op dat De Rooy deze actie begonnen is om hun chauffeurs ,die bij hun Poolse vestiging* in dienst zijn te ondersteunen,en dus niet de rest van de Oekrainse bevolking.

*Zouden ze niet bij hun Poolse,maar Nederlandse vestiging in dienst zijn moeten ze zwz NL salaris hebben,toch ?

 

Je hebt t ook over een vestiging in St Petersburg;dat is geen EU land,ik denk niet dat De Rooy daar veel kan doen.

 

Juist omdat de oproep om hulpgoederen van deze firma komt kwam er even een aparte smaak in mijn mond.

Dit geeft een zweem van eigenbelang;als je zoveel mensen uit Oekraine in dienst hebt is het je plicht om veel meer te doen dan tweedehands ,gedragen, kleding in te zamelen.

 

IK heb verder niks tegen de Rooy hoor ( en ook niet met de Rooy) en ben de Heer dankbaar dat ik er nooit heb hoeven werken.

 

Toen De Rooy Intramast in oud Gastel overnam kwam baas Jan zich daar profileren en in zijn toespraak zei hij t volgende:

 

Wetten....... worden in Den Haag gemaakt..,én in Son en Breugel.

Wij..........,bij De Rooy........, leven volgens de wetten van ....: Son en Breugel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei europeaan:

Uit de brief van De Rooy kun je opmaken dat De Rooy deze gezinnen van de Oekrainse chauffeurs  naar Nederland wil halen.Die zullen dus in Nederland moeten leven en dat zal met een pools salaris al moeilijk zijn en met een Oekrains helemaal niet.

 

Dat splits je dan op, moeders en kinderen hier asiel laten aanvragen (moeten ze niet eerst in Polen zijn geregistreerd) waardoor die hier eerst leefgeld krijgen en daarna statushouders worden.. en de man blijft werken op Oekraïns salaris/voorwaarden.

 

De Sint Petersburg vestiging zal wel rap moelijker bereikbaar worden met de aankomende sancties. Machinetransport zal wel een sanctiedeel zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Dat splits je dan op, moeders en kinderen hier asiel laten aanvragen (moeten ze niet eerst in Polen zijn geregistreerd) waardoor die hier eerst leefgeld krijgen en daarna statushouders worden.. en de man blijft werken op Oekraïns salaris/voorwaarden.

 

 

Oekrainse vluchtelingen zijn hier ,zonder restricties zoals visum aanvragen vanaf heden welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

 

. en de man blijft werken op Oekraïns salaris/voorwaarden.

 

 

Hoe zie je dat voor je ? zijn gezin moet dan hier leven,tegen  Nederlandse levensstandaard.?

Terwijl de man des huizes tegen Oekrain's loon bij de Poolse onderneming van de Rooy hier ver onder de prijs door kan blijven werken?daar word alleen De Rooy beter van.

Want dat was wel de insteek van de brief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

 

4 uur geleden zei europeaan:

 

IK heb verder niks tegen de Rooy hoor ( en ook niet met de Rooy) en ben de Heer dankbaar dat ik er nooit heb hoeven werken.

 

 

Nou heb er 10jaar gewerkt , goed te doen, toen kon je nog schrijven met een riek :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

We zien weer allemaal beren op de weg 

 

Ja, Russische beren.

 

Atema had ook weer z'n tv-momentje op het acht uur journaal vandaag. Het is en blijft een lul van een vent. Net zolals de eigenaar van van der Wal Utrecht die z'n zegje over zijn Oekraiense chauffeurs mocht doen. Jammer dat hem niet werd gevraagd waarom hij bijna geen NL'ers meer achter het stuur én op z'n kantoor heeft zitten.

 

.

  • Like 6
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei EJD:

. Jammer dat hem niet werd gevraagd waarom hij bijna geen NL'ers meer achter het stuur én op z'n kantoor heeft zitten.

 

.

Zag t ook en dacht precies t zelfde.

Ooit waren Nederlanders 30% van alle int. Chauffeurs.

Nu misschien 0,2%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over dat hard werken ben ik het met je eens Ger. 

Het salaris is vaak nog niet eens zo heel verkeerd in die sectoren.

 

In veel beroepen heb je niet veel aan personeel waar je niet van op aan kan of ze wel komen draven. 

Ze hebben al zo vaak geprobeerd om een bepaalde groep werkelozen die wel kunnen werken aan het werk te krijgen.

Maar helaas, er is een groep hardnekkige werkweigeraars waar je niets aan hebt.

Zelfs niet met de mogelijkheid om gratis een groot rijbewijs te halen.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Ach dat geld ook voor metselaars, stukadoors, tuinbouwmedewerkers, landbouwmedewerkers etc. etc. In alle beroepen met onregelmatigheid en hard werken voor weinig geld doet dat verschijnsel zich voor, misschien iets van liever lui dan moe of zo ;)

Toch denk ik dat het in het transport iets anders ligt;vóór de massale import van goedkope chauffeurs waren er genoeg chauffeurs te krijgen ,die tegen marktconforme lonen graag op de bok kropen.

Na de invasie van de goedkope lonen chauffeurs hebben de Nederlandse chauffeurs het stuur aan de wilgen gehangen,en de jeugd heeft zich zelfs al helemaal afgekeerd van het transport.

Als je wel eens buiten komt zie je overal op vrachtwagens oproepen staan om chauffeurs,bedrijven zijn wanhopig op zoek naar mensen,en niet alleen in het vervoer.

Dat er niemand op regeert ligt m.i. aan het feit dat mensen,en zeker de jeugd ,zich van het transport hebben afgewend,en niet omdat ze liever lui dan moe zijn,maar ook omdat de regelgeving steeds ondoorzichtiger en over gereglementeerd is geworden,kijk alleen maar naar het RTB ;één kleine fout en je zit 28 dagen ( word naar 64 dagen uitgebreid heb ik ergens gelezen) met samengeknepen billen achter het stuur.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ de jeugd is tegenwoordig niet meer afhankelijk van 1 salaris.

De kans dat het uurloon van de wederhelft hoger ligt is vrij groot waarom zou je als chauffeur in je eentje dan zoveel uren willen maken?

Plus de taken thuis eerlijk verdeeld moeten worden in plaats dat alles op 1 persoon neer komt. 🙃

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei lientje:

^^ de jeugd is tegenwoordig niet meer afhankelijk van 1 salaris.

De kans dat het uurloon van de wederhelft hoger ligt is vrij groot waarom zou je als chauffeur in je eentje dan zoveel uren willen maken?

Plus de taken thuis eerlijk verdeeld moeten worden in plaats dat alles op 1 persoon neer komt. 🙃

 

Lientje,het gaat niet alleen om geld verdienen.

Je moet ook nog plezier in je werk hebben,en daar hoef je niet ünbedingt veel uren voor te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Overal vragen ze mensen maar in het transport ligt het anders?

 

Volgens mij spreek jij je eigen hier knap tegen, je zegt zelf al dat op elke auto staat een oproep om personeel, er kan je geen busje voorbij komen of er staat op collega gezocht. Jij baseert telkens alles op het transportwereldje, er is meer hoor, kijk de volgende keer maar eens om je heen als je buiten komt. 

Hoezo spreek ik mezelf tegen ??

IK bedoel dat de vraag naar mensen in het transport er niet aangelegen is dat men liever lui dan moe is.

IK baseer me zeker niet op alleen het transportwereldje ,in alle lagen van werkend Nederland zie je het fenomeen dat op busjes een borden langs de weg om mensen gevraagd word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Leg dat eens uit….

IK weerleg alleen maar de uitspraak van Ger (in zijn posting van 02-03-2022 om 08.31 uur)

Dat was dus geen uitspraak van mij.

Misschien t topic even verder doorlezen zodat alles in de juiste contex komt te staan.:D

 

Mijn reactie was als volgt :

 

© IK bedoel dat de vraag naar mensen in het transport er niet aangelegen is dat men liever lui dan moe is ©

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-3-2022 om 11:26 zei europeaan:

(...) kijk alleen maar naar het RTB ;één kleine fout en je zit 28 dagen ( word naar 64 dagen uitgebreid heb ik ergens gelezen) met samengeknepen billen achter het stuur.

 

Kleine correctie: het kunnen overleggen van de registratie van tachograafgegevens  word per 31 december 2024 uitgebreid naar 56 dagen, geen 64.

Overigens kijken ze bij een controle voor het gemak ook nu al maanden geleden terug om hun zienswijze op een fout te kunnen beargumenteren.
 

https://www.tln.nl/app/uploads/2021/12/211223_MP-samenvatting-en-tijdliljn-voor-leden_update_23_12.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Ach hij roept wel meer dingen, ik neem zijn postings dan ook al niet meer zo serieus ;)

 

Rest de vraag hoeveel mensen hier jou postings eigenlijk nog serieus nemen.

Maar let goed op wat je allemaal schrijft Ger. Straks volgt daar weer een discussie op en moet je weer "een Gerritje doen" als je niet niet kan winnen.. :D

  • Like 4
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden