[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagens Belgische Kumas Trans in beslag genomen


sprinter 516

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagens Belgische Kumas Trans in beslag genomen

Vrachtwagens Belgische Kumas Trans in beslag genomen
25-04-2022 11:37 | Arbeidsvoorwaarden | auteur Redactie | Esther van der Wal
16

TESSENDERLO - Na een gecoördineerde actie van de Belgische inspectiediensten, in samenwerking met de politie, zijn meer dan 35 Bulgaarse chauffeurs gestrand in Tessenderlo. Na een hele dag van verhoren werden alle voertuigen van Kumas Trans in beslag genomen en werden de chauffeurs ondergebracht in een hotel in de buurt. Dat meldt de Belgische transportvakbond BTB-ABVV.

BTB-ABVV werd zondagmiddag benaderd door een van de chauffeurs die een mondje. Hij vertelde dat ‘s ochtends de inspectiediensten en politie binnenvielen op het hoofdkantoor van het transportbedrijf waar tevens hun vrachtwagens geparkeerd stonden.

Frank Moreels voorzitter BTB-ABVV: "Alle chauffeurs die in Tessenderlo hun weekendrust aan het nemen waren zijn gestrand. Hun vrachtwagen werd in beslag genomen en ze kunnen daardoor niet meer aan het werk. Ze zijn ten einde raad want ze hebben geen geld of voertuig om te werken of terug te keren naar Bulgarije." 

 

bron: https://www.transport-online.nl/site/139639/vrachtwagens-belgische-kumas-trans-in-beslag-genomen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei schoenenreus:

Die belgen zullen elkaar wel flink schouderklopjes aan het uitdelen zijn om 35 man werkloos te maken.....

 

Eerder 80 auto's van Vos aan de ketting, nu weer 35 van Kumas in beslag genomen.

Je kan zeggen van die Belgen wat je wil, ze pakken het wel aan daar bij onze zuiderburen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Die belgen zullen elkaar wel flink schouderklopjes aan het uitdelen zijn om 35 man werkloos te maken.....

Alle chauffeurs vertelden BTB-ABVV hetzelfde verhaal. Ze komen naar België met hun Bulgaarse vrachtwagen of hun eigen auto als ze met een Belgische vrachtwagen moeten rijden. Elke chauffeur heeft een Bulgaars contract terwijl hun werkgever in België actief is en slechts een postbus heeft in Bulgarije.

Elke chauffeur heeft recht op Belgische loon- en arbeidsvoorwaarden. Bijna allemaal hebben ze bijna twee maanden loon tegoed. "Het is een typisch geval van sociale dumping, uitbuiting en fraude waarbij chauffeurs uitgebuit worden door een malafide Belgische werkgever die zijn bonafide collega transporteurs kapot concurreert met dumping tarieven. Tarieven die hij alleen maar kan aanbieden omdat hij deze sociale dumping en fraude gebruikt."

 

In dit geval lijkt een schouderkopje meer dan terecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei Pierre:

 

Eerder 80 auto's van Vos aan de ketting, nu weer 35 van Kumas in beslag genomen.

Je kan zeggen van die Belgen wat je wil, ze pakken het wel aan daar bij onze zuiderburen...

Nederland en nog een aantal landen zijn al aangesproken op het lakse beleid…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Eerder 80 auto's van Vos aan de ketting, nu weer 35 van Kumas in beslag genomen.

Je kan zeggen van die Belgen wat je wil, ze pakken het wel aan daar bij onze zuiderburen...

Staan volgens mij ook nog een stuk of 20 autotransporters van Bleiras in de haven van Zeebrugge te wachten op vrijgave.

Belgen zijn goed bezig.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Eerder 80 auto's van Vos aan de ketting, nu weer 35 van Kumas in beslag genomen.

Je kan zeggen van die Belgen wat je wil, ze pakken het wel aan daar bij onze zuiderburen...

 

 

Ja dat in beslag nemen is allemaal leuk maar ik vraag me altijd af hoe het dan verder gaat maar daar hoor je niks meer van. Ik denk dat er namelijk heel veel geseponeerd wordt of ten onrechte in beslag wordt genomen. Als ze het echt serieus aan zouden pakken dan snap je niet dat er nog bedrijven zijn die het niet voor elkaar hebben dus ik vermoed dat het vooral heel hoog van de toren blazen is maar vrijwel zonder consequenties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Ja dat in beslag nemen is allemaal leuk maar ik vraag me altijd af hoe het dan verder gaat maar daar hoor je niks meer van. Ik denk dat er namelijk heel veel geseponeerd wordt of ten onrechte in beslag wordt genomen. Als ze het echt serieus aan zouden pakken dan snap je niet dat er nog bedrijven zijn die het niet voor elkaar hebben dus ik vermoed dat het vooral heel hoog van de toren blazen is maar vrijwel zonder consequenties.

 

Er is inderdaad nergens te vinden hoe het afgelopen is met die rechtszaak tegen Vos. Ik vermoed dat die vertraagd is door Covid e.d. en dus nog loopt. Als Vos in het gelijk was gesteld hadden we het ongetwijfeld wel gehoord. Ze hebben toen een flinke borgsom moeten betalen om die 89 trucks terug te krijgen. 
Het resultaat over 2021 was in ieder geval niet om over naar huis te schrijven. Op een omzet van € 361 miljoen werd net 2,5 ton nettowinst behaald. Dat was in 2020 nog € 3 miljoen. 

 

Zie TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden