Spring naar bijdragen
  • 0

To booster or not to booster.

RobNiat
 Share

Vraag

• Forumlid

Oké. Simpele vraag. 

Komende week kom ik weer terug naar Nederland. Weer even mijn vakantiebaan uitoefenen. Heb er zin in!

Nu heb ik me vorig jaar twee keer laten prikken tegen Covid. Ik heb geen zin in de discussie of dat helpt of niet. Ik heb in elk geval geen negatieve effecten ondervonden. En ook geen Corona verschijnselen gehad. 
Wél was ik gewoon overal welkom. Ook hier in Thailand waar ze vaak bewijs willen zien dat je inderdaad gevaccineerd bent. 

Nu ik terug kom kan ik natuurlijk gratis nog een boosterprik laten zetten. 

Nu is mijn vraag: is het niet alleen gratis, maar is het ook voor niks?

Nu Covid afgezwakt lijkt te zijn, zijn er verder nog voordelen van een derde prik? Is het verplicht op bepaalde plaatsen? Wordt er ūberhaupt nog naar gevraagd?

Geen politieke spelletjes alsjeblieft. Gewoon een serieuze vraag. Ik ken eerlijk de situatie niet nu in Europa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid

Ze vroegen dinsdag bij KLM naar mijn vaccinatie bewijs waar ook de booster datum op staat. Had ook de PCR test gedaan. Daar vroegen ze niet naar. Had t wel op de balie gelegd.

Baat t niet dan........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei andremast:

Heb dit gevonden op Thailand travel rob

Ja, van en naar Thailand weet ik wel. En voorlopig gaan ze hier akkoord met de twee prikken die ik nu heb. 

Maar wat ik wil weten is de situatie in Nederland. In Europa. Bij mijn weten is mijn Corona pas al verlopen ook. Omdat mijn laatste (tweede) prik afgelopen september was. 
Maar heeft het nut om door te gaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei RobNiat:

Ja, van en naar Thailand weet ik wel. En voorlopig gaan ze hier akkoord met de twee prikken die ik nu heb. 

Maar wat ik wil weten is de situatie in Nederland. In Europa. Bij mijn weten is mijn Corona pas al verlopen ook. Omdat mijn laatste (tweede) prik afgelopen september was. 
Maar heeft het nut om door te gaan? 

Volgens mij is er zo goed als nergens meer iets aan de hand al heb ik het de laatste maanden eigenlijk ook niet meer bijgehouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Rob, denk dat je de vraag beter ff bij de GGD kan stellen,

Ene schoenenreus, als je de geleerden, die ene die nu minister is mag geloven kan het in September
weer oplopen naar 10 miljoen besmettingen als alles los blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Administrators

In Nederland en België vraagt geen enkel bedrijf naar een bewijs of groen vinkje is mijn ervaring. Producenten, DC's, winkels én chauffeurs cafés niet. Maar wat er in de zomer of het vroege najaar gaat gebeuren weet niemand natuurlijk; er wordt wel op een nieuwe ronde aangestuurd...

Mijn coronapas is inmiddels verlopen; heb het ding in al die tijd één keer moeten tonen in België voor 'n bord eten.

Laat je niet gek maken zou ik zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Ene schoenenreus, als je de geleerden, die ene die nu minister is mag geloven kan het in September
weer oplopen naar 10 miljoen besmettingen als alles los blijft.

Die neem ik al helemaal niet serieus. Zowel deze minister als de vorige als het OMT als het RIVM hebben nog geen enkele juiste voorspelling gedaan dus wat dat betreft zal het allemaal wel loslopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Het is denk maar net hoe lang je blijft en welke landen je wilt bezoeken en of de landen wat milder zijn voor chauffeurs tov touristen. Hoorde van de week dat het deze week pas officieel niet meer nodig is om een coronapas te hebben in Italie en Spanje. Las ook ergens dat Oostenrijk er mee bezig is  om alleen mensen toe te laten met 3 prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

In Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Denemarken kijken ze nergens meer naar. Tenminste op de adressen waar ik kom. Ik heb één Janssen prik gehad. Twee keer ergens een snel test moeten doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Afgelopen maandag 30 mei moest ik op het vliegveld van Athene bij de incheckbalie mijn vaccinatiebewijs nog laten zien. Diezelfde dag werd bekend dat ook in Griekenland -als één van de laatste landen- per 1 juni geen verplicht Coronabewijs of negatieve PCR-test nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Persoonlijk , zou ik de booster uitstellen tot dat het er weer om begint te spannen , nu heeft het in mijn ogen weinig zin , tuurlijk zou er nog ergens wat corona rondspoken , maar zoals ik het zie , zijn er weinig plekken waar je geweigerd wordt , en tegen de tijd mocht er corona komen dan zou deze misschien alweer uitgewerkt kunnen zijn , Volgens Hugo was voor de lol spuiten ook weer niet goed , moest je niet willen zei die .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei schoenenreus:

Volgens mij is er zo goed als nergens meer iets aan de hand al heb ik het de laatste maanden eigenlijk ook niet meer bijgehouden. 

Volgens mijn omgeving zwerft het spook nog steeds in het rond en kun je er goed ziek van worden. Maar gelukkig niet meer zo erg als het was.
Verder zou ik Suggs advies denk ik opvolgen en zorgen dat je (evt. met een verse prik)  zonder al te veel problemen weer naar Thailand terug kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Absoluut niet laten spuiten Rob, niet eerder dan dat ze het weer verplicht stellen. Je hebt voor dat je het weet een spuitje of misschien wel twee teveel te pakken van dat nare goedje.

De landen waar ik kom word er nergens meer moeilijk over gedaan. Enkel in Duitsland  willen ze bij chemische fabrieken waar ze schijnveiligheid hoog in het vaandel hebben staan nog wel eens verzoeken [lees verplichten] om zo een mond/neusmasker voor je kin te doen.

• Thanks 1
  • Verward 2
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Administrators

Rob, neem contact op met de GGD.

En als die spuit gratis is, lekker zetten die spuit.

Baat het niet, schaadt het ook niet.

En, misschien is het wel een hele aardige mevrouw die die spuit zet.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Zojuist zei Murphy:

Rob, neem contact op met de GGD.

En als die spuit gratis is, lekker zetten die spuit.

Baat het niet, schaadt het ook niet.

En, misschien is het wel een hele aardige mevrouw die die spuit zet.......

Die aardige mevrouw kan je beter zelf een keer een "spuitje" geven.🤣

• Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Iedereen moet voor zich zelf uitmaken of hij/zij nog een prik wil……

voor noch tegenstanders kunnen dat voor een ander uitmaken. 
Rob wil die discussie ook niet geeft hij zelf aan dus kap daar mee of verhuis jezelf naar dat topic. 
Vraag is of hij nog moet vaccineren om zijn werk te kunnen doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Rob, niet in discussie inderdaad. Je ziet al die complotdenkers met ongefundeerde raadgevingen direct uit hun holen komen. Zijn verder prima gasten trouwens hoor, maar dat domme gelul....

Ik kreeg een oproep dat ik een 2e booster kon halen en ja, waarom niet. Niks geen last gehad, net zomin als de voorgaande 3.

En aangezien ik niet wil meewerken aan de overbelasting van de gezondheidszorg en tegelijkertijd m'n qr weer up-to-date is heb ik geen seconde getwijfeld.

• Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Administrators
2 uur geleden zei roadtrain:

Iedereen moet voor zich zelf uitmaken of hij/zij nog een prik wil……

voor noch tegenstanders kunnen dat voor een ander uitmaken. 
Rob wil die discussie ook niet geeft hij zelf aan dus kap daar mee of verhuis jezelf naar dat topic. 
Vraag is of hij nog moet vaccineren om zijn werk te kunnen doen. 

De bedoelde discussie staat hier nu bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Baat het niet dan schaad het ook niet. Ik ken de situatie in Thailand niet en voor de rest hier in Europa ook niet maar als je er zelf geen probleem mee heb om een extra prik zou ik hem gewoon nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Stel nou dat de besmettingen wel weer oplopen aan het eind van de zomer, en er komen weer maatregelen.

Misschien is het dan een voordeel als je die extra booster heb. Straks blijf je "hier" hangen omdat je hem nog niet gehad heb.

En je zei zelf al dat je geen last van bijwerkingen heb gehad.

• Like 6
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites