[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Lading berekeningen uitleg


Hard to Carry

Vraag

  • Forumlid

hi ken iemand helpen/uitleggen hoe je lading berekent

 

heb deze eerste beetje kunnen begrijpen , maar andere nog niet.....want ze zeggen er is geen formule om lading te berekenen.

 

je moet weten 

 

de afmetingen van pallet , 120x80 0f 120x100

en lengte en breedte van oplegger.

 

 

 

De laadvloer van een oplegger is 12m lang en 2,4 m breed, Hoeveel blokpallest van 100x120 kunnen meegenomen worden?

 

antwoord 

 

in de breedte passen 2,4:1,2m=2 pallets

in de lengte passen 12m:1m=12 pallets 

in de laadruimte kunnen 12x2=24 pallets 

 

deze snap ik niet

 

De Europallets 120cmx80cm mogen niet gestapeld worden. in laadbak is een lege laadruimte van 2,4 meter breed en 9.60 meter lang. Hoeveel Europallets

kunnen maximaal geladen worden.

(deze vragen heb ik van Examentraining goederen over weg ik heb zelf antwoorden maar begrijp niet hoe je dat uitrekent) er moet toch formule zijn?

 

antwoord voor deze is

 

in de breedte passen 3 pallets

in de lengte passen 8 pallets 

Maximaal kunnen 24 europallets (3x8) geladen worden)

dus 24 

 

maar hoe?

 

dan heb ik ook deze vraag 

 

de blokpallets 120cmX100cm mogen niet gestapeld worden . In de laadbak is een beschikbare laadruimte van 2,4 meter breed en 9.00 lang. Hoeveel blokpallets kunnen maximaal geleden worden?

 

antwoord

 

in de breedte passen 2 pallets

in de lengte passen 9 pallets 

maximaal kunnen 18 blokpallets(2x9) geladen worden.

 

deze ook niet 

 

de blokpallets 120cmX100 mohgen niet gestapeld worden.De beschikbare laadruimte is 2,1 meter breed en 6 meter lang. Er zijn 10 blokpallets die over de middenas van de laadruimte geladen moeten worden . Hoeveel ruimte blijft aan elke zijkant over als de blokpallets geladen zijn?

 

A) 0cm

B)5 cm <-----------------------------

C)10 cm

 

antwoord

 

de breedte van de laadbak is 2,10. Er kunnen maximaal 2 pallets langs elkaar met de breedte van 100cm. Dit geeft een breedte van 200 cm (2m)Er is een totaal 10 cm over echter de pallets worden over de middenas van de ladbak geplaatst. Dus een beide zijden is 10:2=5cm over 

 

 

deze snap ik ook niet ook betje andere vragenstelling

 

Er mogen 26 blokpallets 120X100cm vervoerd worden. Ze mogen niet gestapeld worden. De pallets worden geplaatst over de middenas van de laadruimte.Hoeveel ritten met een vrachtauto met een laadbak van 2,4 meter nij 12 meter zijn hiervoor minimaal nodig?

 

A) 1 rit

B) 2 ritten<----------------------- 

C) 3 ritten

 

antwoord 

 

in de breedte passen 2 pallets 

in de lengte passen 12 pallets 

Maximaal kunnen 24 europallets (2x12) per tit geladen worden. Er zijn 26 pallets dus zijn er 2 ritten nodig

 

en deze is ietsle lastiger deze snap ik ook niet 

 

bij een uitgever moeten 24 europallets 120x100cm met boeken afgeleverd worden. Elke pallet weegt 1000kg .De laadruimte van de de vrachtauto is 2,40 meter breed en 9,60 meter lang. Op het kentekenbewijs staat dat het laadvermogen van de vrachtauto 20 ton is . Hoeveel ritten zijn er met deze vrachtauto nodig om de goederen te vervoeren naar de uitgever ?

 

antwoord

 

op zich passen de 24 pallets in een keer in de laadruimte. Echter het maximale laadvermogen van de vrachtauto wordt dan overscheden .de lading weegt namelijk 24x1000kg=24000kg=24 ton.Dit is 4 ton zwaarder dan het maximale laadvermogen van deze vrachtauto.

 

dan deze snap ook niet 

 

De laadbak van een oplegger is 2,40 m breed z12m lang en 2,5m hoog. Er zijn 30 europallets met een volume van 0,96 m3 per stuk. Hoeveel van deze pallets kun je maximaal laden?

 

antwoord

 

Je kunt 30 pallets kwijt in de laadruimte . Je kunt dus alle 30 pallets meenemen.

20220528-151631.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei Ger-1957:

Het lijkt me beter dat je bijrijder wordt ;)

 

Ger, jij hebt nu hele dagen de tijd en voor de rest toch niks te doen. Als jij deze meneer nu eens on-line een beetje helpt om zijn vragen te beantwoorden en uit te leggen i.p.v. dat wij met z'n allen hier één of andere vage transport-quiz moeten volgen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei suggs73:

Heb een vaag vermoeden dat we met z'n allen een examen aan het maken zijn voor de topic starter :D:D

 

Heb vrachtauto theorie behaald in een keer, nu nog code 95.

vind die arbeidstijden het lastigste ...

 

en ik zocht naar formule om lading te berekenen.... even nog alles memoriseren...🤢

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Ger-1957:

Het lijkt me beter dat je bijrijder wordt ;)


Er zijn mensen met de instelling van het zal allemaal wel, dat zien we later wel.

En er zijn mensen die alles willen weten en ook willen snappen 🙃


 

….ook al zouden ze het later niet eens nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is geen truc of formule.

Lading hoeveelheid in gewicht en afmetingen is niet berekenen, maar simpel tellen;

max toegestaan gewicht - ledig gewicht is wat er geladen mag worden in tonnen

aantal pallets is gewoon kijken hoeveel er op een slag/lengte kunnen (soort van puzzelen)

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei ayla:

Lading hoeveelheid in gewicht en afmetingen is niet berekenen, maar simpel tellen;

Wij moeten onze planners er ook regelmatig op wijzen dat als we het tussenschot moeten zetten bij 2 temperaturen laden, we geen 33 pallets kunnen laden maar nog maar 32. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 1-6-2022 om 21:38 zei Vledder:

dus 2 naast elkaar, 10 achter elkaar = 20 pallets

Ik zou er twee breed zetten en 18 lang, sommigen maken er een hobby van om zoveel mogelijk planken kapot te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe moet je deze uitrekenen?

 

Er moet lading zand van 440 kubieke meter vervoerd worden. Een laadbak heeft een inhoud van 45nodigom de lading te vervoeren? kobieke meter. Hoeveel ritten zijn minimaal nodig om lading te vervoeren?

 

antwoord 10 

 

hoe komje aan die 10 ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Hard to Carry:

Hoe moet je deze uitrekenen?

 

Er moet lading zand van 440 kubieke meter vervoerd worden. Een laadbak heeft een inhoud van 45nodigom de lading te vervoeren? kobieke meter. Hoeveel ritten zijn minimaal nodig om lading te vervoeren?

 

antwoord 10 

 

hoe komje aan die 10 ?

 

Ik vraag mij af wat voor school jij gevolgd heb. 
440/45 is 9,7 dus 10….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben wel benieuwd, een beetje een instinker deze vraag. Een kuub zand weegt ongeveer 1,5 ton, 440 kuub zand is dus 660 ton. 

 

Als je gaat rekenen naar volume dan kom je inderdaad op 10 wagens uit maar als je gaat rekenen qua gewicht dan kom je bij max 20 kuub zand (30 ton ongeveer max lading) = 22 vrachten.

 

edit: antwoord was al gegeven zie ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ 2 zielen 1 gedachte

Maar zand in bigbags kunnen in een gewone trailer, dan heb je dus een hoger laadvermogen. 
Zand weegt +/- 1500kg de m3, dus 440 x 1,5 ton = 660 ton

660 gedeeld door het maximum gewicht die een auto mag laden en dan net als ^^ naar boven afronden. Maar zeker meer dan 10 ritten dus.
Je bent aan het leren voor chauffeur, dus hoort het betrekking te hebben op een vrachtwagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hoe moet je deze berekenen?

 

Een container is 6m lang 2m breed 2m hoog.hoeveel containers kunnen maximaal geladen worden op een oplegger van 12 m lang en 2,4 breed?

 

A)1 container

B)2 containers <--------------------

c)6 containers

 

kan iemand uitleggen hoe je aan 2 containers komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Hard to Carry:

hoe moet je deze berekenen?

 

Een container is 6m lang 2m breed 2m hoog.hoeveel containers kunnen maximaal geladen worden op een oplegger van 12 m lang en 2,4 breed?

 

A)1 container

B)2 containers <--------------------

c)6 containers

 

kan iemand uitleggen hoe je aan 2 containers komt?

 

 

Wat snap je hier niet aan dan? Ik denk met alle respect dat ze dit zelfs op de kleuterschool kunnen uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Wat snap je hier niet aan dan? Ik denk met alle respect dat ze dit zelfs op de kleuterschool kunnen uitleggen.

 

ik wil graag formule hebben om te kunnen uitrekenen, ik ben maar 2 dagen op kleuterschool geweest ik vond het verschrikkelijk....dus heb die verlaten daardoor dat ik het niet begrijp. kan je mij uitleggen hoe deze opdracht berekend kan worden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden