Spring naar bijdragen

Voor Cees

Recommended Posts

• Forumlid

Drie eetlepels tranen

een snufje verdriet

klein beetje woede

(maar dat proef je niet)

Pak het flesje innerlijke strijd

Voeg twee kleine druppels toe

Meng het met wat eenzaamheid

(wat ik altijd doe)

Laat het zo lang stoven

tot je weer iets hebt

Iets, om in te geloven

(dat is mijn recept)

Hans van Bavel

Naast alle infuusjes, pillen en poedertjes, het geren van verpleging en dokters om je heen, is volgens mij het sterkste medicijn ter wereld 'Hoop' wat Hans van Bavel zo mooi beschreef in zijn gedicht.

Gezien heb ik je alleen op de foto's hier, je stem zou ik niet eens herkennen aan de telefoon, toch neemt dat niet weg dat ik elke dag een kleine wandeling voor je maak. Een paar kilometer verderop is een kapelletje waar ik in alle rust een klein gebedje voor je doe (en ook voor anderen natuurlijk). Geloof heeft niets met kerk, bijbel of paus te maken denk ik. Echt geloof zit in jezelf en wordt versterkt door de mensen om je heen.

Als je nu een kaart van de wereld op de grond zou leggen en overal waar mensen voor jou duimen en hopen een punaisje zou prikken zou je een glimlach van oor tot oor krijgen. De kaart zou vol staan met die blinkende puntjes.

Van Zeeland tot in Limburg. Van het midden van het land tot Oude Pekela toe. Van de kust tot aan de Duitse grens. Zelfs in Noorwegen, Oostenrijk, Canada en USA en yep België. Tot over verre grenzen hopen mensen met je mee Cees. Want 'Hoop' is nooit gebonden aan grenzen.

Groetjes vechter, je staat niet alleen!

Didi

post-937-1394779931,0665_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden