[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

En waarom draagt het (volgens jou Peter), niet bij aan het sociale welzijn van de chauffeur???

als een chauffeur 2 weken van huis is, wil die best wel een weekendje erna bij zijn gezin thuis zijn lijkt mij, en dan bijvoorbeeld weer 2 weekenden weg, kan prima, en dat is volgens mij ook de bedoeling van deze wet.

met verkeersveiligheid heeft het onder niets te maken mits hij niet te veel uren werkt

Die regel ,EU 561/2006 art 8 schrijft alleen voor  dat een chauffeur zijn normale wekelijkse rust niet in het voertuig door mag brengen,dat hij om de twee weken thuis moet zijn staat nergens beschreven.

Evenmin staat er nergens dat,als het voertuig om de X aantal weken naar de standplaats moet terugkeren,dat dan de chauffeur ook automatisch op de standplaats komt.

 

IK heb respect voor de ILenT ( en in vele gevallen ook de BAG ) dat zij er voor kiezen om de controle op deze regel voor geen prioriteit te geven( tot frustratie van de heren Atema en v Rijssel :D )

Franse en Belgische inspecties zijn een iets ander verhaal : daar gaat t alleen om zo veel mogelijk geld binnen te halen lijkt t soms wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:

Niet elke chauffeur heeft een gezin Cor. Dat om te beginnen. 
 

En elke chauffeur heeft zo zijn voorkeuren. Zo denk jij het gevonden te hebben bij Van Mossel met relatief licht werk en dagritten. Terwijl een ander liefst pendelt tussen Italië en Spanje. En die laatste heel gelukkig is in die contreien en niet zo nodig naar huis hoeft. 
 

Het is niet zo dat iemand jou met een mes op de keel dwingt om naar Spanje te rijden en daar te laden voor Italië of Griekenland. 
Als dat werk je niet past dan begin je er gewoon niet aan. 
 

Maar het is niet aan een ploegje oude, uitgebluste mannen om uit te maken dat een ander niet het werk kan doen wat hij graag wil. 

Die enkele die daar voor kiest, mag voor mij, mits hij een rondrit rijd en regelmatig (met de truck) ook weer in zijn thuisland eindigt.

en dat is het grote probleem in deze.

deze regeling is juist bedoeld om deze mensen ook eens regelmatig thuis te laten komen, waar volgens mij niets mis mee is.

deze mensen vertrekken niet vanuit hun thuisland (met hun truck), maken een rit in Europa en gaan weer (met de truck) naar hun thuisland terug na 1 of 2 weken, nee ze worden in west Europa te werk gesteld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei sprinter 516:

Die enkele die daar voor kiest, mag voor mij, mits hij een rondrit rijd en regelmatig (met de truck) ook weer in zijn thuisland eindigt.

en dat is het grote probleem in deze.

deze regeling is juist bedoeld om deze mensen ook eens regelmatig thuis te laten komen, waar volgens mij niets mis mee is.

deze mensen vertrekken niet vanuit hun thuisland (met hun truck), maken een rit in Europa en gaan weer (met de truck) naar hun thuisland terug na 1 of 2 weken, nee ze worden in west Europa te werk gesteld 

Cor,je zou voorlichter moeten worden bij een of andere vakbond.

Deze mensen maken een keuze;op een paar jaar meer geld verdienen in het buitenland of blijven ploeteren in hun thuisland.

Als ze regelmatig thuis willen zijn moeten ze dat zelf met hun werkgever uitonderhandelen,gaat dat niet; ander werk zoeken( met alle consequenties van dien.

 

Alles wat je aangeeft is slechts populair( vakbonds) gelul wat voor werkgelegenheid geen zoden aan de dijk zet.

"Vroehâhh" toen het midden en verre oosten werk loskwam gingen veel collega's massaal dat werk doen,tot aller tevredenheid.

Anderen (zoals ik)die niet graag maanden van huis waren deden ander werk,en gingen niet bij bedrijven die midden of verre oosten reden werken  C'est simple comme dit bonjour ( het zo gemakkelijk als goedendag zeggen)

 

Overigens: als je tegen een fabrieks arbeider zei dat je de hele week van maandag tot vrijdag niet naast je vrouw sliep ging het vingertje al naar hun voorhoofd.:D

 

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel vreemd dat “we” enkele jaren geleden nog vel tegen al die oost Europeanen waren die “ons” mooie werk hier weg kaapten, en dat enkele van deze mensen nu ineens de vlag uit hangen voor die zelfde oost Europeanen.

zou dat komen omdat ze nu zelf bij een werkgever werken die deze mensen ook in (goedkope) dienst hebben??????

de oost Europeanen worden op handen gedragen ineens…….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

(...)en dat enkele van deze mensen nu ineens de vlag uit hangen voor die zelfde oost Europeanen.

zou dat komen omdat ze nu zelf bij een werkgever werken die deze mensen ook in (goedkope) dienst hebben??????

 

Heb je het hier nu bewust over 'enkele mensen', of doel je specifiek op mij maar durf je het eigenlijk niet zo direct te zeggen?

 

Maakt niet uit Cor, geeft verders ook niet. Je plaatst hier opnieuw een compleet onsamenhangend epistel zoals je dat laatst ook al eens deed in een reactie met precies dezelfde strekking.

Uiteraard vraagt dat om reactie, en die wil ik best geven. Echter krijgen we straks dat gejammer weer van jou dat de sfeer word verpest en het forum ten gronde word gericht etc. als er rake uitspraken worden gedaan, dus ik bespaar het je deze keer.

 

Toch nog even dit; er van uitgaande dat het mijzelf betreft in jou verhaal is het opvallend te noemen dat ik volgens jou opeens de Oostblokkers op handen zou dragen, terwijl je vriend uit Helmond mij beticht van discriminatie en wegzet als een racist. Dat is niet echt te rijmen.

Ook omdat ik 'nu' bij een werkgever zou werken met oost-Europeanen en deze 'op handen zou dragen'; bij mijn vorige werkgever reden er ook Polen op de auto dus ik weet niet waar je jou uitspraak hu eigenlijk precies op baseert.

 

Maar vooruit, kom eens met concrete voorbeelden waarin ik opeens de collega's uit het oostblok de hand boven het hoofd zou houden omdat ik nu bij een bedrijf werk waar ook oostblok op de bok zit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-4-2022 om 17:52 zei sprinter 516:

Verklaar u nader??? Wat heeft dit met mijn voertuig te maken????

ik rij op een 2 lader speciaal omdat wij ook in centrums en dergelijke te kunnen lossen/laden, daar kun je met een 9 lader niet echt uit de voeten, en ik kom de grens niet over als Nederlander op een Nederlands gekentekend voertuig, nogal een verschil met de Polensprinters hè

 

 

Ik bedoelde eigenlijk dat de Polensprinters veel goedkoper dan jou kunnen werken. En ze kunnen legaal zomaar wat cabotage ritten doen.

 

Of kunnen ze jou werk niet doen, kan ook he....

  • Haha 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

 

Heb je het hier nu bewust over 'enkele mensen', of doel je specifiek op mij maar durf je het eigenlijk niet zo direct te zeggen?

 

Maakt niet uit Cor, geeft verders ook niet. Je plaatst hier opnieuw een compleet onsamenhangend epistel zoals je dat laatst ook al eens deed in een reactie met precies dezelfde strekking.

Uiteraard vraagt dat om reactie, en die wil ik best geven. Echter krijgen we straks dat gejammer weer van jou dat de sfeer word verpest en het forum ten gronde word gericht etc. als er rake uitspraken worden gedaan, dus ik bespaar het je deze keer.

 

Toch nog even dit; er van uitgaande dat het mijzelf betreft in jou verhaal is het opvallend te noemen dat ik volgens jou opeens de Oostblokkers op handen zou dragen, terwijl je vriend uit Helmond mij beticht van discriminatie en wegzet als een racist. Dat is niet echt te rijmen.

Ook omdat ik 'nu' bij een werkgever zou werken met oost-Europeanen en deze 'op handen zou dragen'; bij mijn vorige werkgever reden er ook Polen op de auto dus ik weet niet waar je jou uitspraak hu eigenlijk precies op baseert.

 

Maar vooruit, kom eens met concrete voorbeelden waarin ik opeens de collega's uit het oostblok de hand boven het hoofd zou houden omdat ik nu bij een bedrijf werk waar ook oostblok op de bok zit....

Ik zal het anders schrijven dan, speciaal voor jou.

Ooit was je ook geen voorstander van de oost Europeanen, en blijkbaar heb je er nu totaal geen moeite meer mee, zo beter Pierre????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Quincy:

 

 

Ik bedoelde eigenlijk dat de Polensprinters veel goedkoper dan jou kunnen werken. En ze kunnen legaal zomaar wat cabotage ritten doen.

 

Of kunnen ze jou werk niet doen, kan ook he....

Waar schrijf ik dat "hun" dat niet kunnen doen dan????

En vergeet niet dat ik niet vi=oor een transportbedrijf werk, maar in het eigen vervoer, en ja met een vrachtwagen met een laadvermogen van 5 ton totaal, en ja, daar zit ook een aanhanger achter.

Blijkbaar heeft ook u mij als projectiel gevonden om af te schieten.........

Maakt niet uit, ik heb een brede rug.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Quincy:

 

 

Ik bedoelde eigenlijk dat de Polensprinters veel goedkoper dan jou kunnen werken. En ze kunnen legaal zomaar wat cabotage ritten doen.

 

Of kunnen ze jou werk niet doen, kan ook he....

De term "polensprinter heeft betrekking op de max 3500 kg voertuigen* waarmee zonder vergunning,zonder rijverbod en zonder snelheids begrenzing door Europa gereden word.

Inderdaad kun je de mensen die daarop rijden en in deze cabinetjes leven bestempelen als "kakkerlakken"

Daar zou door wetgeving wat sociale verworvenheden niet verkeerd zijn.

 

* de vergunningplicht bestaat in de EU slechts vanaf 3500 kg bruto gewicht,met een Nederlands gekentekend voertuig begint dit met een laadvermogen van 500 kg.

Hoewel men dit in de EU ook terug wilt brengen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei sprinter 516:

Ik zal het anders schrijven dan, speciaal voor jou.

Ooit was je ook geen voorstander van de oost Europeanen, en blijkbaar heb je er nu totaal geen moeite meer mee, zo beter Pierre????

 

Nogmaals, kom dan eens met concrete voorbeelden waarin ik beweer geen moeite te hebben met oost-Europeanen en de hele malaise daarom heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei sprinter 516:

Waar schrijf ik dat "hun" dat niet kunnen doen dan????

En vergeet niet dat ik niet vi=oor een transportbedrijf werk, maar in het eigen vervoer, en ja met een vrachtwagen met een laadvermogen van 5 ton totaal, en ja, daar zit ook een aanhanger achter.

Blijkbaar heeft ook u mij als projectiel gevonden om af te schieten.........

Maakt niet uit, ik heb een brede rug.......

 

 

Jij werkt niet voor een transport bedrijf dus jij heb er geen last van zeg je....

 

Als ik hier zo jou reacties lees "schijt je in in vodden' voor ze en heb je er wel degelijk mee te maken, anders snap ik je niet helemaal.  En waarom zou ik u als projectiel gevonden hebben? Allemaal een beetje onsamenhangend vind u ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zal nog 1x proberen uit te leggen waarom deze wet er gekomen is.

in west Europa is voor oost Europeanen (en nog verder weg) meer te verdienen dan in hun thuisland. Voor hun dus een win situatie, en daar nemen ze de uitbuiting door west Europa maar graag voor lief.

JA RobNiat ik noem het nog steeds uitbuiting, omdat ik van mening ben dat deze mensen hier prima moeten kunnen werken en het werk in west Europa weg rijden (wat ze nu ook al doen) maar dan wel tegen een westers salaris, en daar zit het probleem juist.

ze krijgen minder betaald, dus uitgebuit.

dat hun (standaard) weken van huis zijn en dus makkelijk nog op donderdag naar bijvoorbeeld Spanje rijden (want hun maakt het niet uit waar ze het weekend verblijven), daarom zijn er bijna geen Nederlandse chauffeurs meer (uitzonderingen daar gelaten) die weken weg zijn, immers hun hebben vaak een vast loon (in tegenstelling tot west Europese collega’s).

weer een vorm van uitbuiting.

Als het dus is omdat we een chauffeurs tekort hier hebben, neem deze mensen dan in dienst tegen Nederlandse salarissen (maar dat doen we dan weer niet) dan heeft niemand er een probleem mee, en hoeven deze wetten ook niet bedacht te worden., en hoef je ook geen carbotage wet in te voeren. (Ook deze wet is er voor een eerlijk speelveld).

de transport sector is verrot .

Betaal deze mensen naar onze maatstaven en het hele probleem is opgelost.

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei sprinter 516:

Betaal deze mensen naar onze maatstaven en het hele probleem is opgelost.

ben bang dat dan heel Oost Europa hier komt werken en dat de werkloosheid/werklozen in het westen zal oplopen en onbetaalbaar word.

 want die (Bruto) westerse lonen die aan hun betaald worden, zullen belast worden in het land waar ze wonen en derhalve niets bijdragen aan ons bruto nationaal belasting /premie stelsel.

dat beetje omzet van hun bij den Aldi draagt ook niets bij:D

  • Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Ik zal nog 1x proberen uit te leggen waarom deze wet er gekomen is. (...) 

 

Je hoeft niks uit te leggen want eigenlijk weet je helemaal niks. Vast geld, minder betaald, uitbuiting, niet voor Nederlands salaris. Waar al je al die onzin toch vandaan?

 

Je werkt niet met die mensen, je spreekt nooit met deze mensen en je hebt nooit gewerkt bij een bedrijf met deze mensen maar wil voor je eigen plezier deze discussie in stand houden met allerlei onzin en het standaard riedeltje wat iedere simpele ziel opdreunt als het over chauffeurs uit het oostblok gaat en eigenlijk helemaal niet weet wat er precies speelt in deze business.

 

En nu even een paar standaard sneu-smileys van jou en je vrienden graag. :D

  • Like 3
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei Pierre:

 

Je hoeft niks uit te leggen want eigenlijk weet je helemaal niks. Vast geld, minder betaald, uitbuiting, niet voor Nederlands salaris. Waar al je al die onzin toch vandaan?

 

Je werkt niet met die mensen, je spreekt nooit met deze mensen en je hebt nooit gewerkt bij een bedrijf met deze mensen maar wil voor je eigen plezier deze discussie in stand houden met allerlei onzin en het standaard riedeltje wat iedere simpele ziel opdreunt als het over chauffeurs uit het oostblok gaat en eigenlijk helemaal niet weet wat er precies speelt in deze business.

 

En nu even een paar standaard sneu-smileys van jou en je vrienden graag. :D

Nou leg jij als expert dan is precies uit hoe het wel zit dan…..

wasrom heeft jou werkgever zoveel witte platen tijden met werk vanuit Nederland (wat Nederlandse chauffeurs ook kunnen doen).

Want dat is de reden waarom deze regels in het leven geroepen zijn (ze zijn goedkoper)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

ze krijgen minder betaald, dus uitgebuit

Daar moet je denk ik niet naar kijken , je moet kijken wat die mensen onder de streep overhouden , en wat ze daar mee kunnen in hun thuis land , om daar een goede vergelijking van te kunnen maken om te kunnen stellen dat ze uitgebuit worden . 

En tegenwoordig zijn die mensen ook wel wijs genoeg om te zeggen ik doe het wel of ik doe het niet .

En voor de mensen die vinden dat ze de markt verpesten , dat is hetzelfde als mensen die beunhazen in huren ipv de plaatselijke timmer of schilder bedrijf , zijn vele die dat  doen , en vaak ook de zelfde groep die loopt te zeuren over buitenlanders die hier werken ,beetje hypocriet allemaal .

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

 

ze krijgen minder betaald, dus uitgebuit.

 

Blijft eigen keus cor,ze verdienen nog altijd meer als in hun thuisland ,hoor ze bij ons niet echt klagen(zijn erbij die werken er al jaren en wonen ook in NL.)

Al zullen er best bedrijven tussenzitten die de chauffeurs "uitbuiten".

Maar om nou een bv een Roemeen in dienst van een Roemeense bv die hier rijd een NL salaris te geven.......als pierre een week of 2 weken in Griekenland rondrijd krijgt hij toch ook geen salaris naar Griekse maarstaven(neem jou ff als voorbeeld pierre sorry)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

wasrom heeft jou werkgever zoveel witte platen tijden met werk vanuit Nederland (wat Nederlandse chauffeurs ook kunnen doen).

 

 

Precies dat: werk wat Nederlandse chauffeurs ook kunnen doen, maar waar geen hond voor te krijgen is. Zelfs niet met een E7, fatsoenlijk materiaal en allerlei andere extra voorwaarden.

 

Wel een hoop barre praat onderweg maar als het puntje bij paaltje komt willen ze toch liever ieder weekend thuis zijn, is de afstand woon-werkverkeer opeens te lang, moeten ze doordeweeks naar de dartclub of 's avonds hand in hand met Miep op de bank zitten. Kortom aan smoesjes geen gebrek.

Anders gezegd; er is bijna geen man te krijgen die nog weken met de auto onderweg wil ondanks dat het werk er echt nog wel is, dus men moet iets. Dat speelt nagenoeg bij alle bedrijven.

 

Bij mijn vorige werkgever hebben ze tegenwoordig 15 Litouwse chauffeurs in het AH-werk zitten. Gewoon binnenlands werk en iedere avond thuis, wat iedere Nederlandse chauffeur ook had kunnen doen maar waar ook voor dit werk zelfs geen mens meer te vinden is....

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei andremast:

Blijft eigen keus cor,ze verdienen nog altijd meer als in hun thuisland ,hoor ze bij ons niet echt klagen(zijn erbij die werken er al jaren en wonen ook in NL.)

Al zullen er best bedrijven tussenzitten die de chauffeurs "uitbuiten".

Maar om nou een bv een Roemeen in dienst van een Roemeense bv die hier rijd een NL salaris te geven.......als pierre een week of 2 weken in Griekenland rondrijd krijgt hij toch ook geen salaris naar Griekse maarstaven(neem jou ff als voorbeeld pierre sorry)

Het hele verschil met de Griekenland rit van Pierre is dat Pierre, vanuit Nederland naar Griekenland rijde, daar lost/laad en weer terug naar eigen land gaat.

de Oostblokkers die hier rijden, rijden hier het werk weg zonder 1of 2x per maand in eigen land te laden/lossen.

ik weet zeker dat er bijna geen enkele Nederlandse vervoerder deze mensen in dienst zou nemen als ze het zelfde salaris zouden beuren dan wij.

en DAAROM noem ik het uitbuiten,

ze rijden hier omdat ze goedkoper zijn, en niet alleen om het tekort aan arbeidsplaatsen op te lossen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden