[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rusland en de boycot


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
45 minuten geleden zei Pierre:



Ben benieuwd waar dit naar toe gaat... :zegtniets:

 

Naar heel veel faillissementen.

 

Brandstof word onbetaalbaar in verhouding tot de opbrengst.

 

Bier word duurder,

Een patatje word duurder,

 

Dat word de tweede prijsverhoging in korte tijd voor de horeca die ze moeten doorvoeren maar wel gaat betekenen dat klanten steeds meer weg zullen blijven doordat het gewoonweg niet leuk meer is. En ze hebben al geen vet meer op de botten.

 

In de bouw gaan  vele kleine zelfstandigen stoppen of omvallen doordat ze vast zitten in contracten met de gevestigde orde waarin staat dat een forse brandstofprijs geen reden is voor tariefsverhoging.

 

De transportsector gaat daardoor ook weer een klap krijgen,  En ondertussen blijven we kampen met een giga woningtekort.

 

En het word straks allemaal op Putin zijn bordje geschoven als zijnde de boosdoener en Rutte en Consorten kunnen hun handen weer wassen in onschuld.

 

Let wel! Ik zeg hiermee niet dat ik het correct vind wat er zich momenteel in Oekraïne afspeelt!!

Maar de westerse leiders gaan dit wel aangrijpen om hun eigen straatje schoon te vegen.

Want het wil erbij mij niet in dat de prijzen enkel door die oorlog zo absurd moeten stijgen.

 

  • Like 3
  • Haha 1
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei andremast:

Ook een aardige kostenpost voor de werkgever.🙄


Ik denk dat iedere vervoerder daar mee te maken heeft, of zeker gaat krijgen.
En dan maar hopen voor die werkgevers dat ze ook een dieselclausule in hun afspraken of tarieven verwerkt hebben.

Volgende week eens even kijken wat de benzine doet in Luxemburg. Ik ben eigenlijk niet zo van het hamsteren, maar het word op deze manier met twee auto's misschien toch interessant om daar zo af en toe 4 of 5 jerrycans van 20 liter vol te gooien. Als we er dan toch zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:



Volgende week eens even kijken wat de benzine doet in Luxemburg. Ik ben eigenlijk niet zo van het hamsteren, maar het word op deze manier met twee auto's misschien toch interessant om daar zo af en toe 4 of 5 jerrycans van 20 liter vol te gooien. Als we er dan toch zijn...

2008/2009 reed ik met stukgoed naar CH en toen bespaarde ik op een kan van 20 liter euro95 rond de 8 euro.
Ging de ene week 1 keer en de volgende 2 keer.
Moest altijd inklaren HOCO op Dreispitz en aansluitend al wat stukgoed eruit bij Leimgruber.
Vrijmaken duurde 3 kwartier en de pomp zat er 100 meter vandaan, dus iedere keer ff met 2 jerry cans tanken
en hop in de palletkist, en in tussentijd waren de papieren ook weer klaar
Voor 1 keer tik het niet aan, maar het hele jaar door scheelde het weer een slok op de borrel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei kiepenboer:

(...) Voor 1 keer tik het niet aan, maar het hele jaar door scheelde het weer een slok op de borrel.

 

Ik kom iedere week -of iedere twee weken wel één -of meerdere keren door Luxemburg. Momenteel tanken we bij voorkeur in België, maar ik verwacht dat dit zomaar weer Luxemburg kan worden met deze prijsstijging van afgelopen week.

 

Hoe dan ook; de benzine zit rond de € 1,65 in Luxemburg momenteel. Dat scheelt met 5 jerrycans toch minimaal zomaar zo'n € 50 à € 60,- per keer, alleen het gezeul met die kannen zie ik niet zo zitten. Echter, de Ricard is weer op en de shop in Rodange zit precies naast de pomp. Toch snel verdiend, zo'n doos à 6 liter voor amper twee tientjes, daar wil ik best een keer voor tobben!! :p

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich alles waar en natuurlijk is het verschrikkelijk wat in Oekraine gebeurd. Dagelijks worden we ermee gekonfronteerd in krant en media, de brandstofprijzen stijgen zowat dagelijks. Maar waaruit bestaat de brandstofprijs ook alweer, benzine 46% accijns+17% btw, diesel 35%accijns +17%btw, natuurlijk gaat de inkoopprijs ook omhoog, doch dit absurde belasting systeem heeft niets met Poetin te maken maar alles met zakkenvullers die ons besturen.

Zelfde verhaal over de energie rekening, 45% kosten en belasting over elke cent gas of stroom, wie maakt hier de rekening onbetaalbaar.?

Burges zijn het slachtoffer van de schraapzucht en betalen de rekening.

  • Like 3
  • Thanks 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei jan45:

Maar waaruit bestaat de brandstofprijs ook alweer, benzine 46% accijns+17% btw, diesel 35%accijns +17%btw,

 

Accijns is een vast bedrag per liter, geen percentage.

 


 

Citaat

 

Brandstofaccijns                                                                            2019            2020           2021             2022
Accijnstarief in € per liter, excl. btw en excl. voorraadheffing
Benzine (Euro loodvrij)                                                                 0,78773        0,80033      0,81314       0,82371
Diesel                                                                                           0,49569         0,50362     0,52168        0,52846
LPG (1 liter = 0,54 kg)                                                                  0,18583         0,18881      0,19182       0,19432

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiosa_iqJ32AhUP66QKHRepBiwQFnoECCUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbinaries%2Frijksoverheid%2Fdocumenten%2Fpublicaties%2F2021%2F12%2F21%2Fbelangrijkste-wijzigingen-belastingen-2022%2Feindejaarsbericht-financien.pdf&usg=AOvVaw1HP0F3UTKo_XLNLhcen5Oz

 

 

Denk dat de CNG voertuigen nog wel straffer geraakt worden door de gasprijsstijging. 3,5 euro per kg, zag ik voorbij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je helemaal gelijk in en als hij daalt stijgt het percentage, maar ik vraag me af wat het doel van deze opmerkingen is. Blijkbaar is de strekkeing van mijn betoog aan jullie voorbij gegaan. Aan de pomp betaal je trouwens 21 % btw, belasting op toegevoegde waarde en aangezien het betalen van accijns een toegevoegde waarde is betaal je daarover btw,.logisch toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-3-2022 om 21:33 zei Pierre:

Volgende week eens even kijken wat de benzine doet in Luxemburg. Ik ben eigenlijk niet zo van het hamsteren, maar het word op deze manier met twee auto's misschien toch interessant om daar zo af en toe 4 of 5 jerrycans van 20 liter vol te gooien. Als we er dan toch zijn...


Ik had het er een keer met een vriend over om een IBC in de achtertuin te zetten en die vol te gooien toen de benzine onder de 150 kwam. Dat was achteraf niet zo’n slechte tip.

Nu zit ik te bedenken of hij misschien ook bij dat selecte groepje hoort en hij mij een beetje wilde beschermen voor wat er gaat gebeuren :kiss:

Maar ik zal hem eens in de gaten houden 🤫

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-3-2022 om 22:16 zei Pierre:

 

 

 

Hoe dan ook; de benzine zit rond de € 1,65 in Luxemburg momenteel. Dat scheelt met 5 jerrycans toch minimaal zomaar zo'n € 50 à € 60,- per keer, alleen het gezeul met die kannen zie ik niet zo zitten.

 

 

Moet jewel uitkijken;in het verleden werd er nogal eens gecontroleerd op het bij zich hebben van cans (door de Belze douane) .

art 1.1.3.3. van het ADR stelt dat je max 60 liter motor brandstof in cans bij je mag hebben ,per transporteenheid .

Als jij 100 ltr euro 95 bij je hebt en je auto loopt op diesel heb je n probleem,er schijnt een( Belgische) douane regelgeving te zijn dat je geen "voertuig vreemde brandstoffen"aan boord mag hebben.

 

Beter is het ,als je twee tanks hebt, er één af te sluiten van je brandstofcircuit en deze in Lux te vullen met benzine.

Mag ook niet ,maar valt minder op.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weekenden terug 1,50 per liter voor de diesel betaald in Luxemburg.

Oh, voor schoonzoon 06,00 per pakje van Nelle zwaar (50 gram) betaald.

Ben blij da'k al een paar jaar niet meer rook, is ook geen hobby meer zo.

Afgelopen weekend eens langs een frietboer in de binnenstad in het Harderwijkse gelopen, grote friet met mayo 4,75 ......... dussss 🤐

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei fleur:

 

Oh, voor schoonzoon 06,00 per pakje van Nelle zwaar (50 gram) betaald.

 

Is die prijs weer naar beneden gesteld dan (denk het niet)? Want dat is in een paarjaar van 6 euro naar, nu al een tijdje, ruim 9 euro gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-3-2022 om 11:41 zei europeaan:

Moet jewel uitkijken;in het verleden werd er nogal eens gecontroleerd op het bij zich hebben van cans (door de Belze douane) .

art 1.1.3.3. van het ADR stelt dat je max 60 liter motor brandstof in cans bij je mag hebben ,per transporteenheid .

Als jij 100 ltr euro 95 bij je hebt en je auto loopt op diesel heb je n probleem,er schijnt een( Belgische) douane regelgeving te zijn dat je geen "voertuig vreemde brandstoffen"aan boord mag hebben.

 

Beter is het ,als je twee tanks hebt, er één af te sluiten van je brandstofcircuit en deze in Lux te vullen met benzine.

Mag ook niet ,maar valt minder op.:D

Jerrycans vullen mag

Om de rit nog voordeliger te maken, vullen automobilisten soms extra jerrycans met benzine. Wie over de grens jerrycans vult met benzine, mag volgens de ANWB zelfs tot 240 liter meenemen. De voorwaarde is dat de brandstof bestemd is voor eigen gebruik en wordt vervoerd in jerrycans van maximaal 60 liter per stuk. Maar kijk uit, zo waarschuwt de bond: je bent niet alleen een rijdende bom, maar de belastingdienst kan ook een naheffing sturen mocht je betrapt worden. Er moet namelijk accijns worden betaald wanneer meer dan 10 liter reservebrandstof Nederland wordt binnengebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei albertvv:

Is die prijs weer naar beneden gesteld dan (denk het niet)? Want dat is in een paarjaar van 6 euro naar, nu al een tijdje, ruim 9 euro gegaan.

Sorryyy, woordje ‘minder’ vergeten maar dat wisten jullie wel …… toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

Jerrycans vullen mag

Om de rit nog voordeliger te maken, vullen automobilisten soms extra jerrycans met benzine. Wie over de grens jerrycans vult met benzine, mag volgens de ANWB zelfs tot 240 liter meenemen. 

 

 

 

Ter aanvulling: Als je dit doet als particulier met een bestelauto(ik zeg niet, let op: bedrijfsauto) Dan is de ADR-wetgeving niet van toepassing en mag je dit gewoon legaal doen. (Voor zover mijn niet alwetendheid reikt).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei dieselsnuivertje:

 

DE ADR wetgeving is altijd van toepassing bij het vervoer van gevaarlijke stoffen,maar de ADR wetgeving stelt dat goederen voor eigen gebruik,verpakt in voorde detailhandel bestemde verpakkingen hiervan vrijgesteld zijn

Brandbare goederen zijn vrij tot 60 liter per verpakking en 240 liter per transporteenheid

 

https://www.gevaarlijke-stoffen.be/volledige-vrijstellingen.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei jean3:

Jerrycans vullen mag

Om de rit nog voordeliger te maken, vullen automobilisten soms extra jerrycans met benzine. Wie over de grens jerrycans vult met benzine, mag volgens de ANWB zelfs tot 240 liter meenemen. De voorwaarde is dat de brandstof bestemd is voor eigen gebruik en wordt vervoerd in jerrycans van maximaal 60 liter per stuk. Maar kijk uit, zo waarschuwt de bond: je bent niet alleen een rijdende bom, maar de belastingdienst kan ook een naheffing sturen mocht je betrapt worden. Er moet namelijk accijns worden betaald wanneer meer dan 10 liter reservebrandstof Nederland wordt binnengebracht.

Het ADR is het ene,de belastingdienst is het andere.

Maar als je met een vrachtwagen rijdt ben je geen particulier en mag je zeker geen voertuig vreemde brandstoffen aan boord hebben.

Zou een mooie grap zijn: je mag maar 60 liter diesel in cans bij hebben,maar wel 240 liter benzine in cans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-3-2022 om 23:03 zei albertvv:

Is die prijs weer naar beneden gesteld dan (denk het niet)? Want dat is in een paarjaar van 6 euro naar, nu al een tijdje, ruim 9 euro gegaan.

Dat dacht ik ook al. Pas iemand gehoord over 9,30 euro per pakje.  Op de boot naar en van Zweden is het net geen 7,00 euro momenteel.  Dus dat kan wel handel wezen als je redelijk wat mee kan nemen en je goed de haven uit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-3-2022 om 22:45 zei fleur:

 grote friet met mayo 4,75 ......... dussss 

Bakje kibbeling ook al.

 

Alle prijzen zijn ongeveer verdubbeldde afgelope  3 maand. Van olie tot verpakkingen en de vis ook. 

 

Mijn vaste viskar stond over tot 17:00 uur. Word nu 14 uur. Daarna is het niet meer rendabel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden