[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:


die Roemenen zitten straks de weekenden in Nettetal. Hoera. Veel bereikt. 

Als ik art 8.8. van EU 561/2006 zo eens bekijk:

 

8. Wanneer een bestuurder dit zo verkiest, mogen dagelijkse rusttijden en verkorte wekelijkse rusttijden buiten de standplaats in een voertuig worden doorgebracht indien dit voor iedere bestuurder behoorlijke slaapfaciliteiten biedt en het voertuig stilstaat.

 

Normale wekelijkse rusttijden ( 45 uur) dus niet buiten de standplaats.

Deze mogen dan dus wél in het voertuig doorgebracht worden indien dat voertuig zich op standplaats bevind.

Vergis ik me nu of niet als ik stel dat onze Roemeense vriend straks ,in Nettetal, wél in zijn cabine mag verblijven tijdens zijn wekelijkse rust van 45 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Ger-1957:

Ben jij nu echt zo ... :rolleyes: je leest alleen maar dat wat je wil lezen en wat je denkt te kunnen uitleggen op jou eigen unieke ondeskundige wijze.

  

Wekelijkse rust mag nooit in de cabine doorgebracht worden.

 

image.png.a9d64ea2e524e4307386f8ee4a7b768d.png

Bron >> klik <<

Bedankt Ger,weer wat wijzer geworden.:ok:

Goed dat we jou hebben.:kiss:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap niet waar jullie je druk over maken. De auto die straks vanaf Nettetal terug gaat naar het thuis land loopt 1 op 4 en de chauffeur maakt in Nettetal strak zijn 45 uurtjes en gaat weer vrolijk op pad. Zich er totaal niet van bewust dat er zich mensen in  Nederland zich druk maken om het feit of hij nu wel of niet terugkomt in zijn vaderland.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei HendrikJansen:

Ik snap niet waar jullie je druk over maken. De auto die straks vanaf Nettetal terug gaat naar het thuis land loopt 1 op 4 en de chauffeur maakt in Nettetal strak zijn 45 uurtjes en gaat weer vrolijk op pad. Zich er totaal niet van bewust dat er zich mensen in  Nederland zich druk maken om het feit of hij nu wel of niet terugkomt in zijn vaderland.

Duits kenteken. Dus die auto is al in zijn thuis land. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Op 19-4-2022 om 20:16 zei volvofh12:

(....) Van Moer uit Antwerpen had eerst een vestiging in Roemenië, maar door de komst van het mobility package hebben ze een bedrijf in Nettetal overgenomen (...) 

 

Deze week Girteka ook al zien met rijden met Duits kenteken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei volvofh12:

Duits kenteken. Dus die auto is al in zijn thuis land. 

Das dan nog makkelijker idd.  

 

Maar er moeten er nog genoeg terug naar hun thuisland  en dan doel ik niet specifiek op Nettetal maar in het algemeen. 

 

Maar ik heb sterk het vermoeden dat men zich er hier drukker om maakt dan diegenen die het daadwerkelijk betreffen doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei HendrikJansen:

Maar ik heb sterk het vermoeden dat men zich er hier drukker om maakt dan diegenen die het daadwerkelijk betreffen doen.

 

 

Je zou het bij je eigen werkgever of collega’s na kunnen vragen…..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei roadtrain:

Je zou het bij je eigen werkgever of collega’s na kunnen vragen…..

 

 

Net als jij overigens.

 

Maar om antwoord te geven op je vraag. Heb ik al gedaan. 

 

En afgezien van het feit dat het wat extra knaken kost kreeg ik niet echt het idee dat men zich er druk over maakt. 

 

En dan kom je weer op een ander feit volgens  de persoon die ik gevraagd heb.

 

En dat is dat men zich momenteel alles maar klakkeloos  laat voorschotelen. Er is niemand die zegt tot hier en niet verder. Er worden geen koppen meer bij elkaar gestoken door onder andere jouw werkgever, Pierre zijn werkgever en mijn werkgever om er maar eens wat te noemen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(Mijn directe opdrachtgever en werkgever en mijn collega’s en ik hebben niets met deze materie van doen. Dus voor mij niet interessant om bij de grote baas te gaan informeren)
 

Hoe ze er in Oss over denken en wat ze er mee kunnen of willen ik heb geen flauw idee. 
 

Denk ook wel dat de grote spelers nu wel te laat zijn om nog wat te willen….

 

Aan de andere kant: als “men” zo graag week in week uit in een ruimte van 2x2x2 wilt leven. Lekker laten gaan. 

Ze worden niet gedwongen. 
 

 

 

 

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

(Mijn directe opdrachtgever en werkgever en mijn collega’s en ik hebben niets met deze materie van doen. Dus voor mij niet interessant om bij de grote baas te gaan informeren)
 

Hoe ze er in Oss over denken en wat ze er mee kunnen of willen ik heb geen flauw idee. 
 

Denk ook wel dat de grote spelers nu wel te laat zijn om nog wat te willen….

 

Aan de andere kant: als “men” zo graag week in week uit in een ruimte van 2x2x2 wilt leven. Lekker laten gaan. 

Ze worden niet gedwongen. 
 

 

 

 

Duidelijk.

 

Even voor jou.

 

 Voor mij is een Roemeen, Let of Pool even veel als een Nederlander die de naam van mijn werkgever op de deur heeft staan.  Staat er een van eentje  van deze nationaliteiten met een probleem en ik kan hulp bieden dan zal ik dat zeker niet na laten. 

 

Jij bent echter in de ontkenningsfase blijven hangen blijkt wel.  Aangezien je dus gewoon vergeet dat VOS de grote overkoepelende organisatie is  en waar jij dus ook elke 4 weken je loon van ontvangt. 

 

Nu zal je zeggen dat er op je loonstrook een andere naam staat en dat zal ook gerust. Maar die BV van jouw had ook niet bestaan  zonder die grote overkoepelende organisatie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Ger-1957:

Het zit wel iets anders in elkaar, maar ik ben het geheel met je eens dat de HEREN van Cetra zich heel wat verbeelden 

Hoe het exact zit Ger weet ik idd niet. Maar zo een BV hangt niet zonder reden onder de vlag van VOS. En ik wil alleen maar zeggen dat er vele Nederlanders zijn die altijd nog verdienen wat ze willen verdienen doordat hun werkgever een "gezonde" mix van nationaliteiten heeft. Mijn werkgever behoort ook zeer zeker tot die groep.  Maar jou EX en Roadtrain zijn werkgever ook. En dan kan je wel naast je schoenen willen gaan lopen. Maar dat heeft totaal geen zin.

 

Evenals dat we allemaal weten dat er op die terugkeerplicht ook wel weer foefjes zijn gevonden waardoor het "draaglijk" is voor een werkgever. 

 

 En ik geloof ook niet dat de Nederlanders er ook maar een kilo vracht extra door krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei HendrikJansen:

Hoe het exact zit Ger weet ik idd niet

Dat is duidelijk😊

43 minuten geleden zei HendrikJansen:

En dan kan je wel naast je schoenen willen gaan lopen.

Dat doe ik dus ook niet. 
 

maar in onze bv zit geen buitenlandconstructie. Is gewoon volledig Nederlands. 
 

en om nog op een eerdere opmerking van jou terug te komen: 

Er komt hoe dan ook geen tautliner achter mijn trekker…. (Zelfs geen mixer)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei HendrikJansen:

En dat is van toepassing denk je op voorgaande?

 

Ik zal je uit de droom helpen.

 

BIJ ONS OOK!!

Goh jee wat goed zeg. 
 

Maar als je beter oplet zag je dat dat een reactie op Ger was. 
(tegenwoordig moet  je gender neutraal zijn hè.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei roadtrain:

Goh jee wat goed zeg. 
 

Maar als je beter oplet zag je dat dat een reactie op Ger was. 
(tegenwoordig moet  je gender neutraal zijn hè.)

Van mij hoef je helemaal niet gender neutraal te zijn. En al helemaal niet buiten je schoenen te lopen.

 

Mensen met een contractje zoals jij heb ik de afgelopen 7 jaar bij bosjes zien sneuvelen [Niet in het transport maar dat snap je denk ik wel, anders bij deze}  Deze dachten ook dat hen functie, en contract hen onschendbaar maakten. Helaas voor deze mensen bleek niets minder waar.

 

Theorie wint het momenteel van de praktijk. iets waarom ik mijn eigen zaakje  van de hand heb gedaan en nu aan het genieten ben van een welverdiende vakantie op de vrachtwagen.:ok: 

 

Maar voorlopig geniet ik er zo van dat men niet moet denken dat  men mij ooit nog weer aan het 'werk' krijgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

(...) dat is dat men zich momenteel alles maar klakkeloos  laat voorschotelen. Er is niemand die zegt tot hier en niet verder. Er worden geen koppen meer bij elkaar gestoken door onder andere jouw werkgever, Pierre zijn werkgever en mijn werkgever om er maar eens wat te noemen.

 

Ik weet niet of dat zo is. Individueel of met een paar man gaan protesteren tegen een monster als het Europees Parlement zal weinig uitkomst bieden,  je moet dat ook in een groter geheel zien; werkgevers zijn verenigd in een werkgeversorganisatie zoals TLN, net zoals wij - de werknemers- verenigd zijn in een vertegenwoordigende partij zoals CNV of FNV.

Als je een beetje de actualiteiten volgt rondom de invoering van de maatregelen van het Mobility Package, dan zie je dat diverse organisaties uit allerlei landen eerder al protest hebben aangetekend tegen o.a de terugkeerplicht en andere nieuwe maatregelen en aanpassingen. Zo ook TLN -waar jou werkgever, die van mij en van Roadtrain hoogstwaarschijnlijk in verenigd zijn- en die met een delegatie vertegenwoordigers namens haar leden het woord doet in Brussel.

 

Lees dit maar eens...

https://www.tln.nl/nieuws/tln-leden-uiten-zorgen-bij-europese-commissie/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei Pierre:


Ik weet niet of dat zo is. Individueel of met een paar man gaan protesteren tegen een monster als het Europees Parlement zal weinig uitkomst bieden,  je moet dat ook in een groter geheel zien; werkgevers zijn verenigd in een werkgeversorganisatie zoals TLN, net zoals wij - de werknemers- verenigd zijn in een vertegenwoordigende partij zoals CNV of FNV.


 

En dat bedoelen ze dus met koppen bij elkaar .  het gaat niet enkel om deze drie werkgevers he.

 

 het bedrijfsleven kan ook een keer zeggen van "nu is het klaar tot hier en niet verder".  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Dat is duidelijk😊

Dat doe ik dus ook niet. 
 

maar in onze bv zit geen buitenlandconstructie. Is gewoon volledig Nederlands. 
 

en om nog op een eerdere opmerking van jou terug te komen: 

Er komt hoe dan ook geen tautliner achter mijn trekker…. (Zelfs geen mixer)

 

 

Jij loopt over  duidelijk naast je schoenen.  Zeer zeker door te stellen dat er geen tautliner of mixer achter jou trekker komt. { je doelt dan op de trekker van je werkgever neem ik aan]  Jij hebt evenals je werkgever geen enkel idee hoe een en ander nog gaat lopen in de toekomst, en mocht blijken dat het nodig is gaat hij er gewoon achter. of jij het nu wil of niet.

 

Ik kan bij ons ook wel roepen dat ik geen DHL ga rijden, maar vorige week zaterdag had ik er nog eentje achter hangen  naar Sittensen. En nu boeit me dat ook geen ruk. Maar puur ter voorbeeld.

 

Jij bent net zo veel als ik bij je werkgever en je kan gewoon doen wat je opgedragen word, of je het nu leuk vind of niet. thats the way it  goes. niet dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei roadtrain:

Blijf jij dat nou maar denken.
Ik weet dat het anders zit…….

 

Hoe zit zoiets dan? Leg het eens uit als je wil.

Ik weet nog dat mijn hele club oud-collega's van de één op de andere dag na 25 jaar lang lijndienst Cote d'Azur -aan de zuidkust van Frankrijk- gereden te hebben, zomaar opeens Aldi's, Lidl's en ander soortgelijk werk konden gaan rijden binnen het eigen Nederland. Later werden dat -nog erger- winkelritten voor o.a. de bekende Zaanse grootgrutter. Die mannen hebben eerder ook altijd geroepen dat zoiets hen nooit zou overkomen. De praktijk pakte toch even anders uit, of ze nou wilden of niet.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het cementvervoer is een aparte bv ook voor de helft eigendom van de opdrachtgever. 

zolang er dus cement valt te rijden wordt er cement gereden en niets anders. 


mocht het hele cementtransport weg komen te vallen (dat zou theoretisch kunnen) dan “moet” ik nog steeds niets want dan kan ik er voor kiezen om te stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei roadtrain:

(...) mocht het hele cementtransport weg komen te vallen (dat zou theoretisch kunnen) dan “moet” ik nog steeds niets want dan kan ik er voor kiezen om te stoppen. 

 

Dat is nou zo'n dooddoener die totaal nergens op slaat; niemand is iets verplicht, iedereen zou kunnen stoppen als het hem niet bevalt.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:

Het cementvervoer is een aparte bv ook voor de helft eigendom van de opdrachtgever. 

zolang er dus cement valt te rijden wordt er cement gereden en niets anders. 


mocht het hele cementtransport weg komen te vallen (dat zou theoretisch kunnen) dan “moet” ik nog steeds niets want dan kan ik er voor kiezen om te stoppen. 

Eigenlijk kan je dan gewoon nog niets omdat je nog niet op de leeftijd bent om te stoppen, enigste wat je kan is je werkgever overspannen maken en  jezelf erbij als het zover komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei roadtrain:

Het cementvervoer is een aparte bv ook voor de helft eigendom van de opdrachtgever. 

zolang er dus cement valt te rijden wordt er cement gereden en niets anders. 


mocht het hele cementtransport weg komen te vallen (dat zou theoretisch kunnen) dan “moet” ik nog steeds niets want dan kan ik er voor kiezen om te stoppen. 

Het zou me totaal niet verbazen als het eenmaal zover is dat zou blijken dat jullie als chauffeurs toch wel 100 procent onder de VOS holding vallen en gewoon met een tautliner op pad mogen.  zou niet de eerste keer zijn dat het personeel denkt dat de rode loper gespreid ligt terwijl dit enkel naar het het volgende klusje is

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden