[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 17-3-2022 om 15:38 zei sprinter 516:

Misschien omdat er hier meer betaald wordt dan in hun thuisland?????

ook een optie hè.

waarom openen west Europese bedrijven vestigingen in oost Europa als daar geen werk is volgens sommige hier????

ze openen daar een vestiging om dan hier te gaan rijden, dat zegt toch genoeg, of ben ik nu gek?

Cor, denk aan je hart. Jij maakt je drukker over de terugkeerplicht als menig werkgever.  Die terugkeerplicht heeft menig werkgever al onder controle al kost het idd geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei kiepenboer:

(..)

Als ze morgen allemaal retour naar het Oosten gaan, dan heeft de logistiek in het Westen een vet probleem.

 

Komen er nu een hoop deze kant op.. NL touringcars rijden er zelfs op, las ik gisteren.

NL regering stelt zich soepel op...  (hoor je niet over de groepen mensen die hier al zijn en niet mógen werken..).

 

Er zullen wel een paar kassen leeg komen te staan, aankomende cyclus'en vanwege de te hoge energieprijzen..  kunnen mooi wat caravans in.. en dan werken en maffen.. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-3-2022 om 10:25 zei europeaan:

Besef je wel dat er mensen geld verdienen aan dat "een Europa"

Mensen die daardoor een auto kunnen rijden die bij Van Mossel(of all companies) vandaan komt,en jij zo ook je inkomen genereert.

IK ga niet beweren dat die EU nu zo zaligmakend is,maar heb in het verleden aan den lijve ondervonden dat wij als Nederland kansen hebben gekregen in Europa,neem als voorbeeld maar het transport,jarenlang hebben Nederlandse bedrijven het transport in west Europa gedomineerd,een ik  en vele medecollega's hebben daar een dik belegde boterham aan verdient.

Maar,zoals ik al meer gezegd heb: een beetje minder EU en wat meer EEG zou geen kwaad kunnen.

Juist die laatste regel zegt genoeg Peter, de EEG van voor de EU was zo slecht nog niet.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-3-2022 om 13:37 zei europeaan:

Cor,een van de eerste vereisten om te kunnen laden voor een thuisland is dat er dan ook vrachten zijn die daar heen kunnen.

Waarom denk je dat oost Europeanen massaal naar hier komen om te werken?

Misschien omdat er in hun thuisland geen,of weinig,vrachten zijn die er vandaan komen of er heen moeten ?

Misschien was het dan ook verstandiger om geen transport bedrijf te beginnen als er geen werk genoeg is???

Zo maar een ideetje hoor Ger?

Als je weet dat jouw bedrijf geen levensvatbaarheid heeft begin je er niet aan, maar je verdraait de zaken wel een beetje nu.

Dat er hier zo veel Oost Europese bedrijven rijden komt niet alleen omdat er daar zo weinig werk is, maar omdat de Westerse bedrijven een gat in de markt zagen (waar de Oost Europeanen weer brood in zagen) om aan goedkope arbeidskrachten te komen. 

Ze openden zelf vestigingen daar (meestal alleen op papier) maar vervoerders als (mijn oud werkgever) Raben reed eerst zelf continu voor haar Nederlandse klanten naar Polen op en neer, totdat ze ontdekte dat een Pool veel goedkoper was, en huurde Polen in en opende daar zelf een vestiging (om meer in eigen beheer te houden).

En zo is de ellende begonnen van de invasie van oost Europeanen naar onze westerse wereld, immers voor die mensen was er hier meer te verdienen dan in hun eigen regio..

Voor de Oost Europeanen een win-win situatie qua inkomen, alleen moest dan wel "even" de Europese wetgeving aangepast worden om deze lieden hier langer te kunnen laten rijden (om er meer van te profiteren), dus moest (voor het mooie) de wet (God hoe heet dat ook al weer, dat ze 3x hier een rit mogen doen, voor het land weer te verlaten) zodat de West Europeanen er meer aan konden verdien, en het voor hun rendabeler is om hier te blijven en niet terug te gaan naar eigen land.

Is er een chauffeurs tekort?? Ja, maar bij een betere betaling en arbeidsvoorwaarden hier zou dit ook zeker wel opgelost kunnen worden lijkt mij, daar hebben we al die Oosterlingen niet voor nodig (al beweren bepaalde werkgevers van wel).

 

In mijn ogen is door de EU de markt naar de kloten gegaan.........

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-3-2022 om 18:50 zei kiepenboer:

Volgens mij blijf jij te veel in het verleden hangen.

Als ze morgen allemaal retour naar het Oosten gaan, dan heeft de logistiek in het Westen een vet probleem.

Mede omdat we te veel op onze "Oosterlingen" zijn gaan bouwen, waardoor er hier veel te weinig aanwas is die het vak nog willen gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Hoezo de voordelen Ger?

Raben is geen haar beter dan al die andere hoor, en ja Europa heeft er voor gezorgd dat deze situatie zoals die nu uit de hand gelopen is mogelijk geworden is.

En waar is dat tekort aan arbeidskrachten door ontstaan Ger???

Omdat de goedkope krachten de duurdere Nederlanders uit het veld gedreven hebben.

In het transport is dit net zo. Als we gewoon een normale salaris door betaald krijgen als we onderweg zijn, ook als we door rijtijdenwet of omstandigheden)zouden er veel meer mensen de weekenden weg willen gaan hoor.

Net als RobNiat en Pierre (en anderen die ik nu even vergeten ben om te noemen) willen we best langer van huis, maar dan moet dat financieel wel interessant worden voor de chauffeurs.

Het leven in Nederland wordt alleen maar duurder en de salarissen alleen maar slechter, waardoor mede door de strenge wetgeving er niemand meer voor dat geld weken van huis wil.

En ook in de tuinbouw en dergelijke willen de werkgevers niet genoeg betalen voor Nederlandse arbeidskrachten, dus willen we er niet werken voor dat zware werk tegen bijstands niveau.

Dan is de roep naar goedkope Oostblokkers al snel gemaakt he (gelukkig willen deze mensen wel hard werken voor een hoger salaris dan in hun thuisland)

Nederland stond erbij en keek er naar..... (met dank aan Europa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Ger-1957:

Daar zorgen jij en ik voor, wij willen niet meer betalen in de supermarkt.

Het is de supermarkt die bepaald wat de producent krijgt voor zijn product en niet de producent.

Helemaal mee eens , op boodschappen is het eerste waar men op bezuinigd , daarom zijn de bio producten ook een flop , als men de mensen vraagt of ze bio producten kopen zegt 80% volmondig ja , omdat men weet dat dat het goede geaccepteerde antwoord is , in de verkoop is het bij lange na niet te zien , omdat het jawel te duur is , waarom zou je 3 x meer betalen voor een product en houdt je geld over om wel bv 3x op vakantie te kunnen , noem waar wat .

 

En dat over dat loon , als er meer loon betaald zou worden dan krijgt men werk volk , denk dat dat veel te optimistisch is gesteld , west europeanen zijn verleerd  om met hun handen te werken , ze willen allemaal schoon werk en dik betaald en het liefst 3 dagen werken , ik kan niet eens 10 schollieren meer vinden die bollen willen pellen , want vieze handjes en niet cool , en heel vaak hoeven ze van hun ouders niet meer , geld zat , 30 jaar geleden makkelijk 30 personen .

Ik denk ook dat de hervorming van scholen een rol speelt , er zijn zoveel beroepen bij gekomen , dat er ook een heel brede opleidingen voor zijn gekomen , en dan wordt de spoeling veel dunner , denk dat het in het oosten dat veel minder is . 

Daarnaast is de markt voor de landbouw de wereld markt , graan bv brengt hier net zoveel op als in Afrika , dus als de landbouw hier met duur personeel werkt , moet hun producten veel meer opbrengen om uit de kosten te komen , tja dan komt het wel uit het buitenland ,want consument koopt altijd het goedkoopste voedsel ook al is het slechter .

Ze hebben ooit een miljoenen kostende project gehad in meende Rotterdam , bus vol met uitkeringen naar de kassen , daar kwamen ze er achter waar hun handen voor bedoeld waren , volgende dag zat er nog maar 1 in de bus , Miljoenen om 1 aan het werk te zetten .

Nederland zit ook gewoon vol met mensen die gewoon niet willen werken , die hangen liever de Holleeder uit dan dat ze gewoon werken voor hun geld .

En zoals hier al eerder beschreven is , wie wil er nu werken en door een foutje een compleet maand salaris in willen leveren omdat men je ziet als een verdienmodel voor de staat , bedoel niet de grove overtredingen maar de pietluttige .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Kom op Cor, we hebben zelden zo'n laag werkelozen cijfer gehad

 

 Daar zorgen jij en ik voor, wij willen niet meer betalen in de supermarkt.

Het is de supermarkt die bepaald wat de producent krijgt voor zijn product en niet de producent.

Sorry Ger, maar de consument bepaalt de prijs niet hoor, die mag hem alleen afrekenen wat er op de sticker staat.

de supermarkt bepaald inderdaad voor welke prijs het product gekocht mag worden, wij als consument niet hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Ik heb het er niet over dat Raben beter is, ik pakte alleen jou voorbeeld.

Maar wat ik bedoel is wij mogen overal op de wereld geld verdienen, maar hun (ja die weer) mogen alleen in hun eigen land blijven, hypocriet noemen ze zoiets. 

Ik schijf nergens dat hun hier geen geld mogen verdienen, maar geef ze dan ook Nederlands loon, zodat er geen verschil zit tussen hun en ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
5 uur geleden zei Vledder:

(...) het EU-mobiliteitspakket. In feite is het een loze belofte.

 

Dat heb ik vanaf dag één al geroepen, toen die flauwekul begon met het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine. 

 

Kijk goed om je heen en zie wat er allemaal onderweg rijd en langs de kant staat. Te massaal en daarom onmogelijk om de regels van het MobilityPackage te kunnen handhaven. En ja... af en toe pakken ze er wel eens ééntje, de werkgevers tikken die boete lachend af..

  • Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-4-2022 om 20:58 zei Pierre:

 

Dat heb ik vanaf dag één al geroepen, toen die flauwekul begon met het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine. 

 

 

Hier ook,maar als je daar je mening over ventileert en om een goede uitleg vraagt (over het waarom) word je genegeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei europeaan:

Hier ook,maar als je daar je mening over ventileert en om een goede uitleg vraagt (over het waarom) word je genegeerd.

 

Gewoon effe het woordje "vakbond" aan de haak prikken en in het water gooien. Dan hapt de vis vanzelf... :D

  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Quincy:

 

Als ik naar jou profielfoto kijk gaan bij de term Polensprinter bij jou de alarmbellen wel af denk ik 😇

Verklaar u nader??? Wat heeft dit met mijn voertuig te maken????

ik rij op een 2 lader speciaal omdat wij ook in centrums en dergelijke te kunnen lossen/laden, daar kun je met een 9 lader niet echt uit de voeten, en ik kom de grens niet over als Nederlander op een Nederlands gekentekend voertuig, nogal een verschil met de Polensprinters hè

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het grote probleem met de terugkeerplicht is volgens het artikel dat de boete geïnd moet worden in het land van vestiging. Dus de BAG of de ILT kunnen de overtreding vaststellen maar dan moeten ze het PV naar de LT, LV of BG overheidsinstanties sturen om het geïnd te krijgen. En dat zijn nou net de landen die bezwaar hebben gemaakt tegen de terugkeerplicht, dus die gaan dat niet innen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

Het idee is prima, maar loopt vast omdat er zelden tot niet gehandhaafd wordt

Het idee is helemaal niet prima;

Het draagt totaal niet bij aan het sociaal welzijn van de betreffende chauffeur,

En al helemaal niet aan de verkeersveiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Vledder:

Het grote probleem met de terugkeerplicht is volgens het artikel dat de boete geïnd moet worden in het land van vestiging. 

DE auteur van het artikel refereert naar EU 1071/09,ik heb daar eens even rondgesnuffeld ,maar kan nergens ontdekken waaruit dit zou blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Het idee is helemaal niet prima;

Het draagt totaal niet bij aan het sociaal welzijn van de betreffende chauffeur,

En al helemaal niet aan de verkeersveiligheid.

En waarom draagt het (volgens jou Peter), niet bij aan het sociale welzijn van de chauffeur???

als een chauffeur 2 weken van huis is, wil die best wel een weekendje erna bij zijn gezin thuis zijn lijkt mij, en dan bijvoorbeeld weer 2 weekenden weg, kan prima, en dat is volgens mij ook de bedoeling van deze wet.

met verkeersveiligheid heeft het onder niets te maken mits hij niet te veel uren werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden