[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week.


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen zondagochtend begint de week dan weer  om een chauffeursvergadering met voorafgaand een gezamenlijk ontbijt en nadien een gezamenlijke borrel. 

 

Om half tien stap ik in de diesel om richting Oldenzaal te gaan. Een hotel was de bestemming. Daar aangekomen waren er al enkele collega s aanwezig en was het meteen een gezellige boel.

Omdat ik geen idee had nog wat zo een chauffeursvergadering inhield was ik er maar naartoe gegaan om in de hoop toch nog iets wijzer te worden en om collega s te treffen die je anders nooit ziet. 

Het laatste is redelijk gelukt. Het eerste wat minder omdat er weinig verteld werd dat mij nog niet ter ore was gekomen.

 

Na de borrel ga ik maar naar de zaak omdat nogmaals een uur heen en terug er toch aardig inhakt met de huidige brandstofprijzen.

 

Op zaak aangekomen de sleutel van mijn trekker gepakt en de trekker  maar eens in de wasstraat geparkeerd voor een wasbeurtje.

 

Naderhand de trekker weer in de rij gezet en maar even kuieren met een aantal collega s die er ook waren. Och, en toen was het ook zo tijd om de oplegger aan te gaan koppelen en samen met nog 4 collega s richting het noorden te rijden om snachts de Nordo op te gaan naar Malmö Zweden.

 

Maandag rond de middag eraf en richting Helsingborg naar mijn eerste losadres. In Helsingborg bij een transporteur 10 pallets gelost voor zeven klanten rondom Göteborg. Helaas mocht ik ze niet zelf lossen deze keer. Ikzelf ga na lossen in Helsingborg  richting Kisa  alwaar ik in de avond aankom. Onderweg  had ik al telefonisch contact met de klant gehad en die had me uitgelegd waar ik moest zijn en daar kon ik ook staan voor de nacht om dan de volgende ochtend daar te kunnen lossen.  Helaas dacht de klant dat ik de E4 door was gereden tot Linnkoping en had me zo de weg naar het losadres uitgelegd.  Maar ik was voor Jonkoping de E4 al af gegaan en binnendoor naar Kisa gereden omdat dit aanzienlijk korter was. [In de winter niet een hele goede optie maar nu prima te doen]  Zo kon het dus gebeuren dat ik dus van de verkeerde kant Kisa binnenkwam en op de rotonde midden in Kisa rechtdoor ging zoals de klant me had uitgelegd.  FOUT bleek achteraf.  Toen ik na een kilometer of 3 toch niet helemaal tegenkwam wat de klant me verteld had toch maar eens gebeld met de klant [hij had me gezegd dat hij wel bereikbaar was als ik het niet helemaal kon vinden]  Toen ik hem uitlegde wat ik tegenkwam en waar ik reed was het voor hem allemaal een beetje abracadabra.  Ik besloot niet langer door te rijden en te zoeken want ik had al een perfecte plek gezien voor de nacht midden in Kisa. Ik zei dan ook tegen de klant dat ik ging draaien en naar die plek toe zou gaan om daar de nacht door te brengen en dat hij me de volgende ochtend daar maar op moest komen halen. Dat vond de klant helemaal prima.

 

De volgende ochtend was de klant er om tien voor zeven maar helaas voor hem wou ik nog even tien minuten blijven staan om mijn elf uur erop te krijgen. Daar maakte hij geen probleem van en zo reed ik later achter hem aan naar de losplek. Waar ik al bang voor was bleek werkelijkheid en ik had dus op de rotonde rechts gemoeten ipv rechtdoor. [hij had helaas niet goed begrepen dat ik via de 134 kwam zei die}  Na nog geen tien minuten rijden waren we op de losplek en kon ik de zijkant openen om hem de gelegenheid te geven om de drie grote pallets die voor hem waren eruit te scheppen met zijn heftruckje.  idd heftruckje omdat hij heel klein oogde en hij er ook nog een lange lepels aanhad. en de pallets die er daar uit moesten zijn verre van ligt. Maar dat heftruckje bleek met recht lood in de kont te hebben en hij schepte ze er zonder problemen uit. Nadat hij de pallet voor Tranas  die er even uit moest weer had in gezet kon ik de zijkant weer dichtmaken.. Nog even met hem overlegd wat voor mij de beste weg naar Tranas was omdat de transics me wel heel ver wou omsturen ten opzichte van google maps   en toen mijn weg vervolgd om in Tranas nog 2 klanten te lossen. Deze waren er ook zo uit en toen kon ik richting Linneryd om daar een bak hout voor Nederland terug te gaan laden. Eenmaal in Linneryd geladen dacht ik dat mijnheer de wind met zaagsel van de zagerij aan het strooien was maar het bleek toch echt sneeuw te zijn.

 

Na in Linneryd nog even onder de douche te zijn gesprongen mijn weg maar weer vervolgd richting Trelleborg. De TT line van 22,00 was geboekt en dat gingen we ook makkelijk halen. Onderweg via de telefoon de boeking even gecheckt en toen was de qr code/  pincode voor de ticket ook bekend.  In de haven de telefoon even voor de scanner en de ticket komt vanzelf uit de paal rollen. Ideaal dat scheelt weer 300 meter onnodig gymnastieken😅. Door de scanners gereden en zo stond ik om 20.00 in de wachtrij voor de boot. rond 21.30 kon ik de boot oprijden en dan zit je voor dat je het weet ook zo maar boven achter een welverdiend glaasje cola . 

 

Woensdagochtend rond half acht dan de boot af in Travemunde en de oplegger met hout afkoppelen op onze vestiging aldaar. Deze zal ergens deze week opgehaald worden door een koppelchauffeur om naar Nederland te komen . Ik mocht op onze vestiging  weer een lege oplegger aankoppelen en op naar Hamburg om daar te gaan laden voor Mechelen België. 

Daar ik enkel maar een referentienummer had gekregen had ik geen idee wat ik moest gaan laden en toen na aanmelden iemand bij me kwam voor een trailercheck en zei dat ik 20  sjorbanden klaar moest leggen  keek ik hem toch even een beetje warrig aan. Zoveel trekken we er niet eens over een bak hout dus dit moest toch wel iets aparts worden.

 

Dat aparte viel uiteindelijk wel mee maar toch was ik 17 sjorbanden en 23 minuten verder toen ik klaar was met laden. Samen met een belader alle sjorbanden vastgemaakt terwijl zijn collega reed hetgene wij vast moesten zetten in de trailer. 

 

Vanaf Hamburg kon ik naar Enschede komen maar zoals ik al verwacht had kwam onderweg de vraag van de NL/ BE planner hoeveel rijuren en dientstijd ik nog over zou hebben wanneer ik in Enschede was. Op mijn antwoord daarop was zijn antwoord, rij zelf maar door naar Mechelen. Dus maar richting België. S avonds bij het vliegveld in Gilze gestopt voor de nacht en de volgende ochtend om negen uur op naar Meer om te tanken. Niet omdat dat perse moest, maar wel omdat ze graag zien bij ons dat je voltankt wanneer je in België bent. En aangezien ik al wist wat de terug vracht zou worden  had ik maar bedacht dat ik beter smorgens in Meer kon tanken als s avonds.

 

Rond de middag had ik gelost in Mechelen en alle spanmateriaal weer netjes in het zijvak van mijn trekker gepakt. Toen kon het op naar Grimbergen alwaar de "wachtdienst"zou beginnen. Ik noem dat altijd wachtdienst omdat je daar de hele middag voor het dock staat te hangen en te wachten tot al het bestelde in je oplegger zit. Gelukkig staan we daar altijd met drie auto s zodat je [afhankelijk van welke collega s er zijn] nog wat te ouwehoeren hebt. anders duurt zo een middag wel extreem lang.  Deze middag was ik het grootste deel alleen doordat ik wel extreem vroeg daar was door mijn loosafspraak in Mechelen. Dus maar eens een beetje bij geslapen😅 Wat ook wel hoog nodig wasLOL

Maar om zes uur waren de papieren klaar en kon het richting Enschede omdaar voor het dock af te koppelen en de heren van de loods de gelegenheid te geven om er nog wat bij in te zetten zodat deze oplegger dezelfde avond nog met een koppelcollega naar Travemunde kon.  

 

Ik zelf ging op rust en kon vrijdagochtend om acht uur weer een oplegger aankoppelen die er net door een koppelcollega neergezet was om te gaan lossen in Hasselt. In Hasselt nog een prachtig staaltje "ich niet verstehen" werk meegekregen van de wit grijze club en de oranje bruine club. Toen ik dan aan de beurt was was de mevrouw toch wel heel blij dat ik ABP sprak. op mijn vraag of ze het nog een keer kon herhalen omdat ik er voor de eerste keer was kreeg ik een "ophoepeln etter"LOL  en zo kon ik in de wacht om te gaan lossen.

Smiddags nog 2 adressen in Lelystad geladen voor Denemarken en Noorwegen en  zo kwam ik rond zeven uur weer in Enschede waar het afkoppelen was en papieren inleveren en toen op naar Oldenzaal om de trekker weer klaar te zetten voor volgende  week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei RobNiat:


Vraagje: je sjouwt dus je ‘eigen’ spanbanden mee in de trekker. Maar hoe doen jullie dat met al dat koppelwerk dan? Als je ergens een geladen oplegger (zoals die met hout die je in Travemünde afkoppelde) neerzet, zijn daar dan weer spanbanden beschikbaar ter vervanging? In dat geval zou je dus ook spanbanden in moeten leveren uit eigen voorraad wanneer je een geladen oplegger aankoppelt?

Ik heb altijd 1 zijvak vol met sjorbanden idd. Maar dat is in principe bedoelt voor opleggers die je onderweg  aankoppelt en waar geen sjorbanden meer in de kisten aanwezig zijn. En dat was met deze het geval dus. En als ik zo een oplegger dan zelf los dan gaan idd de sjorbanden weer in mijn trekker en niet in de kist van de trailer.  Als ik hem niet zelf had gelost dan waren de sjorbanden erop blijven zitten en had ik mijn voorraad in de trekker weer aangevuld op de loods van de opdrachtgever.  

 

Officieel behoren de kisten van de opleggers vol te zitten met spanmateriaal. Maar aangezien niet iedereen even secuur is met het terug leggen van spanmateriaal  in de kisten  zijn er nog wel eens wat lege kisten bij.  

 

Spanmateriaal dat op de laadvloer van de trailer blijft liggen word er door het loodspersoneel uitgehaald in de veronderstelling dat dat over is en niet meer in de kisten past.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

 

Officieel behoren de kisten van de opleggers vol te zitten met spanmateriaal. Maar aangezien niet iedereen even secuur is met het terug leggen van spanmateriaal  in de kisten  zijn er nog wel eens wat lege kisten bij.  

 

 

Daar wordt dan melding van gemaakt?  En je had de spanbanden zelf kunnen aanvullen in Enschede? Hoeveel kilometer is zo een weekje nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Daar wordt dan melding van gemaakt?  En je had de spanbanden zelf kunnen aanvullen in Enschede? Hoeveel kilometer is zo een weekje nou?

Als ik met die oplegger in Enschede was geweest had ik dat aan kunnen vullen ja. Maar daar ben ik niet geweest met deze oplegger. Deze is in Grimbergen blijven staan. Daar moest ik weer een ander aankoppelen.

 Deze week zat rond de 2800 km. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Ok ,dat omkoppelen kon ik niet uit het verhaal opmaken, en je "eigen"voorraad in de oplegger  doen en je eigen voorraad aanvullen is een te groot risico?        

Dat zou idd kunnen. Maar dat is wel een groot risico om te doen. voor je het weet sta je zelf zonder en dat word je niet in dank afgenomen.

 

Dan moet de vervolg rit al helemaal duidelijk zijn en daar moet je dan zeker weten mee in Enschede komen, Dan zou het kunnen. Maar dat is eigenlijk niet vaak het geval.

 

Ook gebeurt het wel dat je een collega die in de week al zoveel van zijn eigen voorraad heeft gebruikt even uit de brand helpt als je  elkaar tegenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hele spanbanden verhaal is wel de grootste ellende in het ferrytrailer verhaal. 

Vroeger bij Ewals hadden we daar ook heel vaak problemen mee. De Engelsen die de trailers losten sneden de spanbanden gewoon over, smeten ze op een hoopje en zadelden jou op met de shit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei _alain_:

Dat hele spanbanden verhaal is wel de grootste ellende in het ferrytrailer verhaal. 

Vroeger bij Ewals hadden we daar ook heel vaak problemen mee. De Engelsen die de trailers losten sneden de spanbanden gewoon over, smeten ze op een hoopje en zadelden jou op met de shit. 

Klinkt bekend.

Trailer openmaken,12 spanbanden op een hoop en de helft zonder of met afgesneden haak.

De dader op het spreekwoordelijke kerkhof.🤐

Al diverse "oplossingen "meegemaakt,nooit sluitend geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

Dat hele spanbanden verhaal is wel de grootste ellende in het ferrytrailer verhaal. 

Vroeger bij Ewals hadden we daar ook heel vaak problemen mee. De Engelsen die de trailers losten sneden de spanbanden gewoon over, smeten ze op een hoopje en zadelden jou op met de shit. 

Dat kennen ze bij de opdrachtgever op de loods ook idd. Zeil los maken duurt te lang met overladen dus het mes erdoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-4-2022 om 18:53 zei _alain_:

Dat hele spanbanden verhaal is wel de grootste ellende in het ferrytrailer verhaal. 

Vroeger bij Ewals hadden we daar ook heel vaak problemen mee. De Engelsen die de trailers losten sneden de spanbanden gewoon over, smeten ze op een hoopje en zadelden jou op met de shit. 

Of we hadden mooie verlopen gemaakt voor de luchtslangen, de chauffeur was 5 minuten weg en we konden weer nieuwe maken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden