[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

eigen vervoer voorbeelden


Hard to Carry

Vraag

  • Forumlid

Voorbeelden van eigen vervoer zijn fabriken die grondstoffen ophalenof producten wegbrengen , horecagroothandels die goederen vervoeren naar restaurants , meubelhandelaren die

meubels naar hun klanten vervoeren, serviceautos van bouwbedrijfen..............

 

ik wil nog meer voorbeelden van eigen vervoer .....

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Jezus HTC, kan je toch zelf ook bedenken? Eigen vervoer is alles wat een bedrijf voor zichzelf vervoert, niet voor een ander bedrijf. 
 

dus een bedrijf dat zelf een vrachtwagen heeft om hun eigen producten te vervoeren doet Eigen Vervoer. Voorbeeld een stenenfabriek die zelf de stenen bezorgt bij de tuincentra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ook eigen vervoer is:

Bijvoorbeeld een Nederlands bedrijf dat aardappelen laat telen,opeen contract, door een Franse(of spaanse)boer,vervolgens de ge oogste aardappelen met zijn eigen auto,s vervoer naar een fritesfabriek in Frankrijk (of Spanje)gaat vervoeren.

Niet alleen eigen vervoer,maar hij valt zelfs niet onder de cabotage regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Eesti:

Particulier met eigen vrachtwagen.

En klopt het dat men een faktuur of kasticket bij zich moet hebben voor de gekochte goederen die men vervoert?

En als men met een zeecontainer rijdt dat men een CRM moet hebben?

Je moet een vervoersdocument hebben,voor het eigen vervoer is een pakbon voldoende,

Beroepsgoederen vervoer ( een transportbedrijf)valt onder de CMR condities en zal een CMR vrachtbrief moeten kunnen tonen.

Dat je voor een lege container een CMR moet hebben is blijkbaar alleen in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

We gingen wel eens vol met lege kippencontainers naar FR en dan laden in FR en ook weer lossen in FR

Nadat een Belgische collega vervoerder daar flink nat is gegaan omdat hij zogenaamd leeg naar FR kwam
om daar een rit te rijden werd dit opgelost door vanuit NL een CMR te maken van een bepaald aantal lege containers
die zogezegd afgeleverd werden op de laadplaats.
Dan werd er geladen en weer een CMR met de volle containers gemaakt van de laadboer naar de losboer.

En dan was het wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Dokus:

Nee hoor die moet je overal hebben. 
de container is van de rederij en jouw wagen is niet van de rederij. Je vervoert dus een container van een ander en daar hoort een CMR bij. 
 

Dat er niet bij elke controle om gevraagd wordt wil nog niet zeggen dat het niet nodig is. 

Laat je die cmr ook ergens ondertekenen? Wie zet je bij afzender, ontvanger, waar in ontvangst genomen? Wordt er een factuur gestuurd met die cmr er bij?

 

Als je een lege container uithaalt in Rotterdam om te gaan laden in Duitsland of België krijg je dan een cmr mee voor dat stukje leeg rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

klaas werkt al sinds zijn 18e jaar voor het bedrijf Land en Zand. Dit bedrijf heeft zich gespecialiseerd in het vervoeren van zand met dumpers en tractorenop afgesloten terrainen.

Op septembar 2020 heeft het bedrijf Land en Zand een contract afgesloten met de aannemer Hymens om zand te vervoeren van een zandgroeve naad diverse wegen die in aanbouw zijn . De zand groeve is eigendom van het bedrijf grond . Het bedrijf Grond houdt zich alleen bezig met het winnen en verkopen van grond. Hiervoor zijn 4 nieuwe  vrachtautos met kiepinstallatie aangeschaft en voorzien van een digitale  tachograaf . Klaas wordt chauffeur op een van deze vrachtautos.

 

welk soort vervoer gaat Klaas verrichten?

 

A)beroppsvervoer 

B)eigen vervoer

C)hoefijzervervoer

 

waaran kan je dat herkennen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei Vledder:

Door te lezen wat we al geschreven hebben 

 

>>klaas werkt al sinds zijn 18e jaar voor het bedrijf Land en Zand. Dit bedrijf heeft zich gespecialiseerd in het vervoeren van zand met dumpers en tractorenop afgesloten terrainen.<<<

tot hier is het nog steeds -eigen vervoer-

 

dan

 

 

nadat Land en Zand een contract heeft  afgesloten met de aannemer Hymens dan wordt het bedrijfsvervoer?

 

0f nadat Het bedrijf Grond begint met verkopen van grond en klaas voor die bedrijf gaar werken dan wordt het pas bedrijfsvervoer?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei corydon:

Waarom moet je dat eigenlijk weten om een vrachtwagen te besturen?

Dadelijk moet je de samenstelling van asfalt weten, of hoeveel en welke krachten er op een krukas werken.

 

 

 

 

 

 


hij moet dat weten omdat bij eigen vervoer geen cmr en beroepsgoederenvervoer wel een cmr noodzakelijk is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei sprinter 516:

(...) ook nu zit ik weer in het eigen vervoer bij van Mossel in het auto transport (ook met dik 40 trucks

 

Je bent dan misschien tachograafplichtig, je mag zelfs op de vrachtwageninhaalstrook bij Rotterdam rijden en we accepteren het omdat we weten dat je er stiekem toch ook graag nog een beetje bij hoort.

Maar om nou van trucks te spreken met zo'n Sprinter dat gaat dan weer nèt iets te ver Cor.. :p

 

 

 

Geintje Cor ik plaag je een beetje....

  • Haha 4
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei Dokus:

Wanneer Land en Zand dit zand verkoopt aan Hymens, en het wordt afgeleverd op de plaats waar Hymens het wil hebben is het gewoon eigen vervoer. 


dan wel, maar dat staat er niet Dolf. Ze hebben een opdracht voor het vervoeren, niet voor het leveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
32 minuten geleden zei Vledder:


hij moet dat weten omdat bij eigen vervoer geen cmr en beroepsgoederenvervoer wel een cmr noodzakelijk is. 


correctie: Dokus heeft gelijk. Bij eigen vervoer is geen VRACHTBRIEF nodig (cmr of AVC), bij beroepsgoederenvervoer over het algemeen wél. Met uitzondering idd van losgestorte goederen zoals zand of asfalt en nog een aantal zaken als levende dieren, inboedels en postzendingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
8 uur geleden zei Vledder:


hij moet dat weten omdat bij eigen vervoer geen cmr en beroepsgoederenvervoer wel een cmr noodzakelijk is. 

Nee hoor, binnenlands vervoer hoeft niet met een cmr.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden