[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucks afslepen bij wateroverlast


Off-Roader

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit bericht op TOL las ik met stijgende verbazing. Niet alleen omdat er hier bij ons niet veel regen is gevallen, maar vanwege het feit dat er een berger aan te pas kwam om vrachtwagens weg te slepen uit een ondergelopen laad dok.

Goeie genade...die auto's stonden bij lange na niet onder water. (op de foto's te zien tenminste) En dan moet er een berger aan te pas komen?

Kun je ze niet gewoon laten staan tot het water gezakt is? Of anders gewoon wegrijden? Die berger zal het wel prima vinden, die kan een (ongetwijfeld) prijzige factuur inleveren...

Wie bedenkt zoiets? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je als eigenaar dit doet?

https://www.transport-online.nl/site/141136/vrachtwagens-afgesleept-na-flinke-wateroverlast-in-geldermalsen-fotos/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Off-Roader:

Dit bericht op TOL las ik met stijgende verbazing. Niet alleen omdat er hier bij ons niet veel regen is gevallen, maar vanwege het feit dat er een berger aan te pas kwam om vrachtwagens weg te slepen uit een ondergelopen laad dok.

Goeie genade...die auto's stonden bij lange na niet onder water. (op de foto's te zien tenminste) En dan moet er een berger aan te pas komen?

Kun je ze niet gewoon laten staan tot het water gezakt is? Of anders gewoon wegrijden? Die berger zal het wel prima vinden, die kan een (ongetwijfeld) prijzige factuur inleveren...

Wie bedenkt zoiets? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je als eigenaar dit doet?

https://www.transport-online.nl/site/141136/vrachtwagens-afgesleept-na-flinke-wateroverlast-in-geldermalsen-fotos/

 

Ik denk dat de eigenaar de enige is die hiervoor opdracht kan geven (ivm eigen terrein?) wellicht in overleg met de door hem opgeroepen brandweer?

om erger te voorkomen? 
 

komt wel vreemd over want neem aan dat er iemand in is geweest om van de handrem te halen/lucht draaien. Dan kan je ze ook zelf  wegrijden. 
 

er zal geen duiker bij zijn geweest om de cardan as los te koppelen🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei RobNiat:

Zou de huurder van het pand hier niet een punt willen maken? “Dat ze nu eindelijk maar eens die wateroverlast moeten aanpakken”. 
 

Rekening deponeren bij de verhuurder. En de publiciteit doet de rest. 

Denk niet dat de bakkerij in een huurpand zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ kan best.. maar dan is er wellicht een financieel adviseur die zegt: als je nu je pand verkoopt aan kerel X en het van hem terug huurt tegen bedrag Y per jaar, dan speel je mooi wat geld vrij uit je (stenen)metalen die je weer kan investeren in de productie OF dat project in Afrika. ;)

 

Ik denk dat de sleepwagen is gekomen doordat de achterwielen geen grip kregen door al dat water. De auto's staan ook raar op de helling, alsof ze het wel geprobeerd hebben maar vastliepen op het hellende vlak. Ik kan mij anders niet zo goed voorstellen dat men die broodbakwagens zo schuin gaan laden.. dan komen de karren weer even rap naar je terug gerold.

 

Staat wel een bak water in, zeg. Broodkarren wegen weinig, dus haast geen laaddruk op de achteras. Meestal is het beton van laaddokken nou ook niet het stroefste materiaal..  dus lijkt een beetje op nat gras, denk ik. Daar kan je je ook op verkijken qua grip (verlies).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Durashift:

^^ kan best.. maar dan is er wellicht een financieel adviseur die zegt: als je nu je pand verkoopt aan kerel X en het van hem terug huurt tegen bedrag Y per jaar, dan speel je mooi wat geld vrij uit je (stenen)metalen die je weer kan investeren in de productie OF dat project in Afrika. ;)

 

Ik denk dat de sleepwagen is gekomen doordat de achterwielen geen grip kregen door al dat water. De auto's staan ook raar op de helling, alsof ze het wel geprobeerd hebben maar vastliepen op het hellende vlak. Ik kan mij anders niet zo goed voorstellen dat men die broodbakwagens zo schuin gaan laden.. dan komen de karren weer even rap naar je terug gerold.

 

Staat wel een bak water in, zeg. Broodkarren wegen weinig, dus haast geen laaddruk op de achteras. Meestal is het beton van laaddokken nou ook niet het stroefste materiaal..  dus lijkt een beetje op nat gras, denk ik. Daar kan je je ook op verkijken qua grip (verlies).

Er is maar 1 reden waarom deze auto s door een berger uit die put gehaald worden.  En dat is de verzekeringsmaatschappij die beslist hoe en wat. Jij zelf kan nog zoveel mogelijkheden aandragen of uitvoeren maar hun beslissen uiteindelijk wanneer je wel of niet verzekerd bent bij zulke uitdagingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

Er is maar 1 reden waarom deze auto s door een berger uit die put gehaald worden.  En dat is de verzekeringsmaatschappij die beslist hoe en wat. Jij zelf kan nog zoveel mogelijkheden aandragen of uitvoeren maar hun beslissen uiteindelijk wanneer je wel of niet verzekerd bent bij zulke uitdagingen.

Misschien wel leaseauto’s en de leasemaatschappij beslist. 
Of gewoon de eigenaar in overleg met TD 

 

we weten t gewoon niet😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Durashift:

^^ verzekeringskwestie zal zeker meespelen, al geldt dan ook weer het eigen risico.. dus tja..

 

Maar, volgens mij zit in de linker vrachtwagen nog gewoon de chauffeur, dus ze hebben het eerst wel op eigen kracht geprobeerd.

Ik moest een jaar of vijf geleden lijdzaam toezien hoe berger Wolves mijn schamelaanhanger even professioneel zou verkrachten. Een jochie van een jaar of 20 vond het wel verstandig om aan de  draaikrans te gaan lieren ipv aan het chassis 50 cm verderop.  gelukkig kon ik hem op andere gedachten brengen,  Al moest ik hem wel even wat minder lief toespreken.

 

Toen de aanhanger weer op zes wielen stond moest hij verplicht bij de berger achter de vrachtwagen naar zwolle en vandaar af mocht ik hem wel weer meenemen naar huis.  Meteen vanaf Ommen achter mijn eigen bus naar huis was geen optie   want dan zou de verzekering niet uitkeren.

  • Thanks 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, zijn soms vreemde beslissingen. Jaren geleden, ik reed toen met een 10x8, die dus wel wat kracht op de weg kan zetten. Zeker geladen.

Op een N weg had een buitenlandse trekker/oplegger zich vastgereden toen hij wenste te keren op de weg omdat hij de afslag had gemist.

Zoals vaker in dit soort situaties stond hij nu dwars over de weg, en kon geen kant meer op.

Stonden al enkele andere trucks voor toen ik aankwam. Personenauto's konden er nog wel langs.

 

Heb toen de man aangeboden om hem weg te slepen. Gratis. Zou een makkie zijn voor de Terberg.

Maar de ook aanwezige weginspecteur van RWS verbood dat want "de berger was al besteld".

Dat kon nog wel even duren maar dat was kennelijk niet zo belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Ik zou hem er zelf niet uittrekken als mijn auto dat al zou kunnen. Mocht er iets kapot gaan bij de persoon die je helpt ben je of je werkgever wel mooi de Sjaak. Afgezien dat er bij jou ook iets kapot kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden