[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dode hoek stickers Frankrijk, Hoeveel op trekker oplegger?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Zoals al in de titel: een trekker en oplegger, hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei edje:

Stickers, camera's, waarschuwingssystemen, oplettendheid van de chauffeur, strengere voertuigeisen maar nergens lees ik dat fietsers, scooter/brommerpiloten en voetgangers ook hun steentje bij moeten dragen. Ja, er word op scholen uitgelegd wat de dode hoek is maar zo gauw ze naar huis gaan zijn ze het vergeten. Zijn ze wat ouder dan denken ze er niet eens meer aan en zijn ze (jong) volwassen hebben ze er gewoon schijt aan want de chauffeur moet maar opletten. 

 

Verkeersregels gelden voor iedereen behalve voor fietsers en scooter/brommerrijders. Laten ze die groep maar eens zeer duidelijk maken dat hun gedrag zeer onwenselijk is.

 

 

Dat is dus precies wat ik bedoel en waarom ik niet geloof in het nut van die stickers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mensen worden er al zolang ik me kan herinneren bewust gemaakt van de dode hoek en de gevaren, heeft het nut? Weinig. Bij ons in Uden moeten ze bij de Lidl best een eind achteruit rijden. Als ik daar de auto parkeer (is daar nog gratis) en zie hoe onverantwoord mensen zich gedragen achter/in de buurt  van de vrachtwagen is het vragen om ongelukken. Als ik kenbaar maak dat ik chauffeur ben en dat de chauffeur van de vrachtwagen hun niet ziet moet ik mijn mond houden en me nergens mee bemoeien want het gaat toch goed. Zelfs met kleine kinderen aan de hand lopen/fietsen ze vlak achter de wagen langs.

Mensen staan totaal niet stil bij de gevaren ervan of weten het wel maar het laat ze volkomen koud want het gaat (op dat moment) toch goed.

Moeten ze het dan voelen? Zeker niet want dat gun je niemand maar zo'n sticker heeft ook in mijn ogen totaal geen nut. 

 

Misschien dat een ouderwetse campagne op tv en/of streamingsdienst wel enig nut zou hebben maar dan moet je zoiets wel een paar weken continu laten zien/vertellen. En uiteraard regelmatig (na de campagne) de boodschap blijven herhalen.

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Ger-1957:

Je geloofd dus niet in het bewust maken van gevaren, zoiets van ze luisteren toch niet dan moeten ze maar voelen?

Ja en nee……

kijk naar bewustwordingsacties in de media. Kijk hoeveel mensen er nog met de gsm in de hand rijden (van fietsers tot vrachtwagenchauffeurs) of hoeveel er rood kruis negeren. Is al heel veel geld aan uitgegeven om de mensen bewust te maken………

 

Kijk hoeveel er onder invloed van drank en of drugs aan het verkeer deelnemen. 
 

Dat krijgt men er maar niet uit ondanks alle geldverslindende akties. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei roadtrain:

(...) Kijk hoeveel mensen er nog met de gsm in de hand rijden (van fietsers tot vrachtwagenchauffeurs) 

 

En dan nu de vraag; hoeveel vrachtwagenchauffeurs op dit forum durven keihard te beweren dat ze nooit met een GSM in de hand zitten tijdens het rijden. Dus ook om b.v. even de BlueThoot aan te zetten, even snel op Whatsapp kijken, een foto schieten onderweg etc.

We zijn allemaal geen haar beter.. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

En dan nu de vraag; hoeveel vrachtwagenchauffeurs op dit forum durven keihard te beweren dat ze nooit met een GSM in de hand zitten tijdens het rijden. Dus ook om b.v. even de BlueThoot aan te zetten, even snel op Whatsapp kijken, een foto schieten onderweg etc.

We zijn allemaal geen haar beter.. ;)

 

Terwijl er toch al genoeg bewustwordingsacties geweest zijn…….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Terwijl er toch al genoeg bewustwordingsacties geweest zijn…….

 

Dat zeker. Maar dat was eigenlijk niet mijn vraag.

 

Ik stel de vraag daarom even anders; hoe vaak zit jij zelf met de telefoon in je handen. Gewoon eerlijk zijn, open kaart spelen...

 

Ik zelf dus zeer regelmatig, Wel met de telefoon op het stuur, bellen doe ik via BT.

Af en toe een appje sturen, iets zoeken op Google Maps, routes versturen via MyDrive Connect, TruckFly raadplegen, het forum even bijlezen, een foto maken onderweg. Allemaal zaken waarbij ik dus zelf ook een telefoon niet handsfree bedien tijdens het rijden. De gebruikelijke zaken waar iedereen achter het stuur zich wel eens schuldig aan maakt, geen man uitgezonderd... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bellen handsfree….

 

whatsapp kan ik ook vanuit de houder lezen. (Dit is al discutabel)
de rest van de dag heb ik meerdere malen de gelegenheid om  van alles te lezen/bij te houden (tijdens laden/lossen Evt wachten) 

 

natuurlijk heb ik wel eens stiekem een foto van de🌞 gemaakt. 
 

mijn principe is wel dat tijdens t rijden de gsm in de houder blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

 

En dan nu de vraag; hoeveel vrachtwagenchauffeurs op dit forum durven keihard te beweren dat ze nooit met een GSM in de hand zitten tijdens het rijden.

 

Dat durf ik niet, maar alleen als het verkeer het toelaat en niet te druk is.

Pierre je zult mij op de Periferique van Parijs niet met telefoon bezig zien

Maar laten we eerlijk zijn, in een vrachtwagen gaat het ook makkelijker dan in een luxe wagen.
je hebt meer overzicht, en ja ik weet het >> dat is geen excuus
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
56 minuten geleden zei Pierre:

hoe vaak zit jij zelf met de telefoon in je handen. Gewoon eerlijk zijn, open kaart spelen...

De telefoon zit onder handbereik in de houder en zolang ik rij blijft hij daar. Ik beken dat ik whatsapp berichten wel lees maar ik verstuur niks tijdens het rijden. Bellen is hands free via het stuur en foto's maken tijdens het rijden doe ik niet. Kom ik eventjes in een file te staan is er wel wat tijd om iets te versturen maar buiten dat alles zijn mijn rijtijden nu ook niet zo dat ik uren moet sturen dus tussen de ritten door heb ik tijd zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

 (...) je zult mij op de Periferique van Parijs niet met telefoon bezig zien

 

Mij ook niet, er zijn genoeg situaties dat ik b.v een oproep wegdruk en de telefoon bewust laat liggen omdat ik mijn volle aandacht ergens anders nodig heb, b.v midden in de drukte van Parijs zoals je zelf als voorbeeld geeft. Maar er zijn ook legio momenten op een dag dat je een paar uur achter elkaar zit te sturen op een rustige weg en tussendoor even een appje stuurt of iets opzoekt. Al diegenen die durven te beweren dat ze zich hier nooit schuldig aan maken liegen dat het gedrukt staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^Dat bedoel ik dus.

Met een luxe auto is het zowiezo taboe, je hebt veel minder overzicht.
We rijden wel eens met een fiat combo van de firma als de vrachtwaggel ergens moet blijven staan.
Nou dan neem ik nooit op en stop op de eerst volgende mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei roadtrain:

natuurlijk heb ik wel eens stiekem een foto van de🌞 gemaakt. 

(...)

mijn principe is wel dat tijdens t rijden de gsm in de houder blijft. 

 

Principes is zo'n algemeen woord, daar kun je alle kanten mee uit en zegt eigenlijk niks.

Ik heb ook zo'n principe; nooit inhalen in een inhaalverbod en altijd aan de snelheid houden. Maar als er dan zo'n strepentrekker voor me zit en het duurt me te lang dan zijn die principes ook zo overboord en gaat-ie er plankgas op de linkse baan aan voorbij, inhaalverbod of niet.


Ook bij jou blijft het niet enkel bij 'stiekem een foto' maken; wanneer jij op weg naar b.v. Harlingen een foto van je 🌞 geplaatst hebt, of weer verwikkeld bent in de zoveelste 'welles-nietes discussie' op dit forum dan heb je die telefoon -ondanks je principes- ook al twintig keer in je handen gehad om de likes of de reacties te bekijken of even snel je reactie te geven nog voor je de Afsluitdijk over bent. Opeens zijn we blijkbaar allemaal z.g. modelchauffeurs maar eigenlijk geen haar beter als de rest. Durf dat dan ook gewoon te zeggen...

  • Thanks 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei roadtrain:

 

 

natuurlijk heb ik wel eens stiekem een foto van de🌞 gemaakt. 
 

Kijk, zo leer je je pappenheimers weer kennen,  Waarom zou je stiekem een foto maken van de zon en die bijvoorbeeld hier plaatsen op het forum?

 

Het is vaak niet zo heel moeilijk te zien of de foto is genomen uit een rijdend voertuig of niet.

 

 

  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

wanneer jij op weg naar b.v. Harlingen een foto van je 🌞 geplaatst hebt, of weer verwikkeld bent in de zoveelste 'welles-nietes discussie' op dit forum dan heb je die telefoon -ondanks je principes- ook al twintig keer in je handen gehad om de likes of de reacties te bekijken of even snel je reactie te geven nog voor je de Afsluitdijk ..

Nee dus……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei HendrikJansen:

Kijk, zo leer je je pappenheimers weer kennen,  Waarom zou je stiekem een foto maken van de zon en die bijvoorbeeld hier plaatsen op het forum?

 

Het is vaak niet zo heel moeilijk te zien of de foto is genomen uit een rijdend voertuig of niet.

 

 

Die foto kan je ook prima maken als de telefoon in de houder zit….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei HendrikJansen:

Nee dat lijd idd ook niet af nee.:stom:

(het is leidt af👍)

 

inderdaad. Net als shaggie draaien. Peuk opsteken vrachtbrieven lezen

Broodje pakken. En ga zo maar door. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 18-5-2022 om 09:56 zei Murphy:

Fijner was geweest dit in europees verband te regelen. Nu gaat straks ieder land weer zijn eigen stickers verplichten. Net zo dom als al die snelheids stickers achterop...

 

Die snelheids sticker achterop (als je die Fransen bedoelt) heeft een iets andere insteek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Die snelheids sticker achterop (als je die Fransen bedoelt) heeft een iets andere insteek.

Tja, ook daar zie ik nu echt niet de logica van in.......

Kijk staat er alleen een sticker met bijvoorbeeld 80 km op, dan zal hij niet harder kunnen (gok ik), maar wat is nu de logica van 50, 60, 70, 80 en een 90 sticker?????

Ja, dat de achterkant van de truck er niet meer uit ziet, dat dan weer wel😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden