[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Grootschalige controle op weekendrust in Zeebrugse haven: “Al 85.000 euro aan boetes geïnd”


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Grootschalige controle op weekendrust in Zeebrugse haven: “Al 85.000 euro aan boetes geïnd”

Zeebrugge -In de Zeebrugse haven is maandag een grootscheepse controle aan de gang op het respecteren van de weekendrust bij vrachtwagenchauffeurs. Een 90-tal mensen van diverse instanties nemen aan de actie deel. “Er werden al voor 85.000 euro aan boetes geïnd”, zegt arbeidsauditeur Filiep De Ketelaere.
 
Vrachtwagenchauffeurs mogen hun weekendrust niet in hun truck doorbrengen. Dit wil zeggen dat ze 45 uur lang een hotel moeten opzoeken als ze willen slapen. Transportbedrijven die hiertegen zondigen riskeren een boete van 1.800 euro. Om de naleving te controleren is momenteel een grootschalige controle aan de gang in de Zeebrugse haven. Er worden een 90-tal mensen ingezet van onder meer politie, douane, sociale inspectie en RSZ. Ook het arbeidsauditoraat is aanwezig om te controleren op sociale dumping.
 
De actie ging maandagochtend om 8.30 uur van start. “Er werden op drie uur tijd al een 70-tal inbreuken vastgesteld op de verplichte weekendrust”, zegt arbeidsauditeur Filiep De Ketelaere. “Voorts werden ook 15 inbreuken op de terugkeerplicht genoteerd. Een buitenlandse vrachtwagen is namelijk verplicht om om de acht weken naar het land van inschrijving terug te keren. In totaal hebben we al voor 85.000 euro aan boetes geïnd bij de transportfirma’s. De inbreuken werden vooral vastgesteld bij Roemeense truckers maar ook bij Oekraïners, Litouwers en Bulgaren.
 
”Er wordt ook gecontroleerd op rij- en rusttijden, rode diesel en drugs. De actie loopt nog tot 15 à 16 uur deze namiddag. (Arne Franck)
 
1667044836_controleZeebrugge.jpg.e30148820c49b174b89d1f8187abad0b.jpg
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze kunnen wel elk weekend  daar controleren,denk dat de controleurs in B en NL wel weten waar die chauffeurs staan in het weekend.

Of boetes helpen????

In r'dam bij rst-z controleren ze veel op vignetten,sommige krijgen daar 2/3×in de week een bekeuring.🙄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei andremast:

Ze kunnen wel elk weekend  daar controleren,denk dat de controleurs in B en NL wel weten waar die chauffeurs staan in het weekend.

Of boetes helpen? (...)

 

Het is met zo'n feestdag op maandag wel heel erg makkelijk 'prijsschieten' voor de politie natuurlijk, die mannen staan daar waarschijnlijk van vrijdagmiddag of zaterdagochtend al stil.

Ergens zijn ze ook erg dom natuurlijk; je zorgt dat je ergens in die ongeoorloofd lange rustperiode een onderbreking maakt en het tweede gedeelte van de rustperiode zo dicht mogelijk tegen de 45 uur gaat zitten. Aannemelijk is het niet, wettelijk heeft de politie geen poot om op te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei schoenenreus:

(...) geen enkele oostblokchauffeur heeft op zo'n dag als vandaag de mogelijkheid om 1800 euro te betalen

 

Leg eens uit waarom niet.

 

95% van het volk wat daar staat te kamperen komt uit Polen, Litouwen, Roemenië of Bulgarije. In geen enkel van deze landen bestaat zoiets als een nationale feestdag op Tweede Pinksterdag zoals bij ons. Of men kent zowiezo geen Pinksteren -of geen Tweede Pinksterdag, of men viert Orthodox Pinksteren zoals in Roemenië op 12 en 13 juni. Bedrijven zijn in die landen dus gewoon open en draaien gewoon door. Die zijn vlug genoeg met betalen wanneer hun chauffeur daar dreigt stil te komen staan tot er betaald is. Mochten ze het misschien zelf moeten betalen dan kan dat gewoon contant of via het mobiele pinapparaat; dat kennen ze in België tegenwoordig ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei schoenenreus:

Ze zullen wel voor 85.000 euro hebben uitgeschreven (...)

 

Meer dan het dubbele zelfs; € 189.400,-

 

101 van de 153 chauffeurs waren dus niet in orde met hun wekelijkse rustperiode, m.a.w. lapten het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine aan hun laars. Dat komt wel ongeveer overeen met mijn eigen bevindingen wanneer ik er wel eens naar vraag als ik ergens met zo'n oostblokker in gesprek raak hoe zij allemaal met het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine omgaan. Het antwoord is vrij voorspelbaar; negen van de tien chauffeurs honen dit verbod lachend weg...

 

"In totaal werden 153 vrachtwagens gecontroleerd. 101 chauffeurs waren niet in orde met hun wekelijkse rustperiode. "Maar voor de chauffeurs wordt er bijna nooit een alternatieve rustplaats voorzien. Daarom brengen de meesten hun lange rust door in de cabine van hun voertuig. Op parkings waar ze niet alle nodige voorzieningen, zoals sanitair, keukens of slaapplaats, hebben."

Naast de 101 inbreuken op de wekelijkse rust, waren ook 32 vrachtwagens niet in orde met hun terugkeerplicht. Want de chauffeurs moeten met hun voertuig om de 8 weken eens terugkeren naar het land waar de vrachtwagen ingeschreven is. Maar transportbedrijven laten chauffeurs vaak weken of zelfs maandenlang in het buitenland blijven. Daarbovenop waren er nog 7 overtredingen van de rij- en rusttijden met de tachograaf en 8 andere inbreuken, zoals vervalsing van documenten. 

In totaal werd er voor 189.400 euro aan boetes uitgeschreven, die vaak op de rekening van het transportbedrijf komen. Verder werden nog 3 vrachtwagens in beslag genomen voor een onderzoek naar sociale dumping".

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/06/politie-houdt-grote-controleactie-voor-vrachtwagens-bij-haven-va/

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Uitspraak door een Nederlandse rechtbank aangespannen door FNV tegen de minister van infrastructuur en Waterstaat.

(...)

Handhaving in Nederland, droom lekker verder ;)

 

Hier blijkt dus niets anders uit dan dat de overheidsinstanties in Nederland ook geen of weinig aandacht besteden aan dit soort kolder en het gewoon van tafel vegen. Terecht overigens! :ok:


Dat is in de buurlanden niet heel veel anders en precies wat ik ook al eens eerder schreef; ééns in de zoveel tijd komt het in het nieuws, handhaaft men een keer voor het 'oog van het volk' en hoor je er de jaren daarna niks meer over. Nu was het voor de Belgen wel heel gemakkelijk om op zo'n vrije maandag even te scoren en de staatskas te spekken, het zal dan ook waarschijnlijk weer jaren gaan duren voor we de volgende berichten uit België m.b.t. handhaving op de 45 uur wekelijkse rust te horen krijgen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

(...) vervolgens wordt er gewoon niet gehandhaafd en hebben de vakbonden weer wat te doen, de instanties telkens maar weer wijzen op hun verplichtingen.

 

Ik heb goed gelezen Ger en aan mijn geheugen mankeert niets. Jij haalt het hier in dit topic opnieuw aan en ik reageer daarop dus wat is je punt?
Het is precies wat ik al zeg en wat hier door jou opnieuw beweerd word; de overheidsinstanties besteden weinig tot geen aandacht aan de handhaving op o.a. het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine. Met daarbij jou aanvulling dat de vakbond telkens de instanties weer moet gaan wijzen op hun verplichting om te handhaven.

 

Wat zou de werkelijke reden daarachter kunnen zijn Ger, dat de instanties hun verplichting niet nakomen, lees daarvoor het niet of nauwelijks handhaven op o.a. het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine? Vul je het zelf in of moet ik het voor je doen?... :bey:

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-6-2022 om 13:47 zei Ger-1957:

 

 

 

De minister is wel veroordeeld omdat ze te weinig doet/ heeft gedaan , maar vervolgens wordt er gewoon niet gehandhaafd en hebben de vakbonden weer wat te doen, de instanties telkens maar weer wijzen op hun verplichtingen.

 

Op 7-6-2022 om 13:47 zei Ger-1957:

 

 

 

Het ware beter dat de vakbonden eens luisterden naar wat de mensen die het aangaat,de chauffeurs dus,over deze (en nog wat regels) denken

En dan met de instellingen in conclaaf gingen om deze onzinnige regel,die NIETS bijdraagt aan de verkeersveiligheid of sociaal welzijn van mensen,zo snel mogelijk van tafel te krijgen.

 

Ook de Belgische instanties interesseert t geen enkel rotmoer,het enige wat hun erin zien is dat t geld oplevert,das alles.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-6-2022 om 14:47 zei Pierre:

Vul je het zelf in of moet ik het voor je doen?... :bey:

 

In plaats van een constructief antwoord op mijn vraag komt Ger nog steeds niet verder dan het uitdelen van zijn standaard sneu-smiley's....:p
 

 

2 uur geleden zei europeaan:

Het ware beter dat de vakbonden eens luisterden naar wat de mensen die het aangaat,de chauffeurs dus,over deze (en nog wat regels) denken

En dan met de instellingen in conclaaf gingen om deze onzinnige regel,die NIETS bijdraagt aan de verkeersveiligheid of sociaal welzijn van mensen,zo snel mogelijk van tafel te krijgen.

 

Je zou lid van een vakbond zijn en toe moeten zien hoe hier jou contributiegeld voor gebruikt word om het transportwezen nóg verder de nek om te draaien..

Maar het draagt inderdaad totaal niks bij; ik spreek onderweg regelmatig chauffeurs uit b.v. Roemenië of Bulgarije en vraag dan wel eens specifiek hoe hun omgaan met die 45 uur in het weekend. Niet in de laatste plaats omdat ik in de weekenden onderweg ook wel eens worstel met dit euvel en dan bijvoorbeeld maar 44½ uur i.p.v. 45 uur blijf staan. Leg het maar uit, wél 44½ uur maar geen 45 uur op een bewaakte parking die van alle faciliteiten is voorzien, werkelijk de grootste kolder.

Dat vinden de collega's uit het oostblok blijkbaar ook want stuk voor stuk vegen ze er naar eigen zeggen hun reet mee af, puur omdat er amper tot geen controle op is en het dus blijkbaar voor de autoriteiten in al die landen -net als in Nederland- totaal geen enkele prioriteit heeft. Het blijft dan wel bijzonder dat voornamelijk de mensen die er zelf nooit mee te maken hebben zo'n voorstander van dit soort onzin zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:


Maar het draagt inderdaad totaal niks bij; ik spreek onderweg regelmatig chauffeurs uit b.v. Roemenië of Bulgarije en vraag dan wel eens specifiek hoe hun omgaan met die 45 uur in het weekend. Niet in de laatste plaats omdat ik in de weekenden onderweg ook wel eens worstel met dit euvel en dan bijvoorbeeld maar 44½ uur i.p.v. 45 uur blijf staan. Leg het maar uit, wél 44½ uur maar geen 45 uur op een bewaakte parking die van alle faciliteiten is voorzien, werkelijk de grootste kolder.

Dat vinden de collega's uit het oostblok blijkbaar ook want stuk voor stuk vegen ze er naar eigen zeggen hun reet mee af, puur omdat er amper tot geen controle op is en het dus blijkbaar voor de autoriteiten in al die landen -net als in Nederland- totaal geen enkele prioriteit heeft. Het blijft dan wel bijzonder dat voornamelijk de mensen die er zelf nooit mee te maken hebben zo'n voorstander van dit soort onzin zijn.

 

Begrijpelijk dat de oost Europese chauffeurs onderweg mensen de 45 uur regel niet zien zitten, omdat ze dan beperkt worden in hun werkzaamheden.

Er waarom het vanaf 45 uur niet mag en 44,5 uur wel, dat is weer een andere discussie, omdat ergens een grens getrokken moet worden.

In mijn ogen zou het beter zijn dat er onderscheid gemaakt  wordt, in situaties zoals een rit van meerdere dagen/weken zoals jij vaak doet naar bijvoorbeeld Griekenland.

Dan gaat het eigenlijk om 1 rit, en niet om een reeks ritten in andere landen zoals de Oostblokkers nu doen, en weken/maanden in hun cabine verblijven.

Want om die reden is die regel dus bedacht, om dat weken/maanden bivakkeren in de cabine tegen te gaan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Begrijpelijk dat de oost Europese chauffeurs onderweg mensen de 45 uur regel niet zien zitten, omdat ze dan beperkt worden in hun werkzaamheden.

(...) In mijn ogen zou het beter zijn dat er onderscheid gemaakt  wordt, in situaties zoals een rit van meerdere dagen/weken zoals jij vaak doet naar bijvoorbeeld Griekenland.

Dan gaat het eigenlijk om 1 rit, en niet om een reeks ritten in andere landen zoals de Oostblokkers nu doen, en weken/maanden in hun cabine verblijven.

 

Het heeft niets met beperking van werkzaamheden te maken Cor, meer met een totaal onpraktische maatregel die alleen maar voor een hoop frustratie zorgt. Die maatregel is inderdaad ooit in het leven geroepen om te voorkomen dat chauffeurs weken tot maanden onderweg zijn en o.a. middels dit verbod het 'uitbuiten' van voornamelijk oost-Europese chauffeurs terug te dringen dan wel te voorkomen.

We hebben regelmatig de documentaires op TV gezien, je kent ze wel; de chauffeur uit Litouwen die al drie weken geen water of een scheerapparaat gezien heeft en mistroostig onderuitgezakt in zijn z.g. te kleine euro-3 woonkamer zijn beklag doet over hoe slecht de voorzieningen onderweg zijn, hoe lang hij al onderweg is en hoe zeer hij zijn vrouw en kinderen mist. Ik ontken niet dat dit misschien niet zo is, maar blijf er wel bij dat hier altijd sprake is van selectieve beeldvorming. Anders gezegd; ik heb nog nooit een documentaire op TV gezien waar west-Europese chauffeurs gevraagd word hoe zij over het verbod op de 45 uur in de cabine denken. Ook die zijn er namelijk nog steeds genoeg. Men laat dus enkel zien wat in het plaatje past om de grote massa te doen laten geloven dat het alleen maar kommer en kwel is voor diegenen die meerdere weken onderweg zijn.

Om een antwoord te geven op jou voorbeeld zal ik een voorbeeld geven vanuit mijn eigen situatie; de ritten zoals ik ze doe zijn altijd tweeënhalf tot drie weken onderweg met altijd twee (verkorte) weekenden stilstaan om vervolgens het laatste -derde- weekend thuis op standplaats een normale wekelijkse rustperiode te genieten met daaraan gekoppeld de compensatie van de twee verkorte wekelijkse rustperiodes daarvoor. Daar heeft het Europees Parlement eerder een besluit over genomen en speciaal daarvoor in het nieuwe Mobility Package-2 een aanpassing op het rij -en rusttijdenbesluit gemaakt. Nu weten we dus dat we geen 45 uur onderweg in de cabine mogen doorbrengen maar volgens de wet in een passend en genderneutraal verblijf met geschikte slaapfaciliteiten en sanitaire voorzieningen moeten verblijven.

 

Zie art.8 van VERORDENING (EU) 2020/1054 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD

“8.   De normale wekelijkse rusttijden en wekelijkse rusttijden van meer dan 45 uur ter compensatie van eerdere verkorte wekelijkse rusttijden, mogen niet in een voertuig worden genomen. Zij worden genomen in een passend gendervriendelijk verblijf met geschikte slaapfaciliteiten en sanitaire voorzieningen.

 

Echter heeft men na twee jaar sinds deze aanpassing nog steeds geen duidelijke omschrijving gegeven wat precies verstaan word onder de definitie van een passend gendervriendelijk verblijf. Dat gaat veel verder als alleen 'een hotel' of 'een pension' zoals men altijd roept. Het is namelijk niet altijd mogelijk om zomaar ergens een hotel of pension te nemen en zomaar ergens je auto wegzetten; sta je b.v. met een vracht drank, sigaretten of electronica onderweg zul je persé bewaakt moeten gaan staan. Die discussie over wat wél of niet is toegestaan is nu dus nog steeds gaande. Het verhaal dat de bewijslast bij de controlerende instanties ligt klopt, maar je kan op je vingers natellen wat er gebeurt als om een bewijs van een 'genderneutrale omgeving' gevraagd word bij een controle en jij deze niet vrijwillig geeft.

 

Voorbeeld; ik sta een weekend over op Smart Autohof in Pecica, Roemenië. Een moderne 24/7 bewaakte parkeerplaats met prima restaurant, keurig sanitair, wasmachines, zelfs een supermarkt en allerlei andere faciliteiten die het leven onderweg veraangenamen. Geen straf om daar een weekend te moeten verblijven. Nu maak ik zowiezo twee overnachtingen daar, maar moet bijvoorbeeld op zondagmiddag met 44 uur gaan rijden omdat ik anders langer dan 45 uur sta. Terwijl zondagavond of maandagochtend ook ruim op tijd was geweest maar helaas, niet passend en genderneutraal volgens het boekje.
Nog een voorbeeld; ik sta een weekend over bij ons forumlid 1934 op het afgesloten terrein van Patounas in Ioannina. Werkelijk alles binnen handbereik qua levensbehoeften en letterlijk totale ontspanning en het hele weekend aangenaam verpozen met de mensen aldaar. Echter moet ik dat weekend na twee nachten abrupt afbreken na 44 uur want ik mag niet langer dan 45 uur in de cabine doorbrengen en niet passend en genderneutraal. Wie verzint dit soort kolder?....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

(...) zo als je zelf altijd zegt je wordt niet gedwongen om dat werk te doen, dus ga lekker wat anders doen.

 

Ik zou niet weten waarom Ger, de discussie gaat dan ook niet over wel of niet gedwongen worden.

Wel over de totale nutteloosheid en onzin van een maatregel als het verbod van de 45 uur wekelijkse rust in de cabine die ook nog eens door een vakbond krampachtig in stand word gehouden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

@Pierrekan je niet gewoon de tacho een kwartier op hamertjes zetten na 44,5 uur?

 

Dat zou kunnen, ik weet niet of je daar mee wegkomt. Je auto is niet verplaatst en je zal uit moeten kunnen leggen aan de hand van vrachtbrieven of ander bewijs dat je aan het werk bent geweest o.i.d. Tot nu toe heb ik het altijd op deze manier gedaan, zo dicht mogelijk bij de 45 uur gaan zitten. Ook wel eens twee keer 24 uur gemaakt en dan een lang weekend van 87 uur erachter, het is maar nét zo het mij het beste uitkomt. Alleen nooit 45 uur of langer, of we moeten het hotel in.

 

Nog een voorbeeld; stel je staat tijdens je wekelijkse rust al zo'n anderhalve dag ergens op een goede parking die van alle gemakken is voorzien te wachten om de volgende dag vlakbij in de buurt een vracht te laden. Je planner stuurt 's avonds een bericht met de mededeling dat je pas een dag later kunt laden. Het ziet er naar uit dat je nu alles bij elkaar zo'n 65 uur stil komt te staan i.p.v. de 41 uur die je zelf in de planning had.
Je mag niet langer dan 45 uur onderweg in de cabine doorbrengen -want geen officiëel genderneutraal verblijf met geschikte slaapfaciliteiten-, dus vertrek je na 44 uur rust om vervolgens na 15 minuten rondjes rijden nog maar een keer 20 uur stil te staan. Werkelijk je reinste kolder..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei _alain_:

(...) moest een 45h overtreding geen "heterdaadje" zijn?

 

Inderdaad Alain, dit kan alleen een overtreding zijn op heterdaad. Daarnaast mogen de controlerende beambten niet verlangen dat een chauffeur bewijzen overlegt dat deze zijn 45 uur buiten de cabine door heeft gebracht, enkel kan de chauffeur op vrijwillige basis deze bewijzen overleggen.
De vraag word dan hoe lang je daar kan blijven staan tot die beambten zelf op onderzoek uit zijn gegaan en hun bewijslast tegen jou bij elkaar verzameld hebben.

 EU-commissie: Geen bewijs van normale wekelijkse rust buiten het vereiste voertuig.

 

In een brief aan de IRU over de kwestie van het bewijs van normale wekelijkse rusttijden buiten het voertuig, heeft de Europese Commissie duidelijk gemaakt dat van bestuurders niet kan worden verlangd dat zij dergelijke documenten verstrekken. In een brief aan de International Road Union (IRU) heeft de Europese Commissie de bevoegdheden van nationale inspectiediensten verduidelijkt om normale wekelijkse rusttijden (45 uur en langer) die buiten het voertuig moeten worden doorgebracht, te handhaven.

Volgens dit zijn de controleautoriteiten van de deelstaten niet gerechtigd documenten aan te vragen waaruit blijkt dat zij door de bestuurder buiten het voertuig zijn doorgebracht voor eerdere normale wekelijkse rusttijden (bijv. Hotelontvangstbewijzen). Ter ondersteuning hiervan verwijst de Commissie naar artikel 36 van Verordening (EU) 165/2014, dat met een opsomming van de records afsluit die de bestuurder van een voertuig op elk gewenst moment aan een inspecteur moet kunnen verstrekken. Een document voor het doorbrengen van de rustperiode buiten het voertuig wordt daar niet vermeld.

Om deze reden – volgens de Commissie – kunnen schendingen van het verbod op normale wekelijkse rusttijden in het voertuig alleen worden bestraft als de chauffeurs op heterdaad betrapt worden, dat wil zeggen tijdens de controle een normale wekelijkse rusttijd in het voertuig genieten.

In het geval dat toch een niet-conforme controlepraktijk wordt geïmplementeerd, beveelt de Europese Commissie aan dat de bevoegde autoriteiten worden gecontacteerd om terugbetaling te verkrijgen met de gegeven rechtvaardiging.

 

bron: (klik>>>)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

tsja Pierre, het is wat.

Maar zo als je zelf altijd zegt je wordt niet gedwongen om dat werk te doen, dus ga lekker wat anders doen.

Ger toch,:eek: :eek:

Nu verlaag je jezelf wel erg tot het niveau van een bepaalde vakbondsbons die ik ooit benaderde;

Ik beweerde ooit dat hij nooit gereageerd heeft op mijn fatsoenlijk gestelde vraag hoe hij tot zijn standpunt kwam om de chauffeur uit zijn cabine te jagen(in een life discussie ooit op dit forum)

Dat hij nooit inhoudelijk reageerde is juist; hij maakte er zich  met een Jantje van Leiden vanaf en stuurde mij een nietszeggend mailtje terug met de vraag: Waar maak je je druk om,er is toch bijna geen Nederlandse chauffeur meer die verre ritten maakt.

Als je niks beters weet te zeggen ga dan snel weer terug in je comfortabele leesstand.

Ik had jou hoger ingeschat.:(

Verders even goede vrienden hoor.:kiss:  

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Sorry dat ik me verlaag tot op jullie hoogte (...)


Daar is helemaal niks voor nodig Ger. Nóg dieper dan dat jij ooit van je voetstuk bent gevallen op dit forum krijgt niemand ooit nog voor elkaar! :p:bey:

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden