Forumlid ElBadmuts Geplaatst 12 juni Forumlid Share Geplaatst 12 juni Geachte medeforummers Ik heb een vraag. Op de koelkast van een next gen (bj2022) zit een spaarstand. Onder de 26v gaat deze in werking. Na een aantal uur schakelt hij zelf uit. Is dit op 1 of andere manier uit te schakelen. Met vriendelijke groet Dick Molema Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 12 juni Forumlid Share Geplaatst 12 juni Dat is om te voorkomen dat je accuspanning zo ver daalt dat je niet meer kan starten dus dat lijkt me niet verstandig om uit te schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Ger-1957 Geplaatst 12 juni Forumlid Share Geplaatst 12 juni Nu vindt ik 26 volt wel heel erg veel, ik had een koelkast die uitschakelde bij 23 volt en de auto startte gewoon nog als de koelkast uit was. Je kunt het zeer waarschijnlijk wel in (laten) stellen op een lagere voltage, vraag het ff aan Scania Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid _alain_ Geplaatst 12 juni Forumlid Share Geplaatst 12 juni Normaal schakelt die toch pas uit na 28h stilstand? Bij de onze toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Da Raymzter Geplaatst 12 juni Forumlid Share Geplaatst 12 juni 32h na motor uit bij mijn weten. Dit om de accu niet leeg te trekken en te garanderen dat je nog kunt starten. Dit is zover mijn kennis reikt ook niet anders te programmeren/uit te schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 14 juni Forumlid Share Geplaatst 14 juni De nieuwe Scania heeft 2 sets accu's, 1 alleen om te starten en de andere voor de rest. Maar voorheen had een truck al gauw 175 Ah en met standkachel zat er zo 225 Ah in. Citaat Scania: 50 Ah + 85Ah dual battery system Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 14 juni Forumlid Share Geplaatst 14 juni 49 minuten geleden zei steenhaas1: De nieuwe Scania heeft 2 sets accu's, 1 alleen om te starten en de andere voor de rest Nieuwe volvo ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 14 juni Forumlid Share Geplaatst 14 juni 58 minuten geleden zei steenhaas1: De nieuwe Scania heeft 2 sets accu's, 1 alleen om te starten en de andere voor de rest. Weet je toevallig ook of dat ook dezelfde soort accu's zijn (om het eens lekker ouderwets te zeggen: 1 set startbatterij en 1 set tractiebatterij)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 15 juni Forumlid Share Geplaatst 15 juni Ik heb hem nog niet, maar de verkoper zei dat de accu's verschillende type's zijn. Logisch om te starten heb je power nodig, voor de rest voldoet een accu die langer gelijkmatig stroom afgeeft voor stroomgebruikers. De "oude" accu's moeten beide kunnen en dan krijg je een compromis, zwaarder om na stroomafname toch nog genoeg prik te hebben om te starten. 1 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ynse Pier Geplaatst Share Geplaatst Ik heb dus precies dezelfde ergernis. Ben nu aan het kijken voor een converter die mijn spanning naar de koelkast ten alle tijden boven de 26v houd. Weet alleen nog niet hoeveel wattage de koelkast is. Hieronder de link waar ik over twijfel. https://stroomwinkel.nl/omvormer-lader/victron-omvormer-dc-dc/victron-orion-tr-24-24-12a-280w.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 3 uur geleden Forumlid Share Geplaatst 3 uur geleden Op 30-6-2022 om 19:43 zei Ynse Pier: Ik heb dus precies dezelfde ergernis. Ben nu aan het kijken voor een converter die mijn spanning naar de koelkast ten alle tijden boven de 26v houd. Weet alleen nog niet hoeveel wattage de koelkast is. Hieronder de link waar ik over twijfel. https://stroomwinkel.nl/omvormer-lader/victron-omvormer-dc-dc/victron-orion-tr-24-24-12a-280w.html Ik denk het niet, de nominale uitgangsspanning is 24,2 V: https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Orion-Tr-DC-DC-converters-isolated-100-250-400W-EN.pdf Het is toch de koelkast die zichzelf uitschakeld onder die 26 V, dat zou inhouden dat die koelkast gewoon op de accuspanning werkt, en helemaal geen extra converter nodig heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts