[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Goedkope' Scania's op de markt?


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Een schip geladen met hagelnieuwe Scania's voor Rusland is teruggehaald; de auto's gaan in bewaakte opslag op het voormalige Akzo- terrein in Deventer.

 

Als ik het goed begrijp komen ze opnieuw te koop, wellicht voor mooie prijzen?

Hier het hele verhaal met de bron:

https://www.salland1.nl/tijdelijke-stalling-scania-trucks-op-s-park-terrein-in-deventer-voor-goed-doel/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
27 minuten geleden zei Murphy:

Zullen wel uitgeklede modellen zijn.

Nou... bij m'n vorige werkgever liep toen een XF die voor Rusland bestemd en geannuleerd was: tankverwarming en  blokverwarming zat er wel op! En gifgroene lak op onderhuidse delen 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei marcel69:

De kippen moeten toch nog steeds opgehokt blijven vanwege de vogelgriep, moet de provincie toch effe wat overdekst regelen.

Wil niet zeggen dat we zonder werk zitten.
Morgen gaan de laatste in Meedhuizen weg welke in het gebied zitten.
Dit gaat met ontheffing van NVWA ivm dierenwelzijn.
Dieren zijn inmiddels 22 weken oud en worden normaal met 20 weken verplaatst van 
opfok naar vermeerderings bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-3-2022 om 19:50 zei Marotrans:

Een schip geladen met hagelnieuwe Scania's voor Rusland is teruggehaald; de auto's gaan in bewaakte opslag op het voormalige Akzo- terrein in Deventer.

 

Als ik het goed begrijp komen ze opnieuw te koop, wellicht voor mooie prijzen?

Hier het hele verhaal met de bron:

https://www.salland1.nl/tijdelijke-stalling-scania-trucks-op-s-park-terrein-in-deventer-voor-goed-doel/

Die kunnen mooi de tijdelijke orderstop opvullen. Hebben ze de liefhebbers toch nog dr Scania. Al is het een Russische.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Vallen de leveringen onder de sancties dan of is dit op initiatief van Scania zelf?

 

Je zal toch maar chauffeur zijn in Rusland, ergens ver weg in het noord-oosten en wachten op je V8.. part noch deel aan wat er daar in de Kremlin bunker is gehersenspoeld.. wordt je zomaar een nieuwe auto onthouden. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-3-2022 om 21:47 zei Durashift:

^^ of het is al betaald voordat het de boot op gereden is?

 

Ik mag aannemen dat Scania ook wel kennis heeft van export/krediet verzekeringen.. 

(maar ja, zullen ook wel niet (meer) gelden nu..)

Zeker zijn die auto s betaald aan Scania  voordat ze de boot op gaan.  Niet door de afnemer maar wel door de maatschappij die garant staat idd. En die heeft ook besloten dat ze niet de boot op gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei albertvv:

Juustum, en die maatschappij is toevallig de financierings/verzekeringsmaatschappij van Scania zelf? Oftewel Scania schiet er zelf hoe dan ook bij in.

Het zal zijn geld wel opbrengen,anders had Scania deze financierings/verzekerings maatschappij niet opgericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei albertvv:

Juustum, en die maatschappij is toevallig de financierings/verzekeringsmaatschappij van Scania zelf? Oftewel Scania schiet er zelf hoe dan ook bij in.

 

 

Iets in mij zegt dat ze in West Europa iets meer voor hun kip moeten betalen als daar. Ik denk dus niet dat het zo'n vaart loopt met schade bij de "scania" 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ 

Dat denk ik ook wel , in ieder geval zit er veel meer subsidies op , althans dat is in de landbouw wel zo ,de westerse rijkere landen betalen mee om daar onze goederen daar te kunnen verkopen aan mensen/bedrijven met een krappere beurs .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


109.000 Baht betaalde ik er een maand geleden voor. En dat schiet hard op naar de €3000-

 

Dat was weliswaar een 160cc uitvoering, mét ABS. Maar altijd stukken goedkoper dan in Nederland ja, zonder ondermeer BPM. 

Las laatst de 150cc rond de 85000, en voor zoeen ben ik hier in Nl bij een motorzaak geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-3-2022 om 12:42 zei suggs73:

^^ 

Dat denk ik ook wel , in ieder geval zit er veel meer subsidies op , althans dat is in de landbouw wel zo ,de westerse rijkere landen betalen mee om daar onze goederen daar te kunnen verkopen aan mensen/bedrijven met een krappere beurs .

 

Het is, uiteindelijk, denk ik, ook één grote geld-carrousel. Of het allemaal subsidiegelden zijn? Franse boeren ontvangen toch ook, relatief gezien, veel meer subsidie uit de EU landbouwpot dan NL boeren?

 

Ik denk dat de marktpartijen toch vooral heel goed weten in welke landen zij een hogere prijs kunnen/mogen/willen rekenen voor een gelijksoortig product dan in minder kapitaalkrachtige landen. 

 

Rusland heeft geld genoeg met die olie- en gas boeren.. maar het wordt, natuurlijk, niet gelijk verdeeld.

Volgens mij zal De Lage Landen (Translease) toch wel wat pijn gaan leiden door het besluit van moeder Rabobank om te stoppen met de Russische activiteiten (naar de buitenwereld toe dan).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden