[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 15-3-2022 om 15:26 zei sprinter 516:

Als ze gewoon een betaalde rit naar huis nemen kost het niets extra’s toch???

Ik zie het probleem niet zo…….

Er zal altijd vracht van en naar hun thuisland zijn.

Ironie is dat je misschien  nog wel eens gelijk gaat krijgen( helaas),als het zo door gaat in Oekraine zullen daar in de toekomst hele colonnes bouwmaterialen naar toe moeten.

Verder zullen de transport ondernemingen daar ( we of niet met Nederlandse roots) op zoek moeten naar chauffeurs ,omdat de chauffeurs die nu bij m=ns rijden ,daar meer kunnen verdienen als bouwvakkert.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Schrijf dan wat je bedoeld en niet die onzin die je telkens schrijft :bey:

Doe eens je huiswerk voor je iets begint te roepen. Je had bijvoorbeeld kunnen schrijven dat de bonden een dikke vinger in de pap hebben gehad, nee jij moet schrijven dat ze aanwezig waren in Brussel, hou je eens bij de waarheid!

Zet jij je oogkleppen eens n keer af en leer eens begrijpend lezen.

Jij weet net zo goed als ik dat bonden niet aan de Brusselse onderhandelingstafel zitten,maar dat ze wel veel invloed hebben bij mensen die daar wel zitten.

Moet ik bij jou dan altijd mijn uitspraken specificeren tot 6 letters achter de komma? ik zit geen wetsteksten te maken.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei europeaan:

Ironie is dat je misschien  nog wel eens gelijk gaat krijgen( helaas),als het zo door gaat in Oekraine zullen daar in de toekomst hele colonnes bouwmaterialen naar toe moeten.

Verder zullen de transport ondernemingen daar ( we of niet met Nederlandse roots) op zoek moeten naar chauffeurs ,omdat de chauffeurs die nu bij m=ns rijden ,daar meer kunnen verdienen als bouwvakkert.:D

Is het niet ooit zo geweest dat Nederlandse vervoerders hier hun vracht laden voor elders in Nederland en Europa, de vracht uit vente en weer terug laad voor zijn thuisland????

juist, en doordat deze “witte platen” zo veel interessanter zijn (omdat ze zo lekker goedkoop zijn) verblijven ze nu hoofdzakelijk in west Europa.

laat alles maar weer zo als “vroeger” worden, ook voor de oost Europeanen beter (op den duur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Is het niet ooit zo geweest dat Nederlandse vervoerders hier hun vracht laden voor elders in Nederland en Europa, de vracht uit vente en weer terug laad voor zijn thuisland????

j

Cor,een van de eerste vereisten om te kunnen laden voor een thuisland is dat er dan ook vrachten zijn die daar heen kunnen.

Waarom denk je dat oost Europeanen massaal naar hier komen om te werken?

Misschien omdat er in hun thuisland geen,of weinig,vrachten zijn die er vandaan komen of er heen moeten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Cor,een van de eerste vereisten om te kunnen laden voor een thuisland is dat er dan ook vrachten zijn die daar heen kunnen.

Waarom denk je dat oost Europeanen massaal naar hier komen om te werken?

Misschien omdat er in hun thuisland geen,of weinig,vrachten zijn die er vandaan komen of er heen moeten ?

Misschien omdat er hier meer betaald wordt dan in hun thuisland?????

ook een optie hè.

waarom openen west Europese bedrijven vestigingen in oost Europa als daar geen werk is volgens sommige hier????

ze openen daar een vestiging om dan hier te gaan rijden, dat zegt toch genoeg, of ben ik nu gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cor,

vroeger opende West-Europese bedrijven vestigingen in Oost-Europa omdat ze dan met goedkope chauffeurs uit die landen konden rijden. 
Maar dat is minder interessant geworden nu de wagens om de 8 weken naar hun eigen land moeten. Er zijn veel meest Oost-Europese trucks in West-Europa dan er nodig zijn om goederen naar die landen (Polen, Baltische staten, Roemenie etc) te vervoeren.

Nu zijn er ook hele grote transportondernemingen in Oost-Europa ontstaan zoals Girteka in Vilnius, Litouwen. Die opent nu een vestiging dichter bij West-Europa (in Poznan, Polen, net over de Pools-Duitse grens). Van Berlijn naar Poznan is 275 km, maar van Berlijn naar Vilnius is meer dan 1000 km. Dus dat scheelt een slok op een borrel als je 8000 trucks moet heen- en weer laten rijden.  

 

Reken maar uit: 1 x per 8 weken is 6,5 keer per jaar. Per keer 2x 750 lege kilometers. Per wagen 6.5 x 1500 km = 10000 km per jaar. 
8000 wagens x 10000 km = 80 miljoen kilometer. Dat maal de prijs per km (zal bij hun lager liggen, rond € 0,75?) = € 60 miljoen besparing.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kippenwagens hebben ze niet daar denk ik.🤭
Morgen vertrekken 2 wagens met lege kratjes ( dubbel bemand ) naar Roemenie om daar maandagmorgen te laden,
en van maandag op Dinsdag s,nachts 1000 km verderop in Bulgarije ergens bij de Griekse grens te lossen.

Deze rit 2 keer volgende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

Cor,

vroeger opende West-Europese bedrijven vestigingen in Oost-Europa omdat ze dan met goedkope chauffeurs uit die landen konden rijden. 
Maar dat is minder interessant geworden nu de wagens om de 8 weken naar hun eigen land moeten. Er zijn veel meest Oost-Europese trucks in West-Europa dan er nodig zijn om goederen naar die landen (Polen, Baltische staten, Roemenie etc) te vervoeren.
 

In dit stukje geef je het hele probleem al aan............

Ze zijn dus met te veel om het werk in eigen regio te doen.

Oplossing: inkrimpen......... (denken in oplossingen, niet in problemen.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei sprinter 516:

 

Ze zijn dus met te veel om het werk in eigen regio te doen.

Oplossing: inkrimpen......... (denken in oplossingen, niet in problemen.....)

Cor het is al vaker gezegd>> veel van die  mensen uit het Oosten zijn geen chauffeurs in hart en nieren zoals er hier wel veel zijn.

De meeste gaat het om brood op de plank te krijgen, en ja dat is ook bij mij de bedoeling, maar heb ook het zogenaamde diesel in mun bloed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei kiepenboer:

Cor het is al vaker gezegd>> veel van die  mensen uit het Oosten zijn geen chauffeurs in hart en nieren zoals er hier wel veel zijn.

 

Wat bedoel je met "geen chauffeur in hart en nieren " ?

IK vraag me dan af waar die Oost Europese chauffeurs gebleven zijn die vroeger hun auto,s onderweg lagen te repareren,omdat er eenvoudig geen dealers waren hier die die dingen repareren konden,laat staan dat er onderdelen voor te krijgen waren.

Zouden die jonger gasten die je tegenwoordig op die auto,s ziet dat niet meer kunnen dan?

Of bedoel je dat hun de Truckstar niet als bijbel zien.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei sprinter 516:

In dit stukje geef je het hele probleem al aan............

Ze zijn dus met te veel om het werk in eigen regio te doen.

Oplossing: inkrimpen......... (denken in oplossingen, niet in problemen.....)

Cor,het is heel gemakkelijk: de EU heeft regels gemaakt die het mogelijk maken dat er op deze manier gewerkt word.

En geloof maar dat er heel veel mensen beter van worden ( wij niet i.i.g)óók in west Europa.

Kijk maar naar al die bedrijven uit west Europa met vestigingen in oost Europa,dat is uitsluitend om de winst( die uiteindelijk weer bij de west Europese investeerder komt)wat op te krikken.

Alles volkomen wettelijk.

Wat mijn betreft rotten ze morgen allemaal nog op,maar voorlopig zul je er mee moeten dealen,dus inkrimpen is geen optie.

Als t morgen bij van Mossel wat slechter gaat ( wat ik niet hoop voor je) kun je de klanten van de concurrent ook niet dwingen om bij v Mossel te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vraag me af of het echt allemaal zo slecht gaat in het transport momenteel , ik krijg minder of moet meer betalen vanwege de gestegen transport kosten , personeel is in alle branches niet meer aan te slepen , ook volop vacatures in de logistiek , denk als men het werk allemaal gedaan wilt krijgen niet meer zonder het voormalig Oostblok kan , en dat leeg terug rijden is net zo'n onzin als met lege vliegtuigen rondvliegen om de landingsrechten te behouden ,en dat in het tijdperk dat iedereen zijn mond vol heeft over het klimaat .

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Cor,het is heel gemakkelijk: de EU heeft regels gemaakt die het mogelijk maken dat er op deze manier gewerkt word.

En geloof maar dat er heel veel mensen beter van worden ( wij niet i.i.g)óók in west Europa.

Kijk maar naar al die bedrijven uit west Europa met vestigingen in oost Europa,dat is uitsluitend om de winst( die uiteindelijk weer bij de west Europese investeerder komt)wat op te krikken.

Alles volkomen wettelijk.

Wat mijn betreft rotten ze morgen allemaal nog op,maar voorlopig zul je er mee moeten dealen,dus inkrimpen is geen optie.

Als t morgen bij van Mossel wat slechter gaat ( wat ik niet hoop voor je) kun je de klanten van de concurrent ook niet dwingen om bij v Mossel te kopen.

En dit is dus waarom ik vanaf begin af aan nooit achter dat “een Europa” gestaan heb.

en maar blijven zeggen dat we er allemaal beter van geworden zijn…

Nou onder de streep heeft het meer geld en ellende gekost.

Mijn vader zij het altijd al “vroeger was alles beter@ in veel opzichten had hij wel gelijk, zeker war Europa betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei sprinter 516:

En dit is dus waarom ik vanaf begin af aan nooit achter dat “een Europa” gestaan heb.

en maar blijven zeggen dat we er allemaal beter van geworden zijn…

Nou onder de streep heeft het meer geld en ellende gekost.

Mijn vader zij het altijd al “vroeger was alles beter@ in veel opzichten had hij wel gelijk, zeker war Europa betreft

Besef je wel dat er mensen geld verdienen aan dat "een Europa"

Mensen die daardoor een auto kunnen rijden die bij Van Mossel(of all companies) vandaan komt,en jij zo ook je inkomen genereert.

IK ga niet beweren dat die EU nu zo zaligmakend is,maar heb in het verleden aan den lijve ondervonden dat wij als Nederland kansen hebben gekregen in Europa,neem als voorbeeld maar het transport,jarenlang hebben Nederlandse bedrijven het transport in west Europa gedomineerd,een ik  en vele medecollega's hebben daar een dik belegde boterham aan verdient.

Maar,zoals ik al meer gezegd heb: een beetje minder EU en wat meer EEG zou geen kwaad kunnen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei europeaan:

Wat bedoel je met "geen chauffeur in hart en nieren " ?

IK vraag me dan af waar die Oost Europese chauffeurs gebleven zijn die vroeger hun auto,s onderweg lagen te repareren,omdat er eenvoudig geen dealers waren hier die die dingen repareren konden,laat staan dat er onderdelen voor te krijgen waren.

Zouden die jonger gasten die je tegenwoordig op die auto,s ziet dat niet meer kunnen dan?

Of bedoel je dat hun de Truckstar niet als bijbel zien.:D

Dat was niet zozeer omdat er geen dealers waren die die dingen konden repareren, maar meer omdat de garagebedrijven vroeger contant betaald wilden worden voor hun reparaties (als zo'n chauffeur al ITS belde moest je als monteur de wagen meenemen naar de werkplaats en pas laten gaan nadat de financiën waren geregeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Dat was niet zozeer omdat er geen dealers waren die die dingen konden repareren, maar meer omdat de garagebedrijven vroeger contant betaald wilden worden voor hun reparaties (als zo'n chauffeur al ITS belde moest je als monteur de wagen meenemen naar de werkplaats en pas laten gaan nadat de financiën waren geregeld).

Dat ook natuurlijk,maar het kwam niet eens bij hun op om een dealer te bellen ,men verwachtte van hun dat ze de auto zelf repareerden.

Daar waren ze voor opgeleid en daar werden ze voor betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ nou, die opleiding viel wel mee. Wij kregen halverwege de 90-er jaren eens de opdracht om bij een stuk of tien Kamaz trekkers tachograven in te bouwen, anders mochten ze niet meer vervoeren (ik meen voor Dell computers). Nou had onze werkplaatschef altijd haast, voordat die van de put af was had die al vier keer geschakeld. Maar dan moet de rem het wel doen bij het hek ... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Eeweep:

^^ nou, die opleiding viel wel mee. Wij kregen halverwege de 90-er jaren eens de opdracht om bij een stuk of tien Kamaz trekkers tachograven in te bouwen, anders mochten ze niet meer vervoeren (ik meen voor Dell computers). Nou had onze werkplaatschef altijd haast, voordat die van de put af was had die al vier keer geschakeld. Maar dan moet de rem het wel doen bij het hek ... LOL

Als jullie werkplaatschef er bij het hek pas achterkomt hoe de toestand van de remmen is ,zeg dat meer over jullie chef dan over de remmen van die Kamaz.LOL

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei europeaan:

Als jullie werkplaatschef er bij het hek pas achterkomt hoe de toestand van de remmen is ,zeg dat meer over jullie chef dan over de remmen van die Kamaz.LOL

Dat zeg ik, de man had altijd haast. Van de andere kant, je gaat geen remtrommels lostrekken voor de montage van een tachograaf, dat deed je ook ruim 25 jaar geleden niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:


Die zijn allang met pensioen. De muur viel in 1988(?), bijna 35 jaar geleden. En voor die tijd zaten er al geen snotneuzen op de auto’s van de bekende Oost-Europese bedrijven. 

Klopt,maar die vakkennis is toch niet in één generatie verloren gegaan.

Er zitten daar best wel n hoop pannekoeken op die auto's,maar er zullen toch wel mensen zijn die wél weten waar ze mee bezig zijn,w.i.b :Waberer (b.v) heeft iets van 10 % totall los gevallen,dat is 200 op 2000 auto,s, die overige 1800 hebben die dan allemaal geluk dat ze niks hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei europeaan:

Wat bedoel je met "geen chauffeur in hart en nieren " ?

IK vraag me dan af waar die Oost Europese chauffeurs gebleven zijn die vroeger hun auto,s onderweg lagen te repareren,

Uitzonderingen daar gelaten, maar je zult het toch wel met mee eens zijn dat er de laatste 15 jaar veel
vrienden uit het Oosten zijn gekomen puur voor het geld.

Zoals vroeger veel Ollandse bouwvakkers voor een koppelbaas werkte in Duitsland.
Puur omdat men daar meer kon verdienen

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei europeaan:

 

Wat mijn betreft rotten ze morgen allemaal nog op,maar voorlopig zul je er mee moeten dealen,dus inkrimpen is geen optie.

 

Volgens mij blijf jij te veel in het verleden hangen.

Als ze morgen allemaal retour naar het Oosten gaan, dan heeft de logistiek in het Westen een vet probleem.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei kiepenboer:

Volgens mij blijf jij te veel in het verleden hangen.

Als ze morgen allemaal retour naar het Oosten gaan, dan heeft de logistiek in het Westen een vet probleem.

Ik denk nie alleen logistiek. Wat te denken van de tuinders en akkerbouw. 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden