[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rusland en de boycot


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ ik  vind de Kibbeling al een tijdlang 'duur' of, althans, niet (meer) de moeite waard om eens te kopen. Voor minder als 5 euro lukt het niet meer,  volgens mij.

 

Een grote friet met majo voor nog geen 5 euro.. heel gek is dat niet gestegen d8 ik. Majo doet al gauw 50 cent voor een portie.. normaal bakje friet is net onder de drie euro (althans, hier in regio - midden NL, oostelijk van Utrecht). 

 

Dat zo'n viskar er eerder mee stopt op de dag.. de prijs van gasflessen is nog niet heel rap gestegen, toch?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/14815859/boer-kees-huizinga-in-kiev-in-gesprek-met-rutte-er-zijn-goede-wapens-nodig

 

Aan een ronde tafel met een stukje Oekraïens vlees en aardappel voorgeschoteld zit de Drentse boer Kees Huizinga tegenover premier Mark Rutte. Maandag bracht de premier een bliksembezoek aan Kiev.

 

Nu weet ik dat Kees Huizinga onlangs nog in Nederland was om fietsies te halen, maar uitgerekend in oorlogsgebied moet er gedineerd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 6-3-2022 om 16:32 zei andremast:

De boycot gaan wij toch ook merken in NL.

Je kunt ergens niet meer laden omdat de opdrachtgever voor een aantal procent in russische handen is (klant wil daar geen zaken mee doen).

Kan zo hier en daar wel een probleem opleveren,

Klant van ons moet webshop op de rem zetten. Kan bijna geen openhaardhout meer krijgen. Meeste komt uit rusland. 

 

Andere klant dacht maak ze €100 duurder stopt de verkoop wel. Not... gewoon 50 pal per dag 🤣🤣 1 september gaat er weer €100 bij op. Heeft er nog 800 staan maar in dit tempo is het zo op. 

 

Andere klant met houtpellets heeft webshop gesloten staan nog 10 containers in Rotterdam vast. 

 

Andere klant wacht op dakleer uit Italië. Iets met de prijs van ruwe olie te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach dat is nog ff winst van € 100,- per pallet en dan is het gedaan met zijn handel.

triest het gaat ons echt allemaal raken !!! Wat te denken van die nieuwe Waberer,s chauffeurs uit India,die gaan ff een gasfleje halen bij de Hornbach om hun eitje te bakken s morgens bijna € 100,- !!!!!!!!!1A6BC534-F4A2-492E-A7ED-A0D6C11F3F53.jpeg.1d1ddeaad2d2dfd9917cbd5e294ef859.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei 1934:

Ach dat is nog ff winst van € 100,- per pallet en dan is het gedaan met zijn handel.

triest het gaat ons echt allemaal raken !!! Wat te denken van die nieuwe Waberer,s chauffeurs uit India,die gaan ff een gasfleje halen bij de Hornbach om hun eitje te bakken s morgens bijna € 100,- !!!!!!!!!1A6BC534-F4A2-492E-A7ED-A0D6C11F3F53.jpeg.1d1ddeaad2d2dfd9917cbd5e294ef859.jpeg

Daar zit dan ook de statiegeld voor de fles bij (gok ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei sprinter 516:

Daar zit dan ook de statiegeld voor de fles bij (gok ik)

Min of meer. Je moet de eerste kopen voor de volle mep. 
daarna kun je een lege ruilen en een nieuwe volle kopen voor de gasprijs. 
 

Als je ooit stopt kun je de gasfles niet inwisselen voor (statie) geld. 
 

(daarom staan ze ook met grote regelmaat op MP)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Ger,

 

 

Ik krijg dit toch echt van Essent ,had zoals je ziet al verhoogt naar €1750,- per maand dit ook op aanraden van Essent e.e.a met de huurders doorgenomen (en die waren al niet blij) en deze huurders komen uit landen waar men gewoon een soort stadsverwarming heeft en leggen mij doodleuk uit ,,beste als het bij ons te warm is door de kachel valt er niets te regelen en zegt de overheid zet het raam maar open ,!! Ik denk die gasten zijn gek ? Maar bij navraag blijkt het inderdaad zo te werken in het oosten in de grote betonnen flats gaat gewoon warm water de kachel radiatoren in en zijn die allemaal aan elkaar gekoppeld en heeft er niemand een thermostaat, deze landen hadden natuurlijk ook een goede band met Rusland en volgens Poetin horen ze eigelijk weer bij het groot russische hertogdom. Vraag met dus af hoe het daar nu is als ik lees dat bijvoorbeeld Bulgarije afgesloten is van russisch gas en ze daar dus op bovengeschreven manier de grote flats verwarmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei HendrikJansen:


 

 Hoezo doet  1934 iets fout Ger? 
 

Hihi ik doe niets fout hoor geloof ook niet dat Ger dit bedoelt hoor,ik zit gewoon lekker in Griekenland en volgende maand in Turkije en eind december volle gas naar Morocco voor de wintermaanden want dan word het echt te koud voor ons in europa,we zijn compleet zelfvoorzienend (zonnepanelen totaal 1400 watt,agm accu,s aan 1100 ampere voor opslag,gewoon overal 220 volt 16 ampere,zelfdenkend aggregaat 3.0 kilowatt dat in 4 jaar tijd nog maar 200 uur heeft gedraaid ,vloerverwarming en cv ketel op diesel waarvan het verbruik ongeveer 70 liter is voor de gehele winterperiode !!! Daar deze ook het warm water verzorgt.

Dus kort gezegd de kosten zijn per jaar 70 liter diesel en 2 tankjes van 12 liter benzine voor het aggregaat dat valt dus alle mee 😁😁  De opgave van essent betreft een pand waarin huurders wonen en deze voorzien ons van een inkomstenbron zodat we kunnen reizen.

We hebben zeer goede huurders eigelijk alleen maar omdat we de huurders voor een zeer schappelijk tarief verhuren alleen de energie kosten beginnen wel ernstig de pan uit te reizen. Maar we hopen op hun begrip ,het vervelende eraan is zodra je de verhoging hebt doorgevoerd en iedereen het begrijpt je doodleuk de maand erop weer z,on v e hoging krijgt van Essent 😓😓 en je dus er weer over moet communiceren. 

We houden vol zullen we maar zeggen,op naar turkije waar de diesel op het moment € 1,21- per liter kost en als hij daar weer vol is kom ik met gemak weer in Morocco waar hij rond de €1,- per liter is.hoop dat het verhaaltje nu wat duidelijker is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In heb een dochter die in een studentenflat woont waar ze de temperatuur ook niet zelf kan regelen maar wel de rekening krijgt.

Zeker in de nacht is het veel te warm. Dus dit is niet alleen bij onze oosterburen.

Tja als je het warm hebt zet je maar een raam open… een beetje dubbel met deze prijzen en zuinig moeten doen met energie.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Ger-1957:

Alleen stroom, maar ik verwarm en koel met stroom en kook op inductie, heb een contract voor 3 jaar een jaar geleden afgesloten, normaal doe ik dat nooit altijd voor een jaar maar had een voorgevoel, ik kan het verder niet verklaren waarom.

Airco gebruik ik momenteel natuurlijk volop, huiskamer staat overdag op 24, slaapkamer 's nachts op 25 graden 

 

image.png.7b41de80c303c5f3f1c27aeed4527c63.png

Mooi voor elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Alleen stroom, maar ik verwarm en koel met stroom en kook op inductie, heb een contract voor 3 jaar een jaar geleden afgesloten, normaal doe ik dat nooit altijd voor een jaar maar had een voorgevoel, ik kan het verder niet verklaren waarom.

Airco gebruik ik momenteel natuurlijk volop, huiskamer staat overdag op 24, slaapkamer 's nachts op 25 graden 

 

image.png.7b41de80c303c5f3f1c27aeed4527c63.png

Ik zat op 75 per maand, maar helaas loopt het contract in september af en ben dus aan de goden overgeleverd.
Kon ook nog wel een 20 euro per maand minder als we  wat zuniger aan zouden doen, maar voor 2, a 300 per jaar ga ik in de winter geen kauw zitte leijen.

Denk dat we de komende winter de thermostaat maar wat lager zetten😁 want nu wordt het wel serieus betalen,
Advies van Essent is is al verhoogd naar een temijnbedrag van 220 per maand en keek net toevallig
dat men al 317 per maand adviseert.

Ben in november een maand weg, dus verbruik laag, maar in de maanden dec, jan, en februari is het verbruik het hoogste.
Vandaar dat ik binnen 2 jaar de maanden dec, jan, en februari ergens in een warm land wil verblijven en 
in de duurste maanden het verbruik dus heel laag is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden