[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Naheffing ivm uitschakelen AdBlue systeem


Vledder

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Top docu Pierre, zeer interessant om te zien hoe een en ander werkt. Jammer dat de BAG daar (nog) niet in meegaat.

 

Misschien zou het kunnen zijn heeft dat opsporing m.b.t. misdrijven en fraude een specifieke politietaak is en niet voor de BAG, ik weet het niet Ger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Ger-1957:

(...) Jammer dat de BAG daar (nog) niet in meegaat.

 

Ik begrijp uit de documentaire dat fraude m.b.t. AdBlue bij de BAG momenteel niet bovenaan de agenda staat maar dat het manipulatie van de digitale tachograaf prioriteit heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat leren wij van deze documentaire?

Indien je naar polen gaat 100 euro cash meenemen voor de boete plus een extra adblue killer a 79 euro (deze op het bovenste bed bewaren), je laptop meenemen voor het inregelen van de nieuwe adbluekiller en een paar kroonsteentjes voor de elektrische verbinding.

  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei marcel69:

(...) Indien je naar polen gaat 100 euro cash meenemen voor de boete plus een extra adblue killer a 79 euro (deze op het bovenste bed bewaren), je laptop meenemen voor het inregelen van de nieuwe adbluekiller en een paar kroonsteentjes voor de elektrische verbinding.

 

Die mogelijkheid is er inderdaad.

Maar niet eerder dan dat je bij de werkplaats (van een officiële merkdealer) langs bent geweest om de hele AdBlue systeem weer in de originele staat terug te laten brengen... ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-3-2022 om 09:57 zei Ger-1957:

Wat dus betekend dat als er een Ad-blue killer geïnstalleerd is of een stekker losgetrokken je goed nat gaat als ze je pakken.

€ 20.500 of  2 jaar gevangenis.

 

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20162017-1656.html#:~:text=Personen die zich schuldig maken,gevangenisstraf van maximaal 2 jaar.

 

Zie het antwoord op vraag 5 in de link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Ger-1957:

Het valt mee, schijnbaar is de standaardboete in NL "maar" 7500 euro + 500 euro voor de chauffeur ;)


De man mag pas zijn weg weer vervolgen als zijn vrachtwagen aan de norm voldoet. >> klik << 

8.000 euro boete voor Adblue-fraude >> klik<< 

De man kreeg een bekeuring van 500 euro, zijn werkgever een boete van 7.500 euro >> klik <<

Dan worden ze gematst volgens de publicaties van TTM en TOL.

IK geef slechts weer wat ik lees in de antwoorden van de minister ,in de staten generaal van de tweede kamer .:D

 

( In die gevallen die jij aanhaalt gaat t om oost Europese bedrijven( met een Nederlandse eigenaar) die krijgen misschien korting)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

weer niet goed gelezen dan :confused:

 

uit je eigen citaat, het kan dus ook minder zijn 

kunnen een geldboete krijgen van maximaal 20.500 euro of een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar.

Ja ,dat gaf ik al aan in mijn link.

Dus alles wat minder is ,is meegenomen,toch ? onniedan?:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden