Forumlid Ger-1957 Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Gaan we dit normaal vinden? Van mij mogen ze allemaal een bon hebben van >500 euro, de voorste rij tegenhouden en een voor een op de bon. 3 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
1 Forumlid lientje Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Laatst nog sperzieboontjes gegeten van de jumbo? 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid zoetwatermatroos Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 staan mensen eens niet achter een boom maar voorop in de strijd , is het weer niet goed . 6 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid ayla Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Dus als de chauffeurs in FR dit doen, zijn het helden en moeten wij ook eens op de barricaden, maar als onze boeren hier hun zaken verdedigen tegen onrealistische verwachtingen en maatregelen die niets uithalen, verdienen ze een prent? Jij wilde vandaag richting Stroe om eindelijk eens van je pensioen te genieten, of moeders wilde shoppen, naar de kinderen, of had plannen (en is nu de hele dag chagrijnig), maar dit gaat alles niet door, want de boeren blokkeren de boel? Wat mij betreft mogen de chauffeurs zich hier bij aansluiten. Groet Ron 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Ger-1957 Geplaatst 22 juni 2022 Auteur Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 10 minuten geleden zei ayla: Jij wilde vandaag richting Stroe om eindelijk eens van je pensioen te genieten Zit lekker thuis, ben maandag terug gekomen van een kort vakantie, en de volgende komt er alweer aan, maar niet vandaag 15 minuten geleden zei ayla: Dus als de chauffeurs in FR dit doen We hebben het niet over Frankrijk maar of tractoren die op de autobaan rijden, en ook in Frankrijk mogen ze geen autobanen blokkeren, net als in Nederland mogen tracktoren ook daar niet op de autobaan komen. En nee ik steun niet het verdienmodel van boeren, net zo min als dat hun het verdienmodel gesteund hebben van chauffeurs. En ja ik weet dat we boeren nodig hebben, maar het kan meer als gehalveerd worden en dan nog hebben weer er genoeg om de winkels vol te houden. En nee het is ook geen verplichting om op deze paar vierkante kilometer die Nederland groot is een borenbedrijf op te zetten, je kunt dat ook ergens anders doen. En dan nog dit: Voor een kilo rundvlees is meer dan 15.000 liter water nodig. Voor een kilo rijst, eieren of aardappelen is dat respectievelijk 3.400, 3.300 en 255 liter. Laat nu net water tekort de oorzaak zijn van verzakkende huizen in de streken waar boeren zitten, de veen en kleigronden van Nederland Door de extreem lage grondwaterstand als gevolg van de droogte deze zomer, treden zettingen op in grondlagen. Als gevolg hiervan kunnen huizen op met name klei- en veengronden verzakken en er komen scheuren in de muren. Dit risico treedt vooral op bij huizen die niet op palen, maar rechtstreeks op de ondergrond zijn gefundeerd. 1 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Ger-1957 Geplaatst 22 juni 2022 Auteur Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Ze zijn weer goed bezig om hun eigen ruiten in te gooien deze boeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid ayla Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Ger, er wordt gesproken over een periode van extreme droogte (en dat hebben we al enkele jaren) er wordt nergens gesproken over boeren die grondwater onttrekken en dus de bodem verdrogen. FF ter uwer info; -Boeren hebben ook een verbod om grondwater te onttrekken, net zoals u, ik en een ieder die een pomp zonder vergunning heeft om de moestuin te besproeien. -Grondwater zit veel ijzer in, schadelijk voor apparatuur, en geeft een stijging van chemie gebruik -Boeren gebruiken oppervlakte water (dat wat u, ik en de hele wereld vervuilen) En ja, een levend wezen gebruikt nu eenmaal water, net zoals uw, mijn en een ieders hond of kat (al eens gekeken hoeveel water een kind verbruikt/verspild zo tijdens zijn leven) De groote van boerderijen is groter geworden, echter het land wat ze gebruiken niet. Vele boeren hebben het bedrijf van de buren erbij moeten kopen, daar er wat financiele drang was prijsreducties vanuit consument (u, ik en een ieder ander) en banken (die boerenleenbank is er helemaal niet voor de boeren)). En ja, dan komt men vanzelf ook in de sectie van export (waar de vrachtwagens weer garen bij spinnen). En daarbij, je roept wel elke keer dat men 'het ook ergens anders kan doen', maar jij blijft toch ook gewoon wonen waar je woont? Waarom vertrek jij nu niet naar een goedkoper land (niet warmer, maar goedkoper)? Jij blijft toch ook gewoon in je eigen huis, eigen omgeving, eigen familie en vrienden in de buurt.....? Waarom zou een boer nu moeten verkassen/uitvlaggen, als het ook hier kan? Daarbij, qua ontwikkeling is NL het topland van de wereld, qua gewassen telen en veehouden. Mede door de ontwikkelingen van veehouders en de bereidheid om de proffesoren de gelegendheid te geven om te experimenteren op hun bedrijven. Groet Ron (ja, idd al 25 jaar werkzaam in de Mechatronica/veehouderij) 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid europeaan Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 2 uur geleden zei ayla: Dus als de chauffeurs in FR dit doen, zijn het helden en moeten wij ook eens op de barricaden, Nee,ook in Frankrijk waren de chauffeurs een stelletje paupers toen ze de wegen blokkeerden,wekenlang (behalve in het weekend,want dan moesten ze thuis zijn) legden ze het land plat. En wat zijn ze er wijzer van geworden ?? niks,geen ene moer. Geen loonsverhoging,geen verbetering arbeids voorwaarden,een paar jaar eerder met pensioen,maar tegen een uitkering die teveel is om voor te sterven en te weinig om voor te leven. De gele hesjes pakten het subtieler aan ,die zag je door de week niet,die legden in het weekend wegen lam. Als de chauffeurs en de boeren dan toch een gemeenschappelijk belang hebben,zoek dan een stel diepladers,rij daar je trekkers op en ga naar Den Haag,wat je vervolgens zodanig plat kunt zetten dat zijne/hare exellentie de minister slechts te voet nog op zijn werk kan komen. 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid lientje Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 1 uur geleden zei Ger-1957: En ja ik weet dat we boeren nodig hebben, maar het kan meer als gehalveerd worden en dan nog hebben weer er genoeg om de winkels vol te houden. Helemaal mee eens. De boer/tuinder/kweker zou er niet mee zitten om minder te produceren. Maar men wil er niet voor betalen. Dus kom op iedereen die achter de boeren staat. Betaal een eerlijke prijs. Dat is de weg naar een beter klimaat. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid sprinter 516 Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Kijk ik ben zeker niet tegen staken voor een goed doel zoals arbeidsvoorwaarden en dergelijke, maar doe het waar het effect heeft waar de beleidsmakers wakker geschud worden, want die moeten immers zorgen dat eisen ingewilligd worden. nu wordt heel Nederland weer ontregeld zonder dat de beleidsmakers er iets van merken (immers die gaan met sirene en zwaailichten er over de vluchtstrook wel langs. Jan de arbeider is de pineut weer en daar heb ik moeite mee 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid lientje Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 Wat zou jou plan dan zijn Cor. Weer naar Den Haag rijden? Dat is voor een groot deel niet te doen. Hou er wel even rekening mee dat het boeren werk niet lang stil kan staan (eigenlijk niet) en dat ze niet worden doorbetaald. Dat worden ze ook niet als ze hun oogst of melk weg gooien. " 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid sprinter 516 Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 ik heb ook niet overal een oplossing voor Lientje (dan was ik wel de politiek in gegaan🤪) maar wil hebbelijk medestanders krijgen moet je niet die zelfde medestanders onnodig lastig vallen. en waarom moeten ze perse met de trekker, bang dat ze niet als agrariër gezien worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Pierre Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 6 uur geleden zei sprinter 516: Kijk ik ben zeker niet tegen staken voor een goed doel zoals arbeidsvoorwaarden en dergelijke, maar doe het waar het effect heeft waar de beleidsmakers wakker geschud worden, want die moeten immers zorgen dat eisen ingewilligd worden. (...) Zo is dat Cor! Effe die steekneuzen in Den Haag wakker schudden met hun wanbeleid! 3 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid schoenenreus Geplaatst 22 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 22 juni 2022 11 uur geleden zei Ger-1957: En dan nog dit: Voor een kilo rundvlees is meer dan 15.000 liter water nodig. Voor een kilo rijst, eieren of aardappelen is dat respectievelijk 3.400, 3.300 en 255 liter. Laat nu net water tekort de oorzaak zijn van verzakkende huizen in de streken waar boeren zitten, de veen en kleigronden van Nederland Rijst groeit notabene onder water dus die fabel gaat al niet op..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid schoenenreus Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 17 uur geleden zei RobNiat: Zonder water groeit rijst niet Schoenenreus. Dus wat is de fabel? Het aantal liters is voor rijst vele malen hoger omdat die simpelweg onder water groeit dus daar ben je met 3400 liter niet klaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Eeweep Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 18 minuten geleden zei schoenenreus: Het aantal liters is voor rijst vele malen hoger omdat die simpelweg onder water groeit dus daar ben je met 3400 liter niet klaar Jawel hoor, toevallig heb ik vroeger ook in een irrigatieproject (voor Office du Niger, in Niono, Mali) gewerkt, maar je hoeft mij niet op mijn woord te geloven: https://ricetoday.irri.org/how-much-water-does-rice-use/: Rice field water use (to account for evapotranspiration plus seepage and percolation) On average, about 2,500 liters of water need to be supplied (by rainfall and/or irrigation) to a rice field to produce 1 kg of rough rice. These 2,500 liters account for all the outflows of evapotranspiration, seepage, and percolation. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Vledder Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 3400 liter lijkt inderdaad wat laag. De meeste artikelen die ik kan vinden noemen 5000 liter water. Om eens een lekker rechts blad te noemen: Reformatorisch Dagblad Interessant artikel. Rijst blijkt oorspronkelijk niet in water te groeien. Maar dat zijn ze om een paar redenen gaan doen: geen last van onkruid en je kunt gelijk vissen kweken. Blijkt ook veel methaan vrij te komen bij deze manier van rijst kweken. Ook hier zoeken ze naar oplossingen: 1) rassen die minder water nodig hebben en 2) niet constant onder water zetten maar met tussenpozen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Vledder Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 8 minuten geleden zei Eeweep: Jawel hoor, toevallig heb ik vroeger ook in een irrigatieproject (voor Office du Niger, in Niono, Mali) gewerkt, maar je hoeft mij niet op mijn woord te geloven: https://ricetoday.irri.org/how-much-water-does-rice-use/: Rice field water use (to account for evapotranspiration plus seepage and percolation) On average, about 2,500 liters of water need to be supplied (by rainfall and/or irrigation) to a rice field to produce 1 kg of rough rice. These 2,500 liters account for all the outflows of evapotranspiration, seepage, and percolation. Dit is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Eeweep Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 3 minuten geleden zei Vledder: Dit is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt In dit artikel wordt weinig gekeurd of aangeprezen. Sterker nog, als je doorleest naar het einde zie je dat ze het waterprobleem ook zien en pleiten voor nieuwe soorten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Eeweep Geplaatst 23 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 23 juni 2022 Hier is nog zo'n link, het is gepubliceerd op Researchgate, die doen, geloof ik, eerst aan peer reviews. https://www.researchgate.net/publication/281474989_How_much_water_does_rice_use Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Localton Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 11 uur geleden zei Eeweep: Hier is nog zo'n link, het is gepubliceerd op Researchgate, die doen, geloof ik, eerst aan peer reviews. https://www.researchgate.net/publication/281474989_How_much_water_does_rice_use "The rice plant “uses” water through the process of transpiration, which cools the plant and drives the upward sap flow—which carries essential nutrients—from roots to leaves. This is a “real” water use, since once the plant has taken up water and released it to the atmosphere through transpiration, that amount of water is no longer available for reuse by that same plant in the same growth cycle." Serieus?? Wat nu als er geen rijst op dat veld zou staan, maar "natuur". Zou er dan geen verdamping zijn? Verdamping in Nederland in Juli per dag: 123.000.000.000 liter (gemiddeld 3 mm op 41.000 km2). Volgens de filosofie van Researchgate is er 123.000.000.000 liter water per dag nodig om Nederland in stand te houden; oei, de politiek denkt al na over beleid voor een verbod op zomers in Nederland. 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Eeweep Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 3 uur geleden zei Localton: "The rice plant “uses” water through the process of transpiration, which cools the plant and drives the upward sap flow—which carries essential nutrients—from roots to leaves. This is a “real” water use, since once the plant has taken up water and released it to the atmosphere through transpiration, that amount of water is no longer available for reuse by that same plant in the same growth cycle." Serieus?? Wat nu als er geen rijst op dat veld zou staan, maar "natuur". Zou er dan geen verdamping zijn? Verdamping in Nederland in Juli per dag: 123.000.000.000 liter (gemiddeld 3 mm op 41.000 km2). Volgens de filosofie van Researchgate is er 123.000.000.000 liter water per dag nodig om Nederland in stand te houden; oei, de politiek denkt al na over beleid voor een verbod op zomers in Nederland. Wat wil je hiermee zeggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Localton Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 Even voor de niet-vertalers: "De rijstplant "gebruikt" water door het proces van transpiratie, dat de plant afkoelt, en de opwaartse sapstroom - die essentiële voedingsstoffen transporteert essentiële voedingsstoffen van de wortels naar de bladeren voert. Dit is een "echt" watergebruik, want zodra de plant water heeft opgenomen en het via transpiratie aan de atmosfeer heeft afgegeven, is die hoeveelheid water niet langer beschikbaar voor hergebruik door diezelfde plant in dezelfde groeicyclus." Een rijstplant die water verbruikt? Regen valt op de bodem, plant neemt water op en geeft het weer af aan de lucht, waarna er na verzadiging van de lucht, weer regen valt. Is toch een normale kringloop voor alle vegetatie (dus ook als het rijstveld vol staat met brandnetels). Het is water en het blijft water, wat is er dan "echt" verbruikt? Als beleid gebaseerd wordt op dit soort flauwekul, zijn we reddeloos. 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid roadtrain Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 13 minuten geleden zei Localton: Een rijstplant die water verbruikt? Regen valt op de bodem, plant neemt water op en geeft het weer af aan de lucht, waarna er na verzadiging van de lucht, weer regen valt. Is toch een normale kringloop voor alle vegetatie (dus ook als het rijstveld vol staat met brandnetels). Het is water en het blijft water, wat is er dan "echt" verbruikt? Moet er wel tegen (genoeg) vallen. nog in t nieuws vandaag: de gemiddelde waterstand in de Maas daalt. Dit is niet goed voor de drinkwatervoorziening. (Maar zolang we de wc nog spoelen met drinkwater🙈) 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid Pierre Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 5 uur geleden zei roadtrain: (...) Maar zolang we de wc nog spoelen met drinkwater🙈 En standaard het halve wagenpark wekelijks door de wasstraat sturen... 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid lientje Geplaatst 24 juni 2022 Forumlid Share Geplaatst 24 juni 2022 9 uur geleden zei roadtrain: (Maar zolang we de wc nog spoelen met drinkwater🙈) Maar zolang de datacenters kun afvalwater nog gewoonlijk het IJsselmeer mogen dumpen…. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vraag
Ger-1957
Gaan we dit normaal vinden?
Van mij mogen ze allemaal een bon hebben van >500 euro, de voorste rij tegenhouden en een voor een op de bon.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
Top Posters For This Question
45
36
18
16
Popular Days
27 jun
37
29 jun
31
6 jul
29
2 jul
28
Top Posters For This Question
Ger-1957 45 posts
Eeweep 36 posts
Pierre 18 posts
HendrikJansen 16 posts
Popular Days
27 jun 2022
37 posts
29 jun 2022
31 posts
6 jul 2022
29 posts
2 jul 2022
28 posts
Popular Posts
Localton
We zitten de boeren op hun huid, maar dat er iedere dag een flink aantal 30 jaar oude 747’s met honderd ton volkomen overbodig product als snijbloemen (die na 2 weken al op de composthoop liggen en da
the duke
Weet je waar ik misselijk van wordt? Van een rovende, overlast gevende, geweld plegende en verkrachtende bende die wekelijks de nieuwe wereld binnen komt dobberen met rubberbootjes en klagen dat ze ee
jean3
van een tactor op de snelweg naar een tachoscgijf in het stukgoed, ik snap nu ongeveer wel waarom het fout gaat hier in Nederland. nog maar een verhaaltje over de boeren dan, D
Posted Images
235 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts