[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
4 uur geleden zei sprinter 516:

Ik vindt het zeker nogal wat dat ik elke avond thuis ben Matthieu, dit omdat ik alleen maar in Nederland rond rijd, niet vreemd dan toch????

Ik heb mijn international tijd (gelukkig) achter mij liggen, en heb ook geen behoefte meer om dat werk te doen.

En van mij mogen andere zeer zeker internationaal rijden hoor en ook zeker voor langere tijd van huis zijn, mochten ze dit willen (en werk technisch kunnen).

En nee, mij krijg je echt niet over je heen hoor, ik zit prima op mijn plek met dit werk, net zoals jij dat in jou werk zit.

Ik rijd een half jaar buitenland en dat doe ik graag en dan zo ver mogelijk met veel weekenden. Ik heb daar ruim 10 jaar geleden zelf voor gekozen, omdat ik de sneeuw met bijbehorende kettingen helemaal spuugzat was.

De andere helft van t jaar kom ik t land niet uit maar ben desalniettemin van maandag tot vrijdag weg. Wij (m'n vrouw en ik) zouden niet anders willen.

Beetje snurken en me als n oud wijf overal mee bemoeien helpt enorm😜

  • Like 1
  • Haha 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ mooi dat wij beiden dus onze werkzame jaren op een manier die wij beide  graag willen kunnen vol maken Matthieu.

Maar ook jij doet totaal ander werk als waar dit onderwerp over gaat, namelijk de terugkeer plicht, zoals Lientje zo mooi beschreef, om Oost Europeanen te pesten.

Ook jij Matthieu vertrekt vanuit Nederland en maakt je rondje en komt weer in Nederland terug na enkele dagen of week, en de oost Europeanen komen met een bus hierheen, doen hier “ons” werk, en na vele weken verder gaan ze weer met de bus terug naar huis, en komt hun collega op de zelfde manier de truck overnemen.

noem het Oostblokkertje pesten, ik noem het moderne slavernij.

Want ook vriend EJD, die deze mensen maar wat graag voor zich laat rijden, zal ze nooit in dienst nemen, sterker nog, komt er een groep die nog goedkoper is, springt hij er direct bovenop om over te stappen.

Ja ze kiezen er zelf voor, omdat ze meer als in hun thuisland verdienen (en dat is hun zeker drijfveer), maar ook hun willen zeker vaker naar hun vaderland terug.

 

En ja, Lientje heeft zeker een punt, dat als ze op een Nederlandse loonlijst komen dat we dan een ander probleem hebben, maar 100% zeker zullen deze mensen nooit aangenomen worden door de Nederlandse werkgevers, alleen omdat dit veel goedkoper is voor hun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

  de oost Europeanen komen met een bus hierheen, doen hier “ons” werk, en na vele weken verder gaan ze weer met de bus terug naar huis, en komt hun collega op de zelfde manier de truck overnemen.

 

Gelukkig wel.........

 

Kijk eens uit het raam als je door ons mooie Nederland onderweg bent.

Overal zie je,op oude laadbakken of achter op vrachtwagens ,oproepen van transportbedrijven,die hartstochteliijk om personeel zitten te springen.

bedrijven bieden jongeren en zij instromers opleidingen als chauffeur,met baangarantie ,aan.

En dan nog is er geen hond die nog op de vrachtwagen wilt.

Ja; minstens 700 pk,8 cylinders en van maandag tot vrijdag,en in de winter ,als er sneeuw valt niet, en liefst ook nog een koelâhh.

 

Cor,je moet eens stoppen met je eenzijdige kijk op de dingen en het beroep alleen op de ,door jou,ideale, wereld te zien.

Dan zul je er snel achter komen dat sommige regels,zoals EU 561/2006 art 8 geen enkel sociaal of veiligheids nut dienen ,en blijkbaar alleen door sommige mensen uit vakbonds kringen gebruikt worden om het oost Europeanen en oost Europese bedrijven moeilijk te maken.

Niet beseffende dat men hiermee óók de Nederlandse chauffeur mee in de voet schiet.

(Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat die ILenT gasten een medaille verdien door juist niet te handhaven)

 

En zoals al eerder gezegd is het milieu her al helemaal niet mee gebaat;immers een truck die naar oost Europa moet terug keren rijd dan meestal leeg op (en komt ook weel leeg naar west Europa) dit vervuilt het milieu niet alleen onnodig ,maar drukt ook de vrachtprijzen

  • Like 1
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ En zoals gewoonlijk kijken jullie weer vanuit 1 kant (de verkeerde dus ) Peter.

Als de Oost Europeanen gewoon werk vanuit hun eigen land zouden doen (en niet speciaal hierheen komen om hier de boel tegen veel lagere prijzen weg te rijden) zouden ze gewoon weer met werk naar hun vaderland terug kunnen rijden, maar nee, ze rijden in opdracht van de grote jongens uit west Europa hier het werk weg.

Als we nu eens zouden beginnen met betere werk omstandigheden tegen beter loon, en minder regels dan wordt het vanzelf voor de jeugd veel aantrekkelijker om chauffeur te worden, en hebben we al die Oost Europeanen helemaal (of in ieder geval veel minder) nodig.

Waarom hebben goede vervoerders geen moeite om aan goed personeel te komen?? 

Er zijn zat vervoerders die nog nooit een advertentie voor personeel gezet hebben, hoe zou dat komen denk je???

Brussel heeft zelf er voor gezorgd dat veel vervoerders de mazen van de wet opzoeken en (bijna) alleen nog maar gebruik maken van Oost Europese vervoerdes, vervoerders die hier de wet omzeilen om goedkoper te kunnen werken.

Kijk naar Dalessi en Nico Mooij, puur Nederlandse vervoerders met alleen maar Nederlandse kentekens.

Hoe zou dat komen? Net omdat ze geen Nederlanders op de auto kunnen krijgen hoor, nee omdat ze zo lekker goedkoop zijn......

Ze laten ze even 3 carbotage ritten in Nederland doen, weer een ritje de grens over, en we kunnen weer van voor af aan verder, DAAR GAAT HET FOUT.

Het West Europese transport wordt omzeep geholpen om Oost Europa aan werk/inkomen te helpen ten koste van ons......

Nogmaals, laad Nederlanders vanuit/naar Nederland hun werk doen, en de Oost europeanen hun werk vanuit/naar hun land werken, daar heeft ieder land zelf baat bij, en dan komt het vanzelf weer goed met het Nederlandse vervoer als er weer normaal betaald word voor de vele uren dat er gewerkt wordt.

Nederlander willen best werken, maar daar ook naar betaald worden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-4-2022 om 11:48 zei sprinter 516:

Ik vindt het zeker nogal wat dat ik elke avond thuis ben Matthieu, dit omdat ik alleen maar in Nederland rond rijd, niet vreemd dan toch????

Ik heb mijn international tijd (gelukkig) achter mij liggen, en heb ook geen behoefte meer om dat werk te doen.

En van mij mogen andere zeer zeker internationaal rijden hoor en ook zeker voor langere tijd van huis zijn, mochten ze dit willen (en werk technisch kunnen).

En nee, mij krijg je echt niet over je heen hoor, ik zit prima op mijn plek met dit werk, net zoals jij dat in jou werk zit.

 

Nu zei je dat jou internationale tijd voorbij is maar dat je dat vroeger ook gedaan heb. Jij lade zeker altijd in Nederland voor Italië en Italië weer terug voor Nederland. Nooit een bakkie fruit voor Duitsland omdat dat veel meer opbracht en in Duitsland gelijk weer voor Spanje omdat een Duitser het weekend niet weg wilde en zodoende ook die prijs goed was? Nederland transportland is er groot door geworden maar omdat het jou nu niet meer uitkomt (en niet uitmaakt) omdat jij nu iedere avond thuis ben heet het uitbuiting....

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei sprinter 516:

Als de Oost Europeanen gewoon werk vanuit hun eigen land zouden doen (en niet speciaal hierheen komen om hier de boel tegen veel lagere prijzen weg te rijden) zouden ze gewoon weer met werk naar hun vaderland terug kunnen rijden, maar nee, ze rijden in opdracht van de grote jongens uit west Europa hier het werk weg.


Ik ben bang dat het snel die kant op gaat.

Fruit, kassen, boeren en ander werk verplaatsen omdat men hier niet kan groeien en omdat het daar goedkoper is.

Tja dan zijn we wel van alle Oost-Europeanen af die in die sector werken. Maar of Nederland daar beter van wordt?

Ik denk ook niet dat het Nederlandse transport daar beter van wordt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei lientje:


Ik ben bang dat het snel die kant op gaat.

Fruit, kassen, boeren en ander werk verplaatsen omdat men hier niet kan groeien en omdat het daar goedkoper is.

Tja dan zijn we wel van alle Oost-Europeanen af die in die sector werken. Maar of Nederland daar beter van wordt?

Ik denk ook niet dat het Nederlandse transport daar beter van wordt.

 

 

Nee Lientje, we moeten ons nog verder uit onze eigen markt laten drukken, zodat wij allemaal werkeloos met een uitkering thuis zitten, en de buitenlanders hier alle arbeid doen.

nogmaals, als het is omdat we te weinig personeel hebben, neem ze dan tegen Nederlands loon in dienst.

hoeveel Polen wonen hier niet, maar krijgen geen Nederlands loon?,,

Alles draait om het uitbuiten….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tijden veranderen Cor, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

We krijgen als Nederlandse chauffeurs niet alles weggereden net zo min als dat we onze verre oosterburen nodig hebben in ander soort werk, wat onze eigen landgenoten al dan niet met Hollandse voorouders, verdommen om te doen. 
Tja en anders misschien de standaard 48 urige werkweek maar weer terug halen en het aantal vrije dagen terug dringen…. net als vroeger toen alles nog zo goed was?

 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-4-2022 om 08:23 zei roadtrain:

Je vind jezelf nogal wat. Net een paar jaar chauffeur en dit is al te min voor je?

ze zouden bij jullie om dit te voorkomen verplicht bij toerbeurt regelmatig weekje distriewerk moeten laten doen zodat je met beide benen op de grond  blijft. Andersom ook hè. De distributie chauffeurs weekje weg sturen. Zodat iedereen all-round blijft. 
 

Blijkbaar heb jij nooit verder gekeken dan het einde van je losslang. Jij hebt totaal geen idee wat het buitenlandwerk / binnenlandwerk dat ik doe inhoud he.

 

En nee, Het Jumbo of Appiewerk is zeker niet te min voor mij zoals je kan lezen. Anders zou ik ook niet willen uithelpen he

Maar,  Als ik dat werk continue had willen doen  had ik wel bij Appel Loos gesolliciteerd bijv. 

 

Verder is het idee dat jij en je likers  zo aanbidden het perfecte plan om alle chauffeurs meteen linea recta tegen je in het harnas te jagen. Want niet iedereen wil  een week van huis, Niet iedereen wil s nachts rijden. Niet iedereen wil meerdere malen per dag een zijkant open maken [ zeil + 40 planken per kant ]   Niet iedereen wil maar max 10 uur per dag ingepland worden.  En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Als VOS volgende week tegen jouw zegt dat je voorlopig  met een Tautliner gaat rijden en je bulk er even bij iemand anders achter gaat, ga jij dat ook niet leuk vinden en je voorkeur uitspreken. Zeer zeker als dan ook nog blijkt dat je voor 2 weken afscheid moet nemen van je gezinsleven. [ Dat vind jij erg belangrijk begrijp ik van je]

 

Ik bijv. weet waar ik op Zondagavond/ Maandagmorgen naartoe ga en wat de losbestemmingen van mijn eerste oplegger zijn.  De rest van de week is altijd een verrassing. Kan Nederland / Belgie zijn, maar kan ook zo zijn dat je terugkomt en meteen weer door kan met oplegger twee naar ????  Ook is er wel eens een verrassing op vrijdagochtend dat je het weekend ergens over mag staan omdat je pas maandag terug kan laden.  Voor velen denk ik wel herkenbaar hier.  Jouw kennende zou je de hele firma bij elkaar bellen en ze allemaal uitnodigen voor een Zoom gesprek omdat je toch echt moet terugladen omdat je gezinsleven weer wat gepland heeft.

 

Bij mij werkt dat dus anders en de vrouw hier doet daar ook niet moeilijk over.  De tijd dat we elke avond hand in hand op de bank moesten zitten en elke nacht lepeltje lepeltje moesten liggen ligt alweer een poosje achter ons. 

 

Ik heb altijd gedroomd van internationaal rijden  en die droom ga ik nu het kan ook zeker waar maken met de mogelijkheden die er nu zijn.  En die droom ga ik niet opgeven omdat er mensen zijn die vinden dat "ik mijzelf heel wat VIND" Want dan heb je het fout gedacht.  Ik doe namelijk enkel wat mij opgedragen word en vertel aan mensen die het moeten weten wel eens mijn voorkeuren ja.

 

Dat resulteert wel eens in een ritje extra op zaterdag. Maar het resulteert ook zeer zeker meermaals in toch wel mooie ritten omdat ik niet te beroerd ben om "een nachtje" te gaan zitten of meerdere in een week.  Omdat de door jullie zo geprezen cao zegt dat mensen op een bepaalde leeftijd niet voor 6 uur s ochtends hoeven te beginnen . En de meeste van die mensen [net als dat hier overigens het geval is] doen hun uiterste best omdat maar zo vaak en zo luid mogelijk als het kan te roepen. Gelukkig zijn er ook een aantal die het wat anders zien en dus ook gewoon dat  nachtje gaan zitten. En de planning beloont hen daar ook voor. En TERECHT vind ik.

 

En  om maar weer op het onderwerp terug te komen. Waarom rijden hier zoveel Oostblokkers?

 

Daar is het antwoord makkelijk op.

 

Nederland  [West Europa] hangt aan elkaar van de jankbalgen en regelneukers en daarom krijgen wij ons werk niet klaar en dat is waarom de oostblokkers hier komen uithelpen. En zo helpen wij West Europeanen het Oostblok rijk worden en glijden zelf steeds meer af. Mede mogelijk gemaakt door Brussel. 

 

Ik, maar ook jij, heb collega s daar hoeven wij helemaal niet stoer tegen te doen want die jongens hebben in de tijd dat ze hier werkzaam zijn gewoon een paleis bij elkaar verdiend en die hebben ze ook gebouwd in hun  eigen land.

 

 

  • Like 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

Als VOS volgende week tegen jouw zegt dat je voorlopig  met een Tautliner gaat rijden en je bulk er even bij iemand anders achter gaat,

Hieruit blijkt  weer dat jij geen flauw idee waar je het over hebt. 
 

desalniettemin gun ik jouw dat je je droom mag volgen. . Maar ga hier niet net als “jou en je likers” ( wat een trieste opmerking😂) zo hoog van de toren blazen dat anderen die die intentie niet hebben niet goed voor hun werk zouden zijn…heel veel soorten transport zijn nou eenmaal niet de hele  week of langer weg. 
 

(en later niet zeuren dat er een ander met je meissie hand in hand op de bank zit) 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-4-2022 om 18:48 zei sprinter 516:

Ik vindt het zeker nogal wat dat ik elke avond thuis ben Matthieu, dit omdat ik alleen maar in Nederland rond rijd, niet vreemd dan toch????

Ik heb mijn international tijd (gelukkig) achter mij liggen, en heb ook geen behoefte meer om dat werk te doen.

En van mij mogen andere zeer zeker internationaal rijden hoor en ook zeker voor langere tijd van huis zijn, mochten ze dit willen (en werk technisch kunnen).

En nee, mij krijg je echt niet over je heen hoor, ik zit prima op mijn plek met dit werk, net zoals jij dat in jou werk zit.

Wat heb jij zoal internationaal gereden dan Cor? Over je Hema tijd hebben we hier op het forum het een en ander kunnen lezen en daarvoor zat je bij ene Bas nog wat dacht ik me te herinneren. Maar was dat niet in charter voor Hema?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei roadtrain:

Hieruit blijkt  weer dat jij geen flauw idee waar je het over hebt. 
 

desalniettemin gun ik jouw dat je je droom mag volgen. . Maar ga hier niet net als “jou en je likers” ( wat een trieste opmerking😂) zo hoog van de toren blazen dat anderen die die intentie niet hebben niet goed voor hun werk zouden zijn…heel veel soorten transport zijn nou eenmaal niet de hele  week of langer weg. 
 

(en later niet zeuren dat er een ander met je meissie hand in hand op de bank zit) 

 

 

 

Ik blaas helemaal niet hoog van de toren. Ik vertel hier gewoon [net als in het echie]  hoe ik erover denk. Dat jij en anderen niet de hele week of weken van huis willen zijn is jullie goed recht. Maar! Ga dan ook niet vertellen wat ik en velen met mij  wel en niet mogen doen. Dat is precies waar het zweertje zit.

 

En mijn "meissie" daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Als die tijd al zou komen is dat mijn probleem [of opluchting] en zeer zeker niet de jouwe!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dat jij en anderen niet de hele week of weken van huis willen zijn is jullie goed recht.

Jij ziet alleen maar jouw luchtbel waar je nu in zit. Zelfs al zou ik zo lang van huis willen in mijn werk is dat er niet en in heel veel takken van transport is dat er niet.  
Het lijkt wel of je hier alleen meetelt als je een week of langer van huis bent. 
Er zijn hier veel meer collega’s die veel harder of zwaarder werk doen dan jij kan bedenken met net zo veel of meer waardering door hun werkgevers en daarbij ook nog zin en gelegenheid  willen hebben om van hun gezin en sport of hobby’s te genieten. 
Let wel ik misgun jou zeker jou job niet 

maar praat niet zo laatdunkend over anderen die die intentie niet hebben. 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei roadtrain:

Jij ziet alleen maar jouw luchtbel waar je nu in zit. Zelfs al zou ik zo lang van huis willen in mijn werk is dat er niet en in heel veel takken van transport is dat er niet.  
Het lijkt wel of je hier alleen meetelt als je een week of langer van huis bent. 
Er zijn hier veel meer collega’s die veel harder of zwaarder werk doen dan jij kan bedenken met net zo veel of meer waardering door hun werkgevers en daarbij ook nog zin en gelegenheid  willen hebben om van hun gezin en sport of hobby’s te genieten. 
Let wel ik misgun jou zeker jou job niet 

maar praat niet zo laatdunkend over anderen die die intentie niet hebben. 

 

 

Jij bent blijkbaar vergeten uit welke bedrijfstak ik kom. Ik kan jouw wel vertellen dat elk chauffeursbaantje "vakantie" is vergeleken bij het werk dat ik heb gedaan ruim 20 jaar lang. 

 

Jij legt enkel de nadruk op "laagdunkend"  Als jij dan vind dat ik laagdunkend over jouw werk praat. [Wat ik overigens nooit heb gedaan]  Ga dan voor mij ook niet beslissen wat we l of niet goed zou zijn. Wat jij wel hebt gedaan getuige het bericht waar deze discussie mee begon.

 

[Je vind jezelf nogal wat. Net een paar jaar chauffeur en dit is al te min voor je?

ze zouden bij jullie om dit te voorkomen verplicht bij toerbeurt regelmatig weekje distriewerk moeten laten doen zodat je met beide benen op de grond  blijft. Andersom ook hè. De distributie chauffeurs weekje weg sturen. Zodat iedereen all-round blijft.] 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:


Als je met “ons” doelt op de Nederlandse chauffeur dan heb je tot op zekere hoogte gelijk. Het simpele “van A naar B-werk” dat doen wij niet meer. Of niet meer zo veel als vroeger. 
 

Doel je echter op “het transport” in zijn algemeen, dan zit je er toch flink naast. 
Er is meer werk dan we zelf aankunnen.

Waar Cor ( en consorten) op doelen,als zij stellen dat een vrachtwagen alleen nog vanuit zijn thuisland (ook al zo n kutwoord,doet denken aan apartheid)naar een bestemming elders gaat en van daaruit direct terug naar het thuisland is zóóóóóó 1968.

 

Vanaf 1969 kwamen de communautaire boeken (rode boek)uit,de voorloper van de Europa vergunning.

Vanaf die tijd ging het alleen nog maar bergop met het Nederlandse vervoer,zeker toen ook de vergunningen geliberaliseerd werden(toen de "tonnage vergunning"afgeschaft werd)

Iedereen die geld wilde verdienen en niet te lui was om te werken kon in het transport aan de gang,als chauffeur of als eigen rijder.

 

We mochten,tegen betaling geheel Europa doorkruisen,samen met Denen en Belgen grepen we onze kansen,Duitsers en Fransen hadden geen interesse in buitenlandse reizen,die werden door hun protectionistische wetgeving ( Guterfern en guternah verkehr) tegen binnenlands vervoer beschermt

Je zag ze ook maar weinig in "Europa",Italianen zag je bijna helemaal niet.

En ,pas op hé ": we deden dit volkomen vrijwillig,niemand dwong ons om chauffeur te worden

 

Cor en c.s. zouden al deze verworven rechten terug willen draaien,dat zou de ondergang van het Nederlandse vervoer (wat toch al gedecimeerd is) betekenen,en resulteren in het feit dat slechts binnenlands vervoer voor velen zou blijven bestaan.

Pas op he: ik heb niks tegen iemand die binnenland of winkeldistributie doet,ik neem er mijn petje voor af,maar zou t zelf niet meer willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei lientje:

Tijden veranderen Cor, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

We krijgen als Nederlandse chauffeurs niet alles weggereden net zo min als dat we onze verre oosterburen nodig hebben in ander soort werk, wat onze eigen landgenoten al dan niet met Hollandse voorouders, verdommen om te doen. 
Tja en anders misschien de standaard 48 urige werkweek maar weer terug halen en het aantal vrije dagen terug dringen…. net als vroeger toen alles nog zo goed was?

 
 

Ik ben toch echt van mening Lientje dat we op dit moment alles uit handen geven aan de lage loon werkers, en later de deksel op onze neus krijgen.

We zullen zien wie er over enkele jaren gelijk krijgt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden