[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dode hoek stickers Frankrijk, Hoeveel op trekker oplegger?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Zoals al in de titel: een trekker en oplegger, hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Op 28-5-2022 om 10:04 zei sprinter 516:

Tja, ook daar zie ik nu echt niet de logica van in.......

Kijk staat er alleen een sticker met bijvoorbeeld 80 km op, dan zal hij niet harder kunnen (gok ik), maar wat is nu de logica van 50, 60, 70, 80 en een 90 sticker?????

Ja, dat de achterkant van de truck er niet meer uit ziet, dat dan weer wel😇

Zoals roadtrain al aangeeft kent men in Frankrijk verschillende categorien vrachtwagens (tot 12 ton-meer dan12 ton-wel of geen ADR) en men kent verschillende catgorien wegen (tot 80 km/h-tot 90km/h tot t60 km/h)

Als de gendarmes nu een bepaalde vrachtwagen op een bepaalde weg zien rijden weten zij precies om wat voor voertuig het gaat en hoe snel hijn daar mag,men hoeft m dus niet eerst aan te houden en te onderzoeken om wat voor voertuig het gaat.

Hetzelde idee als wat achterde Fransemilieusticker zit: men ziet in één oogopslag wat voor voortuig t is en of het op dat moment daar mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ jou redenering snap ik niet helemaal Peter? Hoe kan een agent nu zien met wat voor voertuig hij te maken heeft als je 5 verschillende stickers achter op je auto hebt met verschillende snelheden????

Cor,die agent ziet een bepaalde auto en weet in welke klasse die zit.( tot 12 ton,+12 ton,geladen met ADR.)

Hij weet ook op welk soort weg deze auto zich bevind ( regionale weg,bebouwde kom 4 baans weg.autoroute)

En aan de hand daarvan weet die agent hoe snel deze auto op deze bepaalde weg mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 1-6-2022 om 20:57 zei roadtrain:


Voor wie regelmatig met zijn “B” camper te zwaar is (en dat zijn er nogal wat…….) heeft C1 geen zin. Je blijft te zwaar. 
 

Er zijn legio teruggekeerde B voertuigen  die zo weer terug te  keuren zijn naar C  En momenteel onder die zelf bouw campers ook.

 

Dus hoezo  heb je dan niks aan C1 en blijf je te zwaar?

 

Om een voorbeeld te noemen. Ik zelf heb een Iveco 50c17 terug gekeurd naar B  3500 kg dus.  Mag nu een kleine 1000 kg laden. Als ik hem weer terug zou laten keuren naar C dan mag ik bijna 3000 kg laden. Verschil van 2000 kg dat zeer zeker het verschil Kan maken in die categorie.

 

Er zijn ook veel mensen die speciaal C! halen om met een camper op pad te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is met “mijn” auto toch ook gebeurd, was een 516 (dus een 5 tons uitvoering) gekeurd tot 3500 kg. Nu de elektrische auto’s steeds zwaarder worden (en 3x aangehouden) staat ie weer op 5 ton, dus weer een (lichte) vrachtwagen en heb je dus een C (of C1) rijbewijs nodig, en omdat wij met aanhangers erachter rijden dus een C-E rijbewijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ dan hebben jullie het geluk dat die Benzen qua techniek aan de (verplichte) eisen voor een (kleine) vrachtwagen voldoen, zoals de botsassistent en lijnwaarschuwing.

 

Vorig jaar begreep ik bij ons dat die MAN's TGE niet terug naar de 5 ton's uitvoering kunnen, doordat er bij de bestelling af fabriek was gekozen voor de < 3500 kg. versie en daarmee liet MAN de camera voor de lijnwaarschuwing achterwege.

Terug die camera monteren was niet echt mogelijk OF heel kostbaar, begreep ik. Zou de auto weer terug naar de fabriek moeten??

 

Toen hebben ze naar ombouw BE gekeken, dus asje erbij plaatsen. Kost ook geld. Heb er verders niks meer van vernomen eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

S'il vous plaît:

Zoals vermeld in artikel R413-8 van de wegcode, zijn voertuigen met een gewicht van meer dan 3,5 ton onderworpen aan een aantal beperkingen met betrekking tot de maximumsnelheid waarmee ze mogen rijden, afhankelijk van het type weg. Hun maximale snelheid is dus beperkt tot: 90 km/u op snelwegen 80 km/u op voorrangswegen (90 km/u voor voertuigen met een gewicht van minder dan of gelijk aan 12 ton, en indien het vierbaanswegen zijn, gescheiden door een middenberm) 80 km/u op andere soorten wegen (60 km/u voor gelede voertuigen of voertuigen met een aanhangwagen en een gewicht van meer dan 12 ton) 50 km/u binnen de bebouwde kom

 

Zelfklevende markering van snelheidslimieten voor vrachtwagens

Voertuigen die onder deze specifieke snelheidslimieten vallen, moeten ook een sticker dragen met het opschrift 90/80 in de linkerbenedenhoek. Zelfklevende markering van snelheidslimieten voor vrachtwagens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 12-6-2022 om 23:37 zei Ger-1957:

Ik weet het niet, dus ga ik ook geen poging doen om hier iets neer te zetten.

IK wist er wel wat van,:ja:

Er is dus geen enkele reden om mij met de naam van het mannelijke geslachtsdeel te betitelen omdat ik iets wist wat jij niet wist.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-5-2022 om 22:10 zei Murphy:

hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

Ik spotte van de week toevallig een open trailer waarmee staal wordt vervoerd. Die had op het kopschot, buitenzijde, twee metalen haken (soort van groot uitgevallen badhanddoek formaat) naast de slang/elektra koppelingen met daaraan die stickers gehangen, magneetstickers dus.

 

Op welke plek op de trailer die dingen dan hangen tijdens transport door Frankrijk.. weet ik dan weer niet.

Ik vond het er wel handig bedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van de week dode hoek stickers op een NL gekentekende camper (half integraal, Ducato, personenwagen kenteken) gespot. :confused:

 

.. en in Cuijk een NL Volvo trekker, in het wit, met een zwart/wit Frans dode hoek sticker op de deurplaat. Zal ook wel niet volgens de regels zijn.. maar de kleureninkt was zeker op? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei RobNiat:

Ook een camper kent dode hoeken @Durashift En dat het niet verplicht is dergelijke stickers te voeren maakt het nog niet verboden of nutteloos. 

 

Hebben de stickers dan nut, volgens jou?

 

10 uur geleden zei RobNiat:

Was die “zwart-wit” sticker die je zag niet gewoon verbleekt? Zo zag ik laatst ook een auto met stickers waar weinig kleur meer in zat. Gewoon ouderdom. 

 

Bij verbleken zou ik denken dat er nog wel iets van een gele en rode gloed te zien moet zijn. Nee, dit was helder zwart en wit.

 

2 uur geleden zei Dokus:

Sterker nog, een camper waarvoor je een groot rijbewijs (C1) voor moet hebben moet in Frankrijk gewoon dodehoekstickers  voeren. 

 

Maar dan heb je geen personenwagen kenteken erop maar een bedrijfsauto kenteken, want meer dan 3500 / 4250 kilogram.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Durashift:

 

 

 

Maar dan heb je geen personenwagen kenteken erop maar een bedrijfsauto kenteken, want meer dan 3500 / 4250 kilogram.

 

Hier ga je de fout in,elke camper en dus ook boven de 3500 kilo komt heden ten dagen ALTIJD op personenauto kenteken,inderdaad had je vroeger op kenteken bedrijfsauto ingericht als camper,ik weet niet vanaf wanneer maar zomaar al een jaar of 8 is het personenwagen ingericht als camper.

Dit maakt bijvoorbeeld verschil met milieuzone Amsterdam niet toegestaan als bedrijfsauto/camper maar dan weer wel in sommige gevallen wel toegestaan personwagen/camper 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Zelfs hier weet je weer een negatieve draai te geven aan de inbreng van forumleden van wie je soms geen gelijk krijgt.

 

En dan straks weer janken dat het allemaal aan een bepaald clubje ligt... :p

  • Like 2
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Dit was ook niet echt een waardevolle aanvulling hoor. Eerlijk is eerlijk. 

Dat hoeft ook niet,Dokus heeft hier het correcte antwoord gegeven ,ik zeg alleen maar dat ik t 100% met hem eens ben,in deze.

Hoe hoog de waarde van mijn inbreng precies is is niet belangrijk,toch ? owweldan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden