[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Deze mannen sprak ik afgelopen week in Hongarije. Ze waren -hoe toevallig- onderweg naar Nederland, gezellig samen met vier auto's: 2-3 dagen binnenlands werk voor een Nederlands importeur en dan weer met een paar auto's terug naar Bulgarije.

 

Kijk dus uit wat je hier allemaal roept Corremans. Of zou van Mossel enkel voor Hollandse toppertjes kiezen? 

 

20220412_035424.jpg.402afea9aba64d30f55ebc388aa613ac.jpg

 

 

Dit is dan weer een voorbeeld van wat we niet kunnen gebruiken,doordat dit soort vervoer niet onder EU 561/2006 valt kun je ze ook niet aanspreken op terugkeer naar het thuisland,of op het verrichten van cabotage.

Dit is het schoolvoorbeeld van "kakkerlakken"of "paupers",ook deze heren kiezen ervoor om zo te leven in dit soort "verblijven"

Kun je deze mensen tegen zichzelf beschermen ???? nee,dacht t niet.

zoals je ook niet iemand uit zijn camper of caravan kunt jagen als hij daar enige weken vakantie in wilt houden,die kun je ook niet dwingen om in een of ander smerig appartement of budget hotel te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ je bent al weer aardig in de olie zie ik, je verveelt je aardig als je onderweg stil staat he

 

Zie jij dat ja? Of open je op deze manier het offensief wanneer je een beetje geprikkeld raakt?

 

Er is niet veel te beleven hier, inderdaad. Auto opruimen, een keer wandelen, beetje internetten. Toch minder erg als dat je de hele dag thuis bent bij je vrouw en je zit de hele dag met je kop in het scherm op het forum te tikken..

 

Maar kijk nou maar uit Transplof....eehm Cor, straks is het weer janken dat het forum verziekt word en loop je weer boos weg. Welke naam zullen we dan verzinnen; Toon Triangel? :D

  • Haha 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ Dan zit er weinig anders op dan de opdracht gevers proberen aan te pakken hè 

Dat gaat niet Cor,die houden zich aan de wetten.

Je zou de wetten aan moeten passen,dan ben je vlugger klaar,maar dan komt de vraag: moeten we die aanpassen naar jouw of naar mijn inzicht.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei europeaan:

 

Je zou de wetten aan moeten passen,dan ben je vlugger klaar,maar dan komt de vraag: moeten we die aanpassen naar jouw of naar mijn inzicht.:D

De wetten aan passen zal wel lang duren ,ben ik bang voor.

Je krijgt al die ritten niet terug naar NL chauffeurs,als je die al kunt vinden.

Afgelopen week werd ik door een turks/marokaanse loodsmedewerker gevraagd of ik nederlander ben(ivm verzegeling vd container),dus het is voor div. distributiecentra al een unicum dat er een nl chauffeur komt aanleveren,meestal niet nl chauffers op auto met nl of buitenlandskenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei Pierre:

 

Zie jij dat ja? Of open je op deze manier het offensief wanneer je een beetje geprikkeld raakt?

 

Er is niet veel te beleven hier, inderdaad. Auto opruimen, een keer wandelen, beetje internetten. Toch minder erg als dat je de hele dag thuis bent bij je vrouw en je zit de hele dag met je kop in het scherm op het forum te tikken..

 

Maar kijk nou maar uit Transplof....eehm Cor, straks is het weer janken dat het forum verziekt word en loop je weer boos weg. Welke naam zullen we dan verzinnen; Toon Triangel? :D

 

25 minuten geleden zei andremast:

De wetten aan passen zal wel lang duren ,ben ik bang voor.

Je krijgt al die ritten niet terug naar NL chauffeurs,als je die al kunt vinden.

Afgelopen week werd ik door een turks/marokaanse loodsmedewerker gevraagd of ik nederlander ben(ivm verzegeling vd container),dus het is voor div. distributiecentra al een unicum dat er een nl chauffeur komt aanleveren,meestal niet nl chauffers op auto met nl of buitenlandskenteken.

Maar we maken ons absoluut geen zorgen om onze baan hoor……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

^^ je bent al weer aardig in de olie zie ik, je verveelt je aardig als je onderweg stil staat he

Toch best wel sneu als je vraagt om een open en eerlijke discussie en je gaat zulke opmerkingen maken.  Hoe zit dit andersom dan Cor? Jij blijft immers maar steeds dezelfde grammofoonplaat afspelen.

  • Like 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei sprinter 516:

 

Maar we maken ons absoluut geen zorgen om onze baan hoor……

Maak me geen zorgen hoor cor,is een proces wat al poosje bezig is,en niet alleen in transport,land/tuinbouw/bouw etc.ook.

En wat al eerder  aangehaald is de kosten voor levensonderhoud in die landen gaan ook omhoog incl salaris dus  men gaat eerder terug.

En mijn ervaring is dat men ook mondiger word en ook de bedrijven probeert uit te kiezen waar men beter betaald en behandeld word,althans in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei andremast:

Maak me geen zorgen hoor cor,is een proces wat al poosje bezig is,en niet alleen in transport,land/tuinbouw/bouw etc.ook.

En wat al eerder  aangehaald is de kosten voor levensonderhoud in die landen gaan ook omhoog incl salaris dus  men gaat eerder terug.

En mijn ervaring is dat men ook mondiger word en ook de bedrijven probeert uit te kiezen waar men beter betaald en behandeld word,althans in NL.

Afgelopen tijd heb ik meerdere avonden/nachten door gebracht  in Vlijmen. Plaatselijke horeca zijn buitenlanders. Mensen die je op straat aanspreekt zijn buitenlanders. Mensen die bij de klant werken zijn buitenlanders. En ik ?  ik mag Engels praten in mijn eigen land anders valt er niet te communiceren. 

 

Het is nu eenmaal zo dat we deze mensen nodig zijn, ook voor het werk waar de Nederlanders zelf de neus voor ophalen. Maar ook voor het werk dat wij als bepaalde groep Nederlanders wel graag zelf doen.

 

Maar  zeer zeker zijn we ook deze mensen nodig om al onze "hoger" opgeleide mensen aan het werk te houden denk ik.

Altijd werd er maar geroepen door leren, door leren. Maar uiteindelijk moet het "" vuile"werk ook gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-4-2022 om 22:08 zei andremast:

Maak me geen zorgen hoor cor,is een proces wat al poosje bezig is,en niet alleen in transport,land/tuinbouw/bouw etc.ook.

En wat al eerder  aangehaald is de kosten voor levensonderhoud in die landen gaan ook omhoog incl salaris dus  men gaat eerder terug.

En mijn ervaring is dat men ook mondiger word en ook de bedrijven probeert uit te kiezen waar men beter betaald en behandeld word,althans in NL.

Juist omdat je zelf ook al ziet dat dit proces al een tijdje bezig is, verbaast het mij dat jullie dit zo maar laten gebeuren.

mijn instelling (en vanonder andere de vakbonden) is dat de wedstrijd pas afgelopen is als de scheidsrechter afgevloten heeft.

“Jullie” zien het gebeuren en maken dan de mensen die er nog iets tegen proberen te doen uit voor seniel en lachwekkende figuren die continu een grammofoonplaat afspelen. 
ja met zo’n instelling verlies je deze wedstrijd zeker……

 

Blijkbaar hebben de meeste hier er dus vrede mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

(...) wel kan ik jullie vertellen dat bepaalde topics ondertussen meer aandacht hebben gekregen ;)

 

Heb je het Meldpunt Discriminatie nu dan eindelijk eens een keer ingeschakeld?

 

Overigens fijn dat je weer terug bent 'uit de leesstand' Ger!  :D

  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

(...) mijn instelling (en vanonder andere de vakbonden) is dat de wedstrijd pas afgelopen is als de scheidsrechter afgevloten heeft.

“Jullie” zien het gebeuren en maken dan de mensen die er nog iets tegen proberen te doen uit voor seniel en lachwekkende figuren die continu een grammofoonplaat afspelen. 
 

 

"Die er nog iets tegen proberen te doen"...

 

Leg eens uit Cor; wat is jou actieve bijdrage dan aan het tegengaan van uitbuiting van Oostblokkers en het misbruik van dit soort "goedkoop personeel" door de werkgevers als behalve hier op het forum je mening ventileren? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei sprinter 516:

.

“Jullie” zien het gebeuren en maken dan de mensen die er nog iets tegen proberen te doen uit voor seniel en lachwekkende figuren die continu een grammofoonplaat afspelen. 
ja met zo’n instelling verlies je deze wedstrijd zeker……

 

Blijkbaar hebben de meeste hier er dus vrede mee

Cor,vanaf posting 4,in dit topic,laat je blijken dat je er totaal geen kijk op hebt.( of niet op wilt hebben)

Velen hebben je in dit topic al verzocht om het eens van de andere kant te bekijken.

Maar nee: je gaat gewoon uit van je eigen gelijk.

 

IK heb je al eerder gezegd: de maatregelen die jij wilt zetten de klok terug naar 1969,het jaar waarin de communautaire vergunningen ( de voorloper van de Eurovergunning) vrijkwamen en wij daar dankbaar gebruik van gingen maken.

 

Verder heb ik al gesteld dat het terugkeer gebod naar het thuisland,( waarmee dit topic begonnen is)voor het voertuig,geen enkel sociaal of veiligheids aspect heeft,

Daar heb je tot nu toe ook nog geen antwoord op gegeven.

Dat die gasten anders maanden niet thuis komen???soit,het zij zo,ze kiezen er zelf voor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vreemd dat niemand de voordelen (voor ons benoemen (mochten die er zijn) maar alleen mij maar voor een sukkel uitmaken, en dat ik ongelijk heb.

Kom nu eens met de voordelen voor het Nederlandse transport ?

En hoeveel procent  van de Nederlandse chauffeurs is langer dan 2 weken van huis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Kom jij nu eens met de voordelen voor het Nederlands transport Cor. Want ik zie ze niet. En in tegendeel. Ik zie alleen nadelen. 

Wat ik als een voordeel zie is dat diverse oost europese transportbedrijven een neven vestiging in Duitsland openen. En dus chauffeurs ook beter moeten gaan betalen. En dat daar ook controle op kan zijn. 

Van Moer uit Antwerpen had eerst een vestiging in Roemenië, maar door de komst van het mobility package hebben ze een bedrijf in Nettetal overgenomen, zodat de wagens niet naar Roemenië hoeven terug te keren. Dit is volgens mij toch een stapje in de goede richting voor de chauffeurs die daar werken. En beter voor een eerlijker speelveld. 

Boekestijn heeft Axel Hofmann in Nettetal overgenomen, zal daar ook wel mee te maken hebben. 
Level playing field noemen de geleerden het. 
Poolse bedrijven die hier alles wegrijden uit de havens. Laten ze in Nederland een vestiging openen en hun chauffeurs Nederlandse cao betalen dan voldoen ze aan het mobility package en hebben ze dezelfde kosten als de Nederlanders. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei volvofh12:

 

Van Moer uit Antwerpen had eerst een vestiging in Roemenië, maar door de komst van het mobility package hebben ze een bedrijf in Nettetal overgenomen, zodat de wagens niet naar Roemenië hoeven terug te keren. Dit is volgens mij toch een stapje in de goede richting voor de chauffeurs die daar werken. En beter voor een eerlijker speelveld. 


 

Dus nu die auto,s,met de Roemeense chauffeurs, naar Nettetal terug moeten keren voldoen ze aan het mobility package ??

Dat is het beste bewijs dat dat mobility package een wassen neus is op sociaal vlak,want dan staat de chauffeur in Nettetal ( waar hij ook niet in zijn cabine mag verblijven)waar hij niet woont,want zijn gezin zit in Roemenie.

Vertel mij dan eens wat de stap in de goede richting voor die chauffeurs is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei europeaan:

Dus nu die auto,s,met de Roemeense chauffeurs, naar Nettetal terug moeten keren voldoen ze aan het mobility package ??

Dat is het beste bewijs dat dat mobility package een wassen neus is op sociaal vlak,want dan staat de chauffeur in Nettetal ( waar hij ook niet in zijn cabine mag verblijven)waar hij niet woont,want zijn gezin zit in Roemenie.

Vertel mij dan eens wat de stap in de goede richting voor die chauffeurs is.

Duits salaris ipv Roemeens. 
Het gaat mij eigenlijk meer om de eerlijkere concurrentie tussen bedrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden