[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

dode hoek stickers Frankrijk, Hoeveel op trekker oplegger?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Zoals al in de titel: een trekker en oplegger, hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

De bedoeling is dat ze opvallen en daardoor gelezen worden

IK vrees dat bij de Franse weggebruiker ,en de Franse fietser in het bijzonder ,misschien de sticker wel opvalt ,maar dat men geen idee heeft waar t over gaat.
Hier word de verantwoording voor de dode hoek op het bordje van de rechtdoor gaander gelegd ( immers ,als er geen rechtdoor gaand v.s. afbuigend verkeer is ,is er ook geen "dodehoek")

 

Dit dode hoek probleem zal altijd een probleem blijven waar verkeerstromen samen komen; iedereen hoopt dat t hem niet overkomt ,maar je kunt er weinig aan doen ,ja misschien en goede camera bezetting op de auto.

 

Vraag aan de Frankrijk rijders:

Is er na de invoerplicht van deze AM stickers ook een massieve campagne geweest op de Franse TV en in de Franse media???? om de wegebruikers te wijzen op het A.M risico 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

De bedoeling is dat ze opvallen en daardoor gelezen worden

Maar goed dat de hersen activiteit niet op elk moment uitgelezen kan worden……

Ik weet bijna wel zeker dat er geen mens let op die stickers.

De mensen die “maar wat aan doen” in het verkeer hebben lak aan die stickers, en de groep die wel rekening met ander verkeer houden, letten toch wel op.

In mijn ogen zal zo’n sticker zelden een leven redden….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wat ik mij afvraag: de micra van moeders heeft rondom camera's. Bij achteruit rijden een mooi plaatje op het scherm. De wagen is er in geprojecteerd, maar het lijkt net alsof er een drone boven vliegt. Is dit systeem niet op vrachtwagens te gebruiken? Op een trekker dan vooral voor en de zijkanten (dode hoeken) en op bakwagens rond om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Murphy:

Wat ik mij afvraag: de micra van moeders heeft rondom camera's. Bij achteruit rijden een mooi plaatje op het scherm. De wagen is er in geprojecteerd, maar het lijkt net alsof er een drone boven vliegt. Is dit systeem niet op vrachtwagens te gebruiken? Op een trekker dan vooral voor en de zijkanten (dode hoeken) en op bakwagens rond om?

IK heb een tijdje  ( 2 maanden) met een demo gereden ,op een Volvo, maar ik vond het weinig toegevoegde waarde hebben.

Zeker als je wat sneller rijdt.

Je ziet slechts een smalle strook aan weerszijde van de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

IK heb een tijdje  ( 2 maanden) met een demo gereden ,op een Volvo, maar ik vond het weinig toegevoegde waarde hebben.

Zeker als je wat sneller rijdt.

Je ziet slechts een smalle strook aan weerszijde van de auto.

Voor de rest heb je toch je spiegels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Ger-1957:

 

 

Misschien he Cor, heel misschien had die man niet voor je auto gestaan met zijn rolstoel als hij toen zo'n stikker had gezien.

 

Als je destijds Cor zijn verhaal goed gelezen had zou je opgemerkt hebben dat Cor ter plaatse al even stilstond ,en toen die rolstoeler rechtdoor naast hem reed is Cor gaan rijden ,met alle fatale gevolgen van dien.

 

Je kunt in alle redelijkheid niet van rechtdoor gaand verkeer (fietser of rolstoeler )verwachten dat ze blijven staan achter een voertuig dat al even stilstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Ger-1957:

J

 

Die stikker maakt je gewoon telkens weer bewust dat je op moet letten, ook als je hem niet meer leest maar ooit geleerd heb hoe gevaarlijk een dode hoek is denk je er toch weer aan als je die gele stikker ziet (als hij nog geel is tenminste)

 

 

 

Dat is t probleem net denk ik; mensen zijn zich niet bewust van de gevaren van de dode hoek ja, als je n keer (bijna) voor je ballen gereden bent of als t een kennis of een familie lid overkomen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Je zegt het, alleen al het woord zelden is voor mij voldoende, zelden betekend namelijk niet nooit.

 

Die stikker maakt je gewoon telkens weer bewust dat je op moet letten, ook als je hem niet meer leest maar ooit geleerd heb hoe gevaarlijk een dode hoek is denk je er toch weer aan als je die gele stikker ziet (als hij nog geel is tenminste)

 

Misschien he Cor, heel misschien had die man niet voor je auto gestaan met zijn rolstoel als hij toen zo'n stikker had gezien.

 

Tja, dat zullen we nooit weten, maar het was inderdaad wel zo'n eigenwijze Fransman, die dacht ik rij toch door, hij wacht wel...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Als je destijds Cor zijn verhaal goed gelezen had zou je opgemerkt hebben dat Cor ter plaatse al even stilstond ,en toen die rolstoeler rechtdoor naast hem reed is Cor gaan rijden ,met alle fatale gevolgen van dien.

 

Je kunt in alle redelijkheid niet van rechtdoor gaand verkeer (fietser of rolstoeler )verwachten dat ze blijven staan achter een voertuig dat al even stilstaat.

Klopt helemaal peter, maar als je als voetganger/rolstoeler ziet dat het voertuig met zijn richting aan naar recht in beweging gaat komen, dan kun je ook denken, heeft die chauffeur mij wel gezien, laat ik even stoppen voor de zekerheid????

Mijn bescheiden mening is dat ik even afgewacht zou hebben wat die truck nu gaat doen, en of hij mij wel gezien heeft????

Helaas deze persoon niet, en dat is hem duur komen te staan (helaas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Klopt helemaal peter, maar als je als voetganger/rolstoeler ziet dat het voertuig met zijn richting aan naar recht in beweging gaat komen, dan kun je ook denken, heeft die chauffeur mij wel gezien, laat ik even stoppen voor de zekerheid????

Mijn bescheiden mening is dat ik even afgewacht zou hebben wat die truck nu gaat doen, en of hij mij wel gezien heeft????

Helaas deze persoon niet, en dat is hem duur komen te staan (helaas)

Wil je hier mee zeggen Cor dat jij vind dat de man in de rolstoel ( of zoals jij hem noemt, die eigenwijze fransoos) schuldig is geweest aan het ongeval?

 

Volgens mij heeft destijds politieonderzoek toch anders uitgewezen toch? Of heb ik dat niet goed onthouden?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Ger-1957:

Laten we het daar niet over hebben, het is ouwe koek 

 

Ah, kijk aan! In een discussie als deze over het nut van een dodehoek-sticker mogen jij en diegene die zelf het bewuste dodehoek-ongeval heeft meegemaakt wél zelf de discussie over dat ongeval oprakelen en ondanks zijn veroordeling door de Franse rechter hier wel zijn onschuld blijven verdedigen door achteraf het slachtoffer als een eigenwijze Fransoos weg te zetten. Maar als een ander forumlid dat ter discussie wil stellen, dan moeten we het er opeens maar niet meer over hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Eeweep:

Maar volgens mij weet je het antwoord al, dat heet dan eerder "oude wonden openrijten¨. Is meestal nergens voor nodig.

Die oude wonden rijten ze hier zelf al open, en uit dat verhaal trek ik een conclusie dat Cor er nu anders over denkt dan toen.  Snap ik wel aan de ene kant. Maar aan de andere kant is het politieonderzoek  toen duidelijk geweest en heeft Cor zijn straf gehad. 
 

Dat ie er nu vind ik best wel luchtig over praat en de manier waarop doet mij vermoeden dat hij er nu anders over denkt. Vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Die oude wonden rijten ze hier zelf al open, en uit dat verhaal trek ik een conclusie dat Cor er nu anders over denkt dan toen.  Snap ik wel aan de ene kant. Maar aan de andere kant is het politieonderzoek  toen duidelijk geweest en heeft Cor zijn straf gehad. 
 

Dat ie er nu vind ik best wel luchtig over praat en de manier waarop doet mij vermoeden dat hij er nu anders over denkt. Vandaar mijn vraag.

 

Dat zou kunnen, ik weet hier eigenlijk ook te weinig vanaf om me ermee te bemoeien. Vergeet m'n opmerking maar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei Ger-1957:

(...)  het spijt me voor je hobby "ouwe koeien uit de sloot halen" vindt ik hierin not done 

 

Nee hoor Ger, ik ga niet in de aanval. Ik doe enkel een constatering.
Er is hier volgens mij maar één iemand die hier natuurlijk geheel onbedoeld (..) maar even subtiel de herinnering van dit dodehoek-ongeval oprakelt.

 

4 uur geleden zei Ger-1957:

Je zegt het, alleen al het woord zelden is voor mij voldoende, zelden betekend namelijk niet nooit.

 

Die stikker maakt je gewoon telkens weer bewust dat je op moet letten, ook als je hem niet meer leest maar ooit geleerd heb hoe gevaarlijk een dode hoek is denk je er toch weer aan als je die gele stikker ziet (als hij nog geel is tenminste)

 

Misschien he Cor, heel misschien had die man niet voor je auto gestaan met zijn rolstoel als hij toen zo'n stikker had gezien.

 

Nergens in deze discussie is dit ongeval eerder ter sprake gekomen maar hier haal jij het zelf nog maar eventjes aan, totaal overbodig en nergens voor nodig in deze context.
"Not done, we moeten het er niet meer over hebben, het zijn ouwe koeien" is het dan als een ander er op doorgaat. Behalve als jij het plaatst natuurlijk... ;)

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei Pierre:

 

Ah, kijk aan! In een discussie als deze over het nut van een dodehoek-sticker mogen jij en diegene die zelf het bewuste dodehoek-ongeval heeft meegemaakt wél zelf de discussie over dat ongeval oprakelen en ondanks zijn veroordeling door de Franse rechter hier wel zijn onschuld blijven verdedigen door achteraf het slachtoffer als een eigenwijze Fransoos weg te zetten. Maar als een ander forumlid dat ter discussie wil stellen, dan moeten we het er opeens maar niet meer over hebben...


Laten we het zien als een leermoment.

Ik hoop het nooit mee te maken maar weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

De dode hoek is nog kleiner dan een klein hoekje 😕

 

Ik heb zo eens vanuit stilstand een auto hoek over het hoofd gezien die in mijn dode hoek stond. (Vraag nooit in het donker bij een kruising naar de goede weg om daarna rechts af te slaan🫣)
Ik was in ieder geval blij dat er een stuk blik om deze bestuurder heen zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Ger-1957:

Als HJ en europeaan niet zo waren gaan doorzeuren was die discussie al lang afgelopen geweest en had het gebeuren aanhalen gewoon als voorbeeld een voorbeeld gebleven.

 

Dat voorbeeld had jij hier helemaal niet hoeven geven Ger, nergens voor nodig.
Maar als het eenmaal ter discussie gesteld word door jou -zogenaamd als voorbeeld- dan mag daar volgens jou door iemand anders niet meer over doorgepraat worden volgens jou? Da's een heel vreemde manier van discussie voeren.

 

19 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) Hj en europeaan grijpen de opmerking aan om Cor weer eens te pakken en jij grijpt het gebeuren aan om gewoon weer tegen mij in de aanval te gaan.

 

Kijk aan, even een onvervalst "Gerritje" doen.
Alweer effe geleden maar blijkbaar nog steeds niet verleerd.... :p

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-5-2022 om 22:10 zei Murphy:

Zoals al in de titel: een trekker en oplegger, hoeveel stickers moet dat hebben?

Op de trekker, beide kanten op de deur. Maar de oplegger? En wat als dit een open/dieplader is?

Mogen de stickers ook eventueel op palletkist/gereedschapbak?

 

UITZONDERINGEN

Het ontwerp van decreet voorziet enkele uitzonderingen. Voor jou als transporteur zijn dit de belangrijkste:

  • Voertuigen die achteraan en op de zijkanten al zijn uitgerust met dode hoeksignalisatie, krijgen een uitstel van één jaar (te rekenen vanaf de datum van publicatie van het decreet) om te voldoen aan de dode hoeksignalisatie die werd bijgevoegd bij het ontwerp van decreet. Het decreet zou op 5 januari 2021 worden gepubliceerd.
  • Motorvoertuigen of getrokken voertuigen waarbij het technisch gezien niet mogelijk is om uitgerust te worden met dodehoeksignalisatie volgens onderstaande modaliteiten, mogen gedeeltelijk afwijken van deze modaliteiten. Dit is onder meer het geval voor containerchassis, opleggers voor het vervoer van personenwagens, tankwagens, platte wagens en dolly’s. Voor dergelijke voertuigen is de signalisatie ook verplicht, maar dan wel op een plaats waar het technisch mogelijk is. Hetzelfde geldt voor motorvoertuigen die zijn uitgerust met een extra raam onderdaan de deur aan passagierszijde. Dergelijke ramen worden specifiek geplaatst voor extra zicht aan passagierszijde, maar ook hier is de sticker verplicht, zij het op een andere plaat

Bron https://nebim.eu/nieuws/verplichte-dode-hoek-stickers-voor-frankrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Ger-1957:

Als HJ en europeaan niet zo waren gaan doorzeuren was die discussie al lang afgelopen geweest en had het gebeuren aanhalen gewoon als voorbeeld een voorbeeld gebleven.

Hj en europeaan grijpen de opmerking aan om Cor weer eens te pakken en jij grijpt het gebeuren aan om gewoon weer tegen mij in de aanval te gaan.

Oja, Tuurlijk het ligt weer aan anderen. Ik stel gewoon een vraag naar aanleiding van het verhaal van Cor dat jij bent begonnen Ger.!

 

of heb je hier ook een grafiekje voor om te bewijzen dat het anders zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei Ger-1957:

Als HJ en europeaan niet zo waren gaan doorzeuren was die discussie al lang afgelopen geweest en had het gebeuren aanhalen gewoon als voorbeeld een voorbeeld gebleven.

Hj en europeaan grijpen de opmerking aan om Cor weer eens te pakken en jij grijpt het gebeuren aan om gewoon weer tegen mij in de aanval te gaan.

Nou word hij helemaal mooi;

Jij begon toch tegen Cor over het feit dat ,als die rolstoeler die sticker gezien had ,het ongeval misschien niet gebeurt was.

IK reageer daarop door te vertellen dat dat niet strookt met wat Cor ons hier destijds verteld heeft over de toedracht.

 

Wat bedoel je dan precies met doorzeuren ?

Vanaf het begin van dit topic ,toen Murphy de vraag stelde  wist ik al met een ,aan zekerheid grenzend vermoeden dat het ongeval wat Cor overkomen is hier ter sprake zou komen.

IK heb er mijn bek over gehouden ,maar jij rakelde t toch op,of ben ik nu gek ?

 

Je zou je in de politiek prima thuisvoelen.:kill:

  • Like 3
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden