Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
20 minuten geleden zei Vledder:

In Duitsland roept de DSLV, zeg maar de Duitse Fenedex, op om de terugkeerplicht voor vrachtwagens uit te stellen in verband met de hoge brandstofprijzen.

 

Daarmee wordt het Mobiliteitspakket ondermijnt zeggen tegenstanders.

Meer op: Eurotransport

 

Betreft toch geen duitse lkw's😏,al die bedrijven met al dan niet schimmige bv's in het buitenland worden nu nerveus,kost opeens geld🤐

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei andremast:

Betreft toch geen duitse lkw's😏,al die bedrijven met al dan niet schimmige bv's in het buitenland worden nu nerveus,kost opeens geld🤐

 

Nee, maar wel hun hele export richting Oostblok naar de kloten als nagenoeg al die vrachtwagens uit het Oostblok iedere acht weken leeg terug moeten en de handel daar in Duitsland voor minder dan de kostprijs meenemen.

 

Overigens, Duitsland had om precies deze reden al eerder protest aangetekend tegen deze terugkeerplicht. Het Europees Parlement wil niet wijken van hun plannen, dus gooien de Duitsers het nu maar over deze boeg, de dieselprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

In Duitsland roept de DSLV, zeg maar de Duitse Fenedex, op om de terugkeerplicht voor vrachtwagens uit te stellen in verband met de hoge brandstofprijzen.

 

Daarmee wordt het Mobiliteitspakket ondermijnt zeggen tegenstanders.

Meer op: Eurotransport

 

Als ze gewoon een betaalde rit naar huis nemen kost het niets extra’s toch???

Ik zie het probleem niet zo…….

Er zal altijd vracht van en naar hun thuisland zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei sprinter 516:

Er zal altijd vracht van en naar hun thuisland zijn.

 

Nou, dat valt wel mee. En wat er is gaat voor een appel en een ei mee.

 

Voorbeeld: vanaf NL naar de Baltische staten wordt voor 1.000 tot 1.200 euro meegenomen.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei volvofh12:

Als zo graag hier hun geld willen verdienen moeten ze maar een vestiging in bijvoorbeeld Duitsland  opzetten. Is eenvoudiger met de terugkeer plicht en zorgt voor een eerlijker speelveld. 

 

Die tred is allang gezet door bijvoorbeeld deze transportreus. De rest volgt vanzelf.. ;)

 

GIRTEKA OPENT GROTE VESTIGING IN POLEN

 

Het grote Litouwse transportbedrijf Girteka opent een tweede grote vestiging in Polen. Hiervoor trekt het bedrijf vijf miljoen euro uit. Girteka heeft al 2.000 trucks gestationeerd in Polen. De bedoeling is om lege ritten verder te voorkomen.

 

Girteka deelt in zijn bericht eerlijk mee, dat de manoeuvre wordt ingegeven door het Mobiliteitspakket. Vanaf februari 2022 moeten trucks verplicht na acht weken terugkeren op de thuisbasis. Om die reden wordt een basis in Polen opgetuigd, wat natuurlijk veel dichter bij het westen van Europa is dan Litouwen. Hoeveel trucks het bedrijf straks in Polen stationeert is nog niet duidelijk. Wel zegt Girteka dat het flink personeel wil werven voor de nieuwe vestiging. In de eerste plaats chauffeurs. Girteka wil over een jaar 8.000 chauffeurs in dienst hebben. Verder heeft het bedrijf nog 450 vacatures variërend van monteurs tot planners tot boekhouders.

 

Oude MAN-fabriek

Girteka heeft hallen en grond gekocht in de omgeving van Poznan van wat voorheen een assemblagefabriek voor bussen van MAN was. “Dit terrein is zeventien keer groter dan onze oorspronkelijke vestiging in Polen, die gewoon in functie blijft. Deze vestiging is bovendien groter dan de vestigingen van Girteka in Litouwen, aldus het bedrijf.

 

Europese toptien

Girteka besluit zijn mededeling dat het in 2026 tot de tien grootste logistieke dienstverleners van Europa wil behoren.

 

bron: https://bigtruck.nl/nieuws/item/girteka-opent-grote-vestiging-in-polen

 

 

 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei EJD:

 

Nou, dat valt wel mee. En wat er is gaat voor een appel en een ei mee.

 

Voorbeeld: vanaf NL naar de Baltische staten wordt voor 1.000 tot 1.200 euro meegenomen.

 

.

Dat dus, en dan staan ze met een beetje 'geluk' ook nog 2 dagen te wachten voor die handel er in zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat zijn er toch aardig wat hypocriete mensen hier…….

tijden lang werd er afgegeven op dit forum op alle oost Europeanen die hier de markt naar de klote hielpen, en nu worden deze mensen blijkbaar op handen gedragen.

het zal wel aan mij liggen, denk ik dan maar.

Blijkbaar vinden jullie het prima dat hun voor minder “ons” werk mogen doen.

mijn tijd zal het nog even wel duren, voor dat het transport in het putje weg gezakt is.

slaap lekker verder heren

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Wat zijn er toch aardig wat hypocriete mensen hier…….

tijden lang werd er afgegeven op dit forum op alle oost Europeanen die hier de markt naar de klote hielpen, en nu worden deze mensen blijkbaar op handen gedragen.

het zal wel aan mij liggen, denk ik dan maar. (...)

 

Inderdaad, het ligt aan jou want je roept zomaar wat.

 

Of ze de markt wel of niet naar de kloten helpen of hebben geholpen is hier het onderwerp van discussie helemaal niet.

 

En waar haal jij uit dat hier op het forum de mensen uit Oost-Europa op handen worden gedragen? Wat heeft dat nu te maken met het onderwerp van deze discussie, de 8-wekelijkse terugkeerplicht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ waren het geen kakkerlakken en dergelijke dan????

kom op Pierre sinds jij bij een werkgever werkt die ook gebruik van deze mensen maakt, doen ze ineens alles prima volgens de regels. 
de hele transport sector is verziekt en die oost Europese collega’s zijn ook liever vaker thuis dan nu mits ze een eerlijk salaris in hun thuisland zouden verdienen.,

westerse bedrijven buiten deze mensen alleen naar uit, puur uit eigenbelang.

En kom nu niet gelijk met die dood doenders als “wij” willen niet meer verder en langer weg, die discussie is hier ook al zo vaak gevoerd.

Deze chauffeurs accepteren alleen onze orders omdat ze meer verdienen als in hun thuisland, en zelden omdat het hun roeping is.

wst is er mis met regelmatig terug rijden naar je thuisland????

en wat is er mis met Nederlandse chauffeurs op werk van en naar Nederland??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ waren het geen kakkerlakken en dergelijke dan????

kom op Pierre sinds jij bij een werkgever werkt die ook gebruik van deze mensen maakt, doen ze ineens alles prima volgens de regels. 
de hele transport sector is verziekt en die oost Europese collega’s zijn ook liever vaker thuis dan nu mits ze een eerlijk salaris in hun thuisland zouden verdienen.,

westerse bedrijven buiten deze mensen alleen naar uit, puur uit eigenbelang.

En kom nu niet gelijk met die dood doenders als “wij” willen niet meer verder en langer weg, die discussie is hier ook al zo vaak gevoerd.

Deze chauffeurs accepteren alleen onze orders omdat ze meer verdienen als in hun thuisland, en zelden omdat het hun roeping is.

wst is er mis met regelmatig terug rijden naar je thuisland????

en wat is er mis met Nederlandse chauffeurs op werk van en naar Nederland??

Zie je verkeerd Cor;"meegemaakt gebruik van de regels die Brussel hun biedt.

Die terugkeerplicht voor,nota bene,het voertuig gat helemaal nergens over,evenmin als het verblijfsverbod in het voertuig tijdens de werkelijke rust.

 Vakbonden schermen maar al te graag met dit soort artikelen om een punt te hebben t.o.v hun leden,terwijl ze zelf ook ,als sociale partner,aanwezig waren in Brussel,toen deze regels uitgedacht werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Vakbonden schermen maar al te graag met dit soort artikelen om een punt te hebben t.o.v hun leden,terwijl ze zelf ook ,als sociale partner,aanwezig waren in Brussel,toen deze regels uitgedacht werden.

Je roept maar weer wat, mobility package zijn regels die zijn uitgedacht en vastgelegd door het Europese parlement en er is geen vakbond aan te pas gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

^^ waren het geen kakkerlakken en dergelijke dan????

(...) wat is er mis met regelmatig terug rijden naar je thuisland????

en wat is er mis met Nederlandse chauffeurs op werk van en naar Nederland??

 

Cortrans, je hele reactie -evenals je vorige is één lang en onsamenhangend verhaal wat totaal niets met deze discussie omtrent het uitstellen van de 8-wekelijkse terugkeerplicht te maken heeft.

 

Ik neem dan ook de moeite niet eens om hier serieus op te reageren, je haalt er van alles bij maar snapt duidelijk niet waar dit precies over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Je roept maar weer wat, mobility package zijn regels die zijn uitgedacht en vastgelegd door het Europese parlement en er is geen vakbond aan te pas gekomen.

 

Dat zegt Europeaan ook niet.

 

Regels -het Mobility Package- die Brussel -ofwel het Europese Parlement- hun biedt, maar waar de vakbond maar wat graag mee loopt te schermen in het kader van het populistische "stop de uitbuiting" en "gelijk werk-gelijke lonen".

 

En daar is geen woord aan gelogen. Eerst goed lezen Ger en niet gelijk beginnen te steigeren als de vakbond in het gedrang komt... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Je roept maar weer wat, mobility package zijn regels die zijn uitgedacht en vastgelegd door het Europese parlement en er is geen vakbond aan te pas gekomen.

Nou, er is geen vakbond aan te pas gekomen........

BTB-ABVV:

"Tussen 20 en 22 november organiseert BTB een hele reeks parkingbezoeken. Op de parkings zullen we alle chauffeurs aanspreken. John Reynaert : “Hiervoor hebben we pamfletten in maar liefst zes talen, met daarop duidelijke boodschappen. We willen wijzen op de potentiële gevaren in de voorstellen. En naast deze acties zijn we uiteraard in permanent contact met Europese Parlementsleden, die amendementen kunnen indienen op de maatregelen, en die finaal ook zullen stemmen, in het voorjaar van 2018."

 

FNV (in 2019):

"Samen met werkgeversorganisatie Transport Logistiek Nederland (TLN) hebben we een schriftelijke reactie op alle onderwerpen gegeven, waarmee we gelobbyd hebben bij onze minister van V&W, de Tweede Kamer en in Europa. De minister heeft vrijwel al onze gezamenlijke aanbevelingen overgenomen en is daarmee het overlegcircuit in Europa ingegaan. Het resultaat van dit alles was dat deze slechte plannen na de zomer werden afgeschoten door het Europees Parlement."

Onze eisen

- Beperk de cabotage tot 3 ritten per 7 dagen, met daarna een cooling off periode van 5 dagen

- Handhaaf het verbod op rusten in de cabine

- Buitenlandse chauffeurs moeten met hun vrachtwagen iedere twee weken terug keren naar het land waar het bedrijf waar ze werken gevestigd is. Zo voorkomen we nomaden van de weg.

 

De verantwoordelijke Eurocommissarie en informaticastudente Violeta Bulc is zoals gebruikelijk precies de "juiste" persoon met de vereiste werkervaring voor beleid in het beroepsgoederenvervoer, dus die heeft niks zelf bedacht:

"Vervolgens werkte ze van 1991 tot 1994 als expert voor wide area networks prestatieanalyses bij Dhl Systems in Burlingame, Californië. In 1994 keerde ze terug naar het nu onafhankelijke Slovenië, waar ze werkte als Manager Institutioneel Verkeer (tot 1997) en vervolgens als Directeur Carrier Business (tot 1999) voor Telekom Slovenië. Van 1999 tot 2000 was ze vicevoorzitter van Telemach Ltd, een belangrijke telecomaanbieder, en van 2000 tot 2014 CEO van Vibacom Ltd, Sustainable Strategies and Innovation Ecosystems"

 

 

  • Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

terwijl ze zelf ook ,als sociale partner,aanwezig waren in Brussel,toen deze regels uitgedacht werden.

 

4 uur geleden zei Pierre:

Dat zegt Europeaan ook niet.

Ik heb het maar even wat groter gemaakt zodat jij het ook ziet zonder brilletje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Localton:

waarmee we gelobbyd hebben bij onze minister van V&W, de Tweede Kamer en in Europa.

Met lobbyen maak je geen regels, je probeert wat te sturen, maar dat is iets wat wij hier ook telkens proberen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Ger-1957:

 

Ik heb het maar even wat groter gemaakt zodat jij het ook ziet zonder brilletje 

Ger ,je bent een komma,neuker.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de vakbonden duidelijk overleg hebben gehad met de politici die daadwerkelijk daar in Brussel aan de tafel gezeten hebben.

Zoals niet alleen met deze problematiek,maar met alles wat met sociale regelgeving te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Localton:

 

 

 

De verantwoordelijke Eurocommissarie en informaticastudente Violeta Bulc is zoals gebruikelijk precies de "juiste" persoon met de vereiste werkervaring voor beleid in het beroepsgoederenvervoer, dus die heeft niks zelf bedacht:

"Vervolgens werkte ze van 1991 tot 1994 als expert voor wide area networks prestatieanalyses bij Dhl Systems in Burlingame, Californië. In 1994 keerde ze terug naar het nu onafhankelijke Slovenië, waar ze werkte als Manager Institutioneel Verkeer (tot 1997) en vervolgens als Directeur Carrier Business (tot 1999) voor Telekom Slovenië. Van 1999 tot 2000 was ze vicevoorzitter van Telemach Ltd, een belangrijke telecomaanbieder, en van 2000 tot 2014 CEO van Vibacom Ltd, Sustainable Strategies and Innovation Ecosystems"

 

 

ZE heeft dus het vermoeden dat er in een vrachtwagen een stuur zit,maar waar t precies voor dient heeft ze geen enkel idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Met lobbyen maak je geen regels, je probeert wat te sturen, maar dat is iets wat wij hier ook telkens proberen ;)

Citeer dan de hele zinsnede:

 

 waarmee we gelobbyd hebben bij onze minister van V&W, de Tweede Kamer en in Europa. 

De minister heeft vrijwel al onze gezamenlijke aanbevelingen overgenomen en is daarmee het overlegcircuit in Europa ingegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei europeaan:

ZE heeft dus het vermoeden dat er in een vrachtwagen een stuur zit,maar waar t precies voor dient heeft ze geen enkel idee.

 

En of dat stuur rond of vierkant is weet ze ook niet. Net zo min als dat ze weet of er nu lucht of zand in een vrachtwagenband zit.

 

En dat soort figuren bepaalt het beleid in onze sector. Niet uit te leggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden