[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

BEV van Scania, maar wat met het "tanken terwijl je pauze neemt"


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

De scania lanseert een nieuwe lijn wagens, met een batterij bedoelt voor het "regionale langeafstands verkeer", wat dat dan ook mag inhouden.....

Veel groen gepraat over het hoe en waarom, maar 1 zin viel mij op:

"Gelegenheidsladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de bestuurder "

Mijn vraag: Als je een wagen aan de stroom zet om bij te tanken, is het dan niet logisch dat je daar dan als chauffeur "bij blijft" ivm veiligheid? En zo ja, dat "aanwezig zijn en letten op".... lijkt mij meer op werken dan pauze, (tijd die je vrijelijk kan besteden). Ik bedoel, je gaat toch ook niet op bed liggen wanneer je diesel tankt?

 

Lees HIER het hele artikel uit TOL.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei Murphy:

(...) Mijn vraag: Als je een wagen aan de stroom zet om bij te tanken, is het dan niet logisch dat je daar dan als chauffeur "bij blijft" ivm veiligheid? En zo ja, dat "aanwezig zijn en letten op".... lijkt mij meer op werken dan pauze, (tijd die je vrijelijk kan besteden). Ik bedoel, je gaat toch ook niet op bed liggen wanneer je diesel tankt?

 

Ik vermoed zo dat in dit geval van 'electrisch laden' er niets anders hoeft te gebeuren als die stekker aan te sluiten en wachten tot hij compleet opgeladen is. Dat is iets anders als een slang losjes in een tank hangen waar de diesel met 120 liter per minuut uit komt gespoten.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt om zo'n batterij op te laden, maar het is voor de werkgever weer een mooie gelegenheid om een gedeelte pauze te schrijven wanneer zijn werknemer een drie kwartier of een uur aan de stekker niks zit te doen ofwel niks anders kan doen als wachten. Andersom bekeken; hij kan zijn werknemer ergens bij het laadstation zijn verplichte pauze laten nemen terwijl ondertussen de batterij even opgeladen word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden