[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Terugkeerplicht voor vrachtwagens uitstellen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

Dat is nou zo'n dooddoener die totaal nergens op slaat; niemand is iets verplicht, iedereen zou kunnen stoppen als het hem niet bevalt.

Klopt maar ik zou dan gebruik kunnen maken van de “zwaar werk regeling”. Dus hoef niet de Ww in of ander werk doen of te zoeken. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei HendrikJansen:

Eigenlijk kan je dan gewoon nog niets omdat je nog niet op de leeftijd bent om te stoppen, enigste wat je kan is je werkgever overspannen maken en  jezelf erbij als het zover komt

 

6 uur geleden zei HendrikJansen:

Het zou me totaal niet verbazen als het eenmaal zover is dat zou blijken dat jullie als chauffeurs toch wel 100 procent onder de VOS holding vallen en gewoon met een tautliner op pad mogen.  zou niet de eerste keer zijn dat het personeel denkt dat de rode loper gespreid ligt terwijl dit enkel naar het het volgende klusje is

Wat blijf je toch drammen……..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Klopt maar ik zou dan gebruik kunnen maken van de “zwaar werk regeling”. Dus hoef niet de WW in of ander werk doen of te zoeken.

 

Oké, duidelijk. Dat is ook een mogelijkheid waar jij dankzij jou leeftijd nu gebruik van zou kunnen maken.

 

Ik was even van een normale situatie uitgegaan waarbij de werkgever zich -al dan niet gedwongen door omstandigheden- op een andere 'business' stort en de werknemer daar automatisch in mee zal moeten gaan. Als dat niet bevalt is iedereen vrij om te stoppen of te gaan waar hij wil, men 'moet' immers niks..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei Pierre:

 

Oké, duidelijk. Dat is ook een mogelijkheid waar jij dankzij jou leeftijd nu gebruik van zou kunnen maken.

 

Ik was even van een normale situatie uitgegaan waarbij de werkgever zich -al dan niet gedwongen door omstandigheden- op een andere 'business' stort en de werknemer daar automatisch in mee zal moeten gaan. Als dat niet bevalt is iedereen vrij om te stoppen of te gaan waar hij wil, men 'moet' immers niks..

Nee klopt. Ik heb in dit geval mijn leeftijd mee. Werk kwijtraken kan altijd zo zijn wij ook het meelvervoer kwijtgeraakt. 
 

Maar wat HJ stelt dat vos er zomaar bij ons een tautliner achter kan knopen dat zal dus niet gebeuren.

 

Eerder zal er een trekker met chauffeur van vos bij ons rijden zoals met Ger en zijn collega. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei HendrikJansen:

Hoe het exact zit Ger weet ik idd niet. Maar zo een BV hangt niet zonder reden onder de vlag van VOS. En ik wil alleen maar zeggen dat er vele Nederlanders zijn die altijd nog verdienen wat ze willen verdienen doordat hun werkgever een "gezonde" mix van nationaliteiten heeft. Mijn werkgever behoort ook zeer zeker tot die groep.  Maar jou EX en Roadtrain zijn werkgever ook. En dan kan je wel naast je schoenen willen gaan lopen. Maar dat heeft totaal geen zin.

 

Evenals dat we allemaal weten dat er op die terugkeerplicht ook wel weer foefjes zijn gevonden waardoor het "draaglijk" is voor een werkgever. 

 

 En ik geloof ook niet dat de Nederlanders er ook maar een kilo vracht extra door krijgen. 

Er zijn "gelukkig". ook nog zat Nederlandse bedrijven, MET alleen maar Nederlandse chauffeurs die ook nog steeds goed boeren en normale salarissen betalen, dus het is zeker geen garantie dat je met buitenlanders op de bok beter presteert als bedrijf zijnde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam jaren geleden Jost al tegen in Duitsland met een trekker-oplegger met 2 losse trekkers erop onderweg naar Slowakije om ze daar te laten keuren. Zo breng je dus in 1 klap 3 auto's terug naar het land van herkomst met maar 1 chauffeur en 1 keer dieselkosten. Koop je een paar van die opleggers dan kun je elke week een behoorlijk aantal auto's op en neer laten gaan zonder dat het ten koste gaat van het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei sprinter 516:

Er zijn "gelukkig". ook nog zat Nederlandse bedrijven, MET alleen maar Nederlandse chauffeurs die ook nog steeds goed boeren en normale salarissen betalen, dus het is zeker geen garantie dat je met buitenlanders op de bok beter presteert als bedrijf zijnde.

 

 

Dat klopt maar ik weet bijvoorbeeld van toen Hoefnagels uit Asten nog niet overgenomen was door Essers dat ze die polen die voor ECS hadden rijden daar lieten rijden zodat ze de ''verliezen'' van de Nederlandse chauffeurs op konden vangen zodat die in dienst konden blijven voor een normaal salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei schoenenreus:

Ik kwam jaren geleden Jost al tegen in Duitsland met een trekker-oplegger met 2 losse trekkers erop onderweg naar Slowakije om ze daar te laten keuren. Zo breng je dus in 1 klap 3 auto's terug naar het land van herkomst met maar 1 chauffeur en 1 keer dieselkosten. Koop je een paar van die opleggers dan kun je elke week een behoorlijk aantal auto's op en neer laten gaan zonder dat het ten koste gaat van het werk.

En dit geeft dus al aan dat we de strijd verloren hebben aan het Oosten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat klopt maar ik weet bijvoorbeeld van toen Hoefnagels uit Asten nog niet overgenomen was door Essers dat ze die polen die voor ECS hadden rijden daar lieten rijden zodat ze de ''verliezen'' van de Nederlandse chauffeurs op konden vangen zodat die in dienst konden blijven voor een normaal salaris.

En daarmee dus weer onder de "normale" transport prijzen duiken die er eigenlijk betaald zouden moeten worden, als iedereen zijn poot maar stijf gehouden had....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei RobNiat:


Dat geeft aan dat westerse bedrijven altijd nog inventief genoeg zijn om het hoofd boven water te houden en oplossingen te vinden. 

Daar komt nog bij ,dat men niet meer zonder hen kan omdat men niet zoveel chauffeurs heeft(kan krijgen).

Zo'n zelfde situatie heb je ook in agrarische sector enz.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

En dit geeft dus al aan dat we de strijd verloren hebben aan het Oosten.....

 

59 minuten geleden zei sprinter 516:

En daarmee dus weer onder de "normale" transport prijzen duiken die er eigenlijk betaald zouden moeten worden, als iedereen zijn poot maar stijf gehouden had....

 

Cor, je bijdragen aan deze discussie dreigen direct weer te verzanden in de eeuwenoude clichés over goedkope Oostblokkers, bedrijven die onder de prijzen duiken, de bekende 'platkoppen-discussies' en meer van dat zelfde standaard geneuzel wat we al meer dan dertig jaar aanhoren.

Leg nu eens in je eigen woorden uit hoe jij het dan ziet dat 'wij' de strijd verloren hebben omdat b.v. een Jost met een paar losse trekkers achterop naar Roemenië rijd, zoals ik ze afgelopen weken daar zelf ben tegengekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Pierre:

 

Ik weet niet of dat zo is. Individueel of met een paar man gaan protesteren tegen een monster als het Europees Parlement zal weinig uitkomst bieden,  je moet dat ook in een groter geheel zien; werkgevers zijn verenigd in een werkgeversorganisatie zoals TLN, net zoals wij - de werknemers- verenigd zijn in een vertegenwoordigende partij zoals CNV of FNV.



 

Volgens wat mij is ingefluisterd zijn zowat alle transportbedrijven lid van een organisatie zoals als TLN.

Terwijl de leden aantallen van de werknemers bonden (CNV of FNV ) als maar terug lopen..

 

Verder ben ik benieuwd of een lid van TLN ook de bagger over zich heen krijgt als hij een afwijkende zienswijze heeft over w.b. de wetgeving. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Er zijn "gelukkig". ook nog zat Nederlandse bedrijven, MET alleen maar Nederlandse chauffeurs die ook nog steeds goed boeren en normale salarissen betalen, dus het is zeker geen garantie dat je met buitenlanders op de bok beter presteert als bedrijf zijnde.

Zo zijn er ook ,puur Nederlandse ,bedrijven die ondank men volledig volgens Nederlandse normen betaald,men een significant aantal oost Europese chauffeurs aan het werk heeft,en deze mensen ook gewoon volgens Nederlandse maatstaven betaald.

 

Waarom ???

Gewoon omdat men de auto,s aan het rijden wil houden,de Nederlandse chauffeur heeft zich (helaas) afgewend van het beroep "chauffeur"zeker wat betreft het internationale vervoer.

En vele maatregelen in de wetgeving,zoals het Mobility Package,dragen hier aan bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei schoenenreus:

Ik kwam jaren geleden Jost al tegen in Duitsland met een trekker-oplegger met 2 losse trekkers erop onderweg naar Slowakije om ze daar te laten keuren. Zo breng je dus in 1 klap 3 auto's terug naar het land van herkomst met maar 1 chauffeur en 1 keer dieselkosten. Koop je een paar van die opleggers dan kun je elke week een behoorlijk aantal auto's op en neer laten gaan zonder dat het ten koste gaat van het werk.

 

Ik kwam in de afgelopen weken diverse auto's tegen van Jost met een paar trekkers achterop in Roemenië, ergens rond Arad en Timisoara als ik me niet vergis. Moest toen nog denken aan wat jij eerder al had geschreven over deze constructie.


Bedenk wel dat zo'n auto met een paar trekkers achterop altijd een dikke anderhalve week onderweg is wil hij op en neer gaan - in dit geval Roemenië- en met de gedachte dat die auto's daar direct gewisseld worden en terug kunnen. Die auto's zijn ze dus voor al die tijd kwijt om hier het reguliere werk te doen. Het gaat dus hoe dan ook altijd ten koste van het werk, of ze zullen hier extra auto's bij moeten zetten.

Daarnaast lost dit nooit het probleem op rond de terugkeerplicht. Er van uitgaande dat de auto's - zoals jij zegt- voor de keuring naar Slowakije of Roemenië moeten zal dit slechts één keer per jaar gebeuren. Inderdaad is dan de brandstof en eventuele loonkosten voor de reis van twee voertuigen naar het land van registratie uitgespaard op één heel jaar. De terugkeerplicht voor trucks volgens het Mobility Package schrijft voor dat iedere voertuig minimaal één keer per acht weken in het land van registratie dient te zijn geweest. Een druppel op een gloeiende plaat dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik kwam in de afgelopen weken diverse auto's tegen van Jost met een paar trekkers achterop in Roemenië, ergens rond Arad en Timisoara als ik me niet vergis. Moest toen nog denken aan wat jij eerder al had geschreven over deze constructie.


Bedenk wel dat zo'n auto met een paar trekkers achterop altijd een dikke anderhalve week onderweg is wil hij op en neer gaan - in dit geval Roemenië- en met de gedachte dat die auto's daar direct gewisseld worden en terug kunnen. Die auto's zijn ze dus voor al die tijd kwijt om hier het reguliere werk te doen. Het gaat dus hoe dan ook altijd ten koste van het werk, of ze zullen hier extra auto's bij moeten zetten.

Daarnaast lost dit nooit het probleem op rond de terugkeerplicht. Er van uitgaande dat de auto's - zoals jij zegt- voor de keuring naar Slowakije of Roemenië moeten zal dit slechts één keer per jaar gebeuren. Inderdaad is dan de brandstof en eventuele loonkosten voor de reis van twee voertuigen naar het land van registratie uitgespaard op één heel jaar. De terugkeerplicht voor trucks volgens het Mobility Package schrijft voor dat iedere voertuig minimaal één keer per acht weken in het land van registratie dient te zijn geweest. Een druppel op een gloeiende plaat dus..

 

 

Uiteraard zal het ten koste gaan van het werk maar wel in hele beperkte mate. Uiteraard is die ene keer per jaar niet voldoende maar ik wou een voorbeeld geven van hoe de regels te omzeilen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
2 uur geleden zei EJD:

Het Hof moet uiteindelijk oordelen of zij het advies van de advocaat-generaal overneemt. Deze uitspraak wordt in de loop van 2024 verwacht.

 

Bron: jouw link.

 

Laten we de huid niet verkopen voor we de beer geschoten hebben.

 

Persoonlijk hoop ik dat nog wat onzin regels nietig verklaard worden, zoals;

 

)De 90 rijuren op twee weken,

) de 56 rijuren per periode van 6 x24 uur, gewoon maximaal 10 rijuren per dag.

)Het verbod op het verblijf in het voertuig tijdens de wekelijkse rust van 24 uur.

) de 45 urige rust op zich,24 uur is genoeg, de marktwerking reguleert dit zelf al.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei europeaan:

(...) Persoonlijk hoop ik dat nog wat onzin regels nietig verklaard worden, zoals;

 

)De 90 rijuren op twee weken,

) de 56 rijuren per periode van 6 x24 uur, gewoon maximaal 10 rijuren per dag.

 

Die 90 rijuren per twee weken is inderdaad de meest grote kolder die er bestaat. 

 

Voor de rest ben je een knappe jongen als je de 56 uur in de week volrijd. Daar moet je een hele tour voor maken.

 

Het zou misschien een betere oplossing zijn als wanneer de rijtijd die je op een bepaalde dag niet opgereden hebt op een later moment in de week alsnog gebruikt zou mogen worden.

 

Dus wanneer je b.v.op een dag maar 7 uur hebt kunnen rijden, die overige 2 of 3 uur later in de week op zou kunnen rijden. Het zou een hoop stilstand en onnodig onderweg moeten blijven staan kunnen voorkomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Voor de rest ben je een knappe jongen als je de 56 uur in de week volrijd. Daar moet je een hele tour voor maken.

 

 

Gewoon i.p.v 2x10 + 4x9 uur 6 x 10 das maar 4 uur meer dan 2x10 = 4x9.

Maar het scheelt je wel een hoop gereken en gecalculeer per periode van 6 x 24 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Gewoon i.p.v 2x10 + 4x9 uur 6 x 10 das maar 4 uur meer dan 2x10 = 4x9.

 

Maar het scheelt je wel een hoop gereken en gecalculeer per periode van 6 x 24 uur.

 

"Een hoop gereken en gecalculeer"...

 

Je bedoelt hier dus eigenlijk te zeggen dat het nogal een ingewikkelde opgave is om het onderscheid te kunnen maken een maximale dagelijkse rijtijd van 9 uur met twee keer in de week een toegestane verlenging van max. 1 uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

"Een hoop gereken en gecalculeer"...

 

Je bedoelt hier dus eigenlijk te zeggen dat het nogal een ingewikkelde opgave is om het onderscheid te kunnen maken een maximale dagelijkse rijtijd van 9 uur met twee keer in de week een toegestane verlenging van max. 1 uur?

tis ook wel een beetje jammer dat wanneer je favoriete routier op 9.10 licht,
dan ben je al 1 van de 2 keer dat je 10 rijuren hebt kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

"Een hoop gereken en gecalculeer"...

 

Je bedoelt hier dus eigenlijk te zeggen dat het nogal een ingewikkelde opgave is om het onderscheid te kunnen maken een maximale dagelijkse rijtijd van 9 uur met twee keer in de week een toegestane verlenging van max. 1 uur?

Ingewikkeld is dat niet, alleen wanneer  je precies die 10 uur het beste kunt nemen, begin van de week of eind van de week.

Ik persoonlijk probeerde die 10 rijuren altijd tot het einde van de week te bewaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei kiepenboer:

tis ook wel een beetje jammer dat wanneer je favoriete routier op 9.10 licht,
dan ben je al 1 van de 2 keer dat je 10 rijuren hebt kwijt

 

Een bekeuring voor 10 minuten te lang? Dan moet je toch een behoorlijke grote mond hebben tegen de controlerend ambtenaar.

 

Ik heb hem nog nooit gehad iig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden