Spring naar bijdragen
  • 0

dode hoek stickers Frankrijk, Hoeveel op trekker oplegger?


Murphy
 Share

Vraag

  • Administrators

Zoals al in de titel: een trekker en oplegger, hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei HendrikJansen:

Nee dat lijd idd ook niet af nee.:stom:

(het is leidt af👍)

 

inderdaad. Net als shaggie draaien. Peuk opsteken vrachtbrieven lezen

Broodje pakken. En ga zo maar door. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 18-5-2022 om 09:56 zei Murphy:

Fijner was geweest dit in europees verband te regelen. Nu gaat straks ieder land weer zijn eigen stickers verplichten. Net zo dom als al die snelheids stickers achterop...

 

Die snelheids sticker achterop (als je die Fransen bedoelt) heeft een iets andere insteek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Die snelheids sticker achterop (als je die Fransen bedoelt) heeft een iets andere insteek.

Tja, ook daar zie ik nu echt niet de logica van in.......

Kijk staat er alleen een sticker met bijvoorbeeld 80 km op, dan zal hij niet harder kunnen (gok ik), maar wat is nu de logica van 50, 60, 70, 80 en een 90 sticker?????

Ja, dat de achterkant van de truck er niet meer uit ziet, dat dan weer wel😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Die snelheids sticker achterop (als je die Fransen bedoelt) heeft een iets andere insteek.

Vrachtwagens rijden vaak dwars door heel Europa om hun lading weg te brengen of op te halen. Alle landen hebben andere regels voor de snelheid op de weg. Zo mogen sommige vrachtwagens op de snelweg(externe link) in Frankrijk 90 km/u en in Italië zelfs 100 km/u. En buiten de snelweg gelden weer andere snelheidsregels. Hoe hard een vrachtwagen mag heeft in deze landen te maken met het gewicht van de vrachtwagen. Een lichte vrachtwagen mag harder rijden dan een zware vrachtwagen.

Omdat je het gewicht vaak lastig aan de buitenkant kunt inschatten moeten vrachtwagens in bijvoorbeeld België, Frankrijk en Italië achterop verplicht aangeven hoe hard ze in dat land mogen rijden. Maar omdat in ieder land andere snelheidsregels(externe link) gelden moeten vrachtwagens voor alle landen waar ze komen andere snelheidsborden op de vrachtwagen plakken.

Zo kan het dat een vrachtwagen soms een heleboel snelheidsborden op zijn vrachtwagen heeft staan. Dat is natuurlijk verwarrend. Daarom zijn de landen van de Europese Unie (externe link)aan het kijken of ze één snelheid kunnen invoeren voor alle vrachtwagens.

 

 

bron: https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_antwoord/de-maatschappij/wat-betekenen-de-snelheidsborden-achterop-vrachtwagens

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

of ze één snelheid kunnen invoeren voor alle vrachtwagens.

 gewoon dik 120 zoals vroeger met de buscardan onder de MAN 1932🤣

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Wij weten allemaal hoe ellendig het af en toe is om niet net even snel een langzaam rijdende collega of caravan in te halen is, of niet??

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, maar door al die inhaalverboden (die we ook aan onszelf te danken hebben) komt het soms net even slecht uit om nog op tijd te lossen of zo iets.

Voor mij is het heel makkelijk, morgen is er weer een dag, maar voor anderen kan dat een probleem zijn ja.

Ik rij netjes 82 km p/u, is in Nederland ook hard genoeg (is mijn mening he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik moest het even opzoeken. Maar inderdaad moet sinds 2005 elke bestelwagen met een maximum totaalgewicht hoger dan 3500 kilogram een snelheidsbegrenzer hebben. 
 

Knap waardeloos zeg. Wat is dan nog het voordeel van een dergelijke combinatie Cor? Begrensd en tachograafplichtig. Dan kan je werkgever toch net zo goed een echte vrachtwagen kopen voor je?

 

Her enige voordeel is natuurlijk wel dat een ieder met BE rijbewijs er mee weg mag. Of vergis ik me nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

^^ Wij weten allemaal hoe ellendig het af en toe is om niet net even snel een langzaam rijdende collega of caravan in te halen is, of niet??

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, maar door al die inhaalverboden (die we ook aan onszelf te danken hebben) komt het soms net even slecht uit om nog op tijd te lossen of zo iets.

Voor mij is het heel makkelijk, morgen is er weer een dag, maar voor anderen kan dat een probleem zijn ja.

Ik rij netjes 82 km p/u, is in Nederland ook hard genoeg (is mijn mening he)

 

 

De begrenzer speelt in dat geval helemaal geen rol maar de maximum snelheid. Als je de begrenzer weg haalt en iedereen 120 laat rijden rijdt je nog steeds in een treintje dus dat maakt geen verschil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Ik moest het even opzoeken. Maar inderdaad moet sinds 2005 elke bestelwagen met een maximum totaalgewicht hoger dan 3500 kilogram een snelheidsbegrenzer hebben. 
 

Knap waardeloos zeg. Wat is dan nog het voordeel van een dergelijke combinatie Cor? Begrensd en tachograafplichtig. Dan kan je werkgever toch net zo goed een echte vrachtwagen kopen voor je?

 

Her enige voordeel is natuurlijk wel dat een ieder met BE rijbewijs er mee weg mag. Of vergis ik me nu?

En nog een groot nadeel is dat hij (volgens mij dan) niet over de vrachtwagen stroken bij oa Rotterdam mag rijden. Dat scheelt je/hem in de file zomaar een uur. Ik zie idd ook geen voordelen aan zo'n Playmobil wagen Rob.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:

Ik moest het even opzoeken. Maar inderdaad moet sinds 2005 elke bestelwagen met een maximum totaalgewicht hoger dan 3500 kilogram een snelheidsbegrenzer hebben. 
 

Knap waardeloos zeg. Wat is dan nog het voordeel van een dergelijke combinatie Cor? Begrensd en tachograafplichtig. Dan kan je werkgever toch net zo goed een echte vrachtwagen kopen voor je?

 

Her enige voordeel is natuurlijk wel dat een ieder met BE rijbewijs er mee weg mag. Of vergis ik me nu?

Je vergist je wat het is een C-E combi dus een C rijbewijs is verplicht.

het enige voordeel is dat ik “maar” 2 meter breed ben en dat is erg handig voor leveringen in smalle straten.

met een B-E combi kom je veel te veel met de gewichten in de problemen omdat er steeds meer elektrische auto’s komen die steeds zwaarder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei matthieu:

En nog een groot nadeel is dat hij (volgens mij dan) niet over de vrachtwagen stroken bij oa Rotterdam mag rijden. Dat scheelt je/hem in de file zomaar een uur. Ik zie idd ook geen voordelen aan zo'n Playmobil wagen Rob.

Ik mag “gewoon” met deze combi over de truck strook bij Rotterdam hoor, hier rij ik bijna dagelijks langs de file van personenauto’s 😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Cor, hoe kom je op een CE combie? Is die sprinter niet een C1E combinatie?

Kan me niet voorstellen dat die sprinter meer dan 7500 kg mag wegen.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei ayla:

t een C1E combinatie


Een wat?

 

Cor is net als ik van de tijd dat je een vrachtwagen rijbewijs nodig had om een auto te besturen zwaarder dan 3500 kg. En boven 7500 kg had je daarbij ook een chauffeursdiploma nodig. 
 

Ik neem aan dat er wat dat betreft niet veel veranderd is. Maar C1 zegt mij ook helemaal niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
56 minuten geleden zei RobNiat:


Een wat?

 

Cor is net als ik van de tijd dat je een vrachtwagen rijbewijs nodig had om een auto te besturen zwaarder dan 3500 kg. En boven 7500 kg had je daarbij ook een chauffeursdiploma nodig. 
 

Ik neem aan dat er wat dat betreft niet veel veranderd is. Maar C1 zegt mij ook helemaal niks. 

 

image.png.29ec4ea98867ef6950a101702fc49af5.png

 

Bron: CBR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei ayla:

Cor, hoe kom je op een CE combie? Is die sprinter niet een C1E combinatie?

Kan me niet voorstellen dat die sprinter meer dan 7500 kg mag wegen.

 

Groet Ron

Een C-E combi is een motorwagen zwaarder dan 3500 kg (inclusief lading), de Sprinter is gekeurd op 5 ton totaal gewicht en mag dus 2,5 ton laden op de motorwagen.

Ook op de aanhanger mag 2250 kg geladen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ volgens de meest recente regelgeving is dit dus een C1(E) combinatie.

C1 zit tussen 3500kg en max 7500kg (om het maar kort door de bocht te gooien). En wordt in de volksmond ook wel het camper-rijbewijs genoemd (alhoewel de paardenmeisjes hierdoor iets beledigd kunnen zijn 🙂 )

 

Groet Ron

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei ayla:

^^ volgens de meest recente regelgeving is dit dus een C1(E) combinatie.

C1 zit tussen 3500kg en max 7500kg (om het maar kort door de bocht te gooien). En wordt in de volksmond ook wel het camper-rijbewijs genoemd (alhoewel de paardenmeisjes hierdoor iets beledigd kunnen zijn 🙂 )

 

Groet Ron

 

Op 29-5-2022 om 15:04 zei roadtrain:

Ik denk minimaal C1? (+code95)

Dat zij ik al😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden